Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Head isupershape rally


bociek28

Rekomendowane odpowiedzi

Ale jaja gościu podniósł cenę o 100 procent :biggrin:

A już chciałem sprawdzić jak się zachowuje Titan o długości 163cm :tongue:

marcinn, ten model tez testowałem, jadą jak lokomotywa czy to na krawędzi czy płasko. Twarde i ciężkie narty. Takie było moje odczucie.

Tu nowe rajdówki

http://www.ebay.com/itm/HEAD-i-Supershape-Rally-Performance-Ski-Bindung-PRX-12-926594-/190999426567?pt=Sport_Skisport_Skier&var=&hash=item2c7873f607

Edytowane przez artix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlacze sie do dyskusji bo jest nawet ciekawa ;) Patrzac na budowe irally widac przeciez ze to decha wezsza niz titan - wiec zdecydowanie bedzie lepiej sobie radzic na twardym, na pewno bedzie dynamiczniejsza i taka deche czy z rockerem czy bez powinno sie brac moim skromnym zdaniem na okolice wzrostu. Titan do decha - 80 pod butem wiec teoretycznie lepiej powinna isc w gorszych warunkach - a niekoniecznie, na pewno bedzie bardziej mulowata niz irally a w tych warunkach mowiac - popoludniowych bedzie szla niewiele lepiej jak nie gorzej niz irally. Takie niewiadomo co. Irally moge porownac do code speedwalla volkla, ja bym wolal irally z tego wzgledu ze pojedzie po wszystkim(jak titan) a na twardym da wiecej fun-u bo bedzie szybsza,zwawsza itd. Do autora watku, nie wiem jak jezdzisz ale te dechy bralbym na okolice wzrostu. To nie sl. Oczywiscie dlugosc -10cm od wzrostu bedzie ok,ale na krotka metę. Potem przestanie wystarczac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlacze sie do dyskusji bo jest nawet ciekawa ;) Patrzac na budowe irally widac przeciez ze to decha wezsza niz titan - wiec zdecydowanie bedzie lepiej sobie radzic na twardym, na pewno bedzie dynamiczniejsza i taka deche czy z rockerem czy bez powinno sie brac moim skromnym zdaniem na okolice wzrostu. Titan do decha - 80 pod butem wiec teoretycznie lepiej powinna isc w gorszych warunkach - a niekoniecznie, na pewno bedzie bardziej mulowata niz irally a w tych warunkach mowiac - popoludniowych bedzie szla niewiele lepiej jak nie gorzej niz irally. Takie niewiadomo co. Irally moge porownac do code speedwalla volkla, ja bym wolal irally z tego wzgledu ze pojedzie po wszystkim(jak titan) a na twardym da wiecej fun-u bo bedzie szybsza,zwawsza itd. Do autora watku, nie wiem jak jezdzisz ale te dechy bralbym na okolice wzrostu. To nie sl. Oczywiscie dlugosc -10cm od wzrostu bedzie ok,ale na krotka metę. Potem przestanie wystarczac.

Testowałeś te modele czy tylko teoretyzujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzac na budowe irally widac przeciez ze to decha wezsza niz titan - wiec zdecydowanie bedzie lepiej sobie radzic na twardym, na pewno bedzie dynamiczniejsza i taka deche czy z rockerem czy bez powinno sie brac moim skromnym zdaniem na okolice wzrostu.

Dlaczego, masz na to jakąś przekonywującą teorię?:rolleyes::

Moim skromnym zdaniem ta teoria jest zupełnie błędnym tirem:rolleyes::

Idąc tym tropem ja osobiście byłbym pozbawiony możliwości posiadania i używania tej narty, ponieważ producent nie oferuje narty w okolicach mojego wzrostu, a są przecież i wyżsi, maksymalna długość w tym modelu to 177 cm

Titan do decha - 80 pod butem wiec teoretycznie lepiej powinna isc w gorszych warunkach

Co to znaczy w gorszych warunkach? jak mgła np.:wink:

iTitan z racji swojej szerokości doskonale radzi sobie w świeżym śniegu, czy poza trasą, dodam tylko że ja mama(pożyczoną bo to nie moja narta) tą z przed kilku sezonów, czyli ona ma nie 80, a 78 pod butem, a i tak jest super.

na pewno bedzie bardziej mulowata niz irally

Sprawdź pierwsze:rolleyes::

iTitan "chodzi" z krawędzi na krawędź jak rasowa SL, i byłem, nadal jestem w szoku, jak to możliwe przy tej szerokości:smile:

Czyli reasumując, nie zgadzam się z twierdzenie że iTitan jest mułowaty, być może jest tak że iRelly jest bardziej agresywny od iTitan, tego nie wiem bo nie jeździłem na iRelly.

a w tych warunkach mowiac - popoludniowych bedzie szla niewiele lepiej jak nie gorzej niz irally

czad:stupid:

Takie niewiadomo co.

Też fajne:tongue:

Do autora watku, nie wiem jak jezdzisz ale te dechy bralbym na okolice wzrostu.

A ja nie!

Ja bym iTitan brał przy moim wzroście 183 cm 170, a iRelly tak jak zwykło się brać SL czyli 165

Oczywiscie dlugosc -10cm od wzrostu bedzie ok,ale na krotka metę. Potem przestanie wystarczac.

To też interesujące stwierdzenie i ja poproszę o rozwinięcie myśli:rolleyes::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Sb :) Chyba oczywiste jest ze rozne narty w roznych grupach sa produkowane do pewnych dlugosci i koniec :) Tak wiec wielkie chlopy biora zazwyczaj najdluzsza w grupie(pewnie gdyby byla mozliwosc wzieliby dluzsze niz najwieksza w serii) Oczywiscie ze to byla moja glosna mysl i teoretyzowalem bo nie testowalem tych headow(mialem z ta firma ciekawa przygode 4 lata temu i nie skorzystam juz z ich uslug). Ale nawet nie wsiadajac na te narty w zyciu jestem przekonany ze irally bedzie narta na pewno lepiej sprawujaca sie na przygotowanym stoku - na ile? pewnie bedzie szybsza o nanosekundy z krawedzi na krawedz dla niektorych, a dla innych bedzie przepasc :) Subiektywne odczucia. I to moje zdanie. Te narty taliowaniem sa zblizone a z autopsji wiem ze wolalbym taka narte jak irally ktora na pewno bedzie fajniejsza w obsludze.Co do tych gorszych warunkow - bodajze autor watku pisal cos o breji :) Dlatego przytoczylem haslo gorsze warunki. Dla mnie nie ma gorszych warunkow, sa tylko warunki takie jakie sa. Na takie warunki panujace na przygotowanych stokach oczywiscie wolalbym irally. Skoro piszesz ze i titan chodzi jak sl z krawedzi na krawedz to to jest dla mnie dopiero czad :) Moze niedlugo zawodnikow bedziemy ogladac w Pucharze Swiata w slalomie na titanach :) Ciekawostka jest rowniez branie dla mnie narty irally w dlugosci narty sl :) Widze ze ida chyba powroty dobierania nart carvingowych do brody :) Moglbys wyjasnic dlaczego dla siebie przy takim wzroscie wzialbys taka narte o takiej charakterystyce jak irally w dlugosci 165?:) Pomijajac to ze tam jest chyba dlugosc 163 i wg opisu ta narta ma rocker? Nie wiedzialem ze narty z rockerem dobiera sie ponizej wzrostu :) oczywiscie oprocz nart sl. No coz, ja majac 183cm wzr na pewno nie wzialbym titana w dlugosci 170, chyba ze ubzduraloby mi sie po jakiejs suto zakrapianej imprezie ze chce miec uniwersalna sl ;) ani nie wzialbym narty jaka jest irally w dlugosci narty sl.No ale o gustach i preferencjach sie nie dyskutuje. Kazdy jezdzi na czym lubi, na dlugosci tez. Mysle ze na pewno sa gdzies jakies wytyczne producenta w jaki sposob dobiera sie narty typu titan i irally :)

Edytowane przez bruner79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety mnie pozostaje brać albo 170 czyli okolice wzrostu albo 163 :) chyba jednak zaczekam p przetestuję:) nie wiem dlaczego ale mam obawy ze raczej w rozrytym sniegu 163 z racji długości i mojej wagi 75 kg mogła by być mało stabilna, choć jak już tu ktoś wspomniał są to dechy dosyć ciężkie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba oczywiste jest ze rozne narty w roznych grupach sa produkowane do pewnych dlugosci i koniec

Tak, racja, dobrze prawisz, kluczowe stwierdzenie to że rozne narty w roznych grupach sa produkowane do pewnych dlugosci

A do tego stwierdzenia należy dodać że długość nart dobiera się według charakterystyki i przeznaczenia narty, dodając do tego jeszcze osobiste preferencje, jak chcemy na tych nartach jeździć.

