Narty - skionline.pl
Jump to content

zaj

Members
  • Content Count

    174
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

zaj last won the day on August 18 2016

zaj had the most liked content!

Community Reputation

113 Excellent

About zaj

  • Rank
    Średnio zaawansowany
  • Birthday 08/28/1979

Personal Information

  • Imię
    Michał
  • Miejscowość
    Warszawa

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dla rozeznania zajrzyj na stronę Schwalbe. Nie twierdze ze maja najlepsze opony (Np dlatego ze po prostu nie mam porównania) ale maja najprzystępniejsze menu pozwalające szybko zorientować się w rodzajach opon, modelach, wariantach, mieszankach i różnicach między nimi. Potem łatwiej porównywać innych producentów. jesli chodzi o błoto to mocarny traktor jest niezbędny (inaczej ślizganie), na kamienie- mocna opona. Łącznie daje to ciężka oponę, na konkretne warunki.
  2. Pozwolę sobie nie zgodzić się z cytowanym przedmówca. nazwą MTB nie należy się przejmować. Tak jak gravel nie służy jedynie do jazdy po szutrze. juz podstawowa wiedza o rowerach wskazuje ze pojęcie MTB obejmuje cała gamę Typów rowerów o rożnej charakterystyce i zastosowaniu- od downhill przez enduro, Sciezkowce po xc. Różnice między nimi dotyczą podstawowej cechy - geometrii, za czym idzie wysokość skoku amortyzacji oraz rodzaj rożnego rodzaju osprzętu. O ile jazda po mieście i płaskich ścieżkach downhillem budzi spore wątpliwości, to już xc - jako rower zaprojektowany do szybkiej i efektywnej jazdy w zróżnicowanym terenie - świetnie się do tego nadaje. Geometria wymusza pochylona, efektywna sylwetkę, opony można dobrać zależnie od warunków i upodobań, w suchym sezonie czyniąc z xc prawdziwie szybki rower. Bardzo przydaje się blokada amortyzatora- na podjazdach i twardej nawierzchni. dodatkowo - nawet w nizinnej Polsce- w lasach i nie tylko można trafić na mnóstwo pagórków, skarp, o wyboistych korzeniach na sciezkach nie wspominając. Gravel w takich warunkach wymaga silnych rak. nie wiem dlaczego gravel czy szosówka Z agresywna geometria miałyby mieć wygodniejsza pozycje od MTB? gigantyczne opory toczenia- wystarczy zapoznać się z oferta opon od przeznaczonych na twarde kamienie i błoto po semi-slicki i slicki pozwalające na bardzo efektywną jazdę po sciezkach, szutrach, asfaltach i korzeniach. Zmiana opon może zmienić charakter roweru co jest wielką Zaletą MTB (sprawdzić czy nie downhill lub enduro ). Gravel jest obecnie modny ale trudno powiedzieć aby był uniwersalny- sprawdzi się do jazdy po asfalcie, łatwym terenie, płaskich sciezkach, parkach, szutrach dla osób mających zacięcie sportowe. Na większe wyboje w postaci chociażby wystających korzeni już jest słabym wyborem chyba ze lubimy wkładać duży wysiłek w utrzymanie kierownicy. Na miasto tez ma wady- polskie Krzywe i wyboiste ścieżki, wysokie krawężniki na sztywnym gravelu mogą dać się we znaki. pochylona pozycja wymusza raczej patrzenie przed koła a nie do przodu, co w warunkach miejskich może okazać się niebezpieczne.
  3. Dlaczego niby w „prawidłowej eksploatacji” nie zakłada się dętek? Trochę to wyssane. Jeździłem kilka lat na mleku i poza niezaprzeczalnymi zaletami ma to rozwiązanie kilka wad. Nie spotkałem żadnego rowerowego speca, który potwierdziłby ze dętki są passe - to jedno ze stosowanych rozwiązań. jesli opona grzebie się w piachu- większy rozmiar ułatwi przejazd. jesli ślizga się w błocie- raczej zwróć uwagę na bieżnik przystosowany do błota. bierz także pod uwagę idący za tym wzrost masy opony oraz oporów toczenia- ma to znaczenie jeśli większość trasy to bardziej szuter i twarde ścieżki, nie mówiąc o odcinkach asfaltowych. Opona może zmienić charakter roweru i z tego punktu widzenia pozwala sprawić ze MTB stanie się prawie Gravelem lub prawie fatem. Jak pisali przedmówcy żadna opona nie będzie idealna na każde warunki, należy szukać takiej która sprawiać się będzie dobrze na 80 czy 90 proc tras. moze zostań przy ikon tylko załóż 2.35- - Opory toczenia pozostaną niskie jak na oponę mtb a poprawi się „wyporność” na piachu oraz odrobine może trakcja na błocie (no chyba ze czesto jeździsz po błocie- wtedy poszukaj bardziej odpowiedniej opony)
  4. He he he tak btw - teraz jest dobry moment na kupno gogli....
  5. Na szczęście działanie fotochromow nie jest zależne od Twojej wiary 😏
  6. jakbym zobaczył odbicie własnych oczu w goglach przeraziłbym się. następnie powziął w wątpliwość własne zdrowie psychiczne oraz zastanowił czy nie przyjąłem w ostatnim czasie jakiś substancji. gogle byłyby na dalekim miejscu. przerobiłem już x gogli z podwójną szybką i nigdy nie miałem takiego wypadku. w narciarstwie komfort widzenia jest b ważny, w każdych warunkach. zatem wybór gogli jest b istotny - szybka sferyczna - zwiększa pole widzenia - fajne - gogle na bateryjkę zmieniające stopień przyciemnienia po naciśnięciu guzika? pomyłka. wyobraź sobie, że w grubych rękawicach próbujesz nacisnąć ten przycisk. to niebezpieczne. nie mówiąc ile to waży. pan z tnt promował na jakimś filmiku takie gogle - to ja mu w tej kwestii ufał nie będę - polaryzacja - super sprawa w dobrym oświetleniu - poprawia się jakość obrazu, kontrast, wszystko lepiej widać. fotochrom + polaryzacja to świetne połączenie - jednak niezbyt częste, zwłaszca w goglach, ktore mają się sprawdzić także w gorszym oświetleniu - używałem tych samych gogli przez 6 lat - nadal są w świetnym stanie. nie wiem dlaczego miałyby się zużyć, zniszczyć, wystarczy uważać - nigdy nie używałem najtańszych gogli, więc nie mam porównania; jednak mam porównanie tanich oraz "modnych" (takich droższych marek) okularów słonecznych z takimi dobrej jakości - różnica jest bardzo duża, nie mówiąc, że wielu okulistów uważa, iż używanie kiepskich okularów może zniszczyć wzrok. nie wiem czy to jest taki sam poliwęglan, jednak bez rzetelnego testu nie uwierzę, że to to samo - aby uniknąć trudności w nagłym wjeździe do cienia należy wybrać gogle, które nie są dedykowane głównie na pełne słońce. Jeśli fotochromy, to np takie których zakres jest pomiędzy s1 a s3 (są takie), lub przepuszczające 40-50% promieni (inny sposób w jaki producenci podają charakterystykę szybek) - żadnych artykułów nie znam, różne testy w necie są bardzo trudne do weryfikacji pod kątem metodologii lub obiektywizmu Polecam pomyszkować po stronach producentów. Całkiem fajnie ma to rozrysowane Julbo na swojej stronie. Tak - raczej droga firma. nigdy nie miałem ich gogli, ale mam bardzo dobre doświadczenia z okularami. Mam dobre doświadczenia z fotochromami Carrera - relatywnie tańsza opcja (o ile nie porównujemy do Lidla...). Obecnie testuje fotochromy Smith - na razie bardzo ok.
  7. byłem tam poza sezonem. popatrzyłem. Uczucia mieszane (ale poza sezonem - niekoniecznie miarodajne). Tamten wypadek pokazał jednak pewne braki w podejściu do obsługi wyciągów. Miejmy nadzieję, że się nie powtórzy.
  8. W Gudauri wyciąg potrafi sie cofnąć...
  9. 65 km od Taszkentu, w zachodniej części pasma gór Tien-Szan powstała nowa stacja narciarska: - 15 km stoków - gondolka + wyprzęgane krzesło - wys. do 2290 m https://www.snow-forecast.com/whiteroom/a-new-ski-resort-opens-in-uzbekistan/ Informacja z gatunku raczej egzotycznych ciekawostek, jednak byłem w regionie (tzn. w Azji Centralnej) kilka razy w górach (w lato) i mam sentyment do tych terenów. Poza tym tamtejsze góry mają ogromny potencjał. Zwłaszcza okolice Alma-Aty. Marzy mi się kiedyś wycieczka - bezpośredni samolot z Wawy 5,5h i godzina na dojazd do stacji narciarskiej z nowoczesnymi wyciągami i możliwością free ride.
  10. zaj

    15-22 luty Austria

    Dam mu namiar na ten wątek i Twoją odpowiedź, tylko, że tam są 4 osoby - 2 dorosłych i 2 dzieci, więc nie wiem czy wystarczająco miejsca...
  11. zaj

    15-22 luty Austria

    Drodzy Forumowicze, Znajoma rodzina (2+2) szuka apartamentu narciarskiego w Austrii (ew. bliskie Włochy). Okazuje się, że to nadal wysoki sezon i w miejscach której znam ceny poszybowały. Jesteście w stanie coś poradzić? Rodzina nie była jeszcze w Alpach na nartach, więc nie musi być topowy ośrodek ale też coś fajnego. z góry dzięki!
  12. To teraz moje odwieczne pytanie - kręcone z gimbalem czy bez? bo że gopro 7 lub 8 to już wiem... Drugie pytanie - w której minucie pani w białych spodniach bo nie mam czasu oglądać teraz całości?
  13. efekt jest taki, że mam Nordica Dobermann Spitfire 74 (dł 174). promień skrętu 16m, ale od kilku osób słyszałem że gęste, dynamiczne skręty także jej wychodzą. Uniwersalna narta dla mnie. Dodatkowo także złapałem używkę Atomic Race z promieniem 12m, dł chyba 170 - od czasu do czasu będę się na nią przesiadał
  14. Jak można uzyskać taką jakość filmów? czy GoProHero 8 Black przymocowany do kasku/dłoni/korpusu da rade czy konieczny jest gimbal? Wolałbym gimbala unikać, to jednak jest dodatkowy klocek, dodatkowe baterie, rzecz, o której trzeba pamiętać, nie mówiąc o wydatku.... a czy gimbal do narciarstwa możemy zaadaptować na rower? polecacie jakiś?
  15. kontynenty dryfują, płyty tektoniczne się przesuwają i ktoś próbuje opowiadać, że tu w Polsce były kiedyś ośmiotysięczniki.... mamy w Polsce ślady dawnych gór i mórz ale nie ma to za bardzo sensu odnosić tych form do dzisiejszego państwa i jego terytorium
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...