Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

lipsky

Użytkownik forum
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

lipsky's Achievements

Nowy

Nowy (1/6)

2

Reputacja

  1. To jest wyższy model Nordica - 130 GW, chyba nawet ten sam rocznik. Co do Linera'a - właśnie mam tę samą obawę w przypadku HEADów. Czuję że są za bardzo przybajerzone i dodatkowo aż "alarmuje" stopień wygody, a posiadziałem w nich w domu kilka godzin. Warto dodać że Nordica to sezon 19/20, łapie je teraz za 1100 przy cenie katalogowej wtedy około 2000. Head za 1300 z 21/22 ... to też może dawać do myślenia w kontekście jakości. Pomogliście mi podjąć decyzję - dziękuje, robię zwrot HEADów, Nordica zamówione. Zdrówka wszystkim ! 🙏
  2. Fakt, późno, trochę już tak mam. Przez ostatnie 3 dni byłem w 3 sklepach i rozmawiałem z kilkoma fachowcami, zmierzyłem kilkanaście różnych butów, "jakieś" doświadczenie nabyłem. Na specjalne jeżdżenie przed wylotem nie liczę, raczej się nie uda. Słusznie wskazał Tatita, że ciasniejszy but raczej nie obetrze, bo sztywno przylega do nogi, ew. będę luzował zapięcia jeśli będzie za mocno. W sprawie adaptacji, wydaje się że wdzięczniejszy do obróbki po powrocie/na miejscu będzie ciaśniejszy but (Nordica) na szerokość niż szerszy (Head) w kierunku zwężania. Dodatkowo jeszcze dochodzi budowa butka w tym HEADzie... zrobili to z takich grubszych, dosyć miękkich pianek, któś tu na forum podniósł wątpliwość co do takie konstrukcji. Tymczasem w Nordice jest korek tutaj od 2:40 widać dokładnie jak jest wykonany) Bardziej mnie to przekonuje chyba. A no i warto dodać że jestem w stanie urwać dodatkowo 200 zł w dół decydując się na zwrot HEAD i zakup Nordica @Marxx74 Do pracy mnie namawiać nie trzeba ! Jak w temacie, szukam czegoś ambitnego. Patrzę pozytywnie, bo nogi silne i organizm całkiem wydolny. Chęci ogrom. Wogóle to dzięki za odpowiedzi, szczerze powiedziawszy nie sądziłem że w sobotę o tje porze ktośtu jeszcze czuwa : ) ❤️
  3. Czołem, Szykuje się drugi w karierze wyjazd zagraniczny. 7 dni intensywnego jeżdżenia. Na dniach do podjęcia decyzja w sprawie obuwia, poważny zakup na kilka lat. Proszę o obiektywną opinię z zewnątrz, dyskusja mile widziana. Mam już trochę mętlik a jak wiecie nowe, nienajgorsze buty mało nie kosztują, tak więc: 29 lat / 180 cm/ 75 kg/ mocne nogi/ poziom wtajemniczenia 6-7/ jeżdżę od dziecka, choć dopiero 2 sezony temu na przyzwoitym sprzęcie Jeździć będę na nartach Salomon X-race SW 170cm, R15, 120/71/99, dotychczas jeździłem w jak się okazało za dużych Dalbello flex 65 ... xd Lubię jazdę dynamiczną na krawędzi, średni/długi skręt, dużo ambicji do doskonalenia jazdy zwłaszcza w trudniejszych warunkach, muldy/lód itd, tam nie do końca sobie radzę jak należy. Jeździć będziemy w Val thorens, w planach codziennie w opór, oczywiście w ramach rozsądku. Chciałbym maksymalnie skorzystać z wyjazdu, długich i przygotowanych tras, pięknych widoków i nie narzekać na zły sprzęt odbierający radość z jazdy. Mierzyłem kilkanaście par butów, wyszło że powinienem jeździć w rozmiarze 26-26,5 (normalnie na codzień noszę but 42-42,5, więc wpisuje się w retorykę że but narciarski powinien być nieco mniejszy). Szerokośc stopy niby 100. Co mierzyłem ? Salomon s pro 110 wydały mi się zbyt wygodne, Lange 120 zbyt "surowe" i ciasne, tak samo jak S pro 120 .... padło na HEAD Nexo Lyt 110 (26,5 / 100mm) z tym bajerem liquiud Fit, co by ew. jeszcze bardziej dopasować but. Siedzi on dobrze, nie ma luzów, z tych mierzonych wydał się najlepszym wyborem, dodatkowo lekkie i udało się urwać niezły rabat. https://www.skionline.pl/sprzet/buty-narciarskie,19-20,nordica,promachine-120-gw,7853.html https://www.head.com/pl_PL/nexo-lyt-110-13.html Natomiast dziś jakoś jeszcze mnie podkusiło żeby wejść do jednego sklepu i fortunnie/niefortunnie założyłem Nordica ProMachine 120 GW (26,5 / 98 mm). Bardzo ciekawe uczucie, but był mocno dopasowany, ale nie gniótł, nie uciskał, nie przeszkadzał, z czym już wcześniej się spotkałem w przypadku 120tek. Lepsze dopasowanie (węziej) niż w kupionych Headach No i mam dylemat, bo posłuchałem wykładów Pana Tomasza Kurdziela, z których mi wychodzi tak - > lepiej wziąć wyższy flex i węższą skorupę, dzięki czemu będę miał lepsze przełożenie na nartę. Dodatkowo but w czasie się "rozejdzie" i lepiej dopasuje, a jakby gniotło to się go dogrzeje/customuje. Tego HEADa trochę sobie tłumaczę tym że będzie dużo jeżdżenia, a to nowy but więc dobrze jakby mnie nie poobcierał/męczył, był bardziej komfortowy (stopa ma więcej miejsca) i w dodatku jest bardziej uniwersalny, gdybym np. chciał zjechać na chwilę z trasy. Nordica obawa że przy tak intensywnym jeżdżeniu, mocne przyleganie zmęczy nogi i spowoduje utratę komfortu, choć wyczytałem że to but kompromis między komfortem a twardością i faktycznie takie miałem odczucie stojąc i gibając się w nich w sklepie dobre 25 minut. NO i tyle. Dodam, że nie będę miał już czasu na dogrzewanie butów przed wyjazdem, ew. mogę dolać liquid do HEADów. Będę wdzięczny za uporządkowanie logiki w moim rozumowaniu. Pozdrawiam. 🖖
  4. ew. też wersja SW zamiast SC https://allegro.pl/oferta/narty-uzywane-salomon-x-race-sw-sl-z12-165cm-9791292324
  5. Prośba do fachowców o ocenę stanu nart z linka ! Cena 50% nowych. Czy myślicie że na takiej narcie można bez problemu pojeździć kilka ładnych sezonów ? Model już wybrałem, szukam odpowiedniego egzemplarza w dobrej cenie. Czy stan zużycia tego egzemplarza nie wpłynie negatywnie na odczucia podczas jazdy ? Jeśli tak to w jakim stopniu ? Nowe to koszt 1800-2200 zł, czyli 2x tyle (999zł) https://allegro.pl/oferta/narty-salomon-race-sl-165-cm-2017-2018-9712305754?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_MD_OSLT_pla_other_sport_leisure_tourism&ev_adgr=Sporty+zimowe+id+13599&gclid=Cj0KCQjwgtWDBhDZARIsADEKwgO6SoVwR4hwPDkbRtNRfsOR8ao3KTjsWlkwiTdCX6TR07W7piFvhVcaAhlGEALw_wcB
  6. Znalazłem model który mnie interesuje - używka z allegro, ale za połowę ceny nowych. Czy po ocenie stanu nart po zdjęciach myślicie że warto wydać tego klocka ? https://allegro.pl/oferta/narty-salomon-race-sl-165-cm-2017-2018-9712305754?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_MD_OSLT_pla_other_sport_leisure_tourism&ev_adgr=Sporty+zimowe+id+13599&gclid=Cj0KCQjwgtWDBhDZARIsADEKwgO6SoVwR4hwPDkbRtNRfsOR8ao3KTjsWlkwiTdCX6TR07W7piFvhVcaAhlGEALw_wcB
  7. Szczerze ? NIE WIEM Jestem nieobeznany dobrze w temacie sprzętu, tyle co ostatnio potestowałem i trochę poczytałem. Jeśli możesz zasugerować jakieś konkretne modele jako alternatywę, chętnie przeglądne ! Wiem jaki rodzaj jazdy mi sprawia przyjemność. Miło by było zamknąć budżet do 1,5 k w porywach do 2, wchodzą w grę używane w dobrym stanie max 3 sezony (o ile takie istnieją). Tak jak pisałem, przetestowałem 9 różnych nart, te SC 165 cm siadły najlepiej i to wyraźnie.
  8. Cześć i czołem ! Będzie krótko - testowałem w ostatnich dniach w Białce 8-9 różnych modeli nart z rocznika 2017+. Lubię jazdę na krawędziach, raczej długimi skrętami, twardszymi nartami. Lubię jak dobrze trzymają, nie uślizgują się, reagują i płynnie przechodzą na krawędzi. Gotów jestem wziąć twardszą, cięższą i szybszą nartę kosztem zwrotności i elastycznośći. W ten oto sposób wyłoniłem faworyta z roku 2018 tj. model Salomon X-RACE SC 165 CM. Zdecydowanie jeździło mi się na nich najlepiej, nawet w porównaniu do Volkl Racetiger 2019 (choć doceniam system redukujący drgania). Ot zacząłem poszukiwania w necie odpowiedniego modelu do zakupu. Zauważyłem że poza wersją SC, Salomon wypuścił również identycznie wyglądający model SW, który wg. danych producenta różni się niewiele (SW bardziej "eksperckie" + różnica w konstrukcji) https://www.skionline.pl/sprzet/narty,17-18,salomon,x-race-sc-xt12,10159.html https://www.skionline.pl/sprzet/narty,17-18,salomon,x-race-sw,10158.html Obie wersje ciężko nabyć, używek w dobrym stanie w zasadzie nie ma. Znalazłem nowe w wersji SW w dobrej cenie (1530zł), jednak martwi mnie czy ta wersja nie spowoduje że wrażenia z jazdy będą inne. Stąd moje pytanie do społeczności, czy ta różnica "konstrukcyjna" oraz przeznaczenie bardziej "eksperckie" zgodnie z opisem z linków, nie spowoduje u mnie zawodu w stylu "to jednak inna narta". W jakim stopniu ta różnica między modelami będzie odczuwalna w jeździe ? Będę wdzięczny za poradę, oraz ew. wytłumaczenie stopnia różnic między tymi dwoma modelami. Pozdrawiam
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...