Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Atomic Metron M:9 z kolekcji 05/06


Excalibur

Rekomendowane odpowiedzi

O pewnego czasu szukam narty dla siebie (pierwszej własnej) i strasznie się napaliłem na te nartę.

Jeżdżę bez nadmiernych szaleństw, szukam raczej dobrej rekreacji na różnych warunkach. Lubię jazdy wieczorkiem (bo luźniej) a to się wiąże z gorszymi warunkami śniegowymi (jeżdzę w Polsce).

Preferencje co do stylu tez mam takie sobie czyli bez zbytniego kręcenia ale nie gigant. Zresztą to zależy od nastroju jak u większości.

Ta narta w ubiegłorocznych testach w Austrii była najlepsza w kategorii Allround. W tegorocznych testach nie widziałem jej w spisie. Prawdopodobnie nie była testowana.

Może ktoś z forumowiczów ma doświadczenie z tą deską i się nimi podzieli ?

Czytałem trochę opinii i często skrajne. Typowi slalomowcy narzekają, a inni (mniej napaleni np. na SL9-kę) piszą pochlebne recenzje. Jednak opinii jest nie za wiele.

Mam ją do dostania za 1500 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Atomic Metron M:9 z kolekcji 05/06

Jezdze na tych nartach drugi sezon. Polecam. To narty na ktorych trzeba troszke pojezdzic zeby sie przyzwyczaic. Szczegolnie jesli ktos przesiadl sie ze slalomek. Na bardzo twardym szczegolnie, inaczej chodza od w/w slalomek i wlasciwie to wszelkich innych nart o nie tak szerokiej talii. Moim zdanie trzeba sie wprawic, wyczuc i jest OK. Jesli narta dobrze przygotowana (ostra) tez w zasadzie trzyma wystarczajaco. Jesli dobierzesz narte wg tabeli atomica a wiec wg wagi a wazysz proporcjonalnie do wzrostu narta bedzie w stosunku do slalomek nieco dluzsza, co pozytywne jest w jezdzie dluzszymi skretami ( telepie dopiero naprawde przy sporym szwungu i raczej na plaskich nartach. Im dluzej na krawedzi tym czybciej i stabilniej).

W zlych warunkach, na nie przygotowanych trasach, wiosna w brei i kaszy, kopnym sniegu, doceniasz jej walory. Fun oczywsicie mozna tez wymiatac jak na kazdych nartach nawet skokowych ;))), tyle ze na tych- "wiraże" wymagaja sporo miejsca ;)))

Reasumując kupuj. 1500 zl super cena. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Atomic Metron M:9 z kolekcji 05/06

Dziękuje za odpowiedzi i porady. Ok biorę tę nartę :-)

Długość wezmę 164 choć z tabeli wychodzić ciut powyżej (1240 pkt) ale rozumiem że tabela obejmuje równierz skoki poza trasę a ja narazie poza trasę to tylko niechcący wyskakuję :-).

Raczej chodzi mi o stabilność w różnych warunkach śniegowych.

Ważę 88 kg i 180 cm wzrostu. Nie chce kupować "narty na wyrost" jak kiedyś sie kupowało ciuchy :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Atomic Metron M:9 z kolekcji 05/06

Bedziesz mial za krórtkie!!! Ja mam 164 przy wadze 70 kg. To nie sa az tak twarde narty. W moim wypadku trzymaja ladnie i naprawde nie mam problemu z ich docisnieciem. Takie krotkie moga Ci puszczac na twardym, a na miekkim tez nie tego ..wiesz ..za krotka narta. Nie wiem jakim cudem wyszlo Ci tyle punktow z tabeli. Przemysl to raz jeszcze. Jesli jestes niezdecydowany jak chcesz jezdzic wez zawsze z tabeli decydujacej o ilosci punktow srednia np. preferowany skret- sredni ..itd i bedzie OK.. Wg mnie dla Ciebie narta powinna miec 171. Ale ostateczny wybor nalezy do Ciebie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Atomic Metron M:9 z kolekcji 05/06

Niestety wczoraj juz kupiłem 164cm. A swoją drogą to czytałem że narta jest dość twarda. Większość tzw doradców mówiła że 164 cm wystarczy. Ja nie jeżdzę zbyt agresywnie. Taraz to mi zasiałeś niepewność ... pewnie mógłbym wymienić .. ale sam nie wiem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Atomic Metron M:9 z kolekcji 05/06

Użyta tabela:

http://ctt-sports.de/index.html?d__ATOMIC_METRON_SYSTEM1205.htm

Obliczenia z w/w tabeli:

Waga 90kg = 360 pkt (ja ważę 88kg)

Umiejętności = 440 pkt (dobre)

Skręt = 480 pkt (średni) lub 420 pkt (krótki)

Czyli: 360 + 440 + 480 = 1280 pkt. (ze średnim skrętem)

Czyli: 360 + 440 + 420 = 1220 pkt. (ze krótkim skrętem)

Index dla długości 164 wynosi 1230

Index dla długości 171 wynosi 1295

Jeszcze istotnym jest promień który dla długości 164 cm = 12,5m

a dla 171 cm = 13,5m.

Analizując tabelę to największe znaczenie (najwięcej punktów) ma promień skrętu. Różnica pomiędzy krótkim a średnim skrętem to aż 60pkt. Natomiast różnica dla wagi 85 a 90 kt to zaledwie 20pkt.

Moim zdaniem wynika z tego że waga ma mniejsze znaczenie (o ile zbytnio nie odbiega od normy) od preferowanego promienia skrętu.

W/g wielu opinii aby doskonalić technikę carwingową narta powinna mieć mniejszy promień skrętu.

Przepraszam za takie wnikliwe analizy ale mam teraz mętlik w głowie po wypowiedzi Tomka42. Jako facet jeżdżący na tych nartach wypowiada się wiarygodnie ale czy tak stanowcze stwierdzenie że dla mnie 164cm będą za krótkie będzie trafne (po tym co przytoczyłem powyżej) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Atomic Metron M:9 z kolekcji 05/06

Ok ale jeszcze jedna kwestia.

Czy na promieniu 13,5m przy długości 171cm będzie mi sie lepiej jeżdziło carvingowo ? Czy lepiej pozostać na długości 164 i promieniu 12,5m ?

Jak czytałem na tym forum da się "docisnąć" nartę aby uzyskać mniejszy promień ale o ile ?

Mam obawę że wraz z długością i wzrostem promienia stracę możliwość łatwiejszej jazdy carvingiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Atomic Metron M:9 z kolekcji 05/06

Jesli masz mozliwosc wymien na 171cm. Takie jest moje zdanie. Bedziesz mial natre o wiele stabilniejsza i lepiej trzymajaca na twardym przy Twojej wadze. Nie martw sie promieniem. 13 czy 14 metrow jest OK i to naturalne, ze narta im dluzsza ma wiekszy promien ( bo taliowanie sie nie zmienia). Nawet z tabeli wynika ze powinienes miec 171cm :

Czyli: 360 + 440 + 480 = 1280 pkt. (ze średnim skrętem)

Index dla długości 171 wynosi 1295 -

Index dla długości 164 wynosi 1230

Zakladamy ze na nartach bedziesz lepiej jezdzil z czasem, a nie gorzej. Tak wiec za stopien zaawansowania dojda punkty dodatkowe.

Co do tego czy jest miekak czy twarda nie bede sie rozpisywal bo to nie am sensu. Zbuy wiele tzreba by tu "skrobac". Zreszta cos pisano juz niedawno na ten temat. W kazdym razie dla Ciebie Ta narta nie bedzie za twarda.

Reasumujac nie kombinuj tylko wymien te narty na 171 ;))) i bedzisz zadowolony. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Atomic Metron M:9 z kolekcji 05/06

Tomek 42: Ja już taki aptekarz jestem :-))

Mam tydzień na wymianę desek (tak uzgodniłem ze sprzedawcą). Facet w sklepie (wiarygodny gość) powiedział że jeden z jego przyjaciół (moich "wymiarów") jeździ na 164cm i bardzo sobie chwali trzymanie i inne parametry. Gość mówi że właściwie taki laik jak ja :-)) to nie zauważ różnicy pomiędzy długościami. Pozostawia mi wybór bo mówi że to raczej psychiczny komfort niż rzeczywista różnica.

Pomyślę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Atomic Metron M:9 z kolekcji 05/06

Moim zdaniem dobrze wybrałeś. Przy 180 cm wzrostu narty 170 to trochę dużo - a jeżeli chodzi o carving to 170 jest już porażką. Ja mam 175 cm i jeżdżę na nartach 160 i dłuższych nie założyłbym a wręcz przeciwnie czasem biorę narty żony 150 cm do zabawy fun i są super.

Pierwsze decyzje są najlepsze - zostań przy 164 cm

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Atomic Metron M:9 z kolekcji 05/06

Akurat w przypadku metronow szczegolnie, nie powinno sie zwracac uwagi na wzrost a na wage ciala. Mozliwe ze w jakims przypadku narta krotsza moze trzymac lepiej na twardym. Nie chce teoretyzowac. W kazdym razie metron to narta uniwersalna i powinna byc stabilna optymalnie. Jesli bedzie zbyt krotka telepanie bedzie straszliwe przy wiekszej szybkosci i dluzszych skretach. No chyba ze ktos zaklada jazde wylacznie krotkim skretem i niezbyt szybko to OK. Pytanie tylko po co sie ograniczac. Ja mowie 171cm przy wadze 88kg jest optymalne. Bedzie w krotkim, i dlugim skrecie OK.

(jezdze na tych nartach drugi sezon). Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Atomic Metron M:9 z kolekcji 05/06

Ze wzgledu na wage to raczej proponowalbym rozwazenie modelu wyzszego.

Wazac 90kg jezdzilem na M9 i wydawaly mi sie za miekkie. B5 spisywalo sie o niebo lepiej, mimo, ze to tez nie moj typ narty. Po drodze jest jeszcze M10 i M11 o ile sie nie myle-jedna z nich to chyba bylby lepszy wybor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Atomic Metron M:9 z kolekcji 05/06 - wrażenia

Jeździłem tydzień po 10 godz. dziennie. Narty są boskie (jak dla mnie). Tak stabilnej narty się nie spodziewałem. Muldy czy rozjeżdżone trasy to dla tej narty (a może dla mnie :-)) pestka.

Są szybkie w krótkim skręcie i bardzo szybkie w zjeździe długim łukiem. Radziłem sobie (szybkościowo) nawet z klientami na deskach typu GS.

W jeździe na krechę faktycznie czuby latają ale nie aż tak jak by się można było spodziewać to takim taliowaniu.

Dla mnie ta narta jest boska. Śmiałem się z lalusiów co na swoich SL-9 czy 11 kupionych na wyrost (chodzi mi o umiejętności) jeździli tylko po równej trasie bo troszkę nierównego śniegu powalało ich na kolana. Na M9 można jeździć nawet w kopnym śniegu (co zresztą często robiłem wieczorami) i na lodzie (akurat tego nie lubię). 75 mm pod stopą robi swoje i narta nie jest chybotliwa jak slalomki tylko ładnie jedzie. Być może dla kogoś słabszego fizycznie będzie ciężka ale dla mnie było bardzo łatwa do prowadzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...