lski@interia.pl Napisano 28 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 28 Styczeń 2009 Jak obniża się szczęke przodu wiązania Fischer RC4Z13,aby dopasowac ją do wysokości przodu buta-nie mogę zdjąc czarnej zaslepki z wiązania, czy wogóle jest ta regulacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek Napisano 28 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 28 Styczeń 2009 Jak obniża się szczęke przodu wiązania Fischer RC4Z13,aby dopasowac ją do wysokości przodu buta-nie mogę zdjąc czarnej zaslepki z wiązania, czy wogóle jest ta regulacja? ... moim zdaniem nie obniza sie a o zaslepce nie mam pojecia bo ja nie jestem Fischerowiec ale tu na forum jest sporo Fischerowcow wiec na pewno ktos pospieszy z pomoca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carverfan Napisano 28 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 28 Styczeń 2009 Jak obniża się szczęke przodu wiązania Fischer RC4Z13,aby dopasowac ją do wysokości przodu buta-nie mogę zdjąc czarnej zaslepki z wiązania, czy wogóle jest ta regulacja? Kolego lski - a co się dzieje, bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Przód buta nie pasuje w wiązanie ? Przecież to wszystko jest znormalizowane... Wydaje mi się że tam nie ma regulacji, ale ręki obciąć sobie nie dam - sprawdzę w domu... Twoje wiązania Z13 posiadają system FRP Fischera (Roll Pincer System), który automatycznie redukuje o 30 % naturalny luz buta w wiązaniu, a co za tym idzie przyśpiesza o 30% przekaz energii na krawędź narty. Jeżeli występuje delikatny luz nie ma się co nim przejmować. Bo pasować musi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lski@interia.pl Napisano 28 Styczeń 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano 28 Styczeń 2009 Re Wygląda mi na zbyt duży luz góra-dół... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek Napisano 28 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 28 Styczeń 2009 Kolego lski - a co się dzieje, bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Przód buta nie pasuje w wiązanie ? Przecież to wszystko jest znormalizowane... Wydaje mi się że tam nie ma regulacji, ale ręki obciąć sobie nie dam - sprawdzę w domu... Twoje wiązania Z13 posiadają system FRP Fischera (Roll Pincer System), który automatycznie redukuje o 30 % naturalny luz buta w wiązaniu, a co za tym idzie przyśpiesza o 30% przekaz energii na krawędź narty. Jeżeli występuje delikatny luz nie ma się co nim przejmować. Bo pasować musi... ... z calym szacunkiem dla systemow Fischera ale jednak luzow nie powinno zadnych byc (nawet delikatnych). Jezeli jest stary but to moze byc troche zuzyty (zola buta od chodzenia) i dla tego pojawia sie luz - ale to tylko przypuszczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boogie Napisano 28 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 28 Styczeń 2009 ... z calym szacunkiem dla systemow Fischera ale jednak luzow nie powinno zadnych byc (nawet delikatnych). Jezeli jest stary but to moze byc troche zuzyty (zola buta od chodzenia) i dla tego pojawia sie luz - ale to tylko przypuszczenia zawsze mozna przeciez je wymienic i będzie po problemie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carverfan Napisano 28 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 28 Styczeń 2009 (edytowane) Wygląda mi na zbyt duży luz góra-dół... Jarek ma jednak rację... W jednym przypadku Swoich przypuszczeń. Do tego wiązania Z13 Freeflex kolega lski podpina stare (8 letnie) i jak sam wspomina, rozbite buty Salomon Equipe. Stąd pojawił Ci się luz Kolego lski Trzeba było wcześniej o tym wspomnieć, a nie dopiero w innym temacie... ... z calym szacunkiem dla systemow Fischera ale jednak luzow nie powinno zadnych byc (nawet delikatnych). Jezeli jest stary but to moze byc troche zuzyty (zola buta od chodzenia) i dla tego pojawia sie luz - ale to tylko przypuszczenia W przypadku drugim, z całym szacunkiem do Twojej osoby Jarku - nie do końca masz rację. W wiązaniach Full Diagonal występuje minimalny i zupełnie naturalny luz i nie dotyczy to tylko systemów fischera, ale atomica czy np. Tyrolii. Cytuje Ci opis wiązania TD Tyrolii: " Przód wiązania posiada Full Diagonal. Dzięki budowie przodu wiązania w systemie Lite w bardzo dużym stopniu ograniczony został naturalny luz przodu buta w wiązaniu." Edytowane 28 Styczeń 2009 przez carverfan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek Napisano 28 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 28 Styczeń 2009 W przypadku drugim, z całym szacunkiem do Twojej osoby Jarku - nie do końca masz rację. W wiązaniach Full Diagonal występuje minimalny i zupełnie naturalny luz i nie dotyczy to tylko systemów fischera, ale atomica czy np. Tyrolii. Cytuje Ci opis wiązania TD Tyrolii: " Przód wiązania posiada Full Diagonal. Dzięki budowie przodu wiązania w systemie Lite w bardzo dużym stopniu ograniczony został naturalny luz przodu buta w wiązaniu." ... spoko, ja juz sie przyzwyczailem ze rzadko kiedy mam racje a poza tym na Fischerach sie nie znam, za to dobrze ze mam Rossi i to serwisowe bo jakbym mial jakis luz w wiazaniach to by mnie chyba szczyscilo :eek: dla tego zakladam na buty tzw. cat tracks zeby sie zola nie zuzywala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carverfan Napisano 28 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 28 Styczeń 2009 Jarek, nie obrażaj się na mnie... No OFFENCE Lubię konstruktywną polemikę i w życiu nie jest moim zamiarem Cię zdyskredytować, czy też udowodnić, że nie masz racji... Odwrotnie - uważam, że polemika z Tobą jest bardzo merytoryczna i ciekawa (pamiętam Twój elaborat z flexa butów RC4) Full Diagonal tak się zachowuje, Przyjacielu. Niezależnie czy jest zamontowany w wiązaniach fiszera, elana, atomica czy w wiązaniach tyrolii. Full diagonal jest systemem bezpiecznego wypinania się na boki. Jest też systemem delikatnych luzów na linii but - wiążanko. Wepnij buta w jakikolwiek FD i ustaw odpowiednią siłę wypięcia, potem energicznym ruchem wypnij buta ( np. uderzając ręką w skorupę buta- tylko ostrożnie -po prostu go w ten sposób wyhacz ) i zobacz jak to działa- czy nie ma zbyt wielkiego luzu. A luz tam musi być - jak piszą sami producenci - jest naturalny. Pozdrawiam serdecznie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek Napisano 28 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 28 Styczeń 2009 (edytowane) Jarek, nie obrażaj się na mnie... No OFFENCE Lubię konstruktywną polemikę i w życiu nie jest moim zamiarem Cię zdyskredytować, czy też udowodnić, że nie masz racji... Odwrotnie - uważam, że polemika z Tobą jest bardzo merytoryczna i ciekawa (pamiętam Twój elaborat z flexa butów RC4) Full Diagonal tak się zachowuje, Przyjacielu. Niezależnie czy jest zamontowany w wiązaniach fiszera, elana, atomica czy w wiązaniach tyrolii. Full diagonal jest systemem bezpiecznego wypinania się na boki. Jest też systemem delikatnych luzów na linii but - wiążanko. Wepnij buta w jakikolwiek FD i ustaw odpowiednią siłę wypięcia, potem energicznym ruchem wypnij buta ( np. uderzając ręką w skorupę buta- tylko ostrożnie -po prostu go w ten sposób wyhacz ) i zobacz jak to działa- czy nie ma zbyt wielkiego luzu. A luz tam musi być - jak piszą sami producenci - jest naturalny. Pozdrawiam serdecznie Hej, Carvefan nie ma mowy o zadnym obrazaniu, spoko, ja nie musze miec przeciez zawsze racji, luzik, to dla mnie nie jest zaden obciach Wracajac do luzow, to ich nie cierpie. Napisze tak: porownalem kiedys mojego troche wypracowanego Omeglassa (sklepowego) z moim Rossi serwisowym w taki sposob ze na sucho (powiedzmy w domu) poprosilem zeby ktos stanal na polozonej na ziemi narcie i wpialem buta i sprubowalem poruszac nim na boki, i co sie okazalo, ze w Omaglassach bylo sporo luzu (wiazanie + plyta) natomiast w Rossim bylo niezle. Nie twierdze ze Rossi jest lepszy od Dynastara, bo w innym modelu Rossi mogloby byc dokladnie to samo. Chodzi mi o to ze w niektorych nartach rzeczywiscie moga byc luzy w ukadzie wiazanie + plyta ale przy jezdzeniu na twardym to przeszkadza wiec dla tego napisalem ze by mnie szczyscilo :eek: bo tak by sie stalo a co napisalem o cat trackach to tez prawda, warto stosowac zeby nie zniszczyc buta jezeli zola jest 100% plastikowa ----------------- dopisuje jeszcze ze bez wzgledu na diagonal czy co to tam jest ze sytuacja jaka opisuje Iski wg mnie nie moze miec miejsca, but nie moze latac i koniec, ale jeszcze raz zaznaczam, na Fischerah sie nie znam, tyle ode mnie na dzisiaj Edytowane 28 Styczeń 2009 przez jarek maly dopisek, bo sie wymadrzam a kolega Iski ma problem nie rozwiazany 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carverfan Napisano 29 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 29 Styczeń 2009 Hej, Carvefan nie ma mowy o zadnym obrazaniu, spoko, ja nie musze miec przeciez zawsze racji, luzik, to dla mnie nie jest zaden obciach Bardzo się cieszę, że się rozumiemy dopisuje jeszcze ze bez wzgledu na diagonal czy co to tam jest ze sytuacja jaka opisuje Iski wg mnie nie moze miec miejsca, but nie moze latac i koniec, ale jeszcze raz zaznaczam, na Fischerah sie nie znam, tyle ode mnie na dzisiaj Jasne, że nie może latać, dyskutowaliśmy o maleńkim (opisywanym przez producentów jako normalny) luzie buta w wiązadłach z Full Diagonal. Zauważ, że kolega lski nie zdementował moich przypuszczeń, że problem ma tylko ze starym Salomonem Equipe. Jestem przekonany, że problemów z butami RC4 Competition nie ma żadnych i pasują do tego wiązania Z13 jak ulał. Być może pomogło by zastosowanie w starych butach wspomnianych przez Ciebie cat tracków, o ile dla tych salomonków nie jest już za późno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.