Narty - skionline.pl
Jump to content

Regulacja wiązań Head Freeflex EVO 11


Recommended Posts

Witam

Mam mały problem, kupiłem latem nowe narty Head i.SL, zamontowałem wiązania i dopasowałem do butów. Jednak teraz stwierdziłem, że jednak i buty wypadałoby zmienić no i kupiłem nowe. O ile stare miały długość skorupy 330 o tyle nowe mają 327 i nie wiem jak wyregulować wiązania. W centrum jest śruba z otworami co jeden centymetr, z tyłu ani z przodu nie widzę żadnej śruby do regulacji poza tą do siły wypięcia. Pomimo że narty kupiłem nowe nie dostałem instrukcji od wiązań a nie zwróciłem nawet na to uwagi bo w erze wiązań "odblokowuję klips i przesuwam" nie spodziewałem się problemów. Czy ktoś wie jak zmniejszyć rozstaw o te 3mm?

IMG_20201029_115240.jpg

IMG_20201029_115350.jpg

IMG_20201029_115403.jpg

Link to post
Share on other sites

Bardzo możliwe, że musisz wiązanie odkręcić z płyty. Mam doświadczenie jedynie z wiązaniami w narach juniorskich HEAD. Wiązanie trochę jeździ przód tył, ale tez ma znaczenie, gdzie jest przykręcone na płycie. Tam są dziurki, które pokazują rozmiar. Miałem tak, że kupiłem narty po kimś i za cholerę nie mogłem wyregulować. Dopiero znajomy mnie uświadomił, że na płycie pod wiązaniem masz rozmiar podany skorupy i to tez musi się zgadzać. Odkręciłem całe wiązanie i wkręciłem na nowo zgodnie z rozmiarem z buta i wtedy elegancko się wyregulowało.

Tutaj zdjęcia płyty na nartach mojej córki i jakiś znalezionych w sieci- mniej więcej widać o co chodzi:

image.png.e4f2c7a25ae23f43cf51da6225565160.png

image.png.9dd554c2cedb68d39f3b7a22179d80df.png

Link to post
Share on other sites

Dodam jeszcze, ale zakładam, że na to wpadłeś, że podważenie śrubokrętem tego elementu powinno spowodować, że wiązanie tylne zacznie jeździć trochę do przodu i do tyłu. W nartach juniorskich mojej córki przód jest mocowany na stałe. U Ciebie tez tak może być. Dlatego ma znaczenie, gdzie wiązanie jest wkręcone w płytę. 

image.png.ed6790b422827c9a59242023684215c9.png

Link to post
Share on other sites

Dzięki bardzo, wpadłem na to żeby to podważyć ale chyba onieśmielony nowością nart i z obawy przed ich zepsuciem użyłem za małej siły. Po Twojej sugestii użyłem większego śrubokrętu i większej siły i już wiązanie przestawione (uroki pracy zdalnej).

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By tomcik
      Kupię tanio (bardzo tanio) jak w tytule Head WC Rebels iRace dł 160 cm. Nowe  lub w idealnym stanie.
      tel. 601333267
    • By PioTREKs
      Witam. 
      Czy ktoś może mi podpowiedzieć w jaki sposób sprawdzić ustawienie i wyregulować siłę docisku w wiazaniach ???
      Że ta śruba dodatkowa z tyłu (ponoć nie we wszystkich wiązaniach) jest to wiem, ale co dalej?
      Z góry dzięki. 
    • By Lukasz1345
      Mam na sprzedaż narty jak w tytule. Stan perfekcyjny ślizg i krawędź przed pierwszą wizytą w serwisie fabryczna. Bez śladów zużycia. Osoby zainteresowane zapraszam do kontaktu.

    • By Karol1
      Cześć
      Mam dylemat w wyborze nart. Do tej pory przez 6 lat jezdziłem na atomic redster sl i byłem z nich bardzo zadowolony. Kilka razy wypożyczałem również nowsze modele i najbardziej zapamietałem czerwone doubledeck 3.0 z roku 15/16, testowałem też head isl 18/19 i zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Teraz niestety nie mam okazji przetestować nart z tego lub zeszlego roku. Czy jest ktoś z was w stanie mi powiedzieć czy nowe modele poprawiły się względem tych starszych? Uwielbiam krótki skręt i agresywną jazdę. Który model polecicie?
    • By colin23
      Witam serdecznie,
      Mam do Was prośbę. Od 3 sezonów jeżdzę na Atomicach G9. Generalnie jestem bardzo zadowolony ale pomyślałem, że są dni lub trasy gdzie fajnie byłoby śmignąć na narcie gigantowej.
      Nie chcę jednak wydawać kasy na nówki za 2500, więc pomyślałem żeby kupić coś używanego w miarę nowego.
      Wiem że rynek zdominował Atomic i Head i to jest pewnie tak, że jeśli kupię G9, będę zadowolony, ale korci mnie żeby spróbować czegoś innego.
      Przeglądając ogłoszenia za ok.1000zł można kupić np.:
      Blizzard WRC Firebird  , sezon 19/20
      Rossignol Hero Elite LT  , sezon 19/20
       
      Czy ktoś z Was jeżdził? W WorldSki test 19/20 te Rossignolki wypadają bardzo pozytywnie:
      https://www.skionline.pl/worldskitest/rossignol-hero-elite-lt-ti,testy,19-20,narty-high-performance-mezczyzni,1243.html
      O Blizzardach za wiele nie ma. Jedynie opis:
      https://nartykrakow.pl/product-pol-12544-NARTY-UZYWANE-BLIZZARD-FIREBIRD-WRC-19-20-170-cm-NR8258.html
       
      Zastanawiam się też czy wziąć 170-172 cm czy 175-178? Sam mam 177cm. Ale skoro slalomki mam 165, to tu pójdę chyba bliżej 177 żeby mieć dwie różne narty.
      Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
      Oczywiście jeśli macie inne propozycje to poproszę. chciałbym zmieścić sie w budżecie max.1200zł.
       
       
       
       
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...