Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Wibracje nart


jurasiek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

jeżdżę na Fischerach RC4 Worldcup RC 175cm. Jestem dość dużym facetem - 190 cm, 92 kg. Sprzęt sprawdza się świetnie w jeździe na krawędziach - narty jadą jak po szynach nawet przy dużej prędkości i w nierównym terenie.

Przy jeździe klasycznej - na stromych stokach stosuję klasyczny śmig hamujący - zdarza się, że narty wpadają w wibracje - drżą tak, że kolana można stracić. Im szybciej i twardziej, tym wibracje większe.

Wcześniej jeździłem na Atomicach 10.22 (starsza generacja nart) i tego problemu nie było.

Podpowiedzcie, jak rozwiązać ten problem. Może odrobinę bardziej miękkie narty - np. Ficher Race RC? Tylko czy wtedy przy jeździe carvingowej się nie zabiję? Od strony technicznej pomaga mi przy klasyku jeszcze większe dociśnięcie przodów nart i niepodkręcanie pod stok tak mocno jak chciałbym to zrobić - wtedy wibracje mniejsze, ale rośnie prędkość, więc śmig przestaje być hamujący...

Może ktoś ma podobne doświadczenia - będę wdzięczny za rady...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doświadczałem podobnych drgań, jak ty. Na stromych, zlodowaciałych odcinkach ostrych tras. Narty mam tez 175 i ważę podobnie. Myślę, że to właśnie waga może być przyczyną. Krawędzie nart dostają w tym momencie ostro w tyłek, a waga dodaje im zadań.

Po poście ravicka zastanowiłem się, może rzeczywiście w tych momentach, kiedy te drgania występowały, nie byłem za mocno "dogięty" do przodu, po prostu za ostro było. Trzeba to będzie sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOD Technology - narty - K2 Technologia polegająca na zastosowaniu w nartach K 2 dodatkowego, elastomerowego, absorbującego drgania rdzenia, niezależnie od drewnianego rdzenia głównego . Drugi rdzeń skutecznie amortyzuje i tłumi drgania, nie ograniczając przy tym elastyczności rdzenia głównego na całej długości narty. Jak pokazały testy, dzięki technologii MOD, skutecznie wyeliminowano drgania i wibracje oraz stworzono narty, które pozostają pod kontrolą na każdym etapie jazdy, są wszechstronne i łatwe w prowadzeniu. Zastosowanie Technologii MOD skutkuje również lepszą przyczepnością i trzymaniem krawędzi na całej długości nart. W efekcie udało się zredukować drgania i „odbicia” podczas jazdy na twardych, oblodzonych trasach, zapewniając doskonałe trzymanie krawędzi i pewną, płynną jazdę. ;):Dzamieńcie fischery i inne na K2,ja wlaśnie się nd tym zastanawiam;):D

k2_modtechnology.jpg

k2_modtechnology.jpg.c688bc29595264b41820aa80641c112c.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są trzy opcje. Albo dwie, o których napisał ravick 97 albo narta przy śmigu szuka krawędzi (myszkuje). Poza tym jazda śmigiem na gigantce to chyba troche zbyt ambitnie. Ja polecałbym cos 165 z grupy SL i z niekoniecznie bardzo ostrymi krawędziami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bode, facet jeździł na 10.22 i było ok. A porządna narta to była.

Skąd mniemanie, że RC4 zbyt ambitne?

Nie rc 4 tylko śmig na gigantce o dł 175. :P Przeczytaj dokładnie co napisałem mysiauek'u ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdże na Fischerach Rc 4 Sc 08/09 i z moich obserwacji mam ten sam problem , jak się puszcze ostro to narta flatruje .W slalomie jest super .

Wiem , jednak jak na puszczanie się ostre to mam przykrótkawe narty bo 160 cm przy wzroście 174cm i wadze 88 kg.

Tutaj zapewne piszesz o tzw. myszkowaniu nart slalomowych podczas szybkiej jazdy.

Ten powyżej przedstawiony problem dotyczy wibracji (mówiąc dosadniej: walenia) nart wychodzącego, gdzieś z okolicy wiązań, pod butem - tak to jest czasami w moim przypadku podczas śmigu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co nie da się na narcie gigantowej :eek:

Nie mówię, że się nie da, ale biorąc pod uwagę polskie warunki jest to pprostu niewygodne... Jak szybko to długa jak śmig to krótka. Po co się męczyć wywijając taką dechą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarze!

Jak zaznaczyłem na początku, problem pojawia się przy KLASYCZNYM śmigu hamującym, nie przy śmigu na krawędziach (a propos uwagi dot. śmigu na gigantówkach).

Pozostaje jeszcze mocniej cisnąć przody na stromych stokach i będzie lepiej...

Zresztą - czasem miło się tak sponiewierać - walczysz ze ścianą, a tu Ci jeszcze dodatkowo kolana wibrujące narty chcą potrzaskać.

;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...