Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Ranking

  1. rkristoff

    rkristoff

    Użytkownik forum


    • Punkty

      5

    • Liczba zawartości

      108


  2. mihumor

    mihumor

    VIP


    • Punkty

      4

    • Liczba zawartości

      3 592


  3. SB

    SB

    Moderator


    • Punkty

      3

    • Liczba zawartości

      7 967


  4. Piotr_67

    Piotr_67

    Użytkownik forum


    • Punkty

      3

    • Liczba zawartości

      2 318


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 08.12.2011 uwzględniając wszystkie działy

  1. wreszcie pogoda zaczyna sprzyjac narciarzom, posypalo troche choc w samym Innsbrucku widac to tylko na otaczajacych gorach, w miescie poki co sniegu nie ma :frown:: ale do rzeczy, korzystajac ze dzis w Austrii swieto wybralem sie na Stubaier Gletscher aby przekonac sie jak to wyglada w wyzszych gorach. Stubaital wreszcie przypomina zimowe krajobrazy. Pod dolna kolejka male rozczarowanie bo czynny tylko Eisgratbahn z powodu silnego wiatru no i swoje trzeba bylo odstac choc bylem jeden z pierwszych na parkingu A. Przy okazji dowiedzialem sie od jednego z obslugi jakie warunki (wiatr) powoduja zatrzymanie kolejki. Gamsgartenbahn zarzymuja gdy sila wiatru przekracza 70km/h Eisgratbahn moze ponoc do 120km/h chodzic, choc znaczenie ma rowniez jak wiatr wieje (kierunek, czestotliwosc). Co do nowych inwestycji w planie jest przebudowa Eisgratbahn.Co do warunkow to widac ze popadalo. Gole skaly nie strasza juz jak przed miesiacem i mozna bylo nawet pojezdzic w swiezutkim puchu poza trasami (gdzieniegdzie) :smile: Ktos moglby narzekac ze trasy nieprzygotowane i szybko powstaly muldy ale wiem ze to normalne po opadach, a poza tym kocham jazde po takim sniegu. Nie wszytko juz chodzi ale mysle ze w najblizszch dniach ratraki zrobia swoje. Jutro ciag dalszy jazdy ale gdzie, chyba tez lodowiec, ktory tak dzis wygladal: pozdro
    5 punktów
  2. 3 punkty
  3. To ja w tym wątku też się wypowiem:biggrin: Moje Panie również bały się dłuższych nart. Córa ma wzrost/waga 160/49, żona 162/(nie mogę podać i jeździły na deskach 150cm. Dwa sezony temu zmieniły na 160 - czyli równe wzrostowi i to na deski sandwich-owe (z rdzeniem drewnianym). Powiem tak: Po zmianie nastąpiła znaczna poprawa stabilności jazdy. Dziewczyny pewniej czują się na "twardych" stokach. Tu masz filmiki: Córa [video=youtube;-G1afgGa4vw] Żona [video=youtube;8Hfmve8_fik] Konkluzja: Dziewczyny nie bójcie się długości:biggrin: Pozdrawiam
    2 punkty
  4. Ciekawy artykuł na temat Pilska: Narciarski skansen na Pilsku w Korbielowie pilnie potrzebuje pieniędzy na inwestycje. Jeśli na dobry początek nie znajdzie się przynajmniej 25 mln złotych, to kolejni turyści będą omijać miejscowość szerokim łukiem, podążając do ośrodków na Słowacji. Dlatego zarządzająca ośrodkiem Gliwicka Agencja Turystyczna na gwałt szuka chętnych do wyłożenia gotówki na modernizację podupadającego kompleksu. Inwestowaniem w ON Pilsko zainteresowane są Polskie Koleje Linowe z Zakopanego, mające kolejki m.in. na Gubałówkę i Kasprowy Wierch. - Niech robią cokolwiek, byle coś robili. Przykro patrzeć, jak turyści omijają Korbielów i jadą na Słowację. Na słowackich stokach jeżdżą nawet miejscowi, bo nikt nie ma ochoty wjeżdżać na górę godzinę czy dwie. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- - mówi przygnębiony Marian Czarnota, wójt Jeleśni. Prezes GAT, Marcin Kędracki, przyznaje, że sytuacja ośrodka jest kiepska. Żeby zrobić z niego nowoczesny kompleks, potrzeba 50 mln zł, na dobry początek przynajmniej 25 mln zł. Trzeba poszerzyć trasy narciarskie, zrobić sztuczne naśnieżanie w wyższych partiach Pilska, zamontować nowoczesne wyciągi. Mniejsze kwoty nie wchodzą w grę, bo za 2 lub 3 mln zł to można tylko zamaskować wieloletnie zaniedbania, a nie robić nowoczesny kompleks. - Podpisaliśmy z PKL list intencyjny, dotyczący współpracy. My mamy majątek, oni gotówkę - dodaje Kędracki. Zdradza, że jeśli właściciel ośrodka, czyli Skarb Państwa, wyrazi zgodę na taką współpracę (PKL również jest spółką państwową, będącą w strukturach PKP), to jest szansa, że GAT i PKL powołają zupełnie nową spółkę, zajmującą się modernizacją ON Pilsko. Na razie trwają rozmowy. Decyzje powinny zapaść na koniec sezonu narciarskiego. Wójt Czarnota mówi, że będą wspierać wszystkie inicjatywy, które przysłużą się turystycznemu rozwojowi miejscowości. Polskie Koleje Linowe inwestowały już w Beskidach W 2001 roku została przeprowadzona modernizacja kolejki na Gubałówkę w Zakopanem. Zostały po niej używane wagoniki, które PKL wyremontowały i postanowiły wykorzystać do uruchomienia kolejki szynowo-linowej w Międzybrodziu Żywieckim (góra Żar ma taki sam profil jak Gubałówka, więc było to możliwe). W 2003 roku wagoniki zostały więc przewiezione do Międzybrodzia Żywieckiego. W rekordowym tempie ułożono torowisko, wybudowane zostały stacje i nowoczesny oświetlony stok narciarski o długości 1600 metrów. Kolejką wjeżdża się na Żar w 5,5 minuty, pokonując około 1300 metrów. Inwestycja kosztowała 17 milionów złotych. Kolej szynowo-linowa kursuje przez cały rok. Turyści są zadowoleni. Dziennik Zachodni Konkluzja na koniec: Słowacy inwestują, a my nie. Jak myślisz, dlaczego? Myślę, że odpowiedź jest jednoznaczna a temat wielokrotną ilość razy na Skionline poruszany - Ekolodzy i złe Prawo
    1 punkt
  5. Jesteś w zasadzie narciarzem początkującym nie potrzebującym trudnej narty ale twoja waga zmusza do wyboru narty twardszej a co za tym idzie nieco trudniejszej, do tego musisz mieć narty długie by zapewnić jako taką stabilność swojej masie. To wszystko to trochę łączenie ognia z wodą ale pewnie to nic nowego dla Ciebie. Ja myślę, że poszukaj nart w długości 175-180 w celach naukowych, najlepiej jakiś stabilnych modeli, w których stabilność to cecha główna. Takie przykłady to np Fischer Motive 76 czy np Rossignol Zenith Z76 Ti, Head Peak 78 - narty nietrudne, wiele wybaczające, stabilne i wytrzymałe. Można też pomyśleć o Fischer Viron 6.6 albo Progressor 8+ albo Head Icon TT 60, wszystko nada się do nauki i powinno wytrzymać kilka sezonów - tylko długość nie mniejsza, jak się nauczysz jeździć szybciej to zmienisz na dłuższe.Jeszcze sobie przypomniałem, że fajne narty na cięższego gościa to Duel XL Round - mniej znana marka włoska robiąca znakomite narty - taki czarny model nie wzmacniany płytą pod wiązaniem nadałby się chyba dobrze http://www.skionline.pl/sprzet/?co=kolekcje_narty&id_grupy=2768&id_modelu=3708
    1 punkt
  6. W Beskidach rzeczywiście nie ciekawie ze względu na suszę, ale jak przeglądałem kamerki to natknąłem się na Korbielów i kolej babe i tam śnieżą, piszą że już drugi czy trzeci dzień... http://korbielow.net/?subaction=showfull&id=1323259997&archive=&start_from=&ucat=&
    1 punkt
  7. Kolega wyżej napisał o nartach Blizzarda Viva. - miałem okazje na tych damskich nartach jeździć podczas testow nart Blizzard, a wazylem sporo wtedy i zaskakująco dobrze spisywaly się na stoku twardym i zmrozonym. Trzeba je brać pod uwagę i przetestować, tym bardziej ze kolega z forum zajmuje się ta marka i pewnie będzie mógł pomoc.
    1 punkt
  8. Tak KARKONOSZE SIE BUDZA W SPINDLU JUŻ CHODZI JEDEN WYCIĄG NA WEEKEND MAJA RUSZYĆ NASTĘPNE. Sprzet spakowany i czeka w kotłowni przy samych drzwiach bo w sobote chyba wreszcie posmigamy w "NASZYCH" Karkonoszach...oby...
    1 punkt
  9. Ładnie dowaliło w okolicy. Jeszcze 2 dni wstecz białe nitki ledwo co usypywane i utrzymywane, a dokoła brązowo, no a dziś :smile:. http://www.katschberg.at/de/service/webcams/
    1 punkt
  10. Ja dla żony szukałem nart jakiś czas temu i w końcu wybór padł na Blizzard G-Force G-Three i jest bardzo zadowolona. W tym sezonie seria Viva Blizzarda nabrała fajnych kolorków i takie Viva 7.4 albo 7.6 w długości 149 cm. są na pewno ciekawa propozycją
    1 punkt
  11. 10.12.(sobota) otwarcie sezonu zimowego "Ski Bachledova". Cena biletu w tym dniu 5 € dla wszystkich. Otwarcie stoków Bachledka I. i Bachledka II.
    1 punkt
  12. Witam. To ja, żeby nie było za łatwo, jeszcze bardziej cię skołuję:wink: Moje dziewczyny (żona i córa) jeżdżą na czymś takim: http://www.skionline.pl/sprzet/?co=kolekcje_narty&id_grupy=2919&id_modelu=4054 Narty wyszły już z produkcji, ale można je dostać u dystrybutora w długości 152cm. Wg opinii moich Pań, narty są rewelacyjne. Śmigają na nich od dwóch sezonów i są mega zadowolone. Mogę ci je polecić z czystym sumieniem. Tutaj masz link do opinii: http://www.skionline.pl/forum/showthread.php/8824-Kneissl-Blue-Star-%C5%BCadnego-stoku-si%C4%99-nie-boj%C4%99! Życzę udanych zakupów i pozdrawiam:smile:.
    1 punkt
  13. Gadamy w dwóch wątkach ale co tam. Długości bym się nie obawiał, to zabobon z tymi krótkimi nartami i fałsz w dużej mierze. Przykłady z życia: - córka zeszły rok 141cm wzrostu/31kg - nary 140cm bez problemu, twarde juniorki na pewno twardsze od większości damskich - dziewczynka na pewno nie jeździ jakoś super i jej jazda pozostawia sporo do życzenia - zona 163cm/52kg - na co dzień 152 cm ale te same narty użytkowała w długości 160cm i naprawdę dobrze to wyglądała, niemniej do jej wagi to już są twarde narty i optymalne by było 155cm, żona też nie jest wielką narciarką co wymiata nie z tej ziemi, ot dobra przeciętna jazda amatorska. Dla mniej narty 146cm były zdecydowanie za krótkie, to było widać gołym okiem, że jej jazda jest gorsza i przede wszystkim dużo wolniejsza. Tak więc wydaje mi się, że w 150 cm możesz celować spokojnie jeśli jeździłaś na 148 i mniej bym nie rozpatrywał, 152 tez fajna długość dla ciebie - więcej to już raczej nie.
    1 punkt
  14. Według twojego opisu jazdy to te narty będą dla niej na pewno rozwojowe i dobre. -każde narty carvingowe łatwo wchodzą w skręt - barierą są tylko umiejętności narciarza, do tego skręt zwany carvingowym nie jest jedynym możliwym do wykonania i zawężanie swojej jazdy tylko do tego skutkuje trudnościami na twardym i stromym stoku. Im narty sztywniejsze i twardsze (im wyższy model) przeważnie wymagają większej prędkości by je wprowadzić na krawędź i by wykonać na nich dobry skręt. -stabilność przy większych prędkościach wiąże się bezpośrednio z