Narty - skionline.pl
Jump to content
Sign in to follow this  
cezar

Predkosc kontrolowana

Recommended Posts

Jak skutecznie kontrolowac predkosc na stoku o wiekszym niz srednie nachylenie nie uzywajac do tego zeslizgu i nie jezdzac od bandy do bandy!!!

Na srednim stoku wszystko jest ok pelen luz, a na stromym zaczyna sie walka o zycie i zeslizg i dupa i porazka!!! Czy jest to kwestia brakow technicznych (jakich?), kondycyjnych, cz jest jakis sposob aby sobie z tym poradzic?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predkosc kontrolowana

nie da się.

albo ześlizg. albo podkręcasz jeżeli chcesz tylko i wyłącznie na krawędzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predkosc kontrolowana

albo jedziesz śmigiem albo równoległym na krawędziach tylko że na krawędziach będziesz przyspieszał więc od czasu do czasu trzeba zwolić chyba że się chcesz zabić albo zabić kgoś

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predkosc kontrolowana

Taka jazda na stromym i twardym niemiłosiernie daje po bułach, nie to co wożenie sie zeslizgiem.

I tu dochodzimy do sedna sprawy ktore zawsze glosze na tym forum chociaz jestem za to krytykowany przez Misia i przez JC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pani okrutna

i to jest właśnie najlepsze w jezdzi na nartach;P nie da sie hamowac!!!

robisz slalom między ludźmi,co jakiś czas jakaś mulda, oblodzenie, glebka, rozwalony nosek, a ty dalej speeda na maxa, i jazda... to fakt, prawdopodobienstwo 50%: rozwalisz sie czy nie, ale trzeba brac to pod uwage i yechać daley;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predkosc kontrolowana

Rzecz w tym, że tym przypadku (jazda bez ześlizgu lub banda-banda) nie tyle chodzi o kontrolowanie prędkości, co raczej o kontrolę nad jazdą przy większej prędkości. Poprawa techniki i kondycji pozwoli ci na pewniejszą jazdę przy większej prędkości, a co najważniejsze bezpieczniejszą dla ciebie i innych. Ale to za jakiś czas.

Wicc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predkosc kontrolowana

Diabeł tkwi w pozycji. Należy dążyć do tego aby podczas całego skrętu pozycja była zrównoważona. Wtedy nie ma szczgólnych obciążeń. Sposobem na ograniczenie predkości oprócz podciągnięcia pod górę jest obciążenie wewnętrznej narty. Otrzymujemy wtedy krótszy moment działania siły i większy nacisk na podłoże. Trzeba jednak przyznać, że wiąże się to z większym wydatkiem energetycznym. Istnieje jeszcze jeden patent, wykorzystywany przez zawodników (dobrych) ale jest tak radykalny, że nie będę go tu opisywał.

Pozdrawiam

Misiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predkosc kontrolowana

moze jednak sie skusisz i opiszesz ten sposob.. ?? chtenie bym sprobował .. albo poczytałprzynajmniej :)

hmm co do kontrolowania predkosci ... hmm mozna walczyc krotkim, dobrze doręconym skretem, mocno, bardoz mocna docinając krawędź ale jest to bardzo wyczerpujące ... dociskając oczywiscie wewnetrzna narte ....

moze to jest nawet ten wyzej opisany sposob przez misia ... hmm głowy nie dam ze tak, ale ze nie tesh nie ejstem pewien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predkosc kontrolowana

Oj Misiu wymigujesz sie jak zawsze.

Do radykanych sposobow to mozna zaliczyc np

nacinanie rowkow w poprzk nart, granie lepiku i

smaroanie nim slizgow. Patrzenie ufnie w przyszlosc

i manie nadziei ze MIT massachusetts institute of technology

http://web.mit.edu/

http://web.mit.edu/isn/aboutisn/whatisnano.html

zamiast opracowywac nowe mundury i inne cacka dla wojska

oparte na nano technogi opacuje narte ktora sama bedzie

wiedziala co robic.

Jak juz taka narte opracuja to bedziemy mogli sobie siedziec

spokojnie przy barze a narty same beda wiedzialy co robic

na stoku. Mysle ze jak juz tak sie stanie to nie bedziesz sie wymigiwal

od radykalnych opowiesci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predkosc kontrolowana

Przycinaj!!!jedz po lini prostej i "skrecaj" samymy tyłami ,przycinajac i jednoczesnie hamujesz,i nie rozpedzisz sie za bardzo,wszytko tez zalezy od siły

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predkosc kontrolowana

jednym ze sposobow na opanowanie i kontrolowanie predkosci na stromym jest pochynlenie sie do przodu (przyduszenie dziobow)

zedy nie jezdzic od bandy do bandy proponuje smig na krawedziach w tym skrecie wbijasz kijek tak jak w metodzie tradycyjnej ale odbijasz sie jednoczesnie z dwoch krawedzi trzeba to robic dosyc energicznie zeby narty mogly podkrecic skret (krotkie narty) i oczywiscie musisz pamietac o zachowaniu rytmu, jesli chodzi o szerokosc nart prowadzonych w tym skrecie to musza byc troszke szezej niz linia bioder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predkosc kontrolowana

Zeleży czym dla ciebie jest "predkosc kontrolowana". Można jechać szybko i konrtolować jazdę.

Co do radykalnych sposobów to jest taki sprawdzony i musze stwierdzić, że to na prawdę działa. Mianowicie trzeba się wybić na muldzie na maxa w górę (podskoczyć) i w powietrzu prędkość zostanie trochę wytracona. Polecam ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predkosc kontrolowana

Można też wykonywac ekstremalnie krótkie skręty na stromym:>. Ale to tylko na Big Footach lub w jeździe z kijkami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...