Narty - skionline.pl
Jump to content

laryzbyszko

Members
  • Content Count

    65
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

70 Excellent

About laryzbyszko

  • Rank
    Początkujący
  • Birthday 02/26/1993

Personal Information

  • Imię
    Lawrence
  • Miejscowość
    Warszawa

Ski equipment

  • Narty marka
    K2
  • Buty marka
    Fischer
  • Gogle
    POC

Skills

  • Styl jazdy
    Slalom
  • Poziom umiejętności
    7
  • Dni na nartach
    0

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nie no, jasne. Lepiej czekać aż ponadpięćdziesięcioletnia kolejka do końca zgnije, a potem ją rozebrać. Bo jaśnie panu Jeebowi marzy się rezerwat bez żadnej infrastruktury turystycznej.
  2. Przy obecnym klimacie, moim zdaniem taki projekt nie miałby ekonomicznego uzasadnienia bez igielitu. Szczególnie biorąc pod uwagę bliskość Krakowa do "prawdziwych" gór. Nie wiem jak wygląda to dokładnie od strony finansowej, ale patrząc na oko ile osób korzysta z Górki Szczęśliwickiej, zarówno w zimę, jak i poza sezonem (m.in treningi klubów narciarskich), tego typu inwestycja narciarska w mieście ma sens. Z Warszawy jest jednak dużo dalej w góry, więc ciekawe, czy osoby mające znacznie lepsze stoki w zasięgu 1-1.5h drogi, korzystałyby ze stoku tylko dlatego, że jest w mieście. W stolicy górka działa trochę na zasadzie: "na bezrybiu i rak ryba". W Krakowie i okolicach konkurencja byłaby nieporównywalna.
  3. Ostatnio zjeżdżałem nią w zeszłym roku. Trasa jak na powyżej wstawianych filmikach, czyli pomimo tego, że jeszcze parę lat temu była oznaczana na mapach PKL jako "nartostrada", to w swojej większej części jest to po prostu bardzo wąski (jak na standardy tras narciarskich) szlak przez las. Polecam się wybrać jedynie tym lepiej jeżdżącym, ponieważ są tam też bardziej strome odcinki na których da się rozpędzić, a trzeba manewrować na wąskiej przecince w lesie. No i do tego jest jeszcze odcinek, który trzeba podejść (z Doliny Gąsienicowej na Przełęcz Między Kopami), a niżej też zdarzają się odcinki, na których trzeba się odpychać pod górę. Jako jednorazowa przygoda - fajnie. Ale trasą narciarską z prawdziwego zdarzenia bym tego nie nazwał.
  4. Dzisiaj znowu zamknięte z powodu wiatru. Jakieś wieści odnośnie jutra? @Sariensis
  5. Szczerze mówiąc jestem zaskoczony ilością ludzi w tym terminie. Byłem w styczniu i myślę, że było może z 10-20% tego co jest widoczne na zdjęciach. Abstrahując już od terminu, to Ski Arlberg ma jedną wadę - jest ośrodkiem trudnym, a niestety z racji dogodnego położenia tuż przy autostradzie i linii kolejowej oraz względnej bliskości lotnisk jest też ośrodkiem bardzo popularnym, w tym wśród nienarciarskich narodów takich jak Brytyjczycy. Stąd też pojawia się tam dużo osób ze słabymi umiejętnościami, padających jak trupy na trasach. Jest sporo "niebieskich" tras, które w innych ośrodkach spokojnie działałyby jako "czerwone" (np. trasa nr 100), a w niektórych miejscach nie ma możliwości ominięcia tras czarnych (vide czarna 52 ze szczytu Galzig). Dlatego też moim zdaniem im dalej od Sankt Anton (a w zasadzie od gór Galzig i Gampen), tym lepiej - ludzi jest mniej, trasy są moim zdaniem ciekawsze i znacznie wolniej się degradują. Moją ulubioną częścią Ski Arlberg jest zdecydowanie Zurs - mało ludzi, fajne trasy i praktycznie nieskończone możliwości jazdy pozatrasowej. W samym Sankt Anton polecam trasy z Schindler Spitze, Kapall i Rendl no i nie można zapominać o sporej liczbie fajnych miejscówek do jazdy pozatrasowej w terenach kontrolowanych pod względem lawin - to chyba najfajniejsza rzecz jeśli chodzi o same Sankt Anton. Bym zapomniał, jeżeli macie jeszcze czas i siłę, to polecam: https://www.skiarlberg.at/de/regionen/aktivitaeten/run-of-fame
  6. Miałeś rację. Kasprowy przez weekend pozostał zamknięty. Dobrze, że na darmo nie jechałem
  7. Ktoś z forum jest dzisiaj? Jak to wygląda z wiatrem? Będzie w weekend czynne?
  8. Jak warunki dzisiaj? Dużo ludzi? Bardzo mokry śnieg? No i jak z wiatrem? Zastanawiam się czy jest sens jechać na weekend.
  9. Na pewno nie są za długie, przy tej wadze za twarde też być nie powinny. No chyba, że z umiejętnościami naprawdę cienko, ale to jest tylko gdybanie...
  10. Jak wyglądają warunki śniegowe? Byłem 2 weekendy temu i poniżej Skalnatego Plesa już było naprawdę miękko...
  11. Oczywiście, że w parkach narodowych. Pierwszy przykład z brzegu, to Park Narodowy Wysokich Taurów w Austrii.
  12. Np. dla osób chcących zacząć wędrówkę od Kasprowego, albo Hali Goryczkowej. W Alpach bardzo częsta praktyka - dojazd kolejką do interesującego miejsca i wejście na szlak dopiero tam.
  13. No wiesz, kolejne 4 tysiące postów samo się nie nabije.
  14. Jak najbardziej zgadzam się z postulatem poszerzenia tras. Jeśli chodzi o koleje linowe, to najlepszą opcją byłoby postawienie gondoli Kuźnice-Kasprowy o łamanym przebiegu, z pośrednią stacją w okolicach obecnej dolnej stacji KL Goryczkowa, a górną w okolicach szczytu Kasprowego, umożliwiającej przejazd na stronę Hali Gąsienicowej. Dolny odcinek zapewniałby transport dwukierunkowy transport narciarzy w cieplejszych miesiącach, a zwiększona przepustowość przydałaby się również latem. Niestety, przy obecnej polityce TPN jest to czyste science fiction i tak naprawdę jedyne na co można liczyć, to budowa nowej kolei w śladzie KL Goryczkowa. Prawda jest taka, że obecną kolej niedługo czeka śmierć technologiczna i naprawdę trzymajmy kciuki, żeby nie podzieliła losu Nosala...
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...