Narty - skionline.pl
Jump to content
Sign in to follow this  
JC

Sposób na box'a ...

Recommended Posts

Właśnie :) Wielofunkcyjność takiego rozwiązania jak dla mnie jest lepsza od tego dachowego. Spora rzadkość na drogach i to nie tylko Polskich. Jeżdżąc po Europie często wzbudzam zainteresowanie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
[ATTACH=CONFIG]10791[/ATTACH]Roobs już dawno zakupił, przetestował na różne sposoby:biggrin: Fotka z załączniku :)

Już widzę w tym boxie moje narty free o długość 190cm. W zestawie jest pewnie czerwona szmatka?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam worek :biggrin: Ewentualnie narty można do 190cm zamontować na stelaż "po szerokości" a przy odpowiednim dodatku nawet do 210cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie zakupiłem Zanitha Inter Pack-a, belki Thule Wingbar i jestem niemile zaskoczony głośnością zestawu. Do 70 km jest niesłyszalny, potem zaczyna buczeć. Przy 110 km/h huk zaczyna być naprawdę uciążliwy. Zauważyłem, że rant wieka tworzy wraz z wywiniętym brzegiem podstawy szczelinę o szerokości dwóch i głębokości pięciu cm. Będę próbował ją wypełnić taśmą z twardej gąbki na taśmie samoprzylepnej. Mam nadzieję, że to zmniejszy hałas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z moich doświadczeń pomaga zabawa z rozstawem belek. W niektórych położeniach jest głośno, w niektórych ciszej, o oczywiście jak masz możliwość regulacji rozstawu. Znamienne jest to , ze u mnie belki świszczą bardziej jak są bez box-a. Nie spoddziewaj się też, że przy 120 km/h będzie tak samo jak bez boksa :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dembus u mnie to samo,bez box-a belki zdecydowanie świszczą głośniej,ale jest na to sposób,podgłaśniamy radyjko o pare kresek :tongue:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wypełniłem szczelinę pomiędzy rantem wieka, a podstawą boksa taśmą z w miarę twardej gąbki o wymiarach poprzecznych 1,5 / 3,5 cm (pięknie weszła na wcisk pod wywinięcie podstawy i nawet nie musiałem używać żadnej taśmy klejącej). Wydaje mi się, że teraz jest o połowę ciszej. Zastanawiam się, dlaczego fabrycznie boksy nie są wyposażane w podobne uszczelki. Jedynym mankamentem mojego rozwiązania, jakie udało mi się wy myśleć, jest to, że gąbka przy złych warunkach atmosferycznych może przymarznąć i utrudnić otwarcie wieka. Pewnie lepsza okazała by się jakaś uszczelka gumowa, taka jaką montuje się przy drzwiach samochodowych.

PS. Gdy jadę ze zdjętym boksem belek prawie nie słyszę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pewnie lepsza okazała by się jakaś uszczelka gumowa, taka jaką montuje się przy drzwiach samochodowych.

Po co uszczelki w boxie?

Boks zawsze będzie słychać, producenci musieliby projektować boxy pod dany model samochodu albo prędzej samochód pod box. W większości box możesz regulować przez przesuniecie przód/tył albo zastosować owiewki jak Tirach:stupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja nabyłem box Mont Blanc Triton 450 plus. To nowa konstrukcja tego producenta, zaopatrzona w system obustronnego otwierania i zupełnie innowacyjny system szybkiego montażu który jest rewelacyjny, zarówno pod względem samego procesu montowania, jak i podczas umieszczania ładunku w boksie. Mont Blanc moim zdaniem tym systemem zostawił całe lata świetlne system Tule.

[video=youtube;vYtSVRzq3vA]

Wymiary tego modelu to 197/83/38 czyli jest zaledwie o 1 cm dłuższy, 5 cm szerszy i 5 wyższy od popularnego Tule Spirita 780, który miałem okazję wiele razy używać i w mojej ocenie jest kompletnie nie funkcjonalny. To Spirita nie udało mi się nigdy upchnąć już 7 pary nart, w Tritonie miałem już 8. czy 9 wejdzie to nie wiem:rolleyes::

Jeśli chodzi o jego akustykę, a raczej jej brak, bo boksu we wnętrzu pojazdu nie słuchać wcale, wręcz podczas jazdy zdarza mi się taka myśl w głowie, czy on tam aby na pewno jeszcze jest:eek:. Przetestowałem go do 180, szybciej już się bałem, cholera starzeje się człowiek, jeszcze parę lat temu się 200 latało z boksem na Włochy:biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilka lat temu uczestniczyłem w wypadku z workiem. Mimo, że narty były zamocowane a wiązania nie przechodziły przez otwór, w czasie wypadku wiązania jednak przeszły i narty wbiły się w deskę i blachę komory silnikowej. Od tego czasu składam mniejsze siedzenie tylnej kanapy i narty układam ukośnie tak, aby końce nart celowały w drzwi lub słupek a w czasie wypadku jeszcze się przekosiły. To wydaje się lepszym rozwiązaniem, niestety kosztem jednego miejsca w samochodzie. Na szerszej cześć kanapy dwa szczupaczki wejdą, ale moich gabarytów, to już tylko jeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
narty układam ukośnie tak, aby końce nart celowały w drzwi lub słupek a w czasie wypadku jeszcze się przekosiły. To wydaje się lepszym rozwiązaniem,.

A co w przypadku dachowania?

Narty przewożone w samochodzie powinny być zabezpieczone tak aby się nie mogły przemieścić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SB nie sprawiłoby Ci kłopotu gdybyś sprawdził jakiej długości narty max wejdą do twojego boxu??

Pozdrawiam

185 cm, tak zmierzyłem, a fizycznie najdłuższe jakie wożę w nim to 181 cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też mam Mont Blanc Triton 450 starszą wersję otwieraną na jedną stronę. Wydaje mi się że stara i nowa mają tą samą skorupę zmieniono tylko mechanizm otwierania i blokowania pokrywy. Jeżeli chodzi o hałas to w moim przypadku od 150km/h robi się głośno. Co ciekawe jadąc z tym boxem różnymi samochodami poziom hałasu był dla każdego inny. Myślę że czynnikami wpływającymi mogło być para belki-box, prześwit pomiędzy dachem a boxem oraz klasa auta (wyciszenie).

U mnie belki bez boxa gwiżdżą od 90km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wydaje mi się że stara i nowa mają tą samą skorupę zmieniono tylko mechanizm otwierania i blokowania pokrywy.

Dokładnie to ta sama skorupa, i w sumie gdyby była możliwość zakupienia u nas tego boksu otwieranego tylko jednostronnie, ale na lewą stronę to na pewno nie rzucał bym się na tego obustronnie otwieranego, tym bardziej że różnica w cenie jest znaczna:eek:.

Uważam że to jest zbędne, ja boks montuję asymetrycznie na lewą stronę i w zasadzie tylko od tej strony go obsługuję. No ale nie ma albo są otwierane na prawą stronę, albo na obie, a mnie szkoda czasu na bieganie w koło samochodu, a i też leniwy jestem:rolleyes::.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A co w przypadku dachowania?

Narty oczywiście są dość solidnie przywiązane do specjalnych uchwytów w bagażniku co powinno wystarczyć w razie niewielkiej stłuczki. Jednak po tamtym zdarzeniu w żadne takie zabezpieczenia nie wierzę. Widziałem, co zrobiły z deska rozdzielcza to i nie widzę, no chyba poza łańcuchem, sposobu na bezpieczne umocowanie ich w bagażniku.

Oczywiście do tego roleta i siatka bagażowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...