Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Head isupershape rally


bociek28

Rekomendowane odpowiedzi

Nikt tutaj nie pisze o jeździe na kreche. Nie wiem skąd pokutuje takie przekonanie, że narta ma być ultra krótka. Facet ma 184 cm wzrostu, narta 177 to cały czas 7 cm mniej. A i.superhshape rally to nie slalomka, więc nie ma co w krótsze się pchać. Taliowaniem, może nie, ale prędkościami i charakterem skrętu narta ta bardziej przypomina gigantkę...

Giant Slalom Skis – Giant Slalom Skis are typically between 170cm and 185cm long for older teenagers or adults. Giant Slalom skis do not have as much side cut as Slalom Skis and therefore are better designed for making medium to long radius turns. Giant Slalom gates are supposed to be set at about a 27 meter radius (for teenagers and adults) according to FIS regulations, but many NASTAR and other non-FIS races may have tighter turns which are closer to about 20 meters in radius.*

*http://www.skis.com/Buying-Guide-for-Race-Skis/buying-guide-1-24-2012,default,pg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, publikując tamtego posta wiedziałem, że tak zripostujesz. Napisałem przecież, że taliowanie i w domyśle inne parametry narty zbliżają ją charakterem do slalomki, ale to nie jest slalomka.

Tak w ogóle to może łatwiej by nam było przestać klasyfikować uparcie ta narte w sl lub gs. Nie jest to narta z grupy race, da się nią nawet śmignąć po kopnym śniegu.

Jak Twoim zdaniem powinno się dobrać długość takiej narty ? Może ktoś rozmawiał na ten temat z instruktorem ?

Informacje odnośnie GS wrzuciłem dlatego, że w poprzednim poście zarzuciłeś mi jazdę na krechę. Prędkości pomiędzy 60-90km/h i promień skrętu w okolicach ~25 metrów to styl w jakim poruszam się najczęściej na tych deskach dlatego namawiam do zakupu dłuższych. Można wtedy zapytać, czemu nie kupić typowych GS, a no dlatego, że linia supershape umożliwia jazdę przez cały dzień nawet w trudnych i bardzo trudnych warunkach.

Tyle ode mnie.

Edit. A może wszystko się rozchodzi o to jakim stylem ktoś chce na tych nartach jeździć ? Krotki cięty skręt = krótsze, średni i długi skręt = dłuższe.

To trafiłeś w gigantki :biggrin: Najdłuższe czyli 170 cm mają radius 13.6 m :biggrin: i typowy sajdkat dla nart gigantowych :applause:
Edytowane przez FerraEnzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wyborze długości narty nie jestem w stanie nikomu pomóc.

Ja cenie w narcie ze gdy ja postawie na krawędzi, w mgnieniu oka jadę pod górkę :wink:

Ale czytając to co piszesz może powinieneś zwrócić uwagę na Rossignol Hero Master.

Parametrami celuje w twoje upodobania.

Rally ma skręcać i dawać rade w każdym terenie. Ja biorę 164. Ważę 85/80 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie ciężko się z Tobą nie zgodzić, parametry narty klasyfikowałaby ją w gamie SL, ale SL to nie jest i tutaj się chyba zgadzamy. Chyba,że taka wszechstronna slalomka, która poradzi sobie w każdym terenie i nie zabije nóg po kilku godzinach intensywnej jazdy. Wydaje mi się, że w przypadku linii supershape mamy do czynienia z czymś na kształt zacierania się podziałów miedzy typami samochodów, kompakty stają się corssoverami, terenówki suvami, kombi shootingbrake'ami, sedany coupe itd. Podobnie mamy z nartami amatorzy tacy jak ja szukają narty wszechstronnej i ją dostają. I tylko od nas zależy jak będziemy używać takiego sprzętu. Oczywiście na szczycie piramidki są narty race'owe, komórki itp.

Co do Hero Master to musiałbym ją spróbować, nie wiem czy to nie narta na równy stok. Swego czasu dość mocno interesowałem się narta Rossignol Experience 88 TPX.

Na Rally przesiadłem się z fischer rc4 worldcup sl, wcześniej były rossignol radical 8gs i atomic redster doubledeck sl. I najlepiej jeździ mi się na Rally. Jak widzisz trochę szukam, rally urzekły mnie właśnie wszechstronnością.

Reasumując są to uniwersalne deski do całodziennej jazdy, które pojadą i długim i krótkim w każdych warunkach.

Długość - up to you! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie ciężko się z Tobą nie zgodzić, parametry narty klasyfikowałaby ją w gamie SL, ale SL to nie jest i tutaj się chyba zgadzamy. Chyba,że taka wszechstronna slalomka, która poradzi sobie w każdym terenie i nie zabije nóg po kilku godzinach intensywnej jazdy. Wydaje mi się, że w przypadku linii supershape mamy do czynienia z czymś na kształt zacierania się podziałów miedzy typami samochodów, kompakty stają się corssoverami, terenówki suvami, kombi shootingbrake'ami, sedany coupe itd. Podobnie mamy z nartami amatorzy tacy jak ja szukają narty wszechstronnej i ją dostają. I tylko od nas zależy jak będziemy używać takiego sprzętu. Oczywiście na szczycie piramidki są narty race'owe, komórki itp.

Co do Hero Master to musiałbym ją spróbować, nie wiem czy to nie narta na równy stok. Swego czasu dość mocno interesowałem się narta Rossignol Experience 88 TPX.

Na Rally przesiadłem się z fischer rc4 worldcup sl, wcześniej były rossignol radical 8gs i atomic redster doubledeck sl. I najlepiej jeździ mi się na Rally. Jak widzisz trochę szukam, rally urzekły mnie właśnie wszechstronnością.

Reasumując są to uniwersalne deski do całodziennej jazdy, które pojadą i długim i krótkim w każdych warunkach.

Długość - up to you! ;)

I tak trzymaj :wink:

Narty należy testować przy każdej możliwej okazji. Każdy ma inne upodobania, a narty potrafią zaskakiwać. Czasem wybór nie jest taki oczywisty.

Edytowane przez artix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze napisane

Jeśli mogę zapytać, do której wypowiedzi się odnosisz ?

Odnośnie Magnum to w tym sezonie planuje objechać cala linie supershape.

@artix - Dzięki! Szukam, ale dojrzewam do decyzji, ze pasuje mieć druga parę desek. Np. Head WorldCup Rebels i.Speed

Edytowane przez FerraEnzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę zapytać, do której wypowiedzi się odnosisz ?

Odnośnie Magnum to w tym sezonie planuje objechać cala linie supershape.

Head Magnum 2014,to samo Rally,

Zaczynając od titana ciężkiego ,trochę gramolnego choć trzeba przyznac że jedzie jak czołg,poprzez Rally narty do wszystkiego kończąc na magnum.

Wg.mnie najbardziej skrętnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

No to ja trochę odświeżę temat :smile:

Jako, że jestem na etapie zmiany nart, z Volkl RTM 80 na Head Supershape ....?

Chciałby, poznać Wasze zdanie, które narty z serii wybrać. Zastanawiam się nad Rally lub Titan długość jednych i drugich 177cm.

Dodam, że od zeszłego sezonu jestem szczęśliwym posiadaczem Supershape Magnum 170cm.

W pierwszej kolejności bardziej skłaniałem się w kierunku Titana, obawiam się jednak, że będzie na przygotowanym betonowym stoku równie toporny jak mój RTM. Co do Rally, zastanawiam się, czy ta narta nie będzie zbyt podobna do Magnum :confused::

Na koniec dodam, że mam 176cm wzrostu i 85kg wagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Niestety wyborze długości narty nie jestem w stanie nikomu pomóc.

Ja cenie w narcie ze gdy ja postawie na krawędzi, w mgnieniu oka jadę pod górkę :wink:

Ale czytając to co piszesz może powinieneś zwrócić uwagę na Rossignol Hero Master.

Parametrami celuje w twoje upodobania.

Rally ma skręcać i dawać rade w każdym terenie. Ja biorę 164. Ważę 85/80 kg.

Ale żeby jechać pod górkę czy gdziekolwiek wystarczy posterować nartą tak, żeby tam jechała. Każdą się da.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja trochę odświeżę temat :smile:

Jako, że jestem na etapie zmiany nart, z Volkl RTM 80 na Head Supershape ....?

Chciałby, poznać Wasze zdanie, które narty z serii wybrać. Zastanawiam się nad Rally lub Titan długość jednych i drugich 177cm.

Dodam, że od zeszłego sezonu jestem szczęśliwym posiadaczem Supershape Magnum 170cm.

W pierwszej kolejności bardziej skłaniałem się w kierunku Titana, obawiam się jednak, że będzie na przygotowanym betonowym stoku równie toporny jak mój RTM. Co do Rally, zastanawiam się, czy ta narta nie będzie zbyt podobna do Magnum :confused::

Na koniec dodam, że mam 176cm wzrostu i 85kg wagi.

Artix i Mitek, trochę mi rozmyli pytanie :smile:

Więc przeklejam powyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy ta sama wagę i wzrost wiec juz coś :wink:

Testowłem Titany i Magnum. Titan to czołg. Magnum jest ok. Rally skręca i daje frajdę cały dzień. Trzymanie na oblodzonych stokach jest mega.

Ja zakupiłem 163cm. Dłuższych nart nie preferuje :smile:

Jest jedna wada. Dzioby nart są ostre i bez żadnej ochrony. Szybko zostają poharatane i mogą też porysowac ślizgi na przodzie nart.

Ja postanowiłem zaokrąglic te wyeksponowane ostre krawędzie.

Oczywiście nie ma to wpływu na decyzje zakupu, uwielbiam te narty. Taki mały minusik ot.

Edytowane przez artix
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie pamiętasz ale odradzałem Ci trochę te rtm.. masz za to własne doświadczenia.

Head magnum to z założenia uniwersalne narty,choć charakterem zbliżone do sl to jednak nie ta'liga'

Jako drugie trzeba by isć trochę bardziej w skrajności,albo coś całkiem szerszego, albo gs, zależy czego oczekujesz..

seria w której szukasz moim zdaniem się nie sprawdzi. Na tym etapie trzeba testować narty i mieć własny typ,nic tak nie pomaga w wyborze jak pożyczanie i próby, chociaż nie wszyscy muszą się z tym zgadzać.

Edytowane przez adamski10
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...