Narty - skionline.pl
Jump to content

koliber

Members
  • Posts

    1,348
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

koliber last won the day on September 25

koliber had the most liked content!

1 Follower

About koliber

  • Birthday 01/06/1983

Personal Information

  • Imię
    Witold
  • Miejscowość
    Gliwice

Ski equipment

  • Narty marka
    Fischer Hybrid H5
  • Buty marka
    Alpina

Skills

  • Styl jazdy
    carving
  • Poziom umiejętności
    6
  • Dni na nartach
    0

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

koliber's Achievements

Stara gwardia

Stara gwardia (5/6)

1.3k

Reputation

  1. Czerwona 5-tka. Tamtejsza czarna różni się od innych głównie tym, że jest węższa - dla mnie nic specjalnego.
  2. Nowości nie tylko w Szpindlerowym Młynie - zmienił się właściciel sąsiednich Rokytnic - i też zapowiadane są zmiany, choć na razie ogólne i na dalszą przyszłość: Trigema kupuje skiareál v Rokytnici nad Jizerou | Newstream Ogólnie to jest nadziela, bo w ostatnich latach rzadko była udostępniana świetna trasa czerwona - oby to się zmieniło.
  3. Jeśli ta zielona, przerywana linia wokół Mlyna wyznacza obszar wydzielony z Parku, to i tak połowa inwestycji ma miejsce już poza obszarem wyodrębnionym, czyli na terenie Parku Narodowego.
  4. Jak widać, u nich można nie tylko wycinać lasy w Parku Narodowym, ale też ingerować w nawierzchnię, by trasy wyglądały jak pola golfowe, a nie pobojowisko jak na Szrenicy.
  5. Ogólnie wszystkie 3 ośrodki TMR-u są bezkonkurencyjne w każdym z tych państw (Szczyrk, Szpindl, Chopok) i jeszcze bardziej zostawiają w tyle konkurencję. Szkoda, że już nie ma jeżdżenia za posiadanie akcji, tzn. za mniejszą ilość.
  6. Trasa niebieska ze Św.Piotra została poszerzona od samej góry - czyli przymierzają się również do III etapu inwestycji - nie dwóch, a trzech nowych kolejek. Trzecia jako przedłużenie Hromovki na sam szczyt (mapka parę postów wyżej).
  7. Na tym zdjęciu widać, że dolna stacja będzie trochę poniżej grzbietu: Na Jaworzynie Krynickiej praca wre. Powstaje nowa trasa i czteroosobowa kolej krzesełkowa | Gazeta Krakowska ...chociaż na tym z kolei zdjęciu już to wygląda zupełnie inaczej: Na Jaworzynie Krynickiej praca wre. Powstaje nowa trasa i czteroosobowa kolej krzesełkowa | Gazeta Krakowska Tu z kolei widać trasę - akurat na tym odcinku ma nachylenie całkiem przyzwoite: Na Jaworzynie Krynickiej praca wre. Powstaje nowa trasa i czteroosobowa kolej krzesełkowa | Gazeta Krakowska
  8. Z tego co widziałem na zdjęciach, to dolna stacja ma być nieco poniżej linii głównego grzbietu (nieco na północ), więc zamiast 1070 może będzie ok. 1060m, a szczyt ma 1114m, więc może będzie ciut powyżej 50m. Co i tak jest śmiesznym przewyższeniem jak na długość 500m (10%, czyli ok. 6 stopni średniego nachylenia).
  9. A nie powinno być tak, że jak ktoś się uczy, to jednak lepiej gdy oswaja się z wjazdem wyciągami? A przede wszystkim, by nie zjeżdżał w takim tłumie? Zresztą jakoś trudno mi sobie wyobrazić, by poczatkujący masowo pchali sie gondolą na górę, by tam pojeździć na oślej łączce, zamiast gdzieś w centrum. Z jakiegoś powodu ośla łączka przy schronisku na Skrzycznem też już nie funkcjonuje narciarsko.
  10. Już o tym pisaliśmy, ale w przypadku Parków Narodowych nie można zbytnio ingerować w nawierzchnię - na Kopie i Szrenicy duże kamienie i naturalne nierówności (a na Szrenicy dodatkowo silne wiatry) uniemożliwiają zapewnienie dobrych warunków. Tam by trzeba by było porobić drewniane płotki jak na Chopoku, a bardzo wątpię, że się ktokolwiek na to zgodzi.
  11. No, w Alpach (a zwłaszcza w kameralnych ośrodkach) trasy przypominają autostrady - długie, szerokie, wijące "wstążki" wśród dziewiczego śniegu, z widocznością 500m do przodu, którymi można wypuścić się w dół, z dużą prędkością. A Golgota, czy Bieńkula, to wyślizgane przecinki w cieniu, o północnym nachyleniu (jak 90% polskich stoków) i np. dla mnie to zero przyjemności z jazdy. Dlatego nie dziwi mnie, że ludzie jeżdżą do Białki, gdzie poza stokami mają też gorące baseny, mnóstwo klimatycznych knajpek itd. Po prostu pobyt w Białce się miło wspomina, prawie zawsze jako udany (wiatr nie zatrzyma wyciągów, gdy ktoś przebył autem 200km, śniegu nie zabraknie...)
  12. Obietnic w tym roku było wiele: 1) Nowy ośrodek koło Sosnówki w pobliżu Karkonoszy 2) nowy ośrodek w Świeradowie-Zdroju 3) Kanapa 4-os. przy "Puchatku" na Szrenicy, wraz z nową trasą, 4) Krzesło w Korbielowie ze Szczawin na Miziową 5) Nowe krzesełko w Brennej 6) Reaktywacja Wierchomli i Szczawnika Wygląda na to, że poważniejsze inwestycje będą jedynie na Skrzycznem i Jaworzynie Krynickiej (co i tak cieszy, mimo że średnio przemyślane). Do tego czeska Bila (Beskidy) i Orlicke Zahori, oraz wycięte przecinki pod trasy w Szpindlu (na razie nieczynne). Na Słowacji zastój, choć też obiecywano m.in. nową trasę w ośrodku Rohacze. Może jeszcze zdążą.
  13. Bo jest wieczór:) Poza tym nie muszą pracować akurat na tym odcinku, który widać z kamery.
  14. Nie ma potrzeby, skoro jest tam szybki talerzyk. Najpierw wypadałoby wyrównać tą trasę bliżej wyciągu, bo często tylko FIS jest zadbany, a koło talerzyka trawa i nierówności. Więc lepiej, jak tam nie będzie zbyt dużej przepustowości na razie, póki nie ogarną tras.
  15. Niektóre są mało atrakcyjne, bo COS przez lata o nie nie dbał. I nie dostosował ich do dzisiejszych standardów. Dawna "Kaskada" już całkiem zarosła. Wąskie odcinki w lesie można by było choć minimalnie poszerzyć (warianty "5" i "6", oznaczone wyżej przez ski89). Skoro w górnej części nie ma problemu z modernizacją tras - i to na całej długości, aż po wąski dojazd z Jaworzyny do Dolin, to czemu niby w dolnej nie można?
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Create New...