Tak wiec wielkie chlopy biora zazwyczaj najdluzsza w grupie(pewnie gdyby byla mozliwosc wzieliby dluzsze niz najwieksza w serii)

A może to jest tak że małe i średnie chłopy biorą narty najdłuższe i tak leczą jakieś swoje mniejsze lub większe kompleksy:wink:

Ale nawet nie wsiadajac na te narty w zyciu jestem przekonany ze irally bedzie narta na pewno lepiej sprawujaca sie na przygotowanym stoku - na ile? pewnie bedzie szybsza o nanosekundy z krawedzi na krawedz dla niektorych, a dla innych bedzie przepasc :)

Czyżby?

Czy szybkość przejścia z krawędzi na krawędź to kluczowa i najistotniejsza cecha narty?

A może by trzeba popracować nad techniką, skoro w głowie Ci kołata że nartę 80 mm pod butem ciężko do skrętu zmusić:rolleyes::, zapewniam Cię że się da na takiej narcie skręcać i nie jest to nawet bardzo trudne:wink:

Te narty taliowaniem sa zblizone a z autopsji wiem ze wolalbym taka narte jak irally ktora na pewno bedzie fajniejsza w obsludze.

Faktycznie iRally z racji szerokości pod butem będzie skręcała ledwie uchem ruszysz, no ale tu to się główne kłania technika:rolleyes::

Skoro piszesz ze i titan chodzi jak sl z krawedzi na krawedz to to jest dla mnie dopiero czad :) Moze niedlugo zawodnikow bedziemy ogladac w Pucharze Swiata w slalomie na titanach

Idąc tym torem rozumowana, to spraw sobie narty takie jak mają zawodnicy na Pucharze Świata i będziesz śmigał jak zawodnik:applause:

Zapewniam Cię że po przejechaniu 500 m natakiej narcie, zatrzymasz się i będziesz płakał że nie chcesz już tych nart:stupid:

Ciekawostka jest rowniez branie dla mnie narty irally w dlugosci narty sl

Nigdzie nic nie pisłem o braniu barty dla Ciebie, tylko dla siebie:tongue:

Moglbys wyjasnic dlaczego dla siebie przy takim wzroscie wzialbys taka narte o takiej charakterystyce jak irally w dlugosci 165?

Ma promień skręty narty Sl, więc bawił bym się na niej jak na narcie SL, a jak będę chciał się bawić w GS to mam do tego Blizzardy R Power 181 cm i to jest cywilna narta GS, a nie iRelly w maksymalnej długości:rolleyes::

Nie wiedzialem ze narty z rockerem dobiera sie ponizej wzrostu

Sporo jeszcze nie wiesz, a to co wiesz nie specjalnie się nadaje do doboru nart:rolleyes::

Mysle ze na pewno sa gdzies jakies wytyczne producenta w jaki sposob dobiera sie narty typu titan i irally

Nie ma:cool::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bociek28 - wzrost i wagę mamy tę samą, tylko ja jestem baba :)

jeździłam na Head iSupershape Magnum, 170cm - zarówno długość jak i waga tych nart dla mnie mnie były idealne, a przy odrobinie dobrej techniki śmigają cudnie

z nartami jest trochę jak z samochodami - dobry kierowca pojedzie wszystkim, choć niekoniecznie z frajdą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bociek28 - wzrost i wagę mamy tę samą, tylko ja jestem baba :)

jeździłam na Head iSupershape Magnum, 170cm - zarówno długość jak i waga tych nart dla mnie mnie były idealne, a przy odrobinie dobrej techniki śmigają cudnie

z nartami jest trochę jak z samochodami - dobry kierowca pojedzie wszystkim, choć niekoniecznie z frajdą

Amen :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Odkopuje wątek :) Czy ktoś wie jaka jest różnica w twardości pomiędzy nartami head supershape (konkretnie magnum) a typową slalomką? Chcę wiedzieć, ile da mi ewentualna przesiadka na slalomki. Mam w domu jakiegoś 10 letniego Atomica SL9, ale jest zapewnie wyklepany.

Edytowane przez piotrek96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopuje wątek :) Czy ktoś wie jaka jest różnica w twardości pomiędzy nartami head supershape (konkretnie magnum) a typową slalomką? Chcę wiedzieć, ile da mi ewentualna przesiadka na slalomki. Mam w domu jakiegoś 10 letniego Atomica SL9, ale jest zapewnie wyklepany.

A Ty chcesz jeździć na nartach, czy zamierzasz to zagadnienie wykorzystać do pisania jakiejś pracy co najmniej magisterskiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magisterka dopiero za 5 lat, ale co mi tam :stupid: swoją drogą na temat sztywności mógłby być ciekawym zagadnieniem :D

Jak porównuje do tych SL9 to nie widzę różnicy, a znalazłem opinię, że to narta dla dzieci; pojawiły sie pewne wątpliwości :mellow:

Ps. może nie trzeba się za bardzo przejmować tym, co ludzie piszą, ale nie zaszkodzi mieć jakieś porównanie :)

Edytowane przez piotrek96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak porównuje do tych SL9 to nie widzę różnicy, a znalazłem opinię, że to narta dla dzieci; pojawiły sie pewne wątpliwości :mellow:

Miałem kiedyś SL9, źle ją wspominam, bardzo siermiężna narta, ale też muszę dodać że wtedy byłem wagi piórkowej, ważyłem o 12 kg mniej niż teraz...

Pozyskanie informacji na temat twardości narty nic Ci nie da, twardość to tylko jeden z wielu parametrów narty.

Tak naprawdę nie ma innej drogi żeby się przekonać o słuszności wyboru, jak tylko praktyka, czyli dopaść pożądaną nartę i przejechać się na niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już ktoś odkopał wątek to dorzucę swoje trzy grosze nt. Head i.Supershape Rally. Do tej pory jeździłem głównie na slalomkach, lubię szybką zmianę krawędzi i tym samym krótki skręt. Jednak w slalomkach denerwowało mnie to, że w gorszych warunkach (przy odwilży, lub popołudniami) slalomka stawała się niestabilna a jazde na krawędzie diabli brali. Wtedy trafiłem na recenzje Rally, przeczytałem kilka opinii, obejrzałem pare filmików na YT i zdecydowałem, że kupuje...jedno słowo - SZOK. Narta idealnie trzyma na twardym, bez problemu przechodzi z krótkiego skrętu w dłuższy i na odwrót. Przy gorszych warunkach praktycznie nie traci właściwości idzie przez muldy i garby jak czołg. I co dla mnie najważniejsze nie wpada w drgania, szpice nart nie rezonują, narta nie myszkuje. Co do technologii KERS cięzko określić czy jest to zabieg marketingowy czy naprawdę coś daje, prawda jest jednak taka, że narta w genialny sposób na wyjsćiu z łuku oddaje włożoną energię - kto nie doświadczył nie uwierzy. Kolejna rzecz, widzę na stokach coraz więcej narciarzy bardzo dobrze jeżdzących na nartach z linii supershape. Moim zdaniem linia supershape jest to kierunek w jaką będą szli wszyscy producenci - narta uniwersalna, szybka, stabilna, pewna w każdych warunkach - taki mocny SUV jeśliby porównać ją do samochodów ;) No i jeśli ktoś ceni sobie design to doceni też wygląd Rally...:)

kkkkk.jpg

Ps. Waże 71 kg, mam 177 cm wzrostu, a narty o długości 170 cm.

kkkkk.jpg.934264c6fcafab026f3e121c32d8ca8a.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Head i.Supershape Rally.....

Święte słowa, podpisuję się pod nimi za wyjątkiem porównania do SUVa, miałem suwa i jestem wyleczony z tego typu samochodu chyba na zawsze:rolleyes::, natomiast supershape chyba sobie sprawię wszystkie z kolekcji:biggrin:, choroba zaczęła się od i Titana, którego miałem pożyczonego, a na własność mam na razie i Rally, i już nawet byłem na nartach nie mając z sobą SLki, choć co poniektórym wydawało by się że jestem nią skażony:stupid:

Edytowane przez SB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Święte słowa, podpis miałem suwa i jestem wyleczony z tego typu samochodu chyba na zawsze:

To jest nas co najmniej dwóch:rolleyes:: To mój pierwszy i ostatni, tylko ja dopiero mam zrobione 20 tyś :sad: Na szczęście nie wisi mi żaden leasing czy kredyt :sorrow:

Ja nie mogę się doczekać "wytestowania" moich Magnumów:rolleyes::

Edytowane przez Roobs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest nas wiecęj, miałem okazje dzień pojeździć na Rally i potwierdzam wszystko co piszecie :biggrin: do całodziennej jazdy super. Jak sie zdenerwuje to moje racetigery GS zmienię na takie, są fajne tylko miejsc do jazdy na nich mało :frown:: a i.Rally jadą wszędzie i po wszystkim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Chcialbym kontynuowac wątek doboru długości wspomnianego wyżej modelu. Po długim okresie poszukiwania odpowiedniej dla siebie narty wybór pada na Rally (nie bede sie rozpisywal o szczegółach - finalnie pomogło https://www.dawgcatching.com/blog/ski/2014-head-i-supershape-rally-vs-titan). Dylemat natomiast mam w tej chwili odnośnie właśnie długoście. Bazując na własnych doświadczeniach i obserwacjach (od razu wspomnę, że za eksperta sie nie uważam, ale jakieś pojęcie mam) celowałbym w najdłuższą z możliwych - 177cm (przy moich 184 i wadze 83-88kg), ale działają na mnie sugestie Tych bardziej tu doświadczonych i tym bardziej mających już doświadczenie z tym modelem (ja tylko z wypożyczanym Magnum sprzed 5 lat). Wprawdzie mamy sierpień, albo już sierpień wiec tym bardziej wierzę, że ktoś zagląda w narciarskie tematy :)

Edytowane przez WojtasS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie mamy sierpień, albo już sierpień wiec tym bardziej wierzę, że ktoś zagląda w narciarskie tematy :)

Zaglada zaglada :laughing:

Nie masz się co zastanawiać tylko bierz najdłuższe. Ja mam 177 wzrostu i gdybym teraz kupował to tylko równe wzrostowi. Ty masz 184, wiec odpowiedz nasuwa się sama.

Ps. Z którego sezonu byś model brał ? Widziałeś nowe ?

:happy:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaglada zaglada :laughing:

Nie masz się co zastanawiać tylko bierz najdłuższe. Ja mam 177 wzrostu i gdybym teraz kupował to tylko równe wzrostowi. Ty masz 184, wiec odpowiedz nasuwa się sama.

Ps. Z którego sezonu byś model brał ? Widziałeś nowe ?

:happy:

Hmmmm - no to teraz już zupełnie nie wiem :( W sklepie (właściwie w dwóch) w których przymierzam się do zakupu sugerują:

"Narty HEAD i.Supershape Rally mają największą zmiane tali 131-76-109. Jest uważana za narte slalom. Uważam że powinna wystarczyć dł 170 jako slalom,dłuższą polecam model HEAD

i.Supershape Magnum"

Z tym określeniem jej jako slalom to może trochę przesada. Coś jest natomiast w tym, że dostępne są długości 149/156/163/170/177 więc dla

kogo miałaby niby być dł. 149 i co w sytuacji narciarzy >190 cm.

PS. Sezon zeszłoroczny 14/15, bo fajne ceny teraz są :)

Edytowane przez WojtasS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się sugerował tym, że na tych nartach można pocisnąć bardzo szybko (granice 100km/h były przeze mnie osiągane w zeszłym sezonie), wtedy lepiej mieć coś długiego pod butem. Ja jestem 7cm niższy od Ciebie jak i również lżejszy, dla mnie rachunek jest prosty.

Poza tym, narty mają rocekera więc muszą być odpowiednio dłuższe bo przy jeździe na wprost styka się z podłożem mniejsza powierzchnia narty niż w nartach wyposażonych typu camber.

Jesteś z Krakowa, jakby było gdzie to bym Ci pożyczył swoje 170 i byś sobie sprawdził. Ja ten sezon się raczej wstrzymuje ze zmianą sprzętu ale w kolejnym kupuje deski równe wzrostowi.

,,,,,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...