Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

st_x

Użytkownik forum
  • Liczba zawartości

    24
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Imię
    Piotr
  • Miejscowość
    -

Sprzęt narciarski

  • Narty marka
    Atomic 11.12
  • Buty marka
    Rossignol
  • Gogle
    Salice, Uvex

Umiejętności

  • Styl jazdy
    fun- free-carving
  • Poziom umiejętności
    5
  • Dni na nartach
    0

st_x's Achievements

Początkujący

Początkujący (2/6)

0

Reputacja

  1. st_x

    Canting - co to i do czego???

    Canting - co to i do czego??? Witam Używasz (za bobikiem) jak masz nogi w "O" lub "X" ) lub jak masz lekko nietypową budowę (lub będzie ci "jeszcze wygodniej:)"). Patrząc od przodu (tyłu) na but stojący na podłodze, canling zminia kont wychylenia "cholewki" na zewnątrz lub do środka. Ponieważ niektórzy jeżdzą "szeżej" to wtedy (z geometrii) wynika że w naturalnym ustawieniu zewnętrzna krawędz buta powinna sie lekko podnieść. Człowiek jest jednak lekko elestyczny i buty oczywście ustawią się płasko - ale "nienaturalnie". Moim zdaniem - możesz spróbować założyć buty i się "pozpinac" jak do jazdy, "rozluźnić" canting i przyjąc pozycję "zjazdową",. Jak buty "się ustawią" niech ktoś zablokuje Ci canting i powinno byc ok. P.S> REgulacja jest na tyle mała ze jak jest Ci wygodnie i dobrze się jeździ to nie wiem czy jest co kombinować. Pozdrawiam.
  2. Witam Czy ktoś próbował/wie jak podnieść wiązania w Atomicach SL9 lub zamontowac inne (wyzsze) wiazania np Tyroli. Pozdrawiam st_x
  3. jak to jest z tymi promieniami???? OK nie ma o co kopi kruszyc - dostosowuje predkość kątowa kół -> do asfaltu a nie "do siebie".
  4. jak to jest z tymi promieniami???? A na to przypadkiem napisałem coś niżej - prędkość liniowa punktu na obwodzie koła i jego predkość kątowa wzgledem srodka to nie to samo:)) ale można stosowac zamiennie bo jedno wynika z drugiego (lub odwrotnie). Co innego predkość katowa KOŁ względem środka (osi) zakrętu. Pozdrawiam st_x
  5. (do GRYZLI i nie tylko) - jak to...? (DŁUGIE) I jest cacy bo koło jak sie obraca to ma: 1. Predkość punktu na jego obwodzie - oponie - LINIOWĄ 2. Ten sam punkt ma prekość kątowa wzgledem osi obrotu koł ściśle ziązana zze swoje prędkości aliniowa 3. oś koła (część lini przechodązcej przez środek koła i punk będący srodkiem zakretu) - ale leżąca w zupełnie innej płaszczyżnie )) jest taka sama dla obydwu kół tej samej osi, (bo koła robią 360 stopni zakretu w takim samym czasie) Z tej róznicy w określaniu prędkości katowej róznych punktów wynikaja całe te polemiki o samochodach. Pozdrawiam st_x
  6. (do GRYZLI i nie tylko) - jak to...? (DŁUGIE) Witam Dla mnie odchylanie kolana (nieznaczne) jest dość naturalne (nie mówie tu o stawiani narty na płask i innych wygibasach) ba jakby sie zdarzyło tym ugietym na maxa kolanem przywalić w mulde lub coś zmarżniętego ) - a przy dużym pochyleniu to tuz tuź do płaszczyzny stoku. Pozdrawiam st_x
  7. jak to jest z tymi promieniami???? Witam "do dostosowywania predkosci katowej kol w samochodzie sluzy mechanizm roznicowy" - dosc to karkołomne - róznicowy po prostu umożliwia kręcenie się kól jednej osi samochodu z różną prędkościa (np: na zakretach) jednoczesnie przenoszac na nie napęd. Pozdrawiam st_x
  8. (do GRYZLI i nie tylko) - jak to...? (DŁUGIE) Witam 1. (samochód i narty) jak jeżdzimy 360 lub w kolko (samochodem) to narty (koła) wewnętrzne a) poruszaja sie po mniejszym promieniu b) zewnetrzne koło obraca sie szybciej i to zarowno katowo (wzgldem swojej osi) jak i liniowo (no chyba że akurat mamy "od środka" mniejsza dojazdówke ) - dla polemizujących to wystarczy sobie wyobrazieć 100 metrową oś połaczona "na sztywno" - aby zachowąc jednakowe predkości np: kątowe, z kołami o jednakowej średnicy. Promień koła zew 101 m. - koło wew ma do przebycia 2 *3,14 * 1m , zewnętrzne 2*3,14 *101m w tym samym czasie jednego pełnego 360 stopni. -i niech ktos udowodni że maja kreca sie z taka sama jakąkolwiek predkościa. c) w samochodzie mamay do tego zbieżność i zwrotnice(wąsy) ustawione nierównolegle d predkoś kątowa osi kol jest taka sama oczywiscie względem środka zakrętu 2. Promień nart - z tego co pokazuja promień: a) jest liczony/mierzony dla narty "na płasko" b) wygicie narty niobciążonej powodowałoby jej skręcanie "na zawnątrz" gdybyśmy puścili ja luzem na krawedzi (pewnie zgięcie czuba coś by mogło napsuć ale niekoniecznie). c )moim zdaniem mocne taliowanie narty ułatwia wręcz umozliwia, wygięcie narty w skrecie (czub i tył narty przy wychyleniu mocno zakotwiczony (zakrawedziowany) - a środek jeszcze w powietrzu - może się doginać do podłoża, szczególnie przy extremalnych wychyleniach => ciaśniejszy łuk/ mniejszy promień skretu. Przy wychyleniu prawie 90 skręcamy tylko (prawi) dzięki ugięciu narty ale możliwemu dzięki taliowaniu. Dla narty 100 procent prostej na modelowym lodzie przy ześlizgu prostopadłym do lini spadku narta powinna byc prosta i pracować równo całą krawedzią . d) róznice w wewnętrzym i zewnętrznym promiemiu narty moga wynikać z tego ze wewnętrzna narta szczególnie przy mocnych pochyleniach max. zgieta noga wewnętrzna dociska mocniej narte i bardziej ją wygnie co zostanie w pewnym stopniu skompensowane mniejszym promieniem narty (trudniejszym jej skręcaniem) Pozdrawiam st_x
  9. kupuje nowy sprzęt...co poradzicie?? Witam Jak pisałem kilka odpowiedzi wyżej bedąc początkującym (a nawet całkiem zielonym ) zaczałem jeżdzic na jakiś Sceno Fischera i temu podobnych (carwingowe dla poczatkujących) i sie strasznie meczyłem.Potem przesiadłem się na "topowe" ( Head Slalom WorldCup Ti, Atomic 10.11 i Fischer Radarc ) i na tych dopiero miałem przyjemność z jazdy. Moim zdaniem miekka narta na dobrze (moze tylko za granicą ) ) przygotowanej trasie nigdy tak nie bedzie trzymać i dawać poczucia bezpieczeństwa i stabilności jak "narta dla początkujących". P.S. Dla uzupełnienia - 85kg, 193 cm wzrostu i najdłuższe narty na jakich jeżdziłem miały 165 cm. Pozdrawiam st_x
  10. Atomic Beta Race 9.20 czy waro kupić! Proszę o rad Witam Nie bardzo wiadomo z tego co napisałeś jaki styl jazdy preferujesz (a anarty to po prostu "okazja") ale nawiazujac do poprzedniej odpowiedzi: - moja żona - początkująca (pewnie wtedy z 2 w skali) najlepiej czuła sie i od razu pewnie poczuła na podobno jednych z najtwardszych Atomic 10.11 (ale to zupełnie inna klasa narty) - ja - kiedys tez początkujący najmniej się meczyłem na topowych nartach slalomowych (np: Head Slalom WorldCup Ti ) - które tez do miekkich nie naleza. Z tego co pamietam z jednego dnia na jakis własnie takich dla poczatkujących to strasznie mnie męczył brak trzymania, "trzepanie" na nierównościach itp. Pozdrawiam st_x
  11. st_x

    Swiatlosc czy ciemnosc?

    Swiatlosc czy ciemnosc? Witam Czy w ogóle można mówić o rozjasnianiu ??? - zwiększenie kontrastu, polaryzacja to i owszem ale nic nam w goglach nie wzmacnia (rozjaśnia) światła. Osobiście uzywałem jasnożółtych - są ok. W Dolomitach w pełnym słońcu nic nie razi a i przy zamgleniach czy opadach sniegu tez sie sprawdzają. (Inni wola pomarańczowe - dla mnie "zbyt ciemne"). W tym roku mam zamiar pomęczyć jasnoniebieskie (UVEX) lub/i jasnoszare (stalowoszare?)(Alpina) - z testów, niestety poza trasą, wydaja mi się jeszcze lepsze. Moim zdaniem - przyciemniać zbyt duzo nie trzeba - wystarczy odciac UVA, UVB itd. bo przy złej pogodzie bedzie "za ciemno" Najlepiej oczywiscie byłoby miec ze dwie pary ) Pozdrawiam st_x
  12. st_x

    Giełda w Wawce - kiedy rusza ?

    Giełda w Wawce - kiedy rusza ? Na Stegnach już ruszyła, druga - nowa rusza w tym tygodniu na Służewcu Pozdrawiam st_x
  13. st_x

    giełda w Warszawie

    giełda w Warszawie Jest Na pewno niedziela - zaczynali się zwijać ok 13- 14. Pozdrawiam st_x
  14. Witam Tylko informacyjnie i z pamieci, ale bez dużych błędów:) A SL 9 - 1309, SL11 - 1679, Elan HCX - 919, ELan SLX - 959. Dodatkowo Giełda narciarska WAW - Stegny - A 10.11 - szare kaczory z wiazaniami A Rental (412 ?) , dł.160, z wyporzyczalni RIML SPORT - nie zerwana naklejka, z widocznymi śladami zużycia, ale krawędzie zserwisowane gdzieś o 1/4 pierwotnej wysokości. - 999 (do negocjacji) Nowe A SL 9 z wiązanimi - 1699. Pozdrawiam st_x
  15. Witam. Bardziej doswiadczeni, których opinie zawsze czytam z przyjemnością zapewne moga mi przyblizyc do czego, poza odepchnieciem na starcie i moze zbijaniem tyczek, potrzebne sa kijki obecnym narciarzom. Może balans ???, wymogi FIS ), prawidłowa pozycja wynikająca z przyzwyczajenia (bieg zjazdowy) P.S. Osobiście nie używam - czasem przydałyby się przy wyciągach. Pozdrawiam st_x
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...