Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Godryk

Użytkownik forum
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Imię
    Marek
  • Miejscowość
    Rajcza

Sprzęt narciarski

  • Narty marka
    Elan,Volkl, Head
  • Buty marka
    Dalbello

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Godryk's Achievements

Początkujący

Początkujący (2/6)

10

Reputacja

  1. Nadają się jeśli startuje się w zawodach w których są wymagane... U nas Gigantów nie stawia się pod r30, mamy wolniejsze prędkości i plastrze stoki. Poza tym są lepsze narty do wyboru jeśli nie ograniczają nas przepisy FIS...
  2. Wolcjusz jak dobrze jeździsz to bierz wersje 186 r 25. To taki typowy master na nasze zawody. Narta bardzo ładnie inicjuje skręt jest stosunkowo łatwa w prowadzeniu choć dzioby potrafią klepać na lodzie.... Jeśli chcesz narty mniej wymagające pod kątem wymaganej techniki i siły to te żółte 185 r 19 na twardej płycie też są na prawdę świetne i na gigantach dają radę. Sory ale jak słyszę że ktoś poleca R30 do Polski to nawet szkoda komentować... Najczęściej taki osobnik jeździ na nich śmigiem albo ciągnie łuki o promieniu 40-50m ciesząc się jak ma stabilnie...
  3. Wielkość zależy od tego co bierzesz ze sobą na stok. te male plecaki niby są spoko i na pierwsze lądowanie wystarczają(dopóki wszytko jest suche). Natomiast taki 75-85L z zewnętrznymi kieszeniami jest wygodny pod tym kątem ze wszytko masz w nim oddzielnie. Po całym dniu jazdy wkłada się buty do bocznych kieszeni a kurtkę kaski czy co tam nam się zamarzy do reszty i nic nam nie przemoknie. gogle kaski nic się nie porysuje. Kamizelka,kurtka żarcie jakieś ostrzałki na wszytko jest miejsce a taki plecak nie jest jakoś przesadnie wielki. Plecak sprawdza się lepiej od torby bo zarzucasz go sobie na plecy i masz wolne ręce do trzymania kijów i nart "wygodniej i stabilniej się to nosi".
  4. https://www.krakowsport.pl/product-pol-6803-Plecak-DALBELLO-Race-Backpack-Team-Medium-85L-2021-22.html Plecak 85L straszna wygoda sa jeszcze wersje 56L do wyboru do koloru. W 85L są zewnętrzne komory na buty wodoodporne i duża środkowa. Jeśli masz buty oddzielnie z linerem to wszytko wchodzi bez kombinowania. Na górze jest kieszeń z wyściółka na gogle pod nią kolejna na kask. Zmieścisz jedzenie ochraniacze buty linery wszytko a przy tym plecak nie jest przesadnie wielki.
  5. Nie wiem skąd te Fishery ci chodzą po głowie... Dzielona płyta np Tyroli jest stosunkowo miękka " nie liczę płyt pod wiązania nie Fisowe" potem jest całą grupa płyt sztywniejszych ... Nowsze Płyty Heada / Markery Wc/ całą gama pod wiązania Atomica. No i na koniec Płyty Betonowe czyli różnego typu ustrojstwa samoróbki wycinane z aluminium. Są w Goście co jeżdżą np na starych dobermanach + gruba płyta aluminiowa. Jazda na takiej narcie to już zjawisko. No ale co kto lubi....
  6. https://www.coloradodiscountskis.com/store/Head_2019_WC_Rebels_iGS_WCR14_Pro.html https://allegro.pl/oferta/uzywana-plyta-do-nart-fis-head-fischer-elan-13mm-7563201398 To jest np przykład pod wiązania Tyroli. Jeździłem zarówno an starych jak i nowych Modelach Heda wyposażonych w te płyty czy podobne Elany ,Fishery. Były też patenty z nie oryginalną płytą w Racetigerach 188 r27 właśnie do Pod wiązania Tyroli zamieniane potem na oryginalną płytę WC pod Markery. Ogólnie patenty w Nordikach Rossigniolach czy inych . "Znajomi lubią kombinować ;)" Ogólnie Sztywna narta + Betonowa płyta = wredna stabilna narta Miękka narta + Betonowa płyta = Dodanie charakteru narcie poprawa stabilności mniej telepotania Wredna narta + miękka płyta = W końcu da się na tym " normalnie jechać...
  7. Moje wrażenia są takie że przy "sztywnych" płytach w nartach "fis/master trzeba taka nartę mocniej i agresywniej dociskać. Przy normalnej jeździe sprawia wrażenie mniej harmonijnej i zdecydowanie dzioby łatwiej łapią Vke. Jednym słowem typowe rozwiązanie do jazdy But w śnieg i ciśniesz w nartę. Na lodzie czy stromych twardych stokach ten but w nartę jest obowiązkiem. Albo ciśniesz ile masz sił albo masz wrazenie ze jedziesz po jakiejś tarce a twój mózg dostaje drgawek.... Dzięki twardszej płycie agresywniej wrzyna się krawędź przez co jak się umie to łatwiej jest prowadzić skręt na twardym. Odczucie usztywnienia się narty tez jest wyraźne.Co do tych elastomerów na środkach płyt to wydaje mi się ze narta pod butem też się musi trochę ugiąć żeby lepiej trzymać łuk ale w tym temacie to ze mnie jest czysty "fizyk teoretyk".
  8. Widzę robi się nam temat z cyklu "fizyk teoretyk". Tak się składa za parę firm wypuszcza te same narty w wersjach z płytą Race i cywilną. Wziąć pojeździć, od razu różnice zauważycie. Dynastar master/ master konnect, Komórki Head ze starszych roczników miały płytę dzieloną... nowsze całą "sztywną".
  9. Hej Rozwiązaniem problemu nie są wiązania a buty. Musisz się wybrać do dobrego bootfitera. On ci ustawi czy "wyrzeźbi" buty i dorobi podkładki pod twoją wadę. Same uwarstwienie nogi w dobrych kontach może jednak nie wystarczyć przy osłanianiu kolana. Jazda na nartach jest dość złożona. Na Twoim miejscu udał bym się do dobrego Fizjo i starł się jak najmocniej obudować kolano i w miarę możliwości skasować wszystkie napięcia Pzd
  10. Godryk

