Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

lodowe połacie - jakie macie na to recepty


amarcin4

Rekomendowane odpowiedzi

Temat może z d..y ale każdy z was nie raz wpad na stoku na olbrzymią połać lodu na których traci się przyczepność. Ciekawi mnie jakie macie na to recepty?? Przysłowiowa jazda na krechę nie zawsze się da, w skręcie równoległym krawędź nie zawsze trzyma, a hamowanie to już chyba najgorsza rzecz. Chętnie posłucham bardziej doświadczonych kolegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim ostre krawędzie , no i trzeba wtedy mocniej narty docisnąć w skręcie,żeby nie puściły i dawaj na dół:)

Powiem tak, krawędzie w grudniu ostrzone, nogi szeroko, skręcam na krawędzi pozycja pochylona do przodu, pewnie nie wszystko wykonuję bardzo dobrze, bo cały czas szlifuję technikę skrętów równoległych ale i tak poczułem że dobry metr poszedłem bokiem...

Mocniej docisnąc narty co masz na myśli...nie umiem sobie tego wyobrazić, mam się bardziej w skręcie prostować a jednocześnie przez to dociskać narty??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie :rolleyes:Koledze nie chodzi o kawałek lodu na trasie ,ale o kawal pola lodowego,na którym krawędzie już nie działają;)Miałem taką przygodę kilkakrotnie,właśnie w czasie braku oceny dalszego toru jazdy,wygląda zawsze tak samo/jak na jezdni-czarna,a dalej szklanka:eek:/okropność:mad:Wpadając z dobrze przygotowanej trasy na takie badziwie,nie ma kombinacji-trzeba próbować przejechać to jak najszybciej i nie wykonywać nerwowych ewolucji,skręt nic nie pomoże,.na czarnym lodzie jak najbardziej:rolleyes:

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jednym słowem jak to mówią kierowcy gaz do dechy i włączyć wycieraczki..:eek:

Wiadomo sytuacje są sporadyczne bo nadziewając się na coś takiego, to przy kolejnym zjeździe omijamy to dziadostwo, ale sytuacje po takim poslizgu uzmysławiają parę rzeczy szczególnie widząc że przed nami jedzie jakieś dziecko...:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może nie precyzyjnie sie wyraziłem,ale jak ktos nie czuje sie dobrze na krawędzi to niech lepiej to zaliczy bez krawędzi,bo jak żle zakrawędziuje to będzie miednica w kawałkach...tak się połamał mój znajomy niestety...żle docisnieta krawędz i po ptokach:o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, krawędzie w grudniu ostrzone, nogi szeroko, skręcam na krawędzi pozycja pochylona do przodu, pewnie nie wszystko wykonuję bardzo dobrze, bo cały czas szlifuję technikę skrętów równoległych ale i tak poczułem że dobry metr poszedłem bokiem...

Mocniej docisnąc narty co masz na myśli...nie umiem sobie tego wyobrazić, mam się bardziej w skręcie prostować a jednocześnie przez to dociskać narty??

są lepsi teoretycy ode mnie , ale może spróbuję wytłumaczyć :

jadąc na krawędziach w środkowej (zaczynasz) i końcowej fazie skrętu (kończysz) musisz jakby kopnąć narty , prostując ugięte nogi ,ale oczywiście nie prostując nóg ani sylwetki całkowicie i w tym momencie nacisk na krawędzie nart to nie tylko siła grawitacji i odsrodkowa ale też twoje mięśnie , które dociskają je do stoku . Masz wtedy jeszcze większą kontrolę nad nartami a one dużo pewniej trzymaja się śniegu czy też lodu .Oczywiście przekłada się to także na dynamikę skrętu , jak dobrze docisniesz narty , to one to oddadzą własnie przy wychodzeniu ze skrętu . Tylko należy pamiętać ,że trzeba jechać w miarę szybko:)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są lepsi teoretycy ode mnie , ale może spróbuję wytłumaczyć :

jadąc na krawędziach w środkowej (zaczynasz) i końcowej fazie skrętu (kończysz) musisz jakby kopnąć narty , prostując ugięte nogi ,ale oczywiście nie prostując nóg ani sylwetki całkowicie i w tym momencie nacisk na krawędzie nart to nie tylko siła grawitacji i odsrodkowa ale też twoje mięśnie , które dociskają je do stoku . Masz wtedy jeszcze większą kontrolę nad nartami a one dużo pewniej trzymaja się śniegu czy też lodu .Oczywiście przekłada się to także na dynamikę skrętu , jak dobrze docisniesz narty , to one to oddadzą własnie przy wychodzeniu ze skrętu . Tylko należy pamiętać ,że trzeba jechać w miarę szybko:)

Aklim dobrze to zrozumiałem tylko nie potrafię sbie tego wyobrazić na lodzie, wiem jak narty potrafią oddać dynamikę przy skręcie, jest mi to uczucie znane na śniegu natomiast nie na lodzie, ale to pewnie jeszcze moje duże braki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aklim dobrze to zrozumiałem tylko nie potrafię sbie tego wyobrazić na lodzie, wiem jak narty potrafią oddać dynamikę przy skręcie, jest mi to uczucie znane na śniegu natomiast nie na lodzie, ale to pewnie jeszcze moje duże braki

Nie przejmuj się.

Nawet doskonały Narciarz jak wjedzie w coś takiego i nie zauważy, a na dodatek nie jest skoncentrowany odpowiednio na jeździe, bo np. na boku stoją dwie zgrabne Narciarki...to jak się nie podeprze kijem (jeśli kije ma) - Gleba Murowana, a w najlepszym wypadku nastąpi chwilowy brak równowagi i ześlizg poza lodowe pole :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem doświadczonych narciarzy,którzy dali radę wpadając na "biały' lód:p,inaczej z ciemnym lodem czyli czarnym,gdzie śmiało można używać krawędzi-Fazi świadkiem,jak po Tuxie brykaliśmy po lodzie i potokach;).Może profesjonalne narty z odpowiednio przygotowanymi krawędziami:rolleyes:W każdym razie jest to bardzo niebezpieczne zjawisko dla narciarza:eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aklim dobrze to zrozumiałem tylko nie potrafię sbie tego wyobrazić na lodzie, wiem jak narty potrafią oddać dynamikę przy skręcie, jest mi to uczucie znane na śniegu natomiast nie na lodzie, ale to pewnie jeszcze moje duże braki

żeby było jasne - na siwym lodzie to bez problemów zjeżdżają chłopaki z PŚ , natomiast znakomita część narciarzy ( m.in. ja ) stara się z większymi lub mniejszymi problemami w miarę płynnie i bezpiecznie pokonywać takie miejsca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując temat, rozumiem że dla zwykłego przeciętnego narciarza, taka lodowa połać to tak jak to nazwał Darek czarna droga i nagły lód w przypadku samochodu. Bez zbędnych ruchów czekać cierpliwie na przyczepność i jaknajbardziej złagodzić ewentualną kraksę...:eek:

Następne nartowanie poduchy na biodra i wchodzenie na krawędź na lodowych połaciach, gdzieś to doświadczenie trzeba zdobyć, kierowcy rajdowi też musieli to najpierw przećwiczyć....;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie w swej praktyce miałem możność stosowania tych sposobów jazdy. :)

Dodam ,ze skutecznosc jazdy po lodzie mozna zwiększyć wprowadzając narty w skręt ruchem "tnącym" a nie "skrobiącym".

Jak to wytłumaczyć? Marchewkę najpierw skrobiemy aby ją oczyscić , potem ja tniemy na talarki.

Ten ruch tnący (wcinający) uzyskuję przez dynamiczne zejscie w dół na dolna nartę, ruchem stóp w przód.

Poprzedzam to dużym ruchem wyprzedzenia. który już rozpoczynam w konczącym się skręcie wyraznie na nartę górną. Kiedy kieruje ją dziobami w dół juz prowadzę ją na krawędzi. Podczas kolejnej fazy przenoszę obciązenie na srodkową częsc narty. Staram się wyjezdzac skret na dolnej narcie .

Warunkiem powodzenia jest jazda w pełnej równowadze. Jesli ja stracę i wejdę na nartę wew, staram się trzymac obie narty w jednakowej odległosci (równolegle), i przyjąć ze spokojem nawet obslizg.

Obciązenie górnej narty powyżej 50% to pewne kłopoty.

Wały sniegu na obrzeżach staram się brać pod kątem, w najgorszym razie pokonuję chłonieciem co chroni mnie przed nagłym przytrzymanie krawędzi.

Unikam pokonywania ich w linii spadku. Chodzi o to że kolejny kontakt na lodzie może wypasc z naskoku. Wtedy to muszę wprowadzić narty w zeslizg (skrobanie marchewki).

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...