długością nart, każde narty zbyt krótkie będą niestabilne, im słabszy narciarz tym trudniej mu sobie z tym poradzić, to samo z warunkami, im gorsze tym trudniej na krótkich nartach - sprzedawcy radzą 150cm? Nie słuchaj podszeptów złych ludzi:biggrin: Jeśli nie możesz jej przekonać do nieco dłuższych to trzeba takie narty pożyczyć i popróbować, niemniej to raczej nie będzie miłość od pierwszego wejrzenia zwłaszcza jak ktoś sobie wpoił, ze najlepiej mu się jeździ na krótkich. Receptą jest wpojenie sobie, że najlepiej się jeździ na dłuższych a jeśli tak nie jest to przyczyną są niskie umiejętności podstawowe - kierunek słuszny to ćwiczyć albo iść do instruktora. Nieumiejętność jazdy na nartach w określonej długości wiąże się z brakiem podstaw czyli stosowania technik NW i jazdy bardziej klasycznej, bez tego nie ma nart na których będzie się jeździć dobrze w każdych warunkach - zwłaszcza w tych trudniejszych - narty damskie to dobre narty niemniej dobre narty damskie są drogie, te tańsze służą do jazdy spokojnej, wygodnej i by się nie zmęczyć. Narty kobiece opisywane jako średniozaawansowane są na poziomie podstawowych unisexów (do nauki). Jest ogromne zapotrzebowanie na rynku na taki sprzęt niemniej nie nadaje się on do ambitniejszych celów.Na poziomie jazdy opisywanej mogą spokojnie być i damskie bo same narty nie rozwiążą problemów, zacząłbym od zwiększenia długosci - to ważniejszy krok niż sam rodzaj nart
    1 punkt
  15. Gratulacje dla czołowej trójki składa konkursowa czwórka:smile:
    1 punkt
  16. Patrząc na doświadczenie i ilość dni na nartach to określiłbym tu skalę zaawansowania co najwyżej na średnią, w cyferki się bawić nie będę gdyż to jest ocena bardzo błędna i prowadząca na manowce, do tego dziewczyna jeździła do tej pory na zdecydowanie za krótkich nartach co niestety w dużym stopniu utrudnia prawidłową jazdę na nartach i zdecydowanie hamuje rozwój. Viron jest to narta unisex, projektowaną pod cięższych narciarzy niż narty damskie przez co opisem bym się nie sugerował do końca bo to narty od typowo damskich twardsze - porównywalne z Rossignol Attraction 6 np - lepsze od nich będą damskie z górnej półki a te kosztują już krocie- narta damska jest po prostu znacznie droższa od porównywalnej męskiej, reszta to marketingowy bełkot i pokrywanie nim tej różnicy cenowej. Więc w tej skali Fischera to 3-5 to może będzie dla mnie, tyle, że ja jeżdżę na 6-7 - porównując tylko, przez ostatnie dwa lata mam większy przebieg dni na nartach niż w opisie - a jeżdże od lat... wstyd mówić bo w wieku 24 lata nie wierzy sie w istnienie tak starych ludzi:biggrin:. Znam Panie o znacznie bogatszych doświadczeniach narciarskich a i do tego też cięższe co sobie dobrze na tych nartach radzą i są w pełni z nich zadowolone. Na nartach o długości 148cm to dzieci jeżdżą więc jeśli dziewczyna ma się rozwijać to minimum 155cm, gdyby jeździła naprawdę dobrze to bym jej proponował 160cm. Doradzam Ci narty np twojego opisu po wnikliwym przeczytaniu (uwzględniając przewidziany budżet oczywiście), nie dlatego, że mi się podobają, że na nich jeżdżę, poziom też staram się dobrać do opisu a nie cyferkowej samooceny bo do jazdy na 6-7 nowych nart za 1000 zł kupić się po prostu nie da ale na ten poziom to trzeba trochę pojeździć na nartach dobrych do nauki i o właściwej długości
    1 punkt
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...