Narty - skionline.pl
Jump to content

MarioJ

Members
  • Content Count

    1,168
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    18

MarioJ last won the day on April 27

MarioJ had the most liked content!

Community Reputation

2,273 Excellent

1 Follower

About MarioJ

Personal Information

  • Imię
    Mariusz
  • Miejscowość
    Wrocław
  • About me
    Fascynacje: Skitour, Freeride, Zjazdówki, Biegówki
    "It is better to go skiing and think of God, than go to church and think of sport." - Fridtjof Nansen

Ski equipment

  • Narty marka
    Salomon MTN 95, Dynafit Nanga Parbat, Dynastar Cham HM 97, Atomic XTI
  • Buty marka
    Atomic Backland Carbon, Scarpa F1, Fischer Soma 130

Skills

  • Styl jazdy
    Wszechstronny
  • Poziom umiejętności
    8
  • Dni na nartach
    0

Recent Profile Visitors

7,490 profile views
  1. Może ktoś jest w stanie pomóc w ocenie używanego roweru full MTB. Na co zwrócić uwagę przy zakupie aby ocenić stan roweru ? Czy w tym modelu jakieś elementy mogą być szczególnie drogie w serwisie (powyżej 300-500zł za usługę) ? Czy to jest wogóle dobry pomysł aby kupować 10-letni rower ? https://www.olx.pl/oferta/rower-specialized-enduro-sl-pro-carbon-model-na-2008r-rozmiar-m-CID767-IDzVZAk.html
  2. Zjazdy na północ z Aiquille du Midi robią szaleńcy, jak najbardziej 🙂 Bargiel nawet tam ćwiczył przed K2. Takie dwa główne zjazdy kiedyś mi się rzucily w oczy: Rond- West couloir, Aiguille du Midi https://joelevanschamonix.com/2014/05/03/rond-west-couloir-aiguille-du-midi/ Mallory-Porter, Aiguille Du Midi North Face http://www.chamonixtopo.com/skiing/mallory-porter-aiguille-du-midi-nf/ Info o zjeździe Bargiela https://wspinanie.pl/2017/05/andrzej-bargiel-mallory-couloir-aiguille-du-midi/
  3. Tak liczyłem że ktoś rozszyfruje ten filmik. Tytuł wyglądał mi na żart. Dzięki.
  4. trzeba by kiedyś tam pojechać, nie ? 🙂
  5. Vallée Blanche “The Classic Route” The famous "Vallée Blanche" in Chamonix is an off-piste ski route in the Mont Blanc range, Discover Sam Favret revisiting this classic one with his own style ! Skier: Sam Favret Filmed by: Alexis Blaise / Maxime Moulin / Thomas Guerrin / Hensli Sage Edited by: Jean-Rémy Ceron
  6. Moja łopata BCA ma 600g + czekan 250g = 850g, ale możnaby znaleźć jakąś jeszcze solidną łopatę alu 500g i mam 750g (łopata+czekan) łopata kevlar + czekan = 550g Na fejsie ktoś pytał o dziury w łopacie (zastosowanie deadman), powiedzieli że można zrobić. Więc pewnie można też zamówić dłuższy trzonek. To jest polska firma, są w stanie zrobić produkt z drobnymi modyfikacjami. To tak trochę w temacie, cytat z https://wertykalnie.wordpress.com/ "Możemy spotkać także rozwiązanie pozwalającymi wykorzystać czekan jako trzonek łopaty. Podstawowy problem stanowi perspektywa zgubienia czekana. To, że w czasie zwykłego używania zdarza go zgubić, możemy traktować jako margines (choć ogłoszenia giełdowe o zgubionych czekanach pojawiają się dość często). Według mnie większe ryzyko wynika ze sposobu transportu czekana na plecaku: jest zwykle mocowany cienkimi taśmami i gumkami. Możemy sobie łatwo wyobrazić siły działające na wszystkie elementy wyposażenia, w tym także to co jest przyczepione do plecaka. Efekt jest taki, że zostajemy bez łopaty, a jest duża szansa że będąc nie całkiem przysypanym trzeba od razu zabierać się do poszukiwania i odkopywania partnera. Na marginesie można też przypomnieć, że zarówno łopatę jak i sondę nosimy W ŚRODKU plecaka. Kwestia zrzucania plecaka (zwykłego, nie wypornościowego) w lawinie jest dyskusyjna, ja się przychylam do tego aby nie zrzucać go." Ostatnio nosiłem w tatrach trzonek łopaty na zewnątrz, bo mi się nie mieścił w środku, jak widać głupi błąd. Sondę i szufle mam zawsze w środku w moich plecakach.
  7. Info z fejsa, już ich znalazłem 🙂 Pierwsze łopaty gotowe! Na początek kilka szczegółów : Waga poniżej 300g Wymiary szufla 22x29cm, stylistyko 46cm, całość 62cm. Łopata jest wykonana tylko z kevlaru i włókna węglowego. Jedyny metal to klips zatrzaskowy. Asymetryczny kształt ma pomóc w kopaniu w śniegu. Szufla łatwiej będzie wchodzić w strukturę a jednocześnie mniej będzie narażona na uszkodzenia. Napisali że cena 600 w PL
  8. Wejście w rynek skitur/skialp nie jest chyba taki łatwy, konkurencja jest tutaj mocna. Ale trzymam kciuki. Obecnie mamy krótkie lekkie czekany w wadze około 250g, jak ktoś robi lekką wspinaczkę na dwa czekany to jest trochę bardziej mocny Petzl Gully w wadze 280g. My nie używamy tych czekanów typu dziabka, nie ta liga. Natomiast łopata wygląda bardzo ciekawie. Waga 280g jest powalająca, 300g mniej w stosunku do mojego modelu BCA. Będą starali się o certyfikat CE? Jakieś własne testy w terenie już robili ?
  9. te zmodyfikowane polary to raczej upadły, zostały całkowicie wyparte przez klasyczny softshell z warstwą docieplającą, a dzisiejsze windstopery to np. Marmot ROM Windstopper
  10. Masz jakieś źródło ? A nie jest tak że "czysty " ss powstał jako wniosek z polaru , a później powstał windstoper ?
  11. ok, tego precyzyjnie nie doczytałem, niemniej membrana + różny laminat to wpływa na: wytrzymałość, wagę i oddychalność więc jest w czym się zastanawiać i co analizować, np. Gore Active czy Gore Paclite
  12. wycofuję się ze swojego stwierdzenia, źle Cię zintepretowałem
  13. No, baaardzo oczywisty inaczej 😉 Popatrz na liczbę membran Gore, więc też można wyróżnić 4-5 kategorii hardshelli.
  14. Twój sposób wypowiedzi obrażający innych jest co najmniej niestosowny. Jeździsz swoim samochodem chętnie po asfalcie, czemu uważasz rowerzystów jeżdżących po asfalcie za kogoś nienormalnego ?
  15. W sieci jest trochę artykułów na ten temat. Generalnie pierwotna idea Sofhshell jest taka że to jest kurtka bez membrany. Przyjęło się mówić że softshell + słaba membrana to jest Windstopper, takie coś na zjazdówki albo na miasto.
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...