GP-T1000 Napisano 25 Luty 2009 Zgłoszenie Share Napisano 25 Luty 2009 Witam, jeżdżę od 14 lat na nartach i po moich starych klasycznych, nietaliowanych Völki 180 cm (przy moim 176cm wzroście) chciałbym zmienić na coś talkowanego. Mój wybór padł na Head Xenon Xi 6.0 lub FISCHER RX FIRE CONCEPT. Które wybrać? Chodzą mi jeszcze po głowie FISCHER RC4 COMP FR8 no ale cena 2 razy większa. Head’y są tylko 170 cm więc nie wiem czy nie za duże. W ogóle to jaka długość do mojego wzrostu jest odpowiednia? Lubię jeździć szybko, na stromych i szybkich trasach. Więc jakie polecacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Barteksak Napisano 25 Luty 2009 Zgłoszenie Share Napisano 25 Luty 2009 nartki dla Ciebie to powinny byc takie 160cm żeby móc sobie poszalec...Jest pytanie jak chcesz na nich jeździć czy małe, krótkie skrety czy dłuuugie... Jak na poczatek carvingu to polecam Fisher RC4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boogie Napisano 26 Luty 2009 Zgłoszenie Share Napisano 26 Luty 2009 (edytowane) Witam, jeżdżę od 14 lat na nartach i po moich starych klasycznych, nietaliowanych Völki 180 cm (przy moim 176cm wzroście) chciałbym zmienić na coś talkowanego. Mój wybór padł na Head Xenon Xi 6.0 lub FISCHER RX FIRE CONCEPT. Które wybrać? Chodzą mi jeszcze po głowie FISCHER RC4 COMP FR8 no ale cena 2 razy większa. Head’y są tylko 170 cm więc nie wiem czy nie za duże. W ogóle to jaka długość do mojego wzrostu jest odpowiednia? Lubię jeździć szybko, na stromych i szybkich trasach. Więc jakie polecacie? ja polecam fischera progresor albo jakąs prawdziwa stricte gigantke jezeli ludzisz szybko to raczej nie slalomka tzn ona tez jeest szybka ale wnioskuje ze chyba nie o taką szybkośc chodzi:) jeżeli jednak chodzi o slalomke to 160 bądz 165 w zależnosci od upodobań przy zmiane nart na "nowe" najlepiej wyporzyczyc pare modeli i postarac sie je potestować i dobrać je do swoich potrzeb:) btw te hedy co podables wydaje mi sie ze nie za bardzo jak na zmiane techniki jazdy:) moge byc monotematyczny ale fischer rc4 race sc na początek jako slalomka powinna być ok:) albo rx4 jako taki allround masz duzy wybor więc określ się dokladniej co i jak określ się czy chcesz slalomke czy gigantke bądz allrounda i wtedy będzie łątwiej coś dobrać Edytowane 26 Luty 2009 przez bugajson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GP-T1000 Napisano 26 Luty 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano 26 Luty 2009 określ się czy chcesz slalomke czy gigantke bądz allrounda i wtedy będzie łątwiej coś dobrać Przez szybkość nie rozumiałem zjazdu na "krechę" tylko bardzo szybkie skręty, więc bardziej slalom. Po długich przemyśleniach chyba wezmę FISCHER RX FIRE CONCEPT, jest dużo tańsza od RC4 COMP FR8. No chyba że coś innego jeszcze wymyśle bo chce odwiedzić jeszcze jeden sklep dzisiaj. Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boogie Napisano 26 Luty 2009 Zgłoszenie Share Napisano 26 Luty 2009 ale gigant to nie jazda na krechce bo slalom to jest "mielenie tyłkiem':-) w prawo i lewo:) no ale ok:) jak tam chcesz:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GP-T1000 Napisano 26 Luty 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano 26 Luty 2009 ale gigant to nie jazda na krechce bo slalom to jest "mielenie tyłkiem':-) w prawo i lewo:) no ale ok:) jak tam chcesz:) Wiem, wiem ale w pierwszym poście napisałem że lubię szybką jazdę i można to różnie zrozumieć. Chodzi mi właśnie o takie mielenie tyłkiem z tym że na stromych stokach i dość szybko. No na carvingach trochę inaczej będzie się jeździło a właśnie RX FIRE CONCEPT są mniej taliowane więc dla mnie chyba lepsze, tak myślę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1973marcin Napisano 26 Luty 2009 Zgłoszenie Share Napisano 26 Luty 2009 Wiem, wiem ale w pierwszym poście napisałem że lubię szybką jazdę i można to różnie zrozumieć. Chodzi mi właśnie o takie mielenie tyłkiem z tym że na stromych stokach i dość szybko. No na carvingach trochę inaczej będzie się jeździło a właśnie RX FIRE CONCEPT są mniej taliowane więc dla mnie chyba lepsze, tak myślę. szybciej będą skręcały napewno te mocniej taliowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GP-T1000 Napisano 26 Luty 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano 26 Luty 2009 szybciej będą skręcały napewno te mocniej taliowane Tak jak pisałem jeździłem dotąd na klasycznych nartach praktycznie nie taliowanych i zawijałem tyłkiem bardzo szybko. Kiedyś rozmawiałem z ekspertem od nart i mówił że tak na carvingach się nie da jeździć. Mówił że jeździ się dużo szerzej. Nie wiem czy jest jakaś fachowa nazwa na takie szybkie skręty tzw zawijanie