    Jakie skarpety?

    No Panowie jesteście mistrzami. Dzięki za pomoc. Co do uczucia pływania stopy, jak pisał wojgoc to właśnie muszę na to ostro uważać. W butach mam tak mało miejsca ze nie mieści mi się żadna dedykowana wkładka....
  11. Godryk

    Jakie skarpety?

    I każdy ci odpowie ogólnikami. kup "coś" z wełny merino, tak czy siak nogi będą ci zamarzać, ja stosuje stare wełniane i jakoś nogi mi nie odpadają itd. Bootfiter mówi kup "coś" cienkiego a jak będziesz marznąć to damy podkładki grzane na baterie... Jak na razie nogi mi nie "odpadały" ale jeśli można kupić coś dobrego to czemu nie ...
  12. Witam Poszukuję skarpet do botów zawodniczych wyrzeźbionych (na wymiar). Skarpety muszą być na prawdę cienkie. I tu pytanie do was czy miał ktoś z was i może polecić skarpety które będą cienkie i przy tym ciepłe. Wiem że to jak szukanie takiego "świętego Grala" i nie oczekuje niemożliwego. Chciałbym jednak z tych cienkich skarpet wybrać te które są z nich najcieplejsze. Sadzę ze wielu z Forumowiczów przerabiało temat i może wspomoże mnie swoim doświadczeniem. Pzd
  13. Tak wiem.Chodzi jednak o to ze narty to nie tylko promień ale i charakter i np opanowanie Rossigniola r27 czy nawet 30 jest niczym w porównaniu ze starą Nordica Dobermannem R28. Niektóre narty są wredne, niektóre bardzo sztywne a inne znowu zbyt elastyczne czy nawet łopocące Jedne pięknie trzymają krawędź inne nie itd.. Co za tym idzie ciężko jest je porównać gdy nie ma się możliwości testowania ich w rożnych warunkach na różnych stokach czy ustawnikach tyczek. Sadzę więc ze przed zakupem warto wypytać weteranów którzy maja okazje ujezdzc dane narty i np powiedzą ci ze Nordica jest sztywna i stabilna ale cieszko przechodzi z krawędzi na krawędź ze Rossigniole telepią na lodzie. No i może ktoś zna odpowiedz na pytanie z początku. Master VS Junior bodajże U16 "(183r24 vs 186r26) czy oprocz promienia i długości jest różnica w sztywności tych nart? W Hedzie dłuższa narta ma nawet o pół metra mniejszy promień i szerszy dziób wiec wydawało by się ze ma same zalety, ale czy nie ma innych różnic?
  14. 1. Płeć - Facet 2. Wiek -28 3. Waga -77 4. Wzrost -191 5. Na nartach jeżdżę od 25 sezonów, (50-70 dni w sezonie) 6. Moje umiejętności określam na .... (wg skali forumowej http://www.skionline.pl/forum/showthread.php?t=11328) 7. Moje buty to - W trakcie zamawiania Head Raptor B2 8. Teraz jeżdżę na nartach/model - Head ils rd 165 / Stockli Laser Sx Fis 9. Preferuję styl jazdy (długim/krótkim skrętem, rekreacyjną, sportową, po przygotowanych stokach, poza trasami, jestem początkujący) -Sportowa po przygotowanych stokach SL/GS 10. Upatrzyłem sobie narty - Atomic G9 186 r26 / Head Rebels 186 r25 / Nordica Dobermann GS WC 184 r 25 / Atomic G9 183 r24 11. Mój budżet na narty to około 2000-3000zl Witam Jako ze powoli moje stare Stockli Laser SX Fis docierają do końca swojego żywota poszukuje nowych nart by je zastąpić. Poszukuję narty typu Master do jazdy po tyczkach w Polsce. Jako że część forumowiczow ma spore doświadczenie może rozwiejecie moje wątpliwości dotyczące wyboru "gigantki". Chodzi mi głownie o kwestie czy na "Polskie" ustawianie tyczek według was lepiej sprawdzą się narty typu 180-183 z r wynoszącym 23-25m czy narty dłuższe 186 z r 25-27 tutaj do wyboru np modele Atomica Salomona czy Heda (np Rebelsy 181r 25 vs 186 r25). Modele krótsze zazwyczaj opisywane są jako modele Master dłuższe Junior. Teraz pytanie do was czy modele Junior nie będą nartami o mniejszej sztywności? Bedę wdzięczny za każdą propozycje czy przemyślenia od Was
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...