Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

leitner

Użytkownik forum
  • Zawartość

    3784
  • Dołączył

  • Ostatnio

  • Days Won

    107

leitner last won the day on 3 Październik 2018

leitner had the most liked content!

Reputacja

6275 Excellent

O leitner

  • Ranga
    Narciarz
  • Urodziny 02.09.1998

Informacje osobiste

  • Imię
    Marcin
  • Miejscowość
    Warszawa
  • Strona WWW
    https://www.youtube.com/channel/UC6UpXVwLnqA4j5cyskJz3Hw
  • O mnie
    Interesuję się pogodą, kolejami linowymi, wyciągami narciarskimi, ogrodem i polityką
    A poza tym jeszcze się uczę :)

Sprzęt narciarski

  • Narty marka
    Head Superhape i.Rally 163, Dynastar
  • Buty marka
    Nawet nie wiem
  • Gogle
    Uvex

Umiejętności

  • Styl jazdy
    zależny od humoru ;)
  • Poziom umiejętności
    6
  • Dni na nartach
    4

Ostatnio na profilu byli

11788 wyświetleń profilu
  1. leitner

    Szczyrk - COS Skrzyczne

    Śniegu pełno, ale ktoś tu chyba nie dał rady z bezpiecznym przygotowaniem trasy. Nie zmienia to jednak faktu, że patrząc na zdjęcia z wczoraj mam wrażenie, jakby był to trochę inny świat
  2. leitner

    Szczyrk - COS Skrzyczne

    Nie tylko COS. Generalnie jest zasada, żeby orczyka nie trzymać między nogami
  3. Odpowiem ze swojej strony. Zaplanowałeś Funitel z Czyrnej na Małe Skrzyczne a jednocześnie narzekasz, że TMR wprowadza na trasy za dużo ludzi. Przecież z MS na dół prowadzi tylko jedna trasa. Nawet jakieś dziwne kombinowane połączenie orczykowe z COS (o czym myślano już za czasów GON) nie zmieniłoby faktu, że na trasie z Małego Skrzycznego na Halę Skrzyczeńską (zakładam likwidację orczyków na MS) byłby po prostu tłok, chyba, żeby zrobić tam trasę na 100 m szerokości... Poza tym Funitel na dole powinien mieć jakiejś sensownej wielkości parking (chyba, że patrzymy optymistycznie, że narciarze będą jednak korzystać ze zbiorkomu), na który miejsca tam za bardzo nie ma. Poza tym, dlaczego chcąc jeździć Bieńkulą musiałbym wjeżdżać aż na Małe Skrzyczne? No i generalnie narciarze (wbrew pozorom!) nie lubią zbyt długich tras. Szczególnie ci początkujących, na których zarobisz na tego funitela. Wygodniejsze są krótsze trasy, ponieważ na nich za bardzo się nie męczysz (krótsze nie oznacza po 300 m). Jedyne, co mogę zrozumieć, to krótką kanapę przy Golgocie
  4. leitner

    Pilsko, Korbielów - informacje

    Bardzo ważna informacja dla tych, którzy nie chcą bądź nie mogą dojechać samochodem do Korbielowa. Prawdopodobnie dzięki temu udogodnieniu pojadę tam w marcu na narty (o ile wtedy będzie to jeszcze działać)
  5. leitner

    Analiza video forumowiczów

    Na pewno pomoc innych osób jest bardzo ważna przy powrocie do prawidłowego funkcjonowania po różnych wypadkach. Silny charakter nie zawsze wystarczy. Depresja jest bardzo poważną chorobą, których skutków jestem aż za bardzo świadom, także absolutnie nie chcę jej lekceważyć. @Akartman gratulacje pozytywnego podejścia
  6. To nie było wynikiem chęci COS, ale pogodą i opadami śniegu. Prawdopodobnie jak Ondraszek będzie mial naśnieżanie (pewnie wtedy SON zrobi po swojej stronie), to będzie ruszał szybciej niż w ostatnich latach. PS Wie ktoś może dlaczego Bieńkula jest nieczynna od niedzieli?
  7. leitner