dupą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1973marcin Napisano 26 Luty 2009 Zgłoszenie Share Napisano 26 Luty 2009 Tak jak pisałem jeździłem dotąd na klasycznych nartach praktycznie nie taliowanych i zawijałem tyłkiem bardzo szybko. Kiedyś rozmawiałem z ekspertem od nart i mówił że tak na carvingach się nie da jeździć. Mówił że jeździ się dużo szerzej. Nie wiem czy jest jakaś fachowa nazwa na takie szybkie skręty tzw zawijanie dupą? niedawno sprzedałem znajomemu moje omeglassy, chłopak jeździ ponad 30 lat na nartach i zawsze na prostych nartach , nie chciał carvingów bo myślał że nie da się na nich pojechać szybkimi skrętami, wystarczył mu jeden dzień żeby sie przekonać że da rade i jest bardzo zadowolony, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareklewandowski Napisano 26 Luty 2009 Zgłoszenie Share Napisano 26 Luty 2009 Jestem posiadaczem fischera sc i heada xenon 10.Jeśli chodzi Ci o narty uniwersalne-to fischer sc nie nadaje się do takiej grupy nart,typowa narta slalomowa,dająca przyjemność z jazdy,ale na dobrze przygotowanej trasie,najlepiej twardej.Z tych nart,które wymieniłeś w poście-to progressory,heady jak najbardziej,ale ja raczej proponowałbym 8 z tego sezonu,albo 9 z tamtego,długość 163 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GP-T1000 Napisano 26 Luty 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano 26 Luty 2009 Byłem jeszcze w jednym sklepie i kupiłem ostanią parę FISCHER RC4 COMP FR8 za 950 zł zamiast 1299 zł w GO sport Jak narazie jestem zadowolony z 350 zł w kieszeni, zobaczymy jak będzie na stoku, mam nadzieję że juz w sobotę Jeszcze raz dzięki wszystkim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boogie Napisano 26 Luty 2009 Zgłoszenie Share Napisano 26 Luty 2009 nie dziękuj tylko dawaj po reputacji:P udanej sobotniej jazdy pamiętaj o przygotowaniu nart przed pojsciem na stok:) bo takie prosto ze sklepu to ...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GP-T1000 Napisano 26 Luty 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano 26 Luty 2009 bugajson, już ci dałem podziękowanie. Ehh te rankingi z każdego polityka zrobią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
obal Napisano 26 Luty 2009 Zgłoszenie Share Napisano 26 Luty 2009 Tak jak pisałem jeździłem dotąd na klasycznych nartach praktycznie nie taliowanych i zawijałem tyłkiem bardzo szybko. Kiedyś rozmawiałem z ekspertem od nart i mówił że tak na carvingach się nie da jeździć. Mówił że jeździ się dużo szerzej. Nie wiem czy jest jakaś fachowa nazwa na takie szybkie skręty tzw zawijanie dupą? Takie szybki skręty tzw. "zawijanie dupą", to jest śmig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boogie Napisano 26 Luty 2009 Zgłoszenie Share Napisano 26 Luty 2009 Takie szybki skręty tzw. "zawijanie dupą", to jest śmig no nie bardzo:) raczej chodzi o skręt slalomowy na krawędziach:) a nie skręt ze stopy;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
obal Napisano 26 Luty 2009 Zgłoszenie Share Napisano 26 Luty 2009 no nie bardzo:) raczej chodzi o skręt slalomowy na krawędziach:) a nie skręt ze stopy;) Ale gość pisał, że jeździł wcześniej na nartach klasycznych i na nich wykonywał właśnie takie skręty;). A na klasykach skręt na krawędzi:confused: hmm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boogie Napisano 26 Luty 2009 Zgłoszenie Share Napisano 26 Luty 2009 ale tu chyba chodzi o relacje skrętu na nowych ale no ine ma co polemizować wazne zeby skręcać;d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
obal Napisano 26 Luty 2009 Zgłoszenie Share Napisano 26 Luty 2009 A... to ja też nie będę się sprzeczać Niech mu tylko narty służą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GP-T1000 Napisano 2 Marzec 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano 2 Marzec 2009 Byłem wczoraj na nartach. Narty rewelacja. Ciężko powiedzieć czy ten wybó był lepszy od innego ale tak jak ktoś pisał wcześniej trzeba by było te wszystkie narty wziąść na stok i przetestować. Jedno moge powiedzieć na pewno dużo lepiej się jeździ niż na starych. Wymagają dużo mniej energi do skręcania, pewnie to też wynika z wieku starych nart ale na krawędziach się super jeździ. W środe następna wyprawa oby śnieg nie stopniał bo urlop już mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihumor Napisano 2 Marzec 2009 Zgłoszenie Share Napisano 2 Marzec 2009 Takie testowanie też jest trudne i aby mieć pełen obraz trzeba by tą kupę nart wozić kilka razy i potestować w różnych warunkach a to juz jest raczej nie możliwe. Jeśli narta dobrze jeździ i jesteś zadowolony to znaczy, że dokonałeś dobrego wyboru:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.