cysiu Napisano 2 Luty 2015 Zgłoszenie Share Napisano 2 Luty 2015 Witajcie Na jakim stoku najlepiej doskonalić skręt równoległy NW i śmig? Czy wystarczy coś płaskiego typu Istebna/ Słotwiny, czy lepiej jakiś stok o średnim nachyleniu jak Golgota? Nie mówię tutaj o nauce, gdyż wszystkie zasady skrętów są mi znane, lecz o doszlifowaniu techniki ich wykonania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jata_70 Napisano 2 Luty 2015 Zgłoszenie Share Napisano 2 Luty 2015 Witajcie Na jakim stoku najlepiej doskonalić skręt równoległy NW i śmig? Czy wystarczy coś płaskiego typu Istebna/ Słotwiny, czy lepiej jakiś stok o średnim nachyleniu jak Golgota? Nie mówię tutaj o nauce, gdyż wszystkie zasady skrętów są mi znane, lecz o doszlifowaniu techniki ich wykonania. jeden i drugi, oby tylko bez muld było na płaskich możesz szybciej pojechać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dembus Napisano 2 Luty 2015 Zgłoszenie Share Napisano 2 Luty 2015 do śmigu to ja bym wybrał coś typu Golgota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cysiu Napisano 2 Luty 2015 Autor Zgłoszenie Share Napisano 2 Luty 2015 nie jest tak, że lepszej techniki potrzeba do jazdy śmigiem na płaskim? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dembus Napisano 2 Luty 2015 Zgłoszenie Share Napisano 2 Luty 2015 nie jest tak, że lepszej techniki potrzeba do jazdy śmigiem na płaskim? Pytasz to odpowiedziałem co ja bym wybrał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cysiu Napisano 2 Luty 2015 Autor Zgłoszenie Share Napisano 2 Luty 2015 ja też wolę jeździć śmig na golgocie, choćby z tego względu, że dużo łatwiej go tam pojechać. Na płaskim mam problemy dlatego nie wiem gdzie lepiej ćwiczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dembus Napisano 2 Luty 2015 Zgłoszenie Share Napisano 2 Luty 2015 ja też wolę jeździć śmig na golgocie, choćby z tego względu, że dużo łatwiej go tam pojechać. Na płaskim mam problemy dlatego nie wiem gdzie lepiej ćwiczyć. Tylko po co śmig na płaskim ? Może ktoś ze szkolących się wypowie czy to sie nie mija z celem tej techniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andi Napisano 8 Luty 2015 Zgłoszenie Share Napisano 8 Luty 2015 Śmig Jedna z najbardziej wymagających technik – bardzo mocno angażująca w pracę mięśnie naszych nóg. Niemniej jednak wizualnie najbardziej efektywna i rzucająca się w oczy – szczególnie na stromych stokach. Jadąc blisko linii spadku stoku w pozycji lekko poszerzonej: - wykonać krótki skręt dostokowy zakończony obniżeniem pozycji i zwiększeniem zakrawędziowania nart - wbić kijek i wykonać odciążenie NW (nisko ->wysoko) - wprowadzić narty w skręt rotacją nóg - kontynuować skręt obniżając pozycję Jazda śmigiem pozostawia ślad ślizgowy jedynie na stokach mało stromych, a na stokach stromych wystąpi ślad hamujący. Powyżej technika „Śmig”. Technikę można obejrzeć również w filmiku prezentującym wszystkie techniki (na końcu artykułu). Skręt równoległy długi Jest to skręt wymagający bardzo dobrego opanowania dotychczas poznanych ewolucji, a zwłaszcza techniki sterowania skrętem. Wymaga również dobrego przygotowania fizycznego z uwagi na występujące duże przeciążenia w końcowej fazie sterowania. Z uwagi na konieczność zachowania bezpieczeństwa należy obserwować innych użytkowników stoku. Skręt ten może być stosowany na przygotowanych stokach, w jeździe rekreacyjnej i sportowej. Nart pozostawiają na śniegu ślad cięty. Jest wykonywany: -bez odciążenia lub z odciążeniem przez odbicie -ze zmianą krawędzi jako impulsem skrętnym. Opis: Kończąc skręt: - nieznacznie podwyższyć pozycję - wykorzystując siłę odśrodkową przemieścić tułów w kierunku zamierzonego skrętu - zmienić krawędzie. Rozpoczynając skręt: - obniżyć nieznacznie pozycję - przyjąć układ dośrodkowy - prowadzić narty w pozycji poszerzonej, na krawędziach. Kontynuować skręt: - dostosowując pochylenie sylwetki oraz głębokość układu dośrodkowego do prędkości i promienia skrętu. Narty prowadzić w pozycji poszerzonej obciążając wyczuwalnie nartę wewnętrzną, jednak mniej niż zewnętrzną. Przeciążenie występujące pod koniec fazy sterowania wykorzystać do przyspieszenia jazdy i zacieśnienia skrętu (spowodowanego większym wygięciem nart) lub kompensować przez ugięcie nóg. Promień skrętu regulować stopniem zakrawędziowania i obciążenia nart. Wbijanie kijka nie jest wskazane, gdyż zakłóca rytm i prowokuje odciążenie NW. Skręt równoległy również można wykonać bez zmiany wysokości sylwetki. Powyżej technika „Skręt równoległy długi”. Technikę można obejrzeć również w filmiku prezentującym wszystkie techniki (na końcu artykułu). Skręt równoległy krótki Charakteryzuje się nieznaczną oscylacją środka ciężkości ciała ( wychyleniem) szybką zmianą krawędzi oraz śladem ciętym. Skręt ten można wykonać: - na nartach krótkich, mocno taliowanych, przy bardzo szybkiej i płynnej zmianie krawędzi - na stokach lekko i średnio nachylonych oraz dobrze przygotowanych. Jadąc blisko linii spadku stoku: - rozpoczynać skręt wprowadzając narty na krawędzie - kontynuować skręt dociążając narty do linii spadku stoku - utrzymywać tułów frontalnie w kierunku zjazdu - od linii spadku stoku obniżać nieznacznie pozycję prowadząc narty na krawędziach - wykorzystując odbicie następujące po przeciążeniu nart w końcowej części skrętu, zmienić krawędzie i rozpocząć kolejny skręt. Poprawna zmiana krawędzi w skrętach decyduje o płynności przejazdu. Ewentualne użycie kijka służy stabilizacji tułowia oraz pomaga utrzymać rytm. Prezentacja tej techniki w filmiku na końcu artykułu. Podsumowując pragnę przypomnieć i zaznaczyć, że to poziom opanowania przez nas technik narciarskich świadczy o tym jak dobrym narciarzem jesteśmy, a żeby był on wysoki potrzeba nam bardzo częstej i mądrej jazdy na stokach. Mądrej, to znaczy, byśmy dążyli do poprawy naszej techniki, a wzorce czerpali od wytrawnych narciarzy – trenerów i instruktorów, który wspomogą nas radą i poprawią nasze błędy. Na zakończenie przedstawiamy filmik z prezentacją wszystkich opisanych powyżej technik, a także technik podstawowych – poruszania się na nartach. Nagranie zostało przygotowane przez: Stowarzyszenie instruktorów i trenerów narciarstwa PZN. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andi Napisano 8 Luty 2015 Zgłoszenie Share Napisano 8 Luty 2015 NWN jest duzo łatwiejszym elementem niż smig SMIG stosujemy na stromym stoku .utrzymujemy stala predkośc i skręty sa rytmiczny - smieg wymaga super techniki i pracy nóg NWn jezdzimy na bardziej plaskim stoku,,, jesli znasz zasady tych ewolucji to powinieniesc znać róznice .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.