Narty - skionline.pl
Jump to content

MarioJ

Members
  • Content Count

    1,312
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    22

MarioJ last won the day on November 1 2019

MarioJ had the most liked content!

Community Reputation

2,452 Excellent

2 Followers

About MarioJ

  • Rank
    Frirajder
  • Birthday 01/01/1974

Personal Information

  • Imię
    Mariusz
  • Miejscowość
    Wrocław
  • Strona WWW
    SKI.PRIV.PL
  • About me
    Fascynacje: no cóż narciarstwo
    "It is better to go skiing and think of God, than go to church and think of sport." - Fridtjof Nansen

Ski equipment

  • Narty marka
    Salomon MTN 95, Dynafit Nanga Parbat, Fischer RC4 Worldcup SL
  • Buty marka
    Scarpa F1, Atomic Backland Carbon, Fischer Soma 130

Skills

  • Styl jazdy
    Wszechstronny
  • Poziom umiejętności
    8
  • Dni na nartach
    0

Recent Profile Visitors

8,365 profile views
  1. MarioJ

    Kasprowy Wierch

    widzę że masz problem, powołujesz się na "łamanie prawa" ale nie umiesz tego konkretnie przytoczyć, powtarzasz kalki po historycznych ekoterrorystach dzięki tej kolejce odbyły się u nas jedyne Mistrzostwa Świata w Narciarstwie Alpejskim 1939
  2. MarioJ

    Kasprowy Wierch

    Nie to że ja jestem złośliwy czy chcę mieć koniecznie racje. Dużo cytujesz, ale prawie tam nie ma argumentów merytorycznych. Widać że to jest napisane emocjonalnie przez przeciwnika kolej. jedyny konkret: "łamiąc przy tym bezkarnie obowiązujące prawo " Ja pytam jakie prawo zostało złamane, konkretny paragraf, zapis. Pytam tak z ciekawości.
  3. a jakie prawa konkretnie wtedy zlamano ? możesz sie czymś merytorycznie podeprzeć ?
  4. Jak ktoś się wybiera tam latem, to trzeba się nastawić na tłumy. Warto być wcześnie rano na parkingu i mieć zarezerwowane bilety na określoną godzinę.
  5. Nie Gastein, a Dachstein ! 🙂 jak sie chcesz doktoryzować, to polecam galerię zrobioną przez ludzi gór, https://www.summitpost.org/dachstein/images/p-150905 jest tam np. zdjęcie jak ze ściany masywu heli podbiera pewnie rannego alpinistę
  6. Oczywiście że upolowałeś 🙂 Czerwona linia to południowa ściana głównego masywu Dachstein. Pierwszy szczyt z prawej to chyba Hocher czyli główny peak. Z drugiej strony tej ściany jest lodowiec, na sam szczyt można wejść z lodowca w miarę łatwą ferratą (nie byłem jeszcze). Latem na lodowcu są ścieżki, można chodzić bez zabezpieczenia. Dachstein jest fajnym rejonem trekkingowo-ferratowym. Niebieska linia - mniej więcej gdzieś tam jest górna stacja wagonu którym wjeżdża się na lodowiec (dolna stacja w Ramsau) Kiedyś spałem pod tym masywem w Ramsau.
  7. Ja widziałem gdzieś że żołnierze są też odbiorcami tego typu produktów. Chyba nawet jeden z producentów zrobił taki model "pod zamówienie wojska". Dla normalnego skitour jest to bez sensu, nie ma to zastosowania. Narty są droższe i cięższe przez to i pewnie mniej trwałe. Mimo złożenia i tak narty nie mieszczą się do plecaka czy podróżnej torby. Przemysł i linie lotnicze wypracowały sposób przewożenia całych nart, są torby narciarskie na rynku, są oferty na przewożenie bagażu sportowego.
  8. F1 jest na szeroką obszerną stopę, to jest podstawa. Tak jak szczegółowo objaśniałem, mój egzemplarz nie jest dla mnie zbyt obszerny na szerokość czy ogólnie objętość. Problem mam tylko z długością. To jest problem różnej długości moich stóp. Kupiłem buta pod dłuższą stopę, więc drugiego muszę skrócić. Skrócenie polega na wypełnieniu przestrzeni przed palcami stopy. Z mojej praktyki wynika że serwisowi dość łatwo poszerzyć buta na szerokość (nawet 10-15mm), na długość (rzędu 5-7mm) jest to już znacznie trudniej i bardziej ryzykownie. Aczkolwiek może się mylę. Chętnie bym usłyszał o rekordowym wydłużaniu buta na długość oraz rekordach poszerzania na szerokość. Ja wybieram buta na podstawie opinii, szerokości mniej więcej w okolicach mojej stopy i kupuję przez Internet. Tuning robi mi serwis lokalny. We Wro jest mały dostęp do wyboru butów skiturowych w sklepach stacjonarnych. Musiałbym jeździć po wypożyczalniach w całych Sudetach, aby coś wybrać. Dalbello Lupo - ciekawy but, nie dostrzegałem go wcześniej. Aczkolwiek widzę pewne wady: plastikowe klamry, to może pękać po paru latach, tam są duże napięcia i do tego mróz. W Scarpa Maestrale RS2 widziałem użytkownika, któremu właśnie taka klamra pękła. I tu kłania się dostępność części zamiennych. W Scarpa XT klamra plastikowa została zamieniona na metalową, pewnie aluminium. Scarpa jest też o tyle fajna, że polski dystrybutor sprzedaje bez problemu części zamienne. np. linki Boa 😁 No i to cena Dalbello powala, F1 dwa razy mniej da się kupić. Scarpa Maestrale XT RS2
  9. Materiał producenta, jak to zwykle, niedopracowany. Brakuje zawiązania sznurówek, wogóle gość nie ma sznurówek założonych. Akurat ten temat jest słaby w tych butach. Najwyższe dziurki na sznurówkę są zdecydowanie za nisko, ręcę już są pod językiem i jest ciasno. Muszę sobie ten element poprawić nieco.
  10. Backlandy miałem oryginalnie mocno za wąskie, bardzo ciasne kupiłem. Wymagały u mnie bardzo dużego poszerzenia skorupy. Też długo trwało poprawianie, wiele razy w serwisie i w góry. Moje Backlandy mają bardzo cienkiego botka i czułem się w nich dobrze, lepiej niż w Scarpa F1, ale lepiej tylko na podchodzeniu. Podejrzewam że to jest podobne czucie w Backlandach jak w Twoich Fischerach. Scarpa F1 już kupiłem pod kątem mojej szerokiej stopy i precyzuje że generalnie nie lata mi w nich cała stopa, tylko jeden but jest ciut za długi. Lukę na czubku serwis wypełnił mi dystansem. Eksperymentowanie kilka razy. W jednym bucie dodałem chyba podkładkę. Ja mam takie podejście że wybieram buta który mi technicznie pasuje, a później go tuninguje do stopy. F1 kupiłem okazyjnie tak jak kupiłem. Ja mam cierpliwość do tuningowania butów skiturowych, to jest dla mnie coś normalnego. W zjeździe jednak lepiej się czuję w F1, mam lepsze przełożenie na nartę, niż nawet w backland carbon. A chyba pisałeś że Fischery w zjeździe są kiepskie. Zgadzam się że F1 nie dają tego wrażenia że skorupa otula doskonale nogę tak jak to jest w Backland, ale w zjeździe są twardsze i ja ma lepsze odczucia niż w Backland. F1 to bardzo dobrze dopracowany but skiturowy, dobrze sterujący nartę w zjeździe, przeznaczony dla zaawansowanych skiturowców i freeturowców 😁😁😁
  11. Masz wąska stopę, dlatego Ci lata. Mi nic nie lata. Musiałem powalczyć z jednym butem bo mam jedną stope krótszą. Alien rs to jest kapeć miękki, miałem na nodze. F1 jest świetny. Ludzie którzy na nim dłużej chodzą, chwalą za niezawodność. Twoje oceny jakości są teoretyczne.
  12. To ja zupełnie inaczej oceniam F1. Buty nieco nawet twardsze niż Backland Carbon. Wymagały tuningu do mojej nogi, ale ja nie mam z tym problemu. Twoja diagnoza wynika pewnie z tego że nie siadły na Twoją nogę. Widzę że wogole nie wyczuwasz klasy tego buta.
  13. Zjazdowe wrażenia wiązania mnie najbardziej cieszą. Mam na oku ten model przy zmianie zestawu turystycznego. Resztę myślę że opanujesz z czasem, wiązania się wyrobią 🙂 Co do butów, to ja właśnie próbuję się polubić ze Scarpa F1 i w piątym dniu na tych butach pierwszy raz nie miałem odcisków. Doszlifowywałem dystans na czubku botka, aby zmniejszyć jego objętość. Również dodatkowe podkładki. I tak korzystam z taśm Kinesio na piętach, które polecił mi Wujot. Natomiast trzymanie na zjeździe i szybkość przepinek - bardzo dobrze.
  14. Ice Palace to porażka, komercyjny lunapark. Lodowiec Dachstein fajny na biegówki i jakieś skitury lajcikowe, ale zjazdówki to słabo. To można odwiedzić jako swój pierwszy lodowiec w życiu, ale nie n-ty. Lepiej zmienić to na Dachstein West i zobaczyć Gosausee.
  15. no właśnie się wstydzę i dlatego to troszkę poruszam
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...