Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

skala umiejętności jazdy 1-10


kangurek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie,

Mam pytanko do stałych bywalców: czy była już omawiana skala umiejętności jazdy na nartach? Bo chyba każdy zadaje sobie pytanie przy pisaniu profilu, jaki numerek zaznaczyć. Czy jeżdżę np na 4, a może na 7?

Wpadłem na pomysł i aby ułatwić forumowiczom ocenę, przedstawiam tabelkę (oczywiście do dyskusji):

Uwaga: nadchodzi chwila prawdy

10 - zawodnicy Pucharu Świata

9 - zawodnicy nie kwalifikujący się do Pucharu Świata

8 - byli zawodnicy w podeszłym wieku, najlepsi instruktorzy

7 - słabo jeżdżący instruktorzy

6 - pomocnicy instruktorów po rozjeżdżeniu

5 - demonstratorzy pod koniec sezonu i dobrze jeżdżący amatorzy

4 - średnio jeżdżący amatorzy

3 - słabo jeżdżący amatorzy

2 - 2 razy na nartach

1 - 1 raz na nartach

Tabelka ta ma taką zaletę, że amatorzy nie muszą się męczyć wybieraniem od 1 do 9, tylko od 1 do 5, a w większości wypadków od 3 do 5 !!! Jest to ogromna oszczędność myślenia.

A więc poprawiamy swoje profile!!!!!

Uff.... ale się napracowałem..........

Idę trochę poskakać

cze

kangurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skala umiejętności jazdy 1-10

eeee.. troszke mi sie nie podoba.. przeciez dobrze jezdzacy amator spokojnie moze byc tak dobry jak instruktor (nie mowie ze w nauczaniu... ale czemu mialby gorzej jezdzic?). Słabo jeżdżący instruktorzy :) hehe niektorzy sie obraza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bobic

skala umiejętności jazdy 1-10

Mnie tez sie to nie widzi.Oceny trzeba zakonczyc na etapie instr wykladowcy.

Po co wybiegac daleko w przod?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skala umiejętności jazdy 1-10

Właśnie! znam paru "amatorów" coby mogli niezle przeszkolic naszych niektórych instruktorów...

A instruktor to tylko facet(ka) co za przyjemnosc bierze pieniądze (bez skojarzeń)...jezeli mu chca za to płacic.

Rank trzeba przebudować

Pzdrv Q

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skala umiejętności jazdy 1-10

Czy zawodnik PŚ jeździ lepiej od dobrego instruktora.

Ma lepszą wydolność, większy Power, jest obyty z prędkością.

Ale czy zawsze jest technicznie lepszy od Instruktora.

Instruktor musi znać każdy skręt, zawodnik stosuje tylko technikę użytkową.

Myślę, że nie zawsze zawodnik PŚ musi mieć 10, a instruktor od 8.

No i co to jest słabo jeżdżący instruktor???

pozdr

slasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skala umiejętności jazdy 1-10

Ja tych watpliwosci bym nie mial. Jedyna weryfikacja jest pomiar czasu. Instruktor musi uczyc i dlatego przy porownaniu instruktorow bierze sie pod uwage zdolnosci prezentacji. Ale jesli jego mozliwosci sie koncza w pewnym momencie w stosunku do zawodnika to jest po prostu gorszy w obiektywnie mierzonej jezdzie na nartach.

To tylko moja opinia

P.S. Ile czasu i w jaki sposob spedza na nartach instruktor a ile zawodnik - juz samo to porownanie daja wyobrazenie o roznicy.

pzdr

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skala umiejętności jazdy 1-10

A w Dolomitach to było po prostu cacy. Na trzynaście dni jazdy tylko jeden dzień bez słoneczka. Śniegu mnóstwo (a na pewno więcej niż w zeszłym roku). Trasy przygotowane, a na kilku codziennie zakładali zmrożony sztruksik , dechy trzymały na tym tak rewelacyjnie że można było kręcić każde kółeczka. I jeździło się świetnie i było super. Tyle tylko że ja przyszło mi po tym wszystkim pojeździć trochę w naszych warunkach to wyszło cholera na to że ja chyba jednak nie umiem jeździć. Radzę więc rozważyć ewentualny wyjazd w lepsze warunki bo wychodzi na to że potem mogą być problemy jak się zrobi trochę trudniej. :-)))))

Pozdrawiam Mac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skala umiejętności jazdy 1-10 - nowa tabelka

Witam wszystkich ponownie,

Jak mówią: nowy dzień, nowe szczęście, nowa tabelka.

Oczywiście wszyscy, którzy skrytykowali tabelkę, mają rację. Ona nie miała być i nie była dobra.

Poniżej przedstawiam propozycję „porządnej i poważnej” tabelki:

10 – narciarze eksperci, którzy potrafią zjechać z użyciem odpowiedniej techniki dowolną trasą, o dowolnym nachyleniu i w każdych warunkach, nie tylko na stokach przygotowanych, ale także „off piste” (np. zjazd z Mont Blanc). Tutaj odnajdzie się najlepsza grupa instruktorów i zawodników.

9 – doskonali narciarze, poruszajacy się pewnie dowolnymi technikami z maksymalnymi prędkościami na przygotowanych stokach, a także w puchu , na muldach i w tyczkach. Tutaj znajdzie się większość instruktorów i zawodników.

