Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Fischer 2008/2009


Gość bobic

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 74
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Tak jak pisałem wczesniej mialem okazje pojezdzic troche na przyszłorocznych Fischer Progrossor 9+.Nie jestem jakimś zawodowym testerem :), ale sprobuje cos o tej narcie napisać.

Długość 170 cm, taliowanie 117-70-100, promien 13m+17m (15m).

Pojechalem do Czarnej Góry k/Stronia Śląskiego.Liczyłem na twardą zmrożoną z rana trase B.Okazało się jednak że nie było w nocy mrozu i śnieg był ciężki , mokry i było dosyć miekko.Szkoda bo takie narty są stworzone do jazdy po twardym.

Po pierwszych zjazdach narty mnie jakos na zachwyciły.Jednak ze zjazdu w zjazd zaczeły mnie coraz bardziej zaskakiwac.Pozytywnie.

Narty bardzo łatwo wchodzą w skret ( 13m robi swoje).W skrecie sa stabilne.Bez problemów wchodza ze skretu w skret jak rowniez łatwo mozna zmieniaja promien.

Narty faktycznie sa bardzo uniwersalne.Mozna pojechac krotkim skretem jak i pociągnać dłuższym.Jednak jest jakaś taka leniwa.

Zeby jednak nie było tak sympatycznie i kolorowo , to musze stwierdzic ze na moich Head Superhape mam duzo wieksza radosc z jazdy.

Taka uniwersalna narta , nie zastapi nam slalomcarva jak i napewno racecarvera.

Podsumowując fajna narta , na ktorej mozna sie ladnie dla oka POWOZIĆ po stoku.

A co do Czarnej Góry, to predkość tamtejszego krzesełka jest porażająco pooowoooolnaaaaa.

Stok jednak dobrze przygotowany, sniegu tez nie brakuje.Podaja warunki bardzo dobre, jednak wg mnie sa tylko i az dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Progressor

Znalazłem wreszcie informacje na temat dla kogo są dedykowane poszczególne modele Progressorów. Podaję je bo może komuś innemu też to coś wyjaśni:

Fischer Progressor +9 2009

The race inspired high-performance ski with a 70 mm waist. Sandwich Sidewall Construction with 0.5 double Titanal shell, wood core and Dual Radius System for perfect turn initiation, versatility and edge grip on all terrain.

Skill level 7-8-9-10

Fischer Progressor +8 2009

For all mountain experts seeking the ultimate hard snow performance and all terrain versatility. The high-performance ski with a 72 mm waist. Sandwich Sidewall Construction, wood core and Dual Radius System for a variety of turn shapes on all slopes.

Skill level 5-6-7-8

Fischer Progressor +7 2009

For the athletic advancing skier. 72 mm waist. Sidewall Construction and Dual Radius System for versatility and stability all over the mountain.

Skill level 4-5-6-7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja może powiem coś niecoś o tych nartach.

Podobnież (info nie moje, lecz z pierwszej ręki) nowe Progressory są, że się tak wyrażę, ździebko niedopracowane.

Coś skiepszczono, może w budowie narty, bo nie jest w ogóle stabilna.

Uślizguje się, itp. - ZAZNACZAM, nie jest to moje info - nie jeździłem na nowych jeszcze.

Podobno stary Progressor - ten tegosezonowy jest o niebo lepszy.

To mogę powiedzieć od siebie, że tegoroczny był nartą idealną, pasującą mi w 100%.

Co do nowych, to wypowiem swoje zdanie jak trochę pojeżdżę na nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toś mnie pocieszył :).

Pożyjemy , zobaczymy.Sprawdze ja na twardym wtedy coś wiecej bedzie można powiedzieć.

Bobic a od kogo taka informacja, czy to dotyczy calej grupy Progressor, wszystkich długosci, czy to opinia jednej osoby ?itd itd

Wydaje mi sie to dziwne.Producent wypuszcza model nart,ktory okazuje sie klapą?Jak to mozliwe?

Narty przeciez musze przejsc wczesniej wiele testow, sprawdzianów aby zostały dopuszczone do sprzedaży.

Mozesz napisac cos wiecej na ten temat?I dlaczego dopiero teraz to piszesz?

Puszczenie w obieg takiej informacji jest lekko niebezpieczne.Tak mi sie wydaje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toś mnie pocieszył :).

Pożyjemy , zobaczymy.Sprawdze ja na twardym wtedy coś wiecej bedzie można powiedzieć.

Bobic a od kogo taka informacja, czy to dotyczy calej grupy Progressor, wszystkich długosci, czy to opinia jednej osoby ?itd itd

Wydaje mi sie to dziwne.Producent wypuszcza model nart,ktory okazuje sie klapą?Jak to mozliwe?

Narty przeciez musze przejsc wczesniej wiele testow, sprawdzianów aby zostały dopuszczone do sprzedaży.

Mozesz napisac cos wiecej na ten temat?I dlaczego dopiero teraz to piszesz?

Puszczenie w obieg takiej informacji jest lekko niebezpieczne.Tak mi sie wydaje.

Pozdrawiam

... czy to takie dziwne ? teraz wiele produktow jest niedopracowancyh, zaczynajac od komorek po samochody, co roku musi byc nowy model i potem sa tego efekty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toś mnie pocieszył :).

Pożyjemy , zobaczymy.Sprawdze ja na twardym wtedy coś wiecej bedzie można powiedzieć.

Bobic a od kogo taka informacja, czy to dotyczy calej grupy Progressor, wszystkich długosci, czy to opinia jednej osoby ?itd itd

Wydaje mi sie to dziwne.Producent wypuszcza model nart,ktory okazuje sie klapą?Jak to mozliwe?

Narty przeciez musze przejsc wczesniej wiele testow, sprawdzianów aby zostały dopuszczone do sprzedaży.

Mozesz napisac cos wiecej na ten temat?I dlaczego dopiero teraz to piszesz?

Puszczenie w obieg takiej informacji jest lekko niebezpieczne.Tak mi sie wydaje.

Pozdrawiam

To chyba nie tak jak piszesz, ze od razu klapa.

Wiemy, ze progressor jest narta o podwojnym radiusie, czyli jego budowa jest taka, ze narta jest w jednej czesci mieksza, w drugiej twardsza.

Byc moze jest za miekka, jesli ujezdza na twardym.

Widze, ze Cie wzielo ;) Nie boj nic, pojezdzisz, dokladnie nam tutaj opiszesz, a pozniej sprzedasz :D

Pisze teraz, bo sie o tym dowiedzialem dwa dni temu.

Ale wiesz, to jest opinia goscia (instruktora, .... reszte masz na PW), ktory juz te narty testowal.

Nie traktowalbym tej informacji jako niebezpiecznej, poniewaz kazdy moze miec takie, a nie inne wrazenia.

Ale zauwaz, ze cos musi w tym byc, ze progressory przekwalifikowano z grupy RC4 na HIGH PERFORMANCE, stracily rowniez przedrostek RC4.

P.S.

Jarek ma racje.

Wiele wody w Wisle musi uplynac, by producent dopracowal sprzet w 100%.

Zwroc uwage na Flowflexa - wypadaja gumy. Pracujac w Fischerze i zamawiajac towar w Austrii, od razu mowilem, ze tak bedzie i zamowilem dodatkowo kilka zestawow gum.

Powiem ci jeszcze, ze sprezynka, ktora widzisz we Flowflexie jest o dupe roztrzasc.

To tylko pic na wode, fotomontaz - w tegorocznym Flowflexie jej nie bylo np. i narta nie stracila na tym nic.

Podobnie bylo z damskim Flowflexem. Przyszly do nas wzory nart oraz dostawa Intro, ale musielismy damski flowflex wycofac, bo dostalismy info, ze grozi kontuzjami. Teraz juz jest OK, cos musieli zmienic.

Podaje Ci informacje ze strony Fischera, bo mialem z tym do czynienia, ale wierz mi, ze w kazdej firmie dzieje sie podobnie.

Nie od razu Krakow zbudowano ... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Jasna pała! A co te narty mają takiego że kosztują tyle pieniędzy? To nawet Volkle z powerswitchem tańsze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Promień skrętu różny na piętce i na dziobie. Zupełnie nie wiem jak to niby ma działać, przecież jak się krawędź dociśnie do spodu, to styka się ze stokiem i na piętce i na dziobie. OCK?

Ojj mało wiesz o nartach bo owszem... nie ;) otórz Piotrku pomyśl jak by to było gdyby krawędz na dziobie narty wyznaczała inny promien skrętu niż krąwędz na jej piętce tak po krótce to wygląda poszukaj coś o nowym progresorze tutaj jest wszystko wytłumaczone ten jakże innowacyjny system (choć ponoć nie dopracowany "ktoś" tu pisał:D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojj mało wiesz o nartach bo owszem... nie ;) otórz Piotrku pomyśl jak by to było gdyby krawędz na dziobie narty wyznaczała inny promien skrętu niż krąwędz na jej piętce tak po krótce to wygląda poszukaj coś o nowym progresorze tutaj jest wszystko wytłumaczone ten jakże innowacyjny system (choć ponoć nie dopracowany "ktoś" tu pisał:D )

Marcinie, nie wiem do czego się odnosi Twoje podsumowanie mojej wiedzy na temat nart - tego że one nie mają różnego promienia skrętu na dziobie i piętkach, czy tego, że to faktycznie jest możliwe i działa?

Thanks to its Slalom geometry the Venom Black is ideal for skiers who love short, dynamic turns. The Dual Radius System of the Venom Titan, on the other hand, makes this model an all-rounder. The different radiuses at the ski tip and ski tail ensure optimum control behavior and excellent efficiency in long and short turns.

To jest cytat ze strony Fischera. Dalej nie rozumiem jak to ma niby zadziałać. że dziób będzie ciągnęło do góry mniejszym promieniem, a piętka będzie się obsuwała mniejszym, czy jak? Nie dociera do mnie idea tego wynalazku.

Mógłby mi to ktoś tak pokrótce wytłumaczyć?

Edytowane przez Picu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luksusowe modele kojarzone były dotychczas z customowymi produktami firmy Kneissl lub modelami specjalnymi Volkl. Tym razem także Fischer postanowił wypuścić serię piekielnie drogich nart, w którym zastosowano najlepsze rozwiązania, jakimi dysponuje firma, a nawet rozwiązania nie stosowne w „regularnej” kolekcji ze względu na koszty. Główną cechą tych nart jest wszechobecny karbon. Ten materiał, oparty na włóknach węglowych jest elementem powłoki zewnętrznej nart a także zastosowanego, znanego już z poprzednich sezonów systemu integralnego o nazwie FlowFlex.. Zastosowanie karbonu w płycie FlowFlex zmniejszyło masę systemu o 25%.

Warto dodać, że zastosowane włókna węglowe pochodzą w prostej linii z Formuły 1. Konstrukcja nart to klasyczny sandwich z drewnianym rdzeniem i podwójną powłoką ze stopu tytanu z aluminium. Grupę reprezentują dwa modele: Venom Black, posiadający parametry i geometrę charakterystyczną dla nart slalomowych oraz Venom Titan o charakterze uniwersalnej narty allround z zastosowaną geometrią Dual Radius pozwalającą na płynną zmianę promienia skrętu. Produkt nie będzie ogólnodostępny. Nabyć można go będzie jedynie w wybranych sklepach. Natomiast ta technologia Dual Radius System-dynamiczny radius jest wykorzystana również w nowym modelu Progressora 9+,ale szczerze też za bardzo nie kumam-tak jak D2-gdzie sama narta obiera promień skrętu/narta rozszerza się i zwęża w miare potrzeb,ale tu narta jest zbudowana z dwóch platform/.Także myślę,że głownie na cenę wpływ ma materiał czyli carbon.:eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luksusowe modele kojarzone były dotychczas z customowymi produktami firmy Kneissl lub modelami specjalnymi Volkl. Tym razem także Fischer postanowił wypuścić serię piekielnie drogich nart, w którym zastosowano najlepsze rozwiązania, jakimi dysponuje firma, a nawet rozwiązania nie stosowne w „regularnej” kolekcji ze względu na koszty. Główną cechą tych nart jest wszechobecny karbon. Ten materiał, oparty na włóknach węglowych jest elementem powłoki zewnętrznej nart a także zastosowanego, znanego już z poprzednich sezonów systemu integralnego o nazwie FlowFlex.. Zastosowanie karbonu w płycie FlowFlex zmniejszyło masę systemu o 25%.

Warto dodać, że zastosowane włókna węglowe pochodzą w prostej linii z Formuły 1. Konstrukcja nart to klasyczny sandwich z drewnianym rdzeniem i podwójną powłoką ze stopu tytanu z aluminium. Grupę reprezentują dwa modele: Venom Black, posiadający parametry i geometrę charakterystyczną dla nart slalomowych oraz Venom Titan o charakterze uniwersalnej narty allround z zastosowaną geometrią Dual Radius pozwalającą na płynną zmianę promienia skrętu. Produkt nie będzie ogólnodostępny. Nabyć można go będzie jedynie w wybranych sklepach. Natomiast ta technologia Dual Radius System-dynamiczny radius jest wykorzystana również w nowym modelu Progressora 9+,ale szczerze też za bardzo nie kumam-tak jak D2-gdzie sama narta obiera promień skrętu/narta rozszerza się i zwęża w miare potrzeb,ale tu narta jest zbudowana z dwóch platform/.Także myślę,że głownie na cenę wpływ ma materiał czyli carbon.:eek:

Tak więc Marcinie, nie tylko ja nie załapałem jak to działa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sobie wymyślili nową nazwę i ją sprzedają :D

Elan Integra sprzed 8 (?) lat miał eliptyczny kształt wykroju.

Potem pewnie wiele firm to miało, tylko o tym już nikt nie pisał, bo żadna rewelacja ;)

Omeglasska miała różne twardości system autodrive się chyba nazywało ( to pocienienie od wiązania w tył ) - w efekcie też dawało różny promień skrętu w zależności od dociążenia.

Chyba pisaliśmy dosyć szeroko o tym jeszcze w 2002 roku ze śp Misiem, gdy rozważaliśmy pewne podstawowe pojęcia.

Teraz wkrada się błąd rozumienia zwrotu " promień skrętu".

Jeżeli za promień skrętu przyjmie się promień okręgu po jakim porusza się ugięta narta ( w teoretycznie idealnych warunkach ) wszystko stanie się prostsze do zrozumienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...