trelisz Napisano 18 Grudzień 2010 Zgłoszenie Share Napisano 18 Grudzień 2010 Dzień dobry, co oznaczaja cyfry -15,0,+15 na szynie w wiązaniach Fischera fsx11.Sa one w narcie progressor 8+ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trelisz Napisano 18 Grudzień 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 18 Grudzień 2010 odpowie ktos?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juice Napisano 18 Grudzień 2010 Zgłoszenie Share Napisano 18 Grudzień 2010 O ile pamiętam to regulacja wiązania - przesunięcie środka ciężkości przód / tył. A co za tym idzie....... to wiadomo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trelisz Napisano 18 Grudzień 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 18 Grudzień 2010 a moze Pan napisac co za tym idzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 18 Grudzień 2010 Zgłoszenie Share Napisano 18 Grudzień 2010 Dzień dobry, co oznaczaja cyfry -15,0,+15 na szynie w wiązaniach Fischera fsx11.Sa one w narcie progressor 8+ Oznaczenie, o którym piszesz jest zamieszczone na wiązaniach, które można przesuwać w przód lub tył. Przesuwanie wiązań w kierunku dziobów lub piętek nart skutkuje zmianą właściwości prowadzenia narty w skręcie. Przesuniecie w przód sprawia, że narta szybciej inicjuje skręt, można powiedzieć, że staje się bardziej skrętna. Przesuniecie w tył skutkuje tym, że narty lepiej trzymają w drugiej fazie skrętu, a co za tym idzie lepiej wykonuje się na nich skręty o większym promieniu. Upraszczając można powiedzieć, że wiązania przesunięte do przodu sprawiają, że narty stają się bardziej slalomowe, a przesunięte do tyłu, że narty są bardziej gigantowe. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trelisz Napisano 18 Grudzień 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 18 Grudzień 2010 czy osobiscie Pan doswiadczyl takiej zmiany?czy jest roznica?czy jest sens na stoku sie z tym bawic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 18 Grudzień 2010 Zgłoszenie Share Napisano 18 Grudzień 2010 czy osobiscie Pan doswiadczyl takiej zmiany?czy jest roznica?czy jest sens na stoku sie z tym bawic? Szczerze... nie ma, ale przetestować polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trelisz Napisano 18 Grudzień 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 18 Grudzień 2010 a jak dzialaja te dwa promienie skretu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juice Napisano 18 Grudzień 2010 Zgłoszenie Share Napisano 18 Grudzień 2010 Jeżeli chodzi o przesunięcie w tył to Twoje pytania sugerują, że raczej nie. Mając dobrą - bardzo dobrą technikę i świadomość własnej jazdy można się "bawić" w przesunięcie na tył aby więcej wycisnąć w skręcie - wyjściu ze skrętu - jak pisał JC. Szczególnie jak szukasz dziesiątych sekund na tyczkach - bramkach. Jednak jeżeli np. nie masz dobrze zrównoważonej pozycji, wozisz się trochę na tyłach to wówczas może to jeszcze "pogorszyć" Twoją jazdę, spowodować gorsze zainicjowanie skrętu, większe odchylenie, nawet w ekstremalnych przypadkach doprowadzic do wykopyrtniecia do tyłu. Przesuniecie do przodu wydaje się być "bezpieczniejszym" jeżeli chcesz się tym "pobawić". Ale czy koniecznym i skutecznym to musisz sam o tym sobie powiedzieć, jak jeździsz i co chcesz przez to osiągnąć - poprawić; lub ewentualnie ktoś kto wie jak jeździsz i więcej od Ciebie z tego rozumie. Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 18 Grudzień 2010 Zgłoszenie Share Napisano 18 Grudzień 2010 a jak dzialaja te dwa promienie skretu? Nie bardzo wiem, co Ci mam jeszcze napisać. Tu nie ma dwóch promieni skretu tylko przeniesienie środka ciężkości sprawia, że narta "inaczej" skręca. To tyle. Najlepiej sam spróbuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trelisz Napisano 18 Grudzień 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 18 Grudzień 2010 dziękuję pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras Napisano 18 Grudzień 2010 Zgłoszenie Share Napisano 18 Grudzień 2010 a jak dzialaja te dwa promienie skretu? Nie bardzo wiem, co Ci mam jeszcze napisać. Tu nie ma dwóch promieni skretu tylko przeniesienie środka ciężkości sprawia, że narta "inaczej" skręca. Wydaje mi się, że trelisz pyta tutaj już nie o wiązania, a o podwójny promień skrętu jaki Fischer podaje dla nart serii Progressor i o to jak ten mechanizm działa. Jeśli ktoś miałby ochotę o swoich doświadczeniach z tym wynalazkiem napisać, to ja też chętnie przeczytam. Pozdrawiam MS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihumor Napisano 18 Grudzień 2010 Zgłoszenie Share Napisano 18 Grudzień 2010 Przód taliowany jak w slalomce, tył podobnie jak w gigantce, spece od marketingu dołożyli do geometii dwa promienie i juz, narta ma niby inicjować skręt jak slalomka a ciagnać go w drugiej fazie jak gigantka, to ma być taka synteza tych dwóch nart, czy udana, jeśli chodzi o założenia to nie, bo moim zdaniem nie da sie na tym jechać jak na slalomce ani jak na gigantce choc tu już jest blizej, niemniej tu idzie o marketing i to nie jest takie istotne w użyciu bo w istocie to narty dobre, bardzo przyzwoite w średnim i długim skręcie a jak się przyłoży to i krótkim pojadą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.