Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

pomożecie zaprojektować ośrodek narciarski? :)


chicken100

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem studentką architektury i jako magisterkę projektuję ośrodek narciarski. Sama dużo jeżdżę na nartach i mam już pewne przemyślenia co by się miało tam znaleźć, ale potrzebuję też Waszej pomocy.

Czy moglibyście się krótko przedstawić (chodzi mi głównie o płeć, wiek i na czym zjeżdżacie), z kim jeździcie (rodzina, dzieci przyjaciele, sami?) i jakich funkcji towarzyszących oczekujecie Wy i Osoby Wam towarzyszące przy ośrodku narciarskim (hotele, knajpy, sklepy, przedszkola narciarskie etc?) i Wasze ogólne przemyślenia jaki powinien być idealny ośrodek narciarski :)

Z góry dziękuję za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno pytanie-projektowany ośrodek narciarski ma być duży (jak dla mnie powyżej 12-15km - w polskich warunkach), średni (5-12km) czy mały (do 5km)? Jest to wg mnie ważne do porady, więc to tyle co mogę pomóc:Płeć M, wiek póki co niepełnoletni :wink: Ja jeżdżę zazwyczaj z rodziną i zawsze na nartach (na forum narciarskim parapeciarzy dużo nie ma ;) ). Przy ośrodku narciarskim warto, żeby było kilka knajpek do wyboru, ale żeby na cały stok nie było czuć grillowanej karkówki (w przypadku mniejszych ośrodków). Jak powinien wyglądać ośrodek narciarski? To zależy od góry :) Jeśli masz możliwość wymyślenia góry, na której miałby powstać ośrodek, to wydaje mi się, że najważniejszy jest wybór trudności tras narciarskich. Jeżeli jest to możliwe, to warto, żeby w ośrodku pojawiły się czarne, czerwone i niebieskie trasy. Jest to możliwe nawet w przypadku małych i średnich ośrodków (np. Jurgów albo Góra Czterech Wiatrów). Gdzieś z boku ośrodka przydałoby się jakieś przedszkole narciarskie - wyciągi talerzykowe, dywanowe oraz bezpodporowe, takie jak ten:

17843.jpg