Narty - skionline.pl
Jump to content

MarioJ

Members
  • Content Count

    1,929
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    28

MarioJ last won the day on April 19

MarioJ had the most liked content!

Community Reputation

3,420 Excellent

2 Followers

About MarioJ

  • Rank
    Frirajder
  • Birthday 01/01/1974

Personal Information

  • Imię
    Mariusz
  • Miejscowość
    Wrocław
  • Strona WWW
    SKI.PRIV.PL
  • About me
    Fascynacje: narciarstwo wszelakie, eco-MTB
    "It is better to go skiing and think of God, than go to church and think of sport." - Fridtjof Nansen

Ski equipment

  • Narty marka
    Salomon MTN 95, Volkl BMT 90, Fischer RC4 Worldcup SC
  • Buty marka
    Scarpa F1, Atomic Backland Carbon, Fischer Soma 130

Skills

  • Styl jazdy
    Wszechstronny
  • Poziom umiejętności
    8
  • Dni na nartach
    0

Recent Profile Visitors

11,163 profile views
  1. W Karkonoszach też powinno być wspólne zarządzanie. Ale nigdy wspólne nie będzie. Bo ludzie chcą mieć władzę i decyzyjność w ramach swojego grajdołka. Do tego nakłada się ciąg dokonań i uwarunkowań, które były różne w przestrzeni przeszłości. Granicę są i w czasach covid bardzo wyraźnie się ukazały. Pięknie byłoby aby to był jeden wspólny park. Ale osobiście nie wierzę w pełne uspójnienie zarządzania.
  2. Kolarze szosowi strasznie się cieszą z tych asfaltowych tras w Dolinie Baryczy. A widziałem że kawałek do Gruszeczki robią nawet w betonie. Widzieliście takie rzeczy? Betonowa trasa rowerowa. Totalne anty-eko. A @Wujot twierdziłeś chyba że to dla szosowców nie będzie atrakcyjne. Jak pojadą w tygodniu, to będę mieli puste te trasy. Cytat z fejsa sieci sklepów Inmotion, chyba jakiś sponsorowany zawodnik: Ścieżki rowerowe w Dolinie Baryczy od lat wyznaczają nowe standardy. Choć niestety do tej pory miałem oblataną tylko tą Sułów- Milicz- ścieżka świetna, bardzo pro rodzinna z kilko
  3. Twoje uogólnienia są po prostu słabe, takie nadmierne przegięcie z jednej strony na drugą.
  4. W Karpaczu przy skiarenie nie ma problemu z parkingami. Jest wybór, są miejskie i prywatne. Ceny rosną jak wszędzie, nadal taniej niż na Palenicy w Tatrach. W Szklarskiej jest słabo bezpośrednio przy skiarenie, trzeba drałować. Poza Jurgowem, co fajnego jest na Podhalu ?
  5. To jest bardzo ciekawe jak dwóch doświadczonych narciarzy, z bardzo dobrą techniką, z osiągnięciami na tyczkach, tak różnie oceniają trudność stromych zjazdów offpiste. Zastanawiam się kto tutaj jest bardziej autentyczny. 😁😁 Może trzeba rzucić kostką. Albo co? Może głosowanie zrobimy ? Jak będzie po równo, to ja chyba zaufam temu komuś, kogo widziałem na żywo 😀 P.S. Szybka jazda w puchu wcale nie jest tak łatwa.
  6. To są jest bardzo dobre ustalenie. Problem że respektowanie jest różne.
  7. Jeśli rowerzyści jeżdżą po chodnikach, to jest to tymczasowa patologia. Systemowe rozwiązywanie tej sytuacji jest jednak długie: budowanie nowych DDR albo ograniczenie prędkości na jezdni do 30 km/h. Generalnie wg mnie słuszną drogą podąża Wrocław: przerzucić więcej ludzi z aut do komunikacji publicznej i na rowery. Sposób wykonania tego celu nie zawsze jest na odpowiednim poziomie jakości, ale to już inna i długa dyskusja. Z tego co wiem to w kierunku Bielan Wrocławskich jest budowana nowa trasa DDR tak aby zapewnić ciągłość przejazdu z centrum na południe. To jest obecny stan:
  8. Właśnie dlatego nie ma możliwości jeździć elektrykiem po chodniku, bo piesi nie mają być rozjeżdżani przez ciche pojazdy. Chodnik jest dla pieszych i mają się czuć tam swobodnie i w miarę bezpiecznie! Koniec kropka. Transport tylko wtedy dobrze działa, jeśli na danym pasie znajdują się obiekty poruszające się ze zbliżoną prędkością. To samo dotyczy chodnika, gdzie obiektami są ludzie. A jak chcesz szybki transport, to poproś Prezydenta o metro.
  9. Kupiłeś już rower ? Bo nie kojarzę czy mam się pochwaliłeś ? 🙂
  10. Już nie raz była taka dyskusja. Wniosek zwykle był taki że e-bike ma sens do MTB, jak ktoś nie daje rady, chce zrobić coś w krótszym czasie. Też uważam że w górach ebike będzie dominował w przyszłości. Dzisiaj ceny są jeszcze zaporowe, ale jak dobre modele MTB spadną do 10-15 tys i 20kg, to wielu się skusi. 🙂 Drugie zastosowanie to transport na większych odległościach do pracy dla chętnych. Wiele osób też czeka na poprawienie efektywności całego ustrojstwa. Chodzi o ebike z baterią która umożliwi przejechanie 100km po górach i jakąś minimalną amortyzacją 100-120.
  11. wątek się dość rozwinął możesz przerzucić kilka postów do odrębnego wątku, aby nie zabijać dyskusji
  12. Kto dąży do likwidacji Goryczkowej ? Raczej są starania jej wymiany na nową wersję. Od razu odpowiesz że to długo trwa. W Karpaczu "załatwianie papierów" na wymianę koleji trwało 12 lat. Skiturowcy w okresie wiosennym, kiedy zwierzęta zaczynają aktywnie działać w górach, wnoszę dość znaczną ingerencję w środowisko naturalne. Skiturowiec w Tatrach jeździ "wszędzie" i realnie tym zwierzętom przeszkadza. Natomiast pieszy porusza się po utartych szlakach, a zwierzęta te szlaki znają i potrafię omijać turystów. Dodatkowym problemem że skiturowców jest już naprawdę sporo. Stąd totalne zamy
  13. Moko oczywiście wymaga zmian, i kiedyś te konie stamtąd znikną. To jednak wymaga że na poziomie Dyrektora TPN albo burmistrza Zakopanego będzie człowiek który postawi się góralom i wyrzuci stamtąd "tradycję". Na dzisiaj takiego człowieka nie widać na horyzoncie. Kolejka na Kasprowy to drugi polityczny byt. Jest ekologicznym transportem, nie dymi etc. Likwidacja tej kolejki nie wchodzi w grę, nie ma na to większościowego poparcia społecznego. Chyba że Ty Spiochu wybierasz się do polityki i to zrealizujesz. Podnoszenie likwidacji już zbudowanych koleji w Tatrach jest utopią.
  14. Krótki wywiad z Dyrektorem Karpacz SkiArena. Z ciekawych rzeczy, mówi o problemach realizacji inwestycji, o trudnych relacjach z Parkiem.
  15. MarioJ

    Kasprowy Wierch

    Robią otwarcie dla znajomych królika, info jest roznoszone pocztą pantoflową. Chodzi pewnie o to aby nie było zbyt tłoczno dla tych co są w "informacyjnej bańce".
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...