Narty - skionline.pl
Jump to content

MarioJ

Members
  • Content Count

    1,255
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    21

MarioJ last won the day on October 4

MarioJ had the most liked content!

Community Reputation

2,368 Excellent

1 Follower

About MarioJ

  • Rank
    Frirajder
  • Birthday 01/01/1974

Personal Information

  • Imię
    Mariusz
  • Miejscowość
    Wrocław
  • About me
    Fascynacje: no cóż narciarstwo
    "It is better to go skiing and think of God, than go to church and think of sport." - Fridtjof Nansen

Ski equipment

  • Narty marka
    Salomon MTN 95, Dynafit Nanga Parbat, Dynastar Cham HM 97, Atomic XTI
  • Buty marka
    Atomic Backland Carbon, Scarpa F1, Fischer Soma 130

Skills

  • Styl jazdy
    Wszechstronny
  • Poziom umiejętności
    8
  • Dni na nartach
    0

Recent Profile Visitors

7,773 profile views
  1. Nie grymaś, tylko się zapisuj 🙂 Fajnie byłoby się poznać.
  2. rozumiem że jeździsz na szosie w zatrzaskach MTB ? jaka jest różnica w zatrzaskach MTB i zatrzaskach szosowych ?
  3. jak już dyskutujesz, to szanuj proszę rozmówców i przeczytaj to co napisali w całości, przecież Mitek napisał że używa kasku na: "Np. na zawodach, w czasie jazdy poza trasą w lesie itd." ja używam kasku na rowerze w terenie, bo jeżdżę ryzykownie aby podnieść swoje umiejętności, przydał mi się realnie w tym roku dwa razy, natomiast jak jadę na lody albo do sklepu, to jadę bez kasku, jadę tak że "nie mogę się przewrócić"
  4. Oceniając teoretycznie na podstawie dostępnych w sieci materiałów. Xenic jest ciekawym, lekkim wiązaniem , 325g ze skibrake. Otwieranie pinów z przodu na boki (przesuw na boki, zamiast klasycznego rozwarcia szczęki), to jest nowatorskie podejście. Pierwsze takie rozwiązanie na rynku. Producent twierdzi że ma to przeciwdziałać wypinaniu podczas działania sił pionowych (np. lądowanie na twardym po skoku). Wiele modeli TLT ma problemy z nieoczekiwanym wypinaniem przodów (prerelease). W ATK jakoś sobie z tym poradzili na klasycznej budowie. Vipec nie ma tego problemu (przy większej wadze, wbudowana elastyczność boczna na przodzie). Oby w Xenic nowa konstrukcja też przeciwdziała prerelease. Druga dobra cecha Xenic to brak szpary pomiędzy butem a piętką (w osi poziomej). Jeśli jest brak szpary, to musi być dodatkowo sprężyna która kompensuje ugięcie narty. W Vipec jest podobnie (brak szpary) i to dobrze wpływa na sterowanie nartą w zjeździe. W Xenic może to podobnie dobrze działać. Dla mnie osobiście Vipec lepiej steruje nartą niż ATK Raider. Bardzo jestem ciekaw jak to będzie działać w Xenic. Jeszcze jedna zaleta jest, że Xenic jest kompatybilny z harszlami Dynafita. A teraz wady Xenic: plastikowa budowa, brak drugiego stopnia na podejście. Nie wiadomo do końca czy to wiązanie jest pomyślane jako lekkie wiązanie do niedzielnego spokojnego turowania, czy może jako wiązanie do skialpowania na 45 st. Trochę mnie zaciekawiło to wiązanie, mimo plastików, może lepiej zjeżdżać od ATK Raider. Brak szpary za piętą może mieć większe znaczenie niż spacer pod butem w ATK. Fritschi jest trochę niepewną firmą. Chodzi mi o ich wpadki. Mimo że to Szwajcarzy, to pierwszy model Vipeca miał istotne wady, które dopiero wyeliminowano w kolejnych wersjach. Nie wiadomo jak to będzie z niezawodnością Xenic. Trudno powiedzieć jak ATK R12 się sprawdzi. Jeszcze się zastanawiam co myśleć o tym wiązaniu. Nieufnie podchodzę do dwóch spraw: brak dodatkowego trybu blokowania przodów na podejściu, psujące się blokowanie skibrake (w crest już Gerald to zgłaszał). Największą zaletą ATK jest budowa z twardego aluminium przy jednoczesnej lekkości. Nie ma drugiego takiego wiązania.
  5. Wczoraj dotykałem wiązanie ATK R12 (modele prezentacyjne) i rozmawiałem z polskim dystrybutorem. Zadawałem mu takie pytania, że nie umiał odpowiedzieć. Wiązanie jeszcze nie jest w Polsce w sprzedaży, oni jeszcze nie dostali nowych wiązań w wersjach sprzedażowych: w pudełku. Nie mają instrukcji użytkownika, nie mają instrukcji montażowych itp. O co mi chodzi: my Polacy jesteśmy bardzo na topie, nowe wiązania (ATK R12, Xenic) wchodzą na sezon 2019/20. Czyli nie jest możliwe, aby dzisiaj istniał szeroki zbiór użytkowników którzy mogliby się wypowiedzieć o praktyczności tych nowych modeli 😁😁😁 Jest tylko kilku blogerów i sponsorowanych zawodników, którzy mogli na tych modelach się przejechać. I coś tam ktoś napisał, ale to za mało aby można było z tego wyciągać wnioski czy to są dobre wiązania czy nie. Możemy tylko dyskutować teoretycznie o cechach. O to Ci chodzi ?
  6. Niech się pospieszą z tą S7, bo to jest kluczowa droga, która będzie alternatywą do A1+S1. Przy tak dużym ruchu dwie drogi stolica-południe są niezbędne. Ciągle na S7 (Kraków-Wawa) są odcinki które jeszcze nie są nawet w przetargu.
  7. MarioJ

    Sypie!

