Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

krótkie narty dla dorosłego mężczyzny


Veru

Rekomendowane odpowiedzi

cześć, będzie to temat dla ludzi o mocnych nerwach, więc jeśli ktoś nie czuje się na siłach to proszę aby nie komentować.

 

trochę o mnie:

1. Płeć - mężczyzna

2. Wiek - 40 lat

3. Waga - ok 80

4. Wzrost - 175 cm

5. Na nartach jeżdżę od - 10 lat, ok 1 tydzień w sezonie

6. Moje umiejętności określam na - chyba 5/6

7. Moje buty to - Tecnica Ten.2 100 Rt

8. Teraz jeżdżę na nartach/model - Rossignol Zenith Z3 oversize, https://www.skionline.pl/sprzet/narty,09-10,rossignol,zenith-z3-0-oversize,3846.html

9. Preferuję styl jazdy (długim/krótkim skrętem, rekreacyjną, sportową, po przygotowanych stokach, poza trasami, jestem początkujący) - na krawędziach, krótkim skrętem po przygotowanych stokach

10. Upatrzyłem sobie narty - ??

11. Mój budżet na narty to około - 1000 zł - wg mnie mało jeżdżę i nie wiem czy jest sens wydawać więcej pieniędzy.

 

teraz do rzeczy:

zakupiłem ostatnio skiblady: salomon short kart 120cm; taliowanie: 111-90-102; promień skrętu: 10m https://archiwum.allegro.pl/oferta/narty-salomon-short-kart-120-cm-snowblade-i8855650098.html

i jestem zachwycony. bardzo fajnie się jeździ. czuję, że bardzo dobrze panuję nad nartami, trzymanie na krawędzi całkiem niezłe.

"problem" w tym, że żonie też bardzo się one spodobały, no i wiadomo jak ostatecznie się to skończy.

dlatego mam pytanie, czy jest szansa na dobranie podobnego sprzętu, ale ciut dłuższego, tak abym pewniej się czuł przy większych prędkościach i oblodzonych ściankach.

wydaje mi się, że powinienem celować w coś o długości ok 140-150cm max, z R=10m.

tylko nie wiem, czy jakaś slalomka, czy allmountain. powyższe skiblady bardzo fajnie sobie radzą na przygotowanym jak i lekko rozjeżdżonym stoku.

no i najważniejsze pytanie, czy są takie "normalne", krótkie narty dla dorosłych.

 

jeśli ktoś ma doświadczenie, to proszę o info.