mac Napisano 23 Luty 2003 Zgłoszenie Share Napisano 23 Luty 2003 Mam pytanko do funiaków obeznanych ze sztuką snowcarvingu. Generalnie w dobrych warunkach radzę sobie ze skrętem ciętym w różnych jego odmianach bez problemu (jak warunki nie sprzyjają jest trochę gorzej ale pracuję nad tym). Problem polega na tym że jak tylko spróbuję otrzeć się o śnieg to natychmiast następuję „wybutowanie”. Nie mam problemu z kontaktem ze śniegiem typu dłoń czy łokieć to mi się udaje (nie zawsze ale prawie).Jak tylko spróbuję pogłębić wychylenie zawadzam butem i jest zwykła gleba. Jeżdżę na 11.12 157 z wiązaniami Race 312, buty 9.50. Może to wina zbyt niskiej płyty jak na taką zabawę. Choć przypuszczam że jednak nie dysponuję po prostu dostatecznie dobrą techniką . Napiszcie proszę co o tym myślicie. Będę wdzięczny za każdą radę. Pozdrawiam Mac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mastaz Napisano 24 Luty 2003 Zgłoszenie Share Napisano 24 Luty 2003 Pytanko do funcarwingowców Zadnym fachowcem nie jestem ale powiem czego dowiedzialem sie na szkoleniach. Rozumiem ze chcesz calym cialem pojechac po sniegu (czy snow to to samo co bodycarving???). No to tak.. nie wiem czy mi sie uda to dobrze opisac od razu zaznacze ze z poczatku latwiej wykonac to na stromym zboczu. Pozycja wyjsciowa powinna byc mozliwie niska, jedziesz w bok stoku i wykonujesz szczupaka (wychylasz sie w strone spadku tak jak przy normalnym skrecie fun) ale.. tutaj podobienstwa sie koncza poniewaz musisz polozyc sie plecami na sniegu... i kilka uwag, reka wewnetrzna wyciagnieta przed siebie, zewnetrzna natomiast za soba (pozniej pomagaja wstac) jesli masz dostatecznie wysoka plyte krawedzie nie powinny puscic... jesli puszcza, nic straconego. Jedziesz sobie na pleckach i trzeba jakos wstac... energicznie przerzucasz tylna reke (zewnetrzna) i jednoczesnie lekko podpierasz sie wewnetrzna (pozniej da sie ten element wyeliminowac.. po prostu leciutko odpychasz sie barkiem).. krawedz lapie i stajesz na nogach. Aha najwazniejsze.. musisz to zrobic zanim przetniesz linie spadku.. inaczej przy wiekszej predkosci przyda sie kask... bo cie po prostu przerzuci przez narty. Z opisu wyglada to jak nauka padania i wstawaniw podczas jazdy... To jest podstawowe cwiczenie (tak mnie zapewnial instruktor) ktore pozwala opanowac bodycarving. Na poczatku wyglada to troche niezdarnie ale po pewnym czasie nauczysz sie lepiej kontrolowac sylwetke podczas takigo zjazdu.. mozna w ten sposob bezpiecznie i calkiem efektownie pokonywac strone scianki (bo chcac nie chcac hamujesz podczas takiego manewru)... pozniej mozesz probowac roznych wariacji... musniesz stok barkiem.. czy pacha (hehe).. albo samym biodrem. Ok.. nie wiem czy dobrze to wytlumaczylem... najlepiej po prostu wziac instruktora na godzinke i sie tego szybko nauczysz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smokmarcepan Napisano 24 Luty 2003 Zgłoszenie Share Napisano 24 Luty 2003 Pytanko do funcarwingowców tak jak przedmówca za experta sie nie uwazam, ale wydaje mi sie, ze trzeba po prostu jechaac na stoku o wiekszym pochyleniu, that`s all Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kangurek Napisano 24 Luty 2003 Zgłoszenie Share Napisano 24 Luty 2003 Pytanko do funcarwingowców uważam, że problem jest w zbyt niskiej płycie lub (i) w zbyt odstających klamrach w butach. Jaką masz wysokość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mac Napisano 24 Luty 2003 Autor Zgłoszenie Share Napisano 24 Luty 2003 Pytanko do funcarwingowców Moja wysokość to 180. Jeśli o to pytałeś. Jeszce raz w tym roku będę miał może okazję trochę popróbować. Na razie wychodziło mi na to że w końcowej fazie musiałbym odpóścić nieco kantowanie samymi kolankami. Tylko co w tym momęcie się stanie z promiemniem skrętu i siłą odśrodkową która powinna chyba jakaś jednak pozostać. Ale nic to będę musiał poprostu trochę powalczyć na stoku. Samymi przemyśleniami nic nie zdziałam. Bardzo dziękuję wyszystim za odpowiedzi. A co do płyty to w 9.12 miałem chyba faktycznie trochę wyższą. A 11.12 są tak na oko bardzo mocno wcięte pod butem przez co buciory dość mocno wystają. Pozdrowionka dla wszystkich Mac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spyder Napisano 24 Luty 2003 Zgłoszenie Share Napisano 24 Luty 2003 Pytanko do funcarwingowców pytajac o wysokosc mial na mysli odleglosc od krawedzi narty do podstawy buta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kangurek Napisano 25 Luty 2003 Zgłoszenie Share Napisano 25 Luty 2003 Pytanko do funcarwingowców jasne, że chodzi o wyskość buta nad śniegiem. Zapnij but do narty, postaw na stole i przechylaj tak daleko, aż klamry (lub bok buta) oprze się o stół. Zmierz kąt pochylenia. Od razu zobaczysz, czy problem jest w zbyt niskiej płycie lub zbyt nisko zamocowanych klamrach (buty dedykowane specjalnie do funa mają klamry zdecydowanie wyżej) cześć kangurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mac Napisano 25 Luty 2003 Autor Zgłoszenie Share Napisano 25 Luty 2003 Pytanko do funcarwingowców No to umnie wychodzi jakieś 45mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kangurek Napisano 25 Luty 2003 Zgłoszenie Share Napisano 25 Luty 2003 Pytanko do funcarwingowców to jest akceptowalne minimum, przy którym upragniony skręt powinien ci wyjść. Oficjalne maximum dla zawodników, to 55mm. Płyty wyższej niz 23 mm nie kupisz. Możesz zastosować podkładki. Jednak z tego wszystkiego wychodzi, że problemu trzeba raczej szukać w technice jazdy, niż sprzęcie. Tu, na skionline masz sporo na ten temat. Życzę powodzenia kangurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mac Napisano 25 Luty 2003 Autor Zgłoszenie Share Napisano 25 Luty 2003 Pytanko do funcarwingowców Dzięki, będę próbował. Niestety dopiero w przyszłym sezonie. Wyszło mi na to, że mój sezon się już skończył. Pozdrowionka Mac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HiPhoto Napisano 27 Luty 2003 Zgłoszenie Share Napisano 27 Luty 2003 Pytanko do funcarwingowców 11.12 jest poddana limitom FIS, stąd niższa płyta i bardziej płaskie wiązanie race (xentrixy są ciut wyższe). Możesz się podciągnąć 8 mm zamieniając "interface" w butach z 50, na 58 mm (swego czasu A robił buty specjalnie do funu, model 9.58 - zadzwoń do dystrybutora, może coś zostało w magazynach). Pozdróv, HiPhoto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mac Napisano 27 Luty 2003 Autor Zgłoszenie Share Napisano 27 Luty 2003 Pytanko do funcarwingowców Pewnikiem spróbuję. Dzięki za informację. Gdyby dało się dostać sam interface to by było cacy, zwłaszcza finansowo. Raz jescze dzięki wszystkim. Pozdrówka. Mac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paul_r Napisano 21 Wrzesień 2003 Zgłoszenie Share Napisano 21 Wrzesień 2003 Pytanko do funcarwingowców Na pierwszy rzut oka wygląda to jakbyś miał za niską płytę i przypuszczam że o to chodzi. Nie masz chyba problemu z przyczepnością narty prawda? A może po prostu Twoja narta nie pozwala na wycinanie takich skrętów? Ja mam 10.11 i spisuje się śietnie. Jest to typowy fun a twój to chyba nie do końca. Najlepiej wypożycz sobie typowe funy na wysokiej płycie i popróbuj. Ja tak zacząłem przygodę z funem i ciągnę to do dzisiaj. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciora Napisano 15 Październik 2003 Zgłoszenie Share Napisano 15 Październik 2003 Pytanko: macie jakieś filmy ?? Z tego co wiem na rynq są tylo 2 filmy funowe -NTN i film ogożałka z Wyborczej. Czy macie coś więcej- jakieś zagraniczne produkcje, lub clipy własnej produkcji?? prosze o kontakt gg-2045423 lub e-mail: maciekbarabasz@gazeta.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZiniBB Napisano 6 Listopad 2003 Zgłoszenie Share Napisano 6 Listopad 2003 Pytanko do funcarwingowców nartki spox....sam z nich korzystam...rzezcywiscie mozna by cos dolozyc...np.12mm plyte...ze starszych essów..(polecam)...nie trzeba wiercic nowych otworów)......ale rzeczywiscie to moze byc sprawa techniki..... wiele osób mimo wszystko stosuje elementy jeszcze starej techniki....ale nalezy pamietac ze w carvingu nie moze byc tzw. Zejscia i wyjscia......tu trzon ciala praktycznie porusza sie w jednej linii...natomiast nogi wykonuja jazde kompensacyjna......takze spoko....trening i jeszcze raz trening..... i do zobaczonka na stoku.... pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurventhriller Napisano 3 Marzec 2004 Zgłoszenie Share Napisano 3 Marzec 2004 Pytanko do funcarwingowców masz za niską płytę.powinieneś zmienić lub dokupić wyższą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi