aklim Napisano 23 Listopad 2013 Zgłoszenie Share Napisano 23 Listopad 2013 (edytowane) Dzisiaj przyjrzałem się temu zdjęciu dokładniej. Na zewnętrznej narcie jest to białe to jest definitywnie odbicie się promieni słonecznych, które odbijają się od śniegu. A wzorek? Węższy na dziobie i dalej rozszerzające się to nie jest struktura. Struktura zwykle jest dziergana wzdłuż narty (ale może inżynierowie z Heada coś testują : ........ może i inżynierowie z Heada coś testowali , ale ani oni nie wymyślili czegoś nadzwyczajnego , ani też struktura "dziergana" wzdłuż narty (chyba masz na myśli liniową ) to coś typowego w nartach zjazdowych .Tu stosuje się różne rodzaje struktur . Wyróżniamy kilka rodzajów ,np. : Struktura Linearna (liniowa - linear structure). Nacięcia na narcie są długie i gęste. Jedna linia przechodzi praktycznie przez całą długość narty, stąd też nazwa. Struktura Krzyżowa (cross structure). W tym wypadku nacięcia są krótkie (od ok. 1,5cm do nawet 0,4cm) i ułożone w dość specyficzny wzór. Struktura Krzyżowa symetryczna (jodełka - broken V structure). podobnie jak w strukturze krzyżowej nacięcia są krótkie ale tym razem ułożone we wzór trochę przypominający drzewo iglaste. Struktura Ukośna (screw structure, chyba najbardziej popularna w "amatorskich" nartach zjazdowych ) - podobnie jak w strukturze krzyżowej nacięcia są krótkie ale tym razem ułożone albo w lewo albo w prawo. Strukturę dobieramy do panujących warunków śniegowych , wagi i umiejętności zawodnika itp Struktury są wykorzystywane zarówno w narciarstwie zjazdowym, biegowym jak i skokach narciarskich. pozdrawiam Edytowane 23 Listopad 2013 przez aklim 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukaszo86 Napisano 25 Listopad 2013 Zgłoszenie Share Napisano 25 Listopad 2013 może i inżynierowie z Heada coś testowali , ale ani oni nie wymyślili czegoś nadzwyczajnego , ani też struktura "dziergana" wzdłuż narty (chyba masz na myśli liniową ) to coś typowego w nartach zjazdowych .Tu stosuje się różne rodzaje struktur . Wyróżniamy kilka rodzajów ,np. : Struktura Linearna (liniowa - linear structure). Nacięcia na narcie są długie i gęste. Jedna linia przechodzi praktycznie przez całą długość narty, stąd też nazwa. Struktura Krzyżowa (cross structure). W tym wypadku nacięcia są krótkie (od ok. 1,5cm do nawet 0,4cm) i ułożone w dość specyficzny wzór. Struktura Krzyżowa symetryczna (jodełka - broken V structure). podobnie jak w strukturze krzyżowej nacięcia są krótkie ale tym razem ułożone we wzór trochę przypominający drzewo iglaste. Struktura Ukośna (screw structure, chyba najbardziej popularna w "amatorskich" nartach zjazdowych ) - podobnie jak w strukturze krzyżowej nacięcia są krótkie ale tym razem ułożone albo w lewo albo w prawo. Strukturę dobieramy do panujących warunków śniegowych , wagi i umiejętności zawodnika itp Struktury są wykorzystywane zarówno w narciarstwie zjazdowym, biegowym jak i skokach narciarskich. pozdrawiam Te struktury, które opisałeś to są główne struktury jakie są stosowane powszechnie w sportach zimowych. Można także opracować własną strukturę i "mózgi narciarskie" siedzą i dumają jaką stworzyć nową strukturę aby jeszcze efektywniej odprowadzała wodę. Do tego potrzebne są testy ;-) Ale dzięki za przybliżenie wszystkim kwestii dotyczącej struktury i jej rodzajów. pozdravka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrn Napisano 12 Styczeń 2014 Zgłoszenie Share Napisano 12 Styczeń 2014 prosze o rade: dobry uniwersalny smar do smarowania na goraco, serwisant polecal mi: Holmenkol - taki w lasce rozowy, uniwersalny ma ktos doswiadczenie? i czy ktos uzywal Holmenkol natural wax stick, taki ze sztyftem, to nadaje sie do czegos, bo tanie nie jest -okolo 70 zl z gory dzieki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukaszo86 Napisano 12 Styczeń 2014 Zgłoszenie Share Napisano 12 Styczeń 2014 Holmenkol - taki w lasce rozowy, uniwersalny smar uniwersalny serwisowy, daje poślizg jak inne smary hydrocarbonowe z linii universal service i czy ktos uzywal Holmenkol natural wax stick, taki ze sztyftem, to nadaje sie do czegos, bo tanie nie jest -okolo 70 zl to jest smar z serii express, więc szału nie będzie - po jednym dniu zzejdzie ze ślizgu (jak nie po paru zjazdach). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.