Narty - skionline.pl
Jump to content

koliber

Members
  • Content Count

    838
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

koliber last won the day on July 1

koliber had the most liked content!

Community Reputation

798 Excellent

About koliber

  • Rank
    Średnio zaawansowany
  • Birthday 01/06/1983

Personal Information

  • Imię
    Witold
  • Miejscowość
    Gliwice

Ski equipment

  • Narty marka
    Fischer Hybrid H5
  • Buty marka
    Alpina

Skills

  • Styl jazdy
    carving
  • Poziom umiejętności
    6
  • Dni na nartach
    0

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nie wiem, ale te ogólne zasady są raczej stałe, podobnie jak warunki nabycia karnetów.
  2. Regulamin mówi, że trzeba je posiadać co najmniej rok (do 31.10.2020 w przypadku tego sezonu), co zresztą jest zrozumiałe - inaczej każdy kupiłby je "na chwilę" dla skipassu, Jednak wielu ich posiadaczy nurtuje pytanie, czy za wcześniejszą ich sprzedaż (np. w sierpniu) grożą jakieś sankcje, skoro karnet został już wykorzystany zimą. Oczywiście lepiej dla wszystkich jest tego nie nadużywać, by ten cały program benefitów trwał jak najdłużej. Zresztą cena akcji stale, choć minimalnie rośnie, wiec nie ma potrzeby ich odsprzedaży.
  3. Moim zdaniem też ma to mały sens. To taka chwilowa moda. Czasami, nie wiem czemu, pewne obiekty (np. "Ścieżka wśród drzew" w Bachledovej Dolinie) są intensywnie reklamowane w mediach, mimo iż kilka lat wcześniej powstała podoba konstrukcja w Czechach, dużo lepiej usytuowana, bo na stromym wzgórzu, z którego roztaczają się dużo lepsze widoki, a sama platforma sięga znacznie wyżej niż czubki drzew - chodzi o "Sky Walk" w Dolni Morava. Ale wtedy nie było takiego "szału". Ta krynicka niestety bardziej przypomina tą słowacką, niż czeską. Nie prościej postawić zwykłą, drewnianą wieżę widokową jak na Czantorii? Nie szpeci krajobrazu, a też można podziwiać z niej widoki na wszystkie strony. Oczywiście nie mam nic do tej inwestycji, po prostu wyrażam subiektywne zdanie.
  4. W nadchodzącym sezonie ma być gotowa nowa trasa zjazdowa w świeżo nabytym przez TMR ośrodku "Jested", wzdłuż dotychczasowej, wyprzęganej 4-osobowej kanapy. Nieco poszerzone będą też dwie pozostałe trasy między dwoma kolejkami (czarna i czerwona). https://www.libereckadrbna.cz/sport/ostatni-sporty/18109-plan-tmr-pro-jested-jeste-letos-vznikne-osvetlena-sjezdovka-za-120-milionu.html Z kolei nie w nadchodzącym, ale w kolejnym sezonie 2020/21, miłośników Cervenohorskego Sedla (położonego blisko granicy) ucieczy pewnie wiadomość, że wolna, 4-osobowa ławka zostanie wymieniona na krytą i wyprzęganą. Jest to raczej pewne, bo znany jest konkretny wyciąg, który będzie tam sprowadzony (źródło: lanove-drahy). Mnie tamtejsze stoki nie bardzo odpowiadają - są proste i dość jednostajnie nachylone (poza tym zlikwidowano czarną), za to chętnie przejechałbym się do Dolni Morava, przetestować już pakiet 3 długich tras, jednej nartostrady oraz talerzyka w górnej części, bo prawie co roku coś tam się zmienia. Do tego "Sky Walk" (ścieżka wśród chmur) i panoramiczna restauracja. Oczywiście aktualne są też długoterminowe plany dotyczące Szpindlerowego Młyna i Pecu pod Śnieżką
  5. Moim zdaniem w Brennej ten ośrodek nie bardzo ma sens w projektowanym kształcie. Wiele tam krótkich stoków, połączenia ze Szczyrkiem i tak miałoby nie być (a jeśli nawet, to bardzo okrężną drogą), a zamiast wykorzystania obecnych stoków przy wyciągach (np. Węgierski, Stożek Breński), niepotrzebna wycinka lasów w całkiem innym kierunku, by na tej Hali wytyczyć chyba dwie trasy o przewyższeniu niecałych 100m każda (tak mniej więcej, z tego co porównywałem z mapą topograficzną).
  6. W jakimś stopniu pewnie tak, ale zwykle wcześniej się kończy zainteresowanie narciarzy, niż śnieg - niezależnie od miejsca. Relacjonowałem swój wyjazd na Chopok w kwietniu tego roku, gdy warunki były rewelacyjne, czynne wszystko do samego dołu - pół Europy mogłoby się tam zjechać (bo prawie nic innego w Polsce, Czechach i Słowacji nie działało), a mimo to było pusto.
  7. Raczej myślę, że zamykają z powodu frekwencji - jak w każdym innym miejscu.
  8. Przeciwnie - to był mój argument, pokazujący nieopłacalność inwestowania w Pilsko, co zaproponował WojtekM.
  9. Pilsko trzeba by właściwie "stworzyć" od nowa, poszerzając niektóre trasy kilkukrotnie, wycinając lasy. A na Kasprowym jest piękny, naturalny, szeroki stok w alpejskiej scenerii, a chodzi jedynie o szybszy (i mam nadzieję - o niewiele wyższej przepustowości) wyciąg w Kotle Goryczkowym, który przecież musi być kiedyś wymieniony. Może innym to nie zastąpi Alp - zwłaszcza tym, którzy potrzebują 200km tras, ale np. dla mnie może stać się alternatywą, bo i tak preferuję te mniejsze, alpejskie ośrodki typu Kappl.
  10. Każda prawie działalność i aktywność ludzka ewoluuje. Nie ma jednej definicji "prawdziwego narciarstwa", bo nikt nie ma monopolu na decydowanie, jak to narciarstwo ma wyglądać. To, że ktoś kiedyś wynalazł samochód, nie oznacza, że nie możemy dziś jeździć innymi modelami, z inną prędkością, z innymi standardami bezpieczeństwa itd. Czy każdy kto wchodzi do wody, ma pływać np. delfinem? Czy może się po prostu wykąpać? W czym on przeszkadza "zawodowemu pływakowi", że wymagasz, aby się do niego dopasował? Tak samo z narciarstwem - jestem pewien, ze nawet narciarze nie lubiący tłumów i komercji, znajdą i dziś sposób na ich uniknięcie Są ski-tury, są stoki freeride'owe, są trasy nieprzygotowane (jeśli ktoś tak tęskni do pierwotnego narciarstwa), wciąż jest jeszcze sporo orczyków, na ogół z pustymi trasami. Nie warto mieć pretensji do ludzi, że czegoś nie lubią, bo to tylko powoduje frustrację.
  11. Moim zdaniem wszyscy mają rację. I Mitek, mówiąc, że masowa dostępność (wszystkiego) i konieczność dostosowania się do tzw. klienta masowego, zawsze obniża poziom (w edukacji, usługach, polityce). Z drugiej strony, kto w ogóle powiedział, jakie ma być narciarstwo? Jest jakiś jeden "stwórca", którego ideę ludzie zdradzili, potrafiąc się narciarstwem cieszyć tak samo, jak każdą inną formą rekreacji? Pamiętam ubolewanie nad stworzeniem stylu carvingowego przez narciarzy "starszej daty", tak jak teraz ubolewanie nad tym, że dzisiejsi narciarze nie uczą się już jeździć na "wyrwirączkach", a korzystają z wygodnych kanap. Tak, jakby istniał tylko "jeden słuszny styl" jazdy i jeden sposób pojmowania narciarstwa jako elitarnego sportu. Narciarstwo może być po prostu zabawą, formą spędzania czasu, pobytem zimą na słońcu, podziwianiem widoków, delektowanie się atmosferą na tarasie przy górskiej knajpce (to podobno najbardziej się ceni we włoskich Dolomitach), a nie tylko sportowe "katowanie" stoków. Jeden woli leżeć na plaży, inny zwiedzać miejskie zabytki, jeszcze inny chodzić po górach, latać na paralotni, bawić się w parkach rozrywki, a inny siedzieć ze znajomymi w barze przy miejskim deptaku - po co nad tym ubolewać, że "inni nie lubią tego, co ja"? Jeśli nie wiedzą, co tracą, to lepiej dla Ciebie.
  12. Tak też myślałem, odnośnie kształtu stacji. Aczkolwiek ja ich jeszcze nie potrafię rozróżniać, bo np. niektóre koleje niewyprzęgane (np. Velka Raca - Dedovka) też mają dość długą, zadaszoną stację dolną. Chyba, że nie tylko o rozmiar chodzi. Właśnie byłem ciekaw, czy ta teoretyczna prędkość na Czarnej Górze faktycznie taka jest - dzięki za info. Ale może tam jest nawet 5m/s, skoro np. w Szczyrku teoretyczne 5m/s oznacza w praktyce 3,7m/s i wtedy już nawet 5m/s na Czarnej Górze może się wydawać jako bardzo szybkie? Czy raczej myślisz, że jest 6?
  13. Te odstępy między kanapami niestety wskazywałyby raczej na kolej niewyprzęganą, no chyba, że to tylko taka poglądowa wizualizacja, bez dbania o szczegóły.
  14. Powyżej Priehyby, na 1-ce śnieg leżał cały czas. Gdyby ktoś chciał, to pewnie mógłby pojeździć.
  15. Nie wiem czy ktoś to już na forum zamieścił, ale pozytywnych wieści nigdy za wiele:) https://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/596561,ulatwienia-inwestycje-narty-ekolodzy-protest.html
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...