    Analiza video forumowiczów

    Ogromny szacun za to, że mimo straty ręki nadal jeździ i to tak dobrze! Wiele osób siedziałoby w domu w depresji i bez nadziei, że kiedykolwiek staną na nartach. Chylę czoła!
  8. Dokładnie z tych powodów, które już tu wymieniliście, jestem absolutnie przeciw przejmowaniu COSu przez TMR (tak, wiem, że to nie ma żadnego znaczenia, ale w końcu to forum, więc chyba można napisać coś od siebie ). Nagle pierwszą otwieraną trasą w COS nie będzie FISoKaskada tylko Ondraszek a już na pewno będzie można zapomnieć o otwartym FISie i Kaskadzie a zamkniętym Ondraszku (choć go bardzo lubię). Ale oprócz tego oraz wywalenia orczyka na Skrzyczne (co będzie skutkować przestojem tak samo długim jak w SON), zacznie się prawdziwa jazda bez trzymanki - jeśli chodzi o jakość, ceny i całą resztę. Nie wszystko będzie pozytywne dla narciarzy - tego chyba można być pewnym.
  9. No ale teraz transport publiczny w Polsce leży i kwiczy. W tym regionie i tak jako-tako to wygląda. Nachylenie terenu może być tylko wymówką - oczywiście, że teoretycznie da się puścić ten autobus. Tylko, że praktycznie w obecnych realiach nie - nikomu za bardzo na tym nie zależy
  10. Jasne, dlatego należy ograniczać przesiadki jak najbardziej. Ale jednocześnie trzeba pamiętać, że większość narciarzy jednodniowych przyjeżdża max. w dwie osoby a nie całą rodziną Ja bym się tu skupił na roli samorządu oraz lokalnych inwestorów. Państwo nie wybuduje Szczyrkowi centrum przesiadkowego z gondolą, tramwajem, 18 metrowymi skibusami i czymś tam jeszcze. Swego czasu głośno było o pewnym profesorze, który chciał, żeby państwo sfinansowało budowę tunelu pod Skrzycznem za kilka mld zł, który byłby przydatny przez 2 miesiące w roku. Odpowiedź Ministerstwa była jednoznaczna i można się jej domyślić Samorząd może jedynie wystąpić o dofinansowanie ze środków centralnych, ale, tak jak napisałem, dobry by był także model partnerstwa publiczno-prywatnego. Inwestorów w Szczyrku jest pełno, zarabiają niezłe pieniądze, ale powinni też wziąć chociaż częściową odpowiedzialność za to, co się dzieje dzięki ich inwestycjom. Przydałby się na forum wątek o transporcie publicznym narciarzy. Na razie jestem w trakcie pisania referatu na ogólnopolską konferencję naukowo-akademicką w temacie problemów komunikacyjnych Szczyrku, także nie raz będę do tego wracał
  11. Gondola rozwiąże tylko część problemu - korek nie skończy się pod gondolą czy na światłach w Szczyrku, ale na parkingu. Na pewno trochę się zmniejszy, ale czy spektakularnie to mogą wykazać tylko symulacje ruchu drogowego. Najlepiej by było, gdyby do takiego centrum przesiadkowego dałoby się dojechać w atrakcyjnym czasie innym środkiem transportu publicznego z Bielska czy ze Śląska. Nie musi to być koniecznie autobus, jednak on jest najtańszy. Wiem, że nie jest łatwo przesiadać się z nartami, ale gdyby między takim pociągiem a autobusem było do przejścia 50 m bez konieczności zdobywania nawet jednego schodka, to byłoby o wiele wygodniej Autobusu z Wisły #niedasię zorganizować nawet latem przy dobrych warunkach drogowych a co dopiero zimą 😎
  12. Pierwszy problem rozwiązuje System Informacji Pasażerskiej - coś nieznane PKS Bielsko-Biała Na razie ważniejsze jest to, kto ma danego dnia imieniny. A skibus dookoła Niżnych Tatr jeździ w przypadku braku możliwości braku powrotu na drugą stronę Chopoku
  13. Zakazu na pewno nie wprowadzą przez fakt, że jest to droga wojewódzka. Nawet nie ma, co się łudzić. Jak wyżej - przepustek też nie będzie. Tu nie chodzi o to czy ktoś ma jaja tylko o istniejące prawo. Przystanki póki co są mniej więcej rozlokowane wg panującej zasady, że mają być co 400-600 m. Oczywiście jest to trochę za mało, ale nie ma co marzyć, że na drodze wojewódzkiej przystanek będzie co 50-100 m. I dlatego ten ktoś dalej będzie stać w takich korkach. Niestety aby komunikacja w Szczyrku funkcjonowała poprawnie, każdy musi zmienić swoje nawyki. KAŻDY! Jestem daleki od tego, żeby zmuszać kogoś do korzystania z transportu zbiorowego w momencie, gdy nie ma sensownego centrum przesiadkowego a skibusy i pksy są często przepełnione i naprawdę czasem nie da się do nich wejść (o czym przekonałem się w ostatni wtorek). W oficjalnych planach miasto chce zbudować takie centrum na Skalitem, ale nikogo nie zatrzyma tam na siłę. Są różne metody, żeby doszło to do skutku, ale raczej nie będą one przyjemne. Sensownym pomysłem jest kolej na Jaworzynę/Skrzyczne z parkingu, bo nie dość, że byłaby to najszybsza forma dotarcia na górę, to jeszcze z niesamowitymi widokami
  14. leitner

    Stacje Narciarskie "widma"

    To jest jedna z najbardziej zagadkowych inwestycji narciarskich. Nie dotarłem do żadnego zdjęcia, kiedy kolej byłaby czynna. Jedynymi sposobami są - pojechanie tam lub napisanie do TDT z zapytaniem czy kolei ma odbiór techniczny. Oba te sposoby są dla mnie mało realne. Może ktoś będąc w okolicy pokusi się o zajrzenie na tamten stok?
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2018
×