
koliber
Members-
Posts
1,348 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
14
koliber last won the day on September 25
koliber had the most liked content!
About koliber
- Birthday 01/06/1983
Personal Information
-
Imię
Witold
-
Miejscowość
Gliwice
Ski equipment
-
Narty marka
Fischer Hybrid H5
-
Buty marka
Alpina
Skills
-
Styl jazdy
carving
-
Poziom umiejętności
6
-
Dni na nartach
0
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
koliber's Achievements

Stara gwardia (5/6)
1.3k
Reputation
-
Czerwona 5-tka. Tamtejsza czarna różni się od innych głównie tym, że jest węższa - dla mnie nic specjalnego.
-
Nowości nie tylko w Szpindlerowym Młynie - zmienił się właściciel sąsiednich Rokytnic - i też zapowiadane są zmiany, choć na razie ogólne i na dalszą przyszłość: Trigema kupuje skiareál v Rokytnici nad Jizerou | Newstream Ogólnie to jest nadziela, bo w ostatnich latach rzadko była udostępniana świetna trasa czerwona - oby to się zmieniło.
-
Jeśli ta zielona, przerywana linia wokół Mlyna wyznacza obszar wydzielony z Parku, to i tak połowa inwestycji ma miejsce już poza obszarem wyodrębnionym, czyli na terenie Parku Narodowego.
- 180 replies
-
- czechy
- szpindlerowy
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
Jak widać, u nich można nie tylko wycinać lasy w Parku Narodowym, ale też ingerować w nawierzchnię, by trasy wyglądały jak pola golfowe, a nie pobojowisko jak na Szrenicy.
- 180 replies
-
- 1
-
-
- czechy
- szpindlerowy
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
Ogólnie wszystkie 3 ośrodki TMR-u są bezkonkurencyjne w każdym z tych państw (Szczyrk, Szpindl, Chopok) i jeszcze bardziej zostawiają w tyle konkurencję. Szkoda, że już nie ma jeżdżenia za posiadanie akcji, tzn. za mniejszą ilość.
- 180 replies
-
- czechy
- szpindlerowy
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
Trasa niebieska ze Św.Piotra została poszerzona od samej góry - czyli przymierzają się również do III etapu inwestycji - nie dwóch, a trzech nowych kolejek. Trzecia jako przedłużenie Hromovki na sam szczyt (mapka parę postów wyżej).
- 180 replies
-
- 3
-
-
- czechy
- szpindlerowy
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
Na tym zdjęciu widać, że dolna stacja będzie trochę poniżej grzbietu: Na Jaworzynie Krynickiej praca wre. Powstaje nowa trasa i czteroosobowa kolej krzesełkowa | Gazeta Krakowska ...chociaż na tym z kolei zdjęciu już to wygląda zupełnie inaczej: Na Jaworzynie Krynickiej praca wre. Powstaje nowa trasa i czteroosobowa kolej krzesełkowa | Gazeta Krakowska Tu z kolei widać trasę - akurat na tym odcinku ma nachylenie całkiem przyzwoite: Na Jaworzynie Krynickiej praca wre. Powstaje nowa trasa i czteroosobowa kolej krzesełkowa | Gazeta Krakowska
- 5,727 replies
-
- nowe inwestycje
- polska
-
(and 5 more)
Tagged with:
-
Z tego co widziałem na zdjęciach, to dolna stacja ma być nieco poniżej linii głównego grzbietu (nieco na północ), więc zamiast 1070 może będzie ok. 1060m, a szczyt ma 1114m, więc może będzie ciut powyżej 50m. Co i tak jest śmiesznym przewyższeniem jak na długość 500m (10%, czyli ok. 6 stopni średniego nachylenia).
