Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szplukasz

Użytkownik forum
  • Zawartość

    90
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

46 Excellent

O szplukasz

  • Ranga
    Początkujący
  • Urodziny 26.08.1982

Informacje osobiste

  • Imię
    Łukasz
  • Miejscowość
    Warszawa

Sprzęt narciarski

  • Narty marka
    Fischer Progressor 8+
  • Buty marka
    Fischer Soma rc4 competition 110

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. szplukasz

    Szczyrk - COS Skrzyczne

    Mitek, ale jak się na taką spadającą linę przygotować? Mnie nie przychodzi nic do głowy niż jazda obok, a nie bezpośrednio pod liną. Tego chyba nie powinno się robić? Co proponujesz? Ten przypadek cofającego się wyciągu w Gruzji daje do myślenia.
  2. szplukasz

    Szczyrk - COS Skrzyczne

    Samo "przygotowanie się" nie wystarczy. Spadającą linę powinno się mieć dobrze przećwiczoną. Takie ćwiczenia muszą być w każdym treningu narciarskim, również w treningu najmłodszych A tak na powaznie, kto się przygotuwuje na takie rzeczy? Przecież jedzie się śladem pod liną i taka awaria nie ma się prawa zdarzyć.
  3. szplukasz

    Prognoza pogody na sezon 18/19

    Mamad gdzie Ty mieszkasz? Przyjadę i pomogę odśnieżać Zawsze lubiłem to zajęcie, ale 163 cm to już gruba przesada. Wrzuć jakiś filmik bo zdjęcia tego nie oddają
  4. szplukasz

    Szczyrk - COS Skrzyczne

    Mitek wyluzuje trochę, to nie jest temat o bezpieczeństwie jazdy. Jak Ci ktoś poda w knajpie za słoną zupę to co zrobisz? Jak wydaje pieniądze w knajpie to lubię smacznie zjeść, tak samo z jeżdżeniem na nartach. Co w tym dziwnego?
  5. szplukasz

    Szczyrk - COS Skrzyczne

    No to niech obsługują lodowce lub miejsca gdzie bardzo wieje, nie mam nic przeciwko (np. orczyk na Małe Skrzyczne) Jak płacę 100 zł za karnet to wymagam żeby pod orczykiem był wyratrakowany śnieg, a nie lód na zmianę z minerałami. Pomijając lodowce to orczyki stawia się bez fundamentów?
  6. szplukasz

    Szczyrk - COS Skrzyczne

    Założyłem, że wyciągi jadą taką samą prędkością. W takiej sytuacji jak opisujesz pewnie też bym wybrał orczyk, przynajmniej w pierwszej połowie dnia.
  7. szplukasz

    Szczyrk - COS Skrzyczne

    Dla mnie orczyki mają sens tylko wtedy jak można zadbać o trasę ich przejazdu czyli naśnieżanie i miejsce na przejazd ratraka. Jazda w torach lodowych i walka o życie to żadna przyjemność. Jak już są i nie trzeba ich likwidować to świetnie się spiszą jako awaryjny wyciąg który jest uruchamiany podczas dużego obłożenia ośrodka. Czy czegoś uczą? Na pewno dla początkujących jest to element nauki, tylko szybko dochodzimy do wniosku że lepiej posadzić 4 litery Czy korzystam? Jak nie mam innego wyjścia, lub kolejka do krzesła jest bardzo długa. Nie znam nikogo kto przy braku kolejek, równolegle biegnącym orczyku i krześle wybierze orczyk. Jesteśmy po prostu wygodni.
  8. szplukasz

    Wypadek na nartach

    Ale zauważ, że zielony zobaczył czerwonego na chwilę przed zderzeniem po wykonaniu skrętu w prawo. Tam się jakieś dwie trasy krzyżują? Z tak krótkiego nagrani i bez znajomości terenu ciężko wskazać winnego. Czekajcie? Zielony był wyżej więc wg dekalogu WINNY
  9. szplukasz

    Wypadek na nartach

    Dla mnie wszystko powyżej jednego piwa podczas dnia na nartach to przesada. Nie chciałbym się zderzyć z kulturalnym pijanym narciarzem. Pijany zawsze będzie stwarzał zagrożenie
  10. szplukasz

    Wypadek na nartach

    Nie jest tajemnicą że narciarze piją. Na stokach pełno barów, w kieszeniach piersiówki. Teoretycznie jedno piwko nikogo nie zabije, więc i kilka machów nie powinno Problem jak zawsze z ilością. Tylko palenie to przypał straszny. W tym przypadku nie ma czegoś takiego jak alkomat i badanie poziomu stężenia - paliłeś jesteś winny.
  11. szplukasz

    Wypadek na nartach

    Nie rozumiesz mnie do końca, nie mam zamiaru dyskutować z dekalogiem bo jego postulaty są prawidłowe i powinny być respektowane. Uważam jednak, że mogłyby się w nim znaleźć zalecenia co do gwałtownej zmiany kierunku bez upewnienia się czy nie spowodujemy takim manewrem zagrożenia. Wymuszenie nagłego hamowania, czy nagłej zmiany kierunku na narciarzu jadącym z góry powoduje zagrożenie. Niekoniecznie ten kto porusza się za nami na sąsiedniej części stoku jest wytrawnym narciarzem i jest w stanie zareagować na wszystkie niespodzianki na stoku. Drzewa nie zmieniają kierunku jazdy i gratuluje porównania narciarzy do drzew.
  12. szplukasz

    Wypadek na nartach

    Z dekalogiem nie ma co dyskutować, ale nigdy nie wiemy czy ten kto jedzie z góry panuje nad nartami. Ja wolę się obrócić i skontrolować czy ktoś nie zrobi mi z tyłka garażu Wygrana w sądzie i duże odszkodowanie nic nie da jak resztę życia można spędzić na wózku!
  13. szplukasz

    Wypadek na nartach

    Zostawmy wyprzedzanie, tu sprawa jest jasna. Jeśli chodzi o przewidywalną zmianę toru jazdy, to jak zmieniasz na autostradzie pas na lewy to patrzysz przecież czy ktoś nim nie jedzie. Zaraz powiesz że narciarz nie ma lusterek Nie ma, ale może odwrócić głowę i zweryfikować czy przeszkodzi komuś czy nie jeśli przejeżdża np z lewej strony stoku na prawą
  14. szplukasz

    Wypadek na nartach

    Nie do końca bo mówi tylko o torze jazdy narciarza na górze, a właściwie na zmianie jego toru jazdy w celu uniknięcia zderzenia. Wszystkie regulaminy mówią tylko o obowiązkach narciarza na górze, a nie dają żadnych zaleceń narciarzom na dole. Przecież jeśli Ci na dole staraliby się jeździć przewidywalnie zwiększyliby bezpieczeństwo na stoku, ułatwili wykonywanie manewrów tym wyżej itd.
  15. szplukasz

    Wypadek na nartach

    Kolejny regulamin który nic nie mówi o przewidywanym torze jazdy. Przecież bezpieczniej by było jakby wszyscy narciazrze również ci niżej starali się jechać przewidywalnie. Mnie to zastanawia, ale widocznie mądrzejsze głowy uznały inaczej.
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2018
×