Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

ferie


syla

Rekomendowane odpowiedzi

Leszek poczytałam twoje posty i już nie mogę się doczekać wygląda na to ze u was jest śnieg !!! My wyjeżdżamy 30 stycznia wiec odliczam dni - jak z tymi łańcuchami trzeba bo muszę dopiero kupić zawsze jeździliśmy na wiosnę i jakoś się udawało. Te środki są bardzo od siebie oddalone ? trzeba wszędzie jeździć samochodem czy można jakoś busem na gondolę pierwszą lepszą a potem już po całej dolinie szusować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na karnecie VdFiemme masz 5 osrodków (z tego 2 malutkie). Mieszając w Cavalesse masz pod bokiem jeden z nich (Alpe Cermis, znany np. z podbiegu w czasie Tour de Ski, lub urywanych 2x lin gondolki :-) ) i na ten możesz na piechotę. Do innych (Latemar, Belamonte, passo Role, Oclini) jest po kilkanascie, lub wiecej km.

Na stronie

http://www.skiforum.it/skimaps/skimaps/thumbnails.php?album=1

znajdziesz mapki - zarówno całe VdF jak i poszczegolne osrodki.

Łańcuchy- nikt Ci nie powie jednoznacznie. Możesz trafic na załamanie pogody i przydadzą się, ale szansa niewielka, najwyżej kilka godzin poczekasz na odblokowanie drogi. Ważniejsze jest by mieć na czas stania w korku paliwo- czyli nie jezdzić po gorach na rezerwie. Może wypozycz?

Po VdFieme jeździ skibus, gdzieś pokazywałem adres z rozkładem - nie umiem na szybko znaleźć. Parkingi darmowe.

Do zobaczenie na Alpe Lusia - bede w tym samym czasie.

PozdrawiamM

Edytowane przez mig12345
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Musisz nauczyć się czytać te mapki - to nie żart. To są zazwyczaj panoramy na dodatek w rzucie od góry i z boku. Z tej racji czytanie ich nie jest łatwe bo odzwierciedlenie terenu, nachylenia, odległości itd. - praktycznie wszystko jest zaburzone. To są tylko szkice mające ułatwić orientacje jeżeli opierasz się na numerach i nazwach miejsc.

Pozdro

Tak na marginesie, jestem inżynierem. Całe moje zycie zwiazane jest z "odczytywaniem" rzeczy z rysunków. Gdy stosuje sie techniczne reguły i podstawowe zasady przedstawiania czegoś trójwymiarowego, nie powinno być jakichkolwiek trudnosci z odczytaniem i wyobrażeniem sobie rzeczywistego kształtu i widoku.

Aha, dodam, że nie miałem żadnych problemów z geometrii wykreślnej, znaczy się z "kresek".

Żle Mitek trafiłeś z tą nauką. Wierz mi, to ja wielu mógłbym nauczyć jak rysować, miedzy innymi także mapki narciarskie. Z góry i z boku, to robi się w tzw. aksonometrii ( skażonej, prostej lub np.kawalerskiej) i po problemie. No, ale trzeba wiedzieć co to jest aksonometria, a twórcy mapek tego z reguły nie wiedzą.

Edytowane przez Bumer
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli samochód jednak jest konieczny winko w wersji minimum na stoku bo np. Alpe Ceremis to ośrodeczek raczej niewielki a skoro gondolą nie można przejechać dalej do następnego to musimy być mobilni. Czyli dobrze że was znalazłam bo wy faktycznie weterani w temacie narciarskim pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Tak na marginesie, jestem inżynierem. Całe moje zycie zwiazane jest z "odczytywaniem" rzeczy z rysunków. Gdy stosuje sie techniczne reguły i podstawowe zasady przedstawiania czegoś trójwymiarowego, nie powinno być jakichkolwiek trudnosci z odczytaniem i wyobrażeniem sobie rzeczywistego kształtu i widoku.

Aha, dodam, że nie miałem żadnych problemów z geometrii wykreślnej, znaczy się z "kresek".

Żle Mitek trafiłeś z tą nauką. Wierz mi, to ja wielu mógłbym nauczyć jak rysować, miedzy innymi także mapki narciarskie. Z góry i z boku, to robi się w tzw. aksonometrii ( skażonej, prostej lub np.kawalerskiej) i po problemie. No, ale trzeba wiedzieć co to jest aksonometria, a twórcy mapek tego z reguły nie wiedzą.

Do szkicu tego typu nie możesz zastosować reguł dotyczących rzutów. To raczej bardziej twórczość artystyczna. Być może Twój problem polegam właśnie na tym że jesteś inżynierem i znasz się na rzutowaniu.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Z całym szacunkiem Sławku ale Val di Sole - to dolina (jak sama nazwa wskazuje) natomiast Passo Tonale - to przełęcz (jak sama nazwa wskazuje). Jedno do drugiego w żaden sposób nie może "wchodzić". Obejmuje je karnet Adamello. Adamello z kolei to szczyt, który leży - podobnie jak Tonale - na granicy Lombardii i Trydentu i to Adamello góruje na Preseną a nie odwrotnie.

Pozdrowienia

Cześć,

wydaje mi się, że niesłusznie zwracasz uwagę (może chciałeś się popisać znajomością regionu?). Rozmawiamy o rejonach narciarskich, i tak Sławek napisał " region Val di Sole". Region Passo Tonale jak najbardziej wchodzi w skład regionu Val di Sole:

http://www.valdisole.net/IT/Ski-Area/, a to czy nazwy regionów pochodzą od nazwy doliny, przełączy czy szczytu nie ma tu nic do rzeczy.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Do szkicu tego typu nie możesz zastosować reguł dotyczących rzutów. To raczej bardziej twórczość artystyczna. Być może Twój problem polegam właśnie na tym że jesteś inżynierem i znasz się na rzutowaniu.

Pozdrowienia

Ale zawsze możesz zaznaczyć np strzałką kierunek jazdy. Zawsze mozesz podać np. wysokość szczytu. Takie dane zdecydowanie poprawią czytelność mapek.

Oczywistym jest, że dla inzyniera zastosowanie w rysunkach skali jest podstawą. Brak jej razi niesamowicie inżynierskie oko.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Cześć,

wydaje mi się, że niesłusznie zwracasz uwagę (może chciałeś się popisać znajomością regionu?). Rozmawiamy o rejonach narciarskich, i tak Sławek napisał " region Val di Sole". Region Passo Tonale jak najbardziej wchodzi w skład regionu Val di Sole:

http://www.valdisole.net/IT/Ski-Area/, a to czy nazwy regionów pochodzą od nazwy doliny, przełączy czy szczytu nie ma tu nic do rzeczy.

pozdrawiam

Zerknij na mapę. Nawet w pojęciu ogólnym gdzie Val di Sole to nie jedna dolina ale parę Tonale jest tylko ograniczeniem tak zwyczajowo nazywanego regionu. A co do nart to Val di Sole i Tonale to oddzielne stacje nie będące na jednym karnecie chyba, że myślimy o różnych wersjach Skirama lub Superskirama, które są karnetami łączącymi parę rejonów.

Jako narciarze powinniśmy się wyznawać chociaż na poziomie podstawowym na topografii. Nie mam do nikogo pretensji - po prostu uzupełniłem podane wiadomości.

Pozdrowienia serdeczne

Edytowane przez Mitek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...