- 5,727 replies
-
- nowe inwestycje
- polska
-
(and 5 more)
Tagged with:
-
A nie powinno być tak, że jak ktoś się uczy, to jednak lepiej gdy oswaja się z wjazdem wyciągami? A przede wszystkim, by nie zjeżdżał w takim tłumie? Zresztą jakoś trudno mi sobie wyobrazić, by poczatkujący masowo pchali sie gondolą na górę, by tam pojeździć na oślej łączce, zamiast gdzieś w centrum. Z jakiegoś powodu ośla łączka przy schronisku na Skrzycznem też już nie funkcjonuje narciarsko.
- 5,727 replies
-
- 2
-
-
- nowe inwestycje
- polska
-
(and 5 more)
Tagged with:
-
Już o tym pisaliśmy, ale w przypadku Parków Narodowych nie można zbytnio ingerować w nawierzchnię - na Kopie i Szrenicy duże kamienie i naturalne nierówności (a na Szrenicy dodatkowo silne wiatry) uniemożliwiają zapewnienie dobrych warunków. Tam by trzeba by było porobić drewniane płotki jak na Chopoku, a bardzo wątpię, że się ktokolwiek na to zgodzi.
- 5,727 replies
-
- nowe inwestycje
- polska
-
(and 5 more)
Tagged with:
-
No, w Alpach (a zwłaszcza w kameralnych ośrodkach) trasy przypominają autostrady - długie, szerokie, wijące "wstążki" wśród dziewiczego śniegu, z widocznością 500m do przodu, którymi można wypuścić się w dół, z dużą prędkością. A Golgota, czy Bieńkula, to wyślizgane przecinki w cieniu, o północnym nachyleniu (jak 90% polskich stoków) i np. dla mnie to zero przyjemności z jazdy. Dlatego nie dziwi mnie, że ludzie jeżdżą do Białki, gdzie poza stokami mają też gorące baseny, mnóstwo klimatycznych knajpek itd. Po prostu pobyt w Białce się miło wspomina, prawie zawsze jako udany (wiatr nie zatrzyma wyciągów, gdy ktoś przebył autem 200km, śniegu nie zabraknie...)
- 5,727 replies
-
- nowe inwestycje
- polska
-
(and 5 more)
Tagged with:
-
Obietnic w tym roku było wiele: 1) Nowy ośrodek koło Sosnówki w pobliżu Karkonoszy 2) nowy ośrodek w Świeradowie-Zdroju 3) Kanapa 4-os. przy "Puchatku" na Szrenicy, wraz z nową trasą, 4) Krzesło w Korbielowie ze Szczawin na Miziową 5) Nowe krzesełko w Brennej 6) Reaktywacja Wierchomli i Szczawnika Wygląda na to, że poważniejsze inwestycje będą jedynie na Skrzycznem i Jaworzynie Krynickiej (co i tak cieszy, mimo że średnio przemyślane). Do tego czeska Bila (Beskidy) i Orlicke Zahori, oraz wycięte przecinki pod trasy w Szpindlu (na razie nieczynne). Na Słowacji zastój, choć też obiecywano m.in. nową trasę w ośrodku Rohacze. Może jeszcze zdążą.
- 5,727 replies
-
- 2
-
-
- nowe inwestycje
- polska
-
(and 5 more)
Tagged with:
-
Bo jest wieczór:) Poza tym nie muszą pracować akurat na tym odcinku, który widać z kamery.
-
Nie ma potrzeby, skoro jest tam szybki talerzyk. Najpierw wypadałoby wyrównać tą trasę bliżej wyciągu, bo często tylko FIS jest zadbany, a koło talerzyka trawa i nierówności. Więc lepiej, jak tam nie będzie zbyt dużej przepustowości na razie, póki nie ogarną tras.
-
Niektóre są mało atrakcyjne, bo COS przez lata o nie nie dbał. I nie dostosował ich do dzisiejszych standardów. Dawna "Kaskada" już całkiem zarosła. Wąskie odcinki w lesie można by było choć minimalnie poszerzyć (warianty "5" i "6", oznaczone wyżej przez ski89). Skoro w górnej części nie ma problemu z modernizacją tras - i to na całej długości, aż po wąski dojazd z Jaworzyny do Dolin, to czemu niby w dolnej nie można?