8 – bardzo dobrzy narciarze, potrafiący zastosować wszystkie techniki narciarskie w zależności od warunków, nawet na dużych prędkościach. Bardzo dobrze jeżdżący w puchu i na muldach, nieco gorzej w tyczkach. Tutaj jest miejsce dla słabiej jeżdżących instruktorów i dobrze jeżdżących pomocników. Tutaj też powinni odnaleźć się (dawniej świetnie jeżdżący) instruktorzy i zawodnicy-seniorzy.

7 – dobrzy narciarze, stosujący prawidłowo kilka technik w zależności od warunków. Dobrze na muldach i puchu, natomiast słabo na tyczkach. Potrafiący dobrze pojechć skręt fun bez kijków. Tutaj jest miejsce dla pomocników instruktorów i dobrze jeżdżących demonstartorów.

6 – dosyć dobrzy narciarze, mający opanowane kilka technik przy małych i średnich prędkościach. Dobrze opanowany skręt carvingowy. Mają problemy przy jeździe w puchu i na muldach. Nie potrafią jeździć na tyczkach.

5 – średniozaawansowani narciarze, którzy rozumieją zasady ruchu ciała w skrętach, jednak nie potrafią ich w pełni wprowadzić w życie. Umieją wykonać kilka skrętów równoległych, np carvingowych na średnio nachylonych stokach. Potrafią bezpiecznie zjechać każdą czarną trasą.

4 – dosyć słabi narciarze, którzy głównie posługują się technikami płużnymi, jednak w łatwym terenie potrafią wykonać kilka skrętów równoległych np. techniką carvingową. Dla nich trasy czarne są za trudne.

3 – słabi narciarze – jeżdżący techniką płużną, potrafiący się bezpiecznie zatrzymać. Potrafiący wykonać skręty równoległe dostokowo. W tej grupie mogą się odnależć tzw. kamikadze (brak techniki, ale nie boją się prędkości i mają problemy z kontrolą toru jazdy i zatrzymywaniem się)

2 – bradzo słabi narciarze, mający słabo opanowane podstawowe ewolucje płużne i mający problemy z zatrzymaniem się, dlatego jeżdżący tylko po pólkach ćwiczebnych i niebieskich trasach.

1 – początkujący narciarze – mający za sobą 1 - 2 dni na nartach. Tym wszystkim życzymy, aby się nie zrażali i za kilka lat mogli się zaliczyć do grup 6-8. Pamiętajce, że narciarstwo jest jednym z najpiękniejszych sportów na naszym globie. A na pewno najwspanialszym sportem zimowym.

Wszystkich ekspertów (1-10) zapraszam do wnoszenia poprawek do tabelki.

Z narciarskim pozdrowieniem – podskakujący na nartkach 154 cm

kangurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bobic

skala umiejętności jazdy 1-10 - nowa tabelka

No, to je dobre:

ale mam jedno zastrzezenie:

"doskonali narciarze, poruszajacy się pewnie dowolnymi technikami z maksymalnymi prędkościami na przygotowanych stokach"

Nie bedziesz smigal po niebieskiej lub innej na max speedzie. No, chyba, ze chcesz skonczyc jak ten łebek we Wloszech, co wjechal na pelnym speedzie innemu Polakowi w klatke;)) i jest teraz sądzony o nieumyślne spowodowanie śmierci.

Ale tak to je dobra ta tabelka!!!

Jestem za!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skala umiejętności jazdy 1-10 - nowa tabelka

cieszę się, że się podoba (nareszcie wiem, że powinienem sobie wpisać 10 - he,he....)

masz rację co do 9, powstał lekki skrót myślowy.

Ja mam nadzieję, że doskonali narciarze tyle już w żciu widzieli na stokach, że dobrze zdają sobie sprawę z niebezpieczeństwa czyhającego wokół. A szczególnie, gdy jest tłok na stoku, powinni mieć "oczy dokoła głowy". Im to niewątpliwie łatwiej zrobić, bo wyuczona technika "robi się" sama.

Pozdrawiam

kangurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bobic

skala umiejętności jazdy 1-10 - nowa tabelka

10 bym dal instruktorowi wykladowcy, bylemu zawodnikowi:))

I tylko jemu.

Nikomu wiecej!!!:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skala umiejętności jazdy 1-10 - nowa tabelka

Trochę nie podoba mi się określenie z "maksymalnymi prędkościami" dużo większy nacisk położył bym na umiejętność kontrolowania prędkości w każdych warunkach.

Co o tym myślicie?

A poza tym to myślę że włożyłeś w tą tabelkę sporo pracy.

Pozdrawiam Mac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bobic

skala umiejętności jazdy 1-10 - nowa tabelka

I nie kazdy musi miec 10 w ocenie, co nie?

Albo chcemy zrobic, by kazdy mial 10 i tak kombinujemy, albo 10 niech maja tylko wykladowcy.

to jest IMFO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skala umiejętności jazdy 1-10 - nowa tabelka

Ale widac nadal tok myslenia wiekszosci...

Instruktor+ cala reszta umiejetności = 10

nie instruktor + cala reszta umiejetności (mniej niż) 10

9,8,7 oceniacie podobnie

Czyli chodzi o umiejetnosci czy papierek...

Wniosek: sekta ? kółko wzajemnej adoracji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skala umiejętności jazdy 1-10 - nowa tabelka

Ale widac nadal tok myslenia wiekszosci...

Instruktor+ cala reszta umiejetności = 10

nie instruktor + cala reszta umiejetności (mniej niż) 10

9,8,7 oceniacie podobnie

Czyli chodzi o umiejetnosci czy papierek...

Wniosek: sekta ? kółko wzajemnej adoracji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...