Narty - skionline.pl
Jump to content
Sign in to follow this  
eqiupe

metody skręcania z przyspieszeniem (zawodnicy)

Recommended Posts

jakie znacie metody przyspieszania chętnie dowiedział bym sie czegoś ciekawego na ten temat?

jedną z metod stosowaną podobno przez Alberto Tombę było inicjowanie skrętu bardziej na wewnętrznej narci ktora ma do pokonaia krótszą drogę a więc jedzie wolniej i następnie dociąrzeni zewnętrznej szybszej narty.

serdecznie pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

metody skręcania z przyspieszeniem (zawodnicy)

jakmasz mocne nogi,chodzi mi o bardzo mocne to mozesz jezdzic na tyłach nart takze w skrecie(na krawedziach)!!!tylko postaraj sie zebys nie wpadłw trawers,żart nie znam osob ktorA zrobiła by taki skret wiecej niz 4 razy pod rząd(oczywiscie przy duzych prędkośćiach!:)jeeli chcesz jezdzic szybko musisz na uczyc sie "czuc snieg"!!!chodzi mi o to zeby pracowac całym ciałem nie tylko samymyi nogami,jak podjezdzacsz pod małe wzniesienie to staraj sie być jak najnizej(na szczycie w zniesienia) tak jak bys sie miał zkurczyc tz.nogi do klatki itp., natomiast jak juz zjezdzasz to w staraj prostowac nogi a na samym dole w momencie kiedy zjezdzasz z wzniesienia na odcinek"prosty" zrob przysiad i docisnij nogi jak najmocniej do podłoze przy tej ostatniej czynnosci nie zpomnij o pozycji zjazdowej, starałem sie wytłumaczyc to jak najłatwiej,ale nie wiem czy mi wyszło. Najważniejsze to umieć "wyczuć śnieg". pozdrawiam wszystkich racerów i nie tylko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

metody skręcania z przyspieszeniem (zawodnicy)

Equipe naucz się kompensacji czyli kompensowania przeciążeń występujących w fazach skrętu. Można to porównać to jazdy po muldach tylko ze po równym stoku. Skręt kompnesacyjny wygląda następująco: kończąc poprzedni skręt w pozycji zrównoważonej należy uginać płynnie kolana, biodra (tak jakbyś łykał muldę na nogi) następnie zmienić krawędzie i dojeżdżając linią nart do linii spadku sotku wyprostować się (kolana, boidra) do pozycji zrównoważonej.

Ostrzegam, nogi ze stali trzeba mieć a kolana strasznie dotsają po dupie jeśli robisz to często czyli jeśli jeździsz na slalomkach. Bo na gigantowej narcie oczywiście rzadziej i wolniej, bo proporcjonalnie do dłuższego skrętu.

Good luck !

Share this post


Link to post
Share on other sites

metody skręcania z przyspieszeniem (zawodnicy)

czesc!

np. w gigancie zawodnicy stosuja rotacje reka zewnetrzna, tzn. tak jakby ciagna nia skret.. przyjrzyj sie w PŚ

pozdr

drzymer

Share this post


Link to post
Share on other sites

metody skręcania z przyspieszeniem (zawodnicy)

To zasada zachowania pedu - mowiaca, ze masa * predkosc = const. Jesli jadac skretem cietym (po łuku) przeniesiesz srodek ciezkosci w kierunku gornej narty, to dostaniesz `kopa`. Twoja masa sie nie zmienia - musi sie zwiekszyc predkosc (gorna narta musi pojechac szybciej niz dotad - +/- z predkoscia z jaka dotad jechala dolna).

Im ciaśniejszy skręt tym ten efekt bedzie bardziej odczuwalny.

Pamietaj tylko, ze liczy sie polozenie srodka ciezkosci, czyli raczej jak bardzo jestes pochylony do srodka skretu, a nie to, co potocznie rozumie sie pod obciazeniem dolnej/gornej narty.

Tyle fizyka. Nie mam pojecia czy zawodnicy te metode stosuja.

Pozdrawiam,

Wojtek

Share this post


Link to post
Share on other sites

metody skręcania z przyspieszeniem (zawodnicy)

stań na górnej narcie to glebę masz jak w banku

sprawdzonym sposobem jest po prostu jazda na tyłach, stąd tak pięknie slalomowe narty potrawią wylecieć do przodu w powietrze

możesz po prostu poćwiczyć pozycję zjazdową w GS

szybciej jeździ się na krawędzi i bliżej tyczki

można byc jeszcze dość ciężkim

tyle nie ma w tym zbyt wielkiej filozofii jak dla mnie, trzeba być po prostu objeźdzonym

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...