tomek42 Napisano 26 Styczeń 2005 Zgłoszenie Share Napisano 26 Styczeń 2005 i zrobił się bałagan:-) Sorry myslalem ze to proste. Technike jazdy wyznacza przewaznie albo przede wszystkim konstrukcja narty, a wiec tzw. postep cywilizacyjny . Tak wiec jezdzenie na na taliowanych nartach technika szorowania to brak konsekwencji. A warto sprobowac....Ja miedzy innymi dlatego nie jezdze juz od jakiegos czasu na nartach drewnianych o dlugosci "na wyciagniecie reki". Ale pomijajac... warto sprobowac wszystkiego..czemu nie Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartasinme Napisano 26 Styczeń 2005 Zgłoszenie Share Napisano 26 Styczeń 2005 i zrobił się bałagan:-) A teraz rozumiem i podpisuję się czterema kończynami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turim Napisano 26 Styczeń 2005 Autor Zgłoszenie Share Napisano 26 Styczeń 2005 niema prawie carwu eee moim zdaniem więcej niż 9/10. Ale może Kazio myśli o nartach typu slalom lub fun?? bo inaczej wytłumaczyć tego niepotrafię. pozdrawiam:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazio-2k4 Napisano 26 Styczeń 2005 Zgłoszenie Share Napisano 26 Styczeń 2005 niema prawie carwu No tak mialem na mysli narty typu slalom i fun to oczywiste bo dzis na kadej latwo jest pojechac skret ciety a w sumie poszlo o carbing typu body [lapka, biodro itp] Ot wzmy na przyklad teki narty jak Atomic sx 11, Fisher RX9, Elan Mantis 666, Elan Fusion M666 lub Volkl 7-24 exp itp itd. nie zailczylbym do tej grupy o ktrej masz mniemanie ze stanowi wiecej niz 9/10 produkcji przemyslu narciarskiego. No i ty tez chyba nie powiesz o tych nartach, ze to narty carvingowe mimo ze da sie na nich jechac carvingiem. Pozdrowienia, Kazio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazio-2k4 Napisano 26 Styczeń 2005 Zgłoszenie Share Napisano 26 Styczeń 2005 i zrobił się bałagan:-) Wiesz napewno to jest postem cywilizacyjny ale glownie to chwyt marketingowy przemyslu narciarskego, ktory mial i zapewnic i zapewnil duza kase. Poprostu latwiej tzw. zabiurkowca postawic na narty i przyuczyc go do poruszania sie przy wyciagu. Kasa to sprzeaz nart, karnetow, zarcia, parkingi, knajpy itp. Ot tak na marginesie carvingu,ktory zerszta tez casami uprawiam. Poprostu waro casami popatrzec deczko szerzej. Kazio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turim Napisano 26 Styczeń 2005 Autor Zgłoszenie Share Napisano 26 Styczeń 2005 niema prawie carwu hmm no akurat te deski które wymieniłes to zaliczyłbym do nart karwingowych jak najbardziej, a to że można na nich pojechać coś innego niż slalom na twardej trasie- nie znaczy że są niekarwingowe. prędzej bym na twoim miejscu wymienił jakies narty tourowe. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazio-2k4 Napisano 26 Styczeń 2005 Zgłoszenie Share Napisano 26 Styczeń 2005 niema prawie carwu OK, jesli tak do tego podchodzisz i zaliczasz np Elan Fusion M666 do narty carvingowej to przepraszam masz racje jest tego ok 9/10 i w zasadzie kazda narta jest carvingowa. Jesli Elan Fusion M666 to Rossi B2 tez itd. itp. Qurde Cross tez carvingi nawet te o r=18-21. No OK dobrze niech i tak bedzie. Swiadczy to tylko o wielkim sukcesie marketingowym slowa carving. Duzo zdrowka, Z carvingowym pozdrowienim, Kazio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartasinme Napisano 27 Styczeń 2005 Zgłoszenie Share Napisano 27 Styczeń 2005 niema prawie carwu No może B2 są mniej taliowane, tak pewnie r=17/18, ale pozostałe to jak najbardziej rasowe carvery, a Elany Fusion M666 o promieniu r=16 to jednae z bardziej taliowanych allmountain freeride. Nie jeździłem rzecz jasna wszystkimi wyliczonymi przez ciebie, Kaziu, modeelami ale pow wymiarach stwierdzić można że są to narty carvingowe, tzn (moje kryterium) najlepiej sprawdzające się w jeździe techniką carvnigową. Szczerze mówiąc, nie wiedziałem że carving jako najnowocześniejsza i najbardziej uniwersalna technika narciarska wciąż może rodzić taki opór... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek42 Napisano 27 Styczeń 2005 Zgłoszenie Share Napisano 27 Styczeń 2005 niema prawie carwu Carve....poszukaj w slowniku..i wiele to wyjasni. Promien skretu wynika tylko z dlugosci i talii. I masz racje..prawie kazda narta jest karvingowa..nawet "sztachety" maja jakas talie..a promien w okolicy 40 metrow.. wiec to temat dosc zlozony. Ale jak mawiaja instruktorzy lotnictwa "obserwacja mistrzow to polowa nauki"...i ja obserwuje np. Bode Millera. Moze nieco odbieglem od tematu, ale dzis zawodowcy tylko wycinaja. Na nartach o promieniu np. 40 m. krotki slalom ograniczal sie do szorowania..no dobra ..ale sie rozpisalem. Pzdr.. i sorry za wynurzenia filozoficzne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazio-2k4 Napisano 28 Styczeń 2005 Zgłoszenie Share Napisano 28 Styczeń 2005 niema prawie carwu Wiesz ja nie mam nic przeciwko temu zeby wszytkienarty wrzucic do jednego worka i nazwac je carvingami ale to jest balaganiarskie podejscie do tematu. W koncu Elan Fusion wszyscy kwalifikuja jako typowy Freerider proponowane dlugosci 168-184. Te 184 wygldaja zachecajaco j napewno carving sie na nich pojedzie. No dobrze skoro wygodniej ci w/g twoich kryteriow to zyj sobie z tym szeczesliwie. Zparafazuje twoje slowa i powiem tak: Szczerze mowiac, nie wiedzialem ze unznajaz, jezedzac cos wiecej niz carving czlowik jes osadzany jako oportunista i przciwnik carvingu. No to zrowka, Kazio ps. Jak sieprzyjzysz dokladnie slalomowi na zwolnionym tepie to zobaczysz ze ciete jest wejscie i wyjscie a to co pomiedzy to jest, bywa czasmi technikami nawet z lat 70 ( tylko nie sprowdzaj technik z lat 70 do WNW itp) No ale to temat na inna bajke. Z carvingowym pozdrowniem, Kazio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi