Narty - skionline.pl
Jump to content

zaj

Members
  • Posts

    185
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

zaj last won the day on August 18 2016

zaj had the most liked content!

About zaj

  • Birthday 08/28/1979

Personal Information

  • Imię
    Michał
  • Miejscowość
    Warszawa

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

zaj's Achievements

Średnio zaawansowany

Średnio zaawansowany (3/6)

123

Reputation

  1. Ja znowu mam mtb xc, lekką hybrydę, rower crossowy a w swoim czasie sporo jeździłem na (wy)pożyczonych szosach. Ten ostatni rodzaj roweru sprawdzał sie przy treningu szybkościowym, ale miał ograniczony wybór dróg Może nie znasz interesujących terenów w swojej okolicy. W samej Warszawie i przyległościach jest mnóstwo miejsc, gdzie szosa lub gravel straci swoje atuty poza głównymi szlakami - Puszcza Kampinoska, Lasy Legionowskie, Lasy Chojnowskie, Mazowiecki Park Krajobrazowy, Lasek Bielański, okolice Modlina, ścieżki w dolinie Wisły, rejony Konstancina. Warto zjechać czasem z asfaltu, zagłebić w las, nacieszyć ścieżkami biegnącymi grzbietami wzniesień, podjazdami i zjazdami. Zróbmy test - wspólną przejażdżkę. W całej Polsce masz zatrzęsienie ciekawych terenów z wymagającymi ścieżkami. Trzeba zjechać z asfaltu i cieszyć się naturą. Ma pozycję efektywniejszą na równej nawierzchni asfaltowej. Na słabszej nawierzchni a zwłaszcza na mniej lub bardziej wyboistej ścieżce - każdy kilometr zmęczy bardziej ze względu na pozycję, konieczność amortyzacji wybojów, trudności w pokonywaniu przeszkód jak kaluze, kamienie, strome zjazdy i podjazdy, korzenie, piach, błoto. Nawet wyboisty asfalt, stara kostka bauma, trylinka, krawężniki męczą ręce i kręgosłup. Ile razy jechałem przez Kampinos z ambitnymi rowerzystami na gravelach - tak długo jak był asfalt, byli szybsi lub męczyli się mniej przy tej samej prędkości. Trzymali dobre tempo na równym szutrze. Przy pierwszych piachach, korzeniach, podjazdach po igliwiu - momentalnie zostawali z tyłu, często zawracali szukając dobrze utwardzonej drogi. Nie piszemy tu przecież o kolarstwie szosowym. Zmień wątek. Zrobiłem mnóstwo km na szosowym rowerze, było szybko, było fajnie - na równym asfalcie, trzeba odpowiednio planować trase. Na wybojach robiło się męcząco i mało przyjemnie. Gravel da ci możliwość jazdy poza asfaltem ale już nie tak efektywnie na szosie. I de facto jest to już inny rodzaj roweru Impertynencją nie przykryjesz braku dobrych argumentów
  2. Czy jeden żart z dobrozmianowych afer musi w Tobie, Bumerze, wzbudzać tyle jadu?
  3. Wg poniższej informacji - z oficjalnej strony Soelden, od 5 marca niektóre wyciagi otwierają się w Soelden of 5 marca. Nie doczytałem się co do kwestii noclegów i przyjazdów. Być może to tylko atrakcja dla miejscowych https://www.soelden.com/winter/live-info/current-ski-resort-information.html Monday - Thursday 8-pers. gondola Gaislachkogl I T-bar Innerwald I Center Shuttle (8:30 am - 6 pm) Toboggan run Sölden Friday - Sunday 8-pers. gondola Gaislachkogl I 6-seater chairlift Wasserkar 6-seater chairlift Stabele T-bar Innerwald I Center Shuttle (8:30 am - 6 pm) Toboggan run Sölden od 26 marca nawet lepiej: every day** 10-pers. gondola Giggijoch 4-seater chairlift Silberbrünnl 4-seater chairlift Roßkirpl 6-seater chairlift Langegg 8-pers. gondola Gaislachkogl I 6-seater chairlift Wasserkar 6-seater chairlift Stabele T-bar Innerwald I Center Shuttle (8:30 am - 6 pm) Toboggan run Sölden
  4. Ty tak na poważnie z Tą cenzurą? Podobno w Korei Północnej także nie można krytykować ośrodków narciarskich
  5. Aha, i dlatego zostały zamknięte na wiosnę oraz teraz. Czysta logika
  6. To teraz otwierają galerie handlowe aby potem zrobić kwarantannę? Czyli już wiedza ze ich dzisiejsze decyzje przyczynia się do wzrostu zachorowań śmierci
  7. Kumulacja ferii oznacza kumulację w Jednym okresie wszystkich wyjazdów - narciarskich, saneczkarskich, łyżwiarskich, ogólno-turystyczno-pijackich i wszelkich innych, co jest niezwykle niekorzystne ze względu na powszechny tłok w tym czasie w kurortach (cierpią turyści) i wszędzie jak również krótki bardzo krótki wysoki sezon co jest bolączka dla branży. Pod względem organizacyjnym i ekonomicznym nie do obrony. W erze pandemii taki tłok jest dodatkowo szkodliwy - wieksze nagromadzenie ludzi wszędzie sprzyja zarażeniom. Ta decyzja sprawia ze usta same składają się do przekleństw. Jeśli Herold Dobrej Zmiany może rzeczowo wyjaśnić geniusz stojący za jej podjęciem - zamieniam się w słuch!
  8. Pierwszy wyjazd po rekonstrukcji więzadła jeździłem w stabilizatorze na kolano- całkiem zgrabny, mieścił się pod Spodnie, muszę przyznać, ze dawał duzy komfort psychiczny, czułem ze kolano jest dostabilizowane. Moge polecić na pierwsze dni w sezonie ale nie na stałe. zawsze ćwiczyłem przed sezonem, od czasu więzadła bardziej, swietnie sprawdza się ćwiczenie na berecie - stoisz na jednej nodze, starając się utrzymać równowagę, Ew wykonując skręty, przysiady, łapiąc piłkę itp- propriocepcja tzn nieświadome aktywizowanie mięśni głębokich.
  9. Dla rozeznania zajrzyj na stronę Schwalbe. Nie twierdze ze maja najlepsze opony (Np dlatego ze po prostu nie mam porównania) ale maja najprzystępniejsze menu pozwalające szybko zorientować się w rodzajach opon, modelach, wariantach, mieszankach i różnicach między nimi. Potem łatwiej porównywać innych producentów. jesli chodzi o błoto to mocarny traktor jest niezbędny (inaczej ślizganie), na kamienie- mocna opona. Łącznie daje to ciężka oponę, na konkretne warunki.
  10. Pozwolę sobie nie zgodzić się z cytowanym przedmówca. nazwą MTB nie należy się przejmować. Tak jak gravel nie służy jedynie do jazdy po szutrze. juz podstawowa wiedza o rowerach wskazuje ze pojęcie MTB obejmuje cała gamę Typów rowerów o rożnej charakterystyce i zastosowaniu- od downhill przez enduro, Sciezkowce po xc. Różnice między nimi dotyczą podstawowej cechy - geometrii, za czym idzie wysokość skoku amortyzacji oraz rodzaj rożnego rodzaju osprzętu. O ile jazda po mieście i płaskich ścieżkach downhillem budzi spore wątpliwości, to już xc - jako rower zaprojektowany do szybkiej i efektywnej jazdy w zróżnicowanym terenie - świetnie się do tego nadaje. Geometria wymusza pochylona, efektywna sylwetkę, opony można dobrać zależnie od warunków i upodobań, w suchym sezonie czyniąc z xc prawdziwie szybki rower. Bardzo przydaje się blokada amortyzatora- na podjazdach i twardej nawierzchni. dodatkowo - nawet w nizinnej Polsce- w lasach i nie tylko można trafić na mnóstwo pagórków, skarp, o wyboistych korzeniach na sciezkach nie wspominając. Gravel w takich warunkach wymaga silnych rak. nie wiem dlaczego gravel czy szosówka Z agresywna geometria miałyby mieć wygodniejsza pozycje od MTB? gigantyczne opory toczenia- wystarczy zapoznać się z oferta opon od przeznaczonych na twarde kamienie i błoto po semi-slicki i slicki pozwalające na bardzo efektywną jazdę po sciezkach, szutrach, asfaltach i korzeniach. Zmiana opon może zmienić charakter roweru co jest wielką Zaletą MTB (sprawdzić czy nie downhill lub enduro ). Gravel jest obecnie modny ale trudno powiedzieć aby był uniwersalny- sprawdzi się do jazdy po asfalcie, łatwym terenie, płaskich sciezkach, parkach, szutrach dla osób mających zacięcie sportowe. Na większe wyboje w postaci chociażby wystających korzeni już jest słabym wyborem chyba ze lubimy wkładać duży wysiłek w utrzymanie kierownicy. Na miasto tez ma wady- polskie Krzywe i wyboiste ścieżki, wysokie krawężniki na sztywnym gravelu mogą dać się we znaki. pochylona pozycja wymusza raczej patrzenie przed koła a nie do przodu, co w warunkach miejskich może okazać się niebezpieczne.
  11. Dlaczego niby w „prawidłowej eksploatacji” nie zakłada się dętek? Trochę to wyssane. Jeździłem kilka lat na mleku i poza niezaprzeczalnymi zaletami ma to rozwiązanie kilka wad. Nie spotkałem żadnego rowerowego speca, który potwierdziłby ze dętki są passe - to jedno ze stosowanych rozwiązań. jesli opona grzebie się w piachu- większy rozmiar ułatwi przejazd. jesli ślizga się w błocie- raczej zwróć uwagę na bieżnik przystosowany do błota. bierz także pod uwagę idący za tym wzrost masy opony oraz oporów toczenia- ma to znaczenie jeśli większość trasy to bardziej szuter i twarde ścieżki, nie mówiąc o odcinkach asfaltowych. Opona może zmienić charakter roweru i z tego punktu widzenia pozwala sprawić ze MTB stanie się prawie Gravelem lub prawie fatem. Jak pisali przedmówcy żadna opona nie będzie idealna na każde warunki, należy szukać takiej która sprawiać się będzie dobrze na 80 czy 90 proc tras. moze zostań przy ikon tylko załóż 2.35- - Opory toczenia pozostaną niskie jak na oponę mtb a poprawi się „wyporność” na piachu oraz odrobine może trakcja na błocie (no chyba ze czesto jeździsz po błocie- wtedy poszukaj bardziej odpowiedniej opony)
  12. He he he tak btw - teraz jest dobry moment na kupno gogli....
  13. Na szczęście działanie fotochromow nie jest zależne od Twojej wiary 😏
  14. jakbym zobaczył odbicie własnych oczu w goglach przeraziłbym się. następnie powziął w wątpliwość własne zdrowie psychiczne oraz zastanowił czy nie przyjąłem w ostatnim czasie jakiś substancji. gogle byłyby na dalekim miejscu. przerobiłem już x gogli z podwójną szybką i nigdy nie miałem takiego wypadku. w narciarstwie komfort widzenia jest b ważny, w każdych warunkach. zatem wybór gogli jest b istotny - szybka sferyczna - zwiększa pole widzenia - fajne - gogle na bateryjkę zmieniające stopień przyciemnienia po naciśnięciu guzika? pomyłka. wyobraź sobie, że w grubych rękawicach próbujesz nacisnąć ten przycisk. to niebezpieczne. nie mówiąc ile to waży. pan z tnt promował na jakimś filmiku takie gogle - to ja mu w tej kwestii ufał nie będę - polaryzacja - super sprawa w dobrym oświetleniu - poprawia się jakość obrazu, kontrast, wszystko lepiej widać. fotochrom + polaryzacja to świetne połączenie - jednak niezbyt częste, zwłaszca w goglach, ktore mają się sprawdzić także w gorszym oświetleniu - używałem tych samych gogli przez 6 lat - nadal są w świetnym stanie. nie wiem dlaczego miałyby się zużyć, zniszczyć, wystarczy uważać - nigdy nie używałem najtańszych gogli, więc nie mam porównania; jednak mam porównanie tanich oraz "modnych" (takich droższych marek) okularów słonecznych z takimi dobrej jakości - różnica jest bardzo duża, nie mówiąc, że wielu okulistów uważa, iż używanie kiepskich okularów może zniszczyć wzrok. nie wiem czy to jest taki sam poliwęglan, jednak bez rzetelnego testu nie uwierzę, że to to samo - aby uniknąć trudności w nagłym wjeździe do cienia należy wybrać gogle, które nie są dedykowane głównie na pełne słońce. Jeśli fotochromy, to np takie których zakres jest pomiędzy s1 a s3 (są takie), lub przepuszczające 40-50% promieni (inny sposób w jaki producenci podają charakterystykę szybek) - żadnych artykułów nie znam, różne testy w necie są bardzo trudne do weryfikacji pod kątem metodologii lub obiektywizmu Polecam pomyszkować po stronach producentów. Całkiem fajnie ma to rozrysowane Julbo na swojej stronie. Tak - raczej droga firma. nigdy nie miałem ich gogli, ale mam bardzo dobre doświadczenia z okularami. Mam dobre doświadczenia z fotochromami Carrera - relatywnie tańsza opcja (o ile nie porównujemy do Lidla...). Obecnie testuje fotochromy Smith - na razie bardzo ok.
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Create New...