p_rabbit Napisano 20 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 20 Styczeń 2009 Witam!! Jeżdzę od zawsze od dłuższego czasu jestem użytkownikiem klasycznych Fisherów... W tym momencie postanowiłem zmienić na coś lepszego i chybba to nieuniknione carvingowego myślę o używanych ATOMIC BETA RACE 10,22 178cm. lub 189cm . Moje umiejętności oceniam na poziom bardzo dobry. Lubią ostrą, siłową jazdę, krótkie, szybkie skręty. Mam 190 cm i 90 kg. co o tym wszystkim sądzicie?? proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareklewandowski Napisano 20 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 20 Styczeń 2009 Witam!! Jeżdzę od zawsze od dłuższego czasu jestem użytkownikiem klasycznych Fisherów... W tym momencie postanowiłem zmienić na coś lepszego i chybba to nieuniknione carvingowego myślę o używanych ATOMIC BETA RACE 10,22 178cm. lub 189cm . Moje umiejętności oceniam na poziom bardzo dobry. Lubią ostrą, siłową jazdę, krótkie, szybkie skręty. Mam 190 cm i 90 kg. co o tym wszystkim sądzicie?? proszę o pomoc To czemu gigantkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_rabbit Napisano 20 Styczeń 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano 20 Styczeń 2009 ponieważ myślę, że będzie najbardziej adekwatna do moich umiejętności i stylu jazdy:) mogę się mylić, dlatego też założyłem ten wątek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareklewandowski Napisano 20 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 20 Styczeń 2009 (edytowane) No jeśli jesteś tak wytrawnym narciarzem i lubisz długie dynamiczne cięte skrety to OK,ale piszesz o krótkich,siłowych skrętach?.A jeśli gigantka to przy twojej wadze i umiejętnościach,to długość minimum twój wzrost czyli wypada ta 189 cm,albo +10 dłuższa. Aha-napisz coś w profilu,to wtedy będzie łatwiej Edytowane 20 Styczeń 2009 przez dareklewandowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_rabbit Napisano 20 Styczeń 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano 20 Styczeń 2009 uważam, że mój poziom jest wysoki ale przecież o to chodzi by podać wszystkie informacje i jeżeli nie ma się wiedzy to pytać Ja nie mam wiedzy o sprzęcie poniewąz nigdy jej nie potrzebowałem Jeżeli nie te narty to proszę o poradę jakie w stosunku to mojego stylu i umiejętności. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hucu Napisano 20 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 20 Styczeń 2009 Skoro uważasz,że ta narta odpowiada Twojemu stylowi to chyba raczej nie lubisz krótkich skrętów.Ta narta potrzebuje troche przestrzeni żeby sie rozpedzić.Jazda na nartach taliowanych to zupełnie inna bajka niż narty klasyczne.Wrzucanie narty o dł. niemalże 190 cm i promieniu skrętu ponad 20m w krótki skręt slalomowy bedzie wyjatkowo nieprzyjemne:confused:. Jeżeli jednak lubisz i masz możliwości płyniecia po stoku z dużą prędkoscia bedzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boogie Napisano 20 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 20 Styczeń 2009 no mowisz ze lubisz krotko i silowo to poszukaj fischera wc rc4 sc- slalomka o dlugosci 165, bo te 10.12 o tej dlugosci co powiedziales to raczej do dlugich skretow a nie tak jak mowisz szybkich krótkich skrętow, jesteś wysoki i swoje wazysz wiec fischer rc4 wc sc rossignol 9s od takie dwie ktore przychodzą mi na myśl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_rabbit Napisano 20 Styczeń 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano 20 Styczeń 2009 (edytowane) Ja właśnie lubię krótkie,szybkie skręty i tak właśnie jeżdzę. W takim razie proszę o poradę jaka narta będzie dla mnie odpowiednia (chodzi mi o rynek wtórny). z góry dziękuje:) Dzięki za poradę bugajson ale czy nie będzie zbyt wielkiej różnicy między moim klascznym fisherem który ma ok 185/190?? Na takiej długiej narcie, gdzie mślę, że promień skrętu wynosi pewnie 40 jeżdziłem swoim stylem i mi to wychodziło. Czy do mojego stylu jazdy lepiej zakupić krótszą narte carvingową?? Edytowane 20 Styczeń 2009 przez p_rabbit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Homar Napisano 20 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 20 Styczeń 2009 A ja może innaczej wiec wg mnie nie masz wogole umiejętnosci jazdy carvingowej i tu jest problem... Chcesz kupić długie narty do krótkiego skętu z tym że chyba chodzi Ci o krótki klasyczny skręt a nie wycinanie ciasnych łuków a każdy tu raczej chce ci pomoc w kierunku carvingu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_rabbit Napisano 20 Styczeń 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano 20 Styczeń 2009 (edytowane) to może poprostu poproszę o poradę jakie narty mam kupić patrząc na mój styl i umiejętności ponieważ zupełnie nie znam się na sprzęcie:) dziękuje:) Edytowane 20 Styczeń 2009 przez p_rabbit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1973marcin Napisano 20 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 20 Styczeń 2009 weź slalomke 165 albo 170 jak znajdziesz , firma jest mniej ważna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hucu Napisano 20 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 20 Styczeń 2009 Dokładnie Homar.Wydaje mi się ,że jestes przyzwyczajony do starej techniki gdzie narta do slalomu miała 180 cm długości i więcej.Konstrukcja nart taliowanych wymusza zupełnie inna technike jazdy. Oczywiście możesz dalej zarzucac pietki na krótkiej narcie slalomowej.Gigantka z dużym promieniem skrętu nie nadaje sie do tego.Narta slalomowa to 165cm ewentualnie przy Twoich wymiarach tak jak pisze Marcin 170cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_rabbit Napisano 20 Styczeń 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano 20 Styczeń 2009 (edytowane) slalomka czyli z serii race ?? hucu masz chyba rację co do techniki do której jestem przyzwyczajony. Czyli co mi doradzacie?? próba zmiany techniki ?? wtedy jaka narta??czy pozostać przy tej która jezdze?? a wtedy jaka narta?? pozdrawiam Edytowane 20 Styczeń 2009 przez p_rabbit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareklewandowski Napisano 20 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 20 Styczeń 2009 A ja może innaczej wiec wg mnie nie masz wogole umiejętnosci jazdy carvingowej i tu jest problem... Chcesz kupić długie narty do krótkiego skętu z tym że chyba chodzi Ci o krótki klasyczny skręt a nie wycinanie ciasnych łuków a każdy tu raczej chce ci pomoc w kierunku carvingu. Też mi się tak wydaje,że kolega wybrał najdłuższą taliowaną nartę,aby móc się dalej ślizgać. Jeśli chodzi o naukę skręu ciętego -to fakt albo slalomka/ale raczej 170 cm/albo może coś z allurond.Na nartach taliowanych można jeździć tradycyjnie,nie potrzeba do tego 190 cm i 20m promieniu skrętu,styl jazdy zależy od narciarza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hucu Napisano 20 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 20 Styczeń 2009 Bugi podał Ci dwa modele,ale tak jak zauważyłes kazda narta raceowa bedzie odpowiednia.Firma to juz kwestia gustu.Jeżeli masz ochote i samozaparcie ,żeby zmienic technike to dobrze.Ale musisz wiedzieć,że nie bedzie to takie łatwe ale naprawde warto. Ja tez zaczynałem na nartach klasycznych i jakies 10 lat temu przez to przechodziłem.ale było warto,bo przyjemnosc z jazdy na krawędziach jest nieporównywalna z jazda na nartach klasycznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_rabbit Napisano 20 Styczeń 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano 20 Styczeń 2009 a czym się różni krótki, siłowy, szybki tradycyjny skręt połączony z szybką jazdą od tego carvingowego o którym mówicie?? bo zastanawiam się czy w takim razie narta do czegoś takiego by mi nie pasowała:) bo nie wiem czy jest sens kupować znowu klasyczną i czy wogóle gdzieś bym taką dostał(na rynku wtórnym pewnie tak ale czy jest sens??- nie wiem) Hucu - czyli ten atomic byłby w miarę ok?? tylko 178 czy 189?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1973marcin Napisano 20 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 20 Styczeń 2009 supershape są w dł 170 i można je dostać w dobrej cenie, co do zmiany techniki jazdy to nie powinno być większego problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihumor Napisano 20 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 20 Styczeń 2009 Jeśli przechodzisz z klasyka na nartę taliowaną to moim zdaniem najlepsza dla ciebie będzie dosyć długa i twarda narta allroundowa - coś w stylu Rossiego Zenith 9 lub podobna innej firmy. Jeśli lubisz krótki skręt to niby slalomka ale tu krótki skręt to jest trochę inaczej niż na klasykach i wydaje mi sie, że mówisz o czymś innym. Gigantka to mi do twojego opisu wcale nie pasuje. Najlepiej weś sobie z wypożyczalni slalomke jakąś albo jakąś SC i spróbuj, jak Ci nie przypaszą to twarde allroundy tak 175/180 cm (jeśli dobrze jeżdziłeś oczywiście) - na takiejłatwiej będzie ci się przestawić na carving i ona więcej wybacza niż nerwowa i radykalna slalomka. Spróbuj - będziesz miał jasnośc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_rabbit Napisano 20 Styczeń 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano 20 Styczeń 2009 hmm:) teraz mam już mętlik w głowie to może rzućcie proszę jakieś modele nart slalomowych czy allroundy (rynek wtórny - z powodu ceny zdecydowanie bardziej mnie interesuje) . jeszcze raz dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1973marcin Napisano 20 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 20 Styczeń 2009 head supershape dł170 lub 165, dynastar contact 165 lub 172, albo poszukaj tutaj http://www.skionline.pl/sprzet/? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihumor Napisano 20 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 20 Styczeń 2009 hmm:) teraz mam już mętlik w głowie to może rzućcie proszę jakieś modele nart slalomowych czy allroundy (rynek wtórny - z powodu ceny zdecydowanie bardziej mnie interesuje) . jeszcze raz dzięki Slalomki masz Atomic SL12 i Sl11, Rossiniol 9 i 8 S, Elan SLX (albo SL), Nordica Doberman, Dynastar Omeglass, Fisher RC 4 WC (i bez WC) - niższe numery i krótsze narty to narta mniej twarda Allroundy i podobne: Atomic Metron B5, 11, 10 a ze starszych to seria z literką C lub narty crosowe SX - też pewnie mogą być numery lekko ponad 10) Rossiniol Zenith 9 i mniejsze numery Heady Xenony Przeglądnij sobbie na skionline kolekcje sprzętu z kilku poprzednich sezonów to będzież miał jasność - firmy raczej znane bo wynalazki trudno dostępne są. I kupę innych z różnych firm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hucu Napisano 20 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 20 Styczeń 2009 spróbój rc4 race sc fischera.To mniej radykalna niz rc4 worldcup sc slalomka fischera. Jeżeli nie to może tak jak mówi Mihumor coś niżej.Jeżeli z fischerów to którys z progressorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_rabbit Napisano 20 Styczeń 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano 20 Styczeń 2009 dziękuję - zabieram się za przeglądanie wspomnianych modeli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihumor Napisano 20 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 20 Styczeń 2009 Progresora Fishera spróbuj - właśnie - jak znajdziesz, to ciekawa narta i dosyć uniwersalna, do jazdy krótkim i długim skrętem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_rabbit Napisano 21 Styczeń 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano 21 Styczeń 2009 Zdecydowałem się na FISCHER RC4 WORLDCUP RC. Mam parę ofert na allegro i teraz pozostaje mi tylko wybrać najlepszą dzięki wszystkim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.