    Sypnęło naprawdę w Karkonoszach. Troszkę.
  8. Oczywiście w tym konkretnym przypadku masz rację. Ja dążę do tego aby mieć jak najlepszy sprzęt pod kątem zjazdu, na którym zrobię to co powyżej, czyli np. dwa-trzy syte zjazdy na dzień. W Karkonoszach w kwietniu zrobiliśmy z Kamilem 4 dobre zjazdy z przewyższeniem 1700m, ja byłem na narcie 95mm.
  9. przeczytaj sobie komentarze do tego artykułu, jest tam wymienionych kilka powtarzających się problemów tego wiązania: niski podnośnik, otwieranie się skibrake podczas podchodzenia, problemy z rockerowanymi podeszwami https://blisterreview.com/gear-reviews/salomon-atomic-shift-mnc-binding też bardzo ciekawa wypowiedź jakiegoś znanego zawodnika (Cody Townsend) biorącego udział w projektowaniu tego wiązania (salomon jego sponsorem jest): To answer your question and respond to Sam’s assertion, I was once skeptical of DIN 13 maximum. Early in the design process of the SHIFT we pushed for up to 16. But as I started to ski more and more on the Warden 13 binding because of it’s MNC and my full-time MTN Lab boot use, I started getting comfortable at DIN 13 and was learning I didn’t need a DIN 16 binding… and this is from a guy that’s 6’2″ 190lbs. From there, I still went into the SHIFT with a skepticism about the DIN 13 max. This season, I ended up filming my entire MSP films segment on the SHIFTs set to 13 and never had one single pre-release or unwanted release. Subsequently, I did have them release on two pretty good tomahawks…one release which I believe saved me from a season ending injury. Anyways, this season I’ve skied high consequence spine lines, jumped a multitude of 40+ and 50+ foot cliffs and skied some pretty chopped up snow and high speeds with no unwanted releases. For proof, check some of my recent instagram posts from BC…all was skied on the SHIFTS. So ultimately to answer you’re question, fuck yeah they’re good for charging.
  10. Jakby autor chciał sie doktoryzować z butów, to właśnie na wildsnow ukazał się nowy poradnik. W ciemno mogę polecić, chociaż jeszcze nie czytałem :-) SKI TOURING BOOT BUYING GUIDE https://www.wildsnow.com/11066/at-ski-backcountry-boot-buying-guide/ https://www.wildsnow.com/26796/ski-touring-boot-buying-guide-2/
  11. ja wiem że shifty sprzedają się świetnie, na forach na razie ludzie nie narzekają masowo na jakieś problemy z niezawodnością, to nie moja bajka, więc nie śledzę tego z wielką pasją, takie tylko echa znam
  12. Ja tego nie używałem ale jest wielu freerajderów którzy z radością pożegnali te ciężkie kloce. Lżejsze szyny znowu słabo trzymały albo były zawodne, więc po co? Z szyn to tylko najprostsze silvretty jeszcze mają sens dla wspinaczy do podejścia pod ścianę (możliwość wpięcia różnych butów). Masz teraz porządne Salomon Shift jako zastępnik szyny. Kompromisowo nowy Kingpin mwerks. ATK coś szykuje nowego dla potrzeb freerajdu.
  13. Wujot jak wiadomo, generalnie mamy podobne myślenie co do lekkości sprzętu. Chociaż ja zmierzam trochę w innym kierunku jeśli chodzi o uniwersalny zestaw. Moim zdaniem to jest narta około 90 pod butem, troszkę solidniejsza dla lepszego i bezpieczniejszego zjazdu, długość w granicach max wzrost odchyłka do 5 cm w dół, waga około 1200-1300g przy długości 170cm, do tego max lekkie wiązanie ale z bezpiecznikami i sensownymi podnośnikami (tutaj niewątpliwie wygrywa atk, brak niespodziewanych wypinań, jakość i waga). Buty skiturowe, lekkie, niezawodne i z dużą ruchomością, i tu jesteśmy w pełni spójni. Wiązania i buty jak najbardziej lekkie, oczywiście w granicach rozsądku (kwestie niezawodności), a narta trochę więcej drewna i ślizgu niż to mam obecnie. Natomiast, Twoie kategoryczne stwierdzenie "zasadniczo wszyscy tam trafiają" jest jednak lekko sprzeczne z tym co ja obserwuję. Poznałem kilku dobrych kolegów z naszego obszaru (DŚ) którzy robią vertical 1500m na zestawach które można określić freetourowymi. I dla nich ta jakość zjazdu jest ważniejsza, stąd zostają przy nartach około 100 pod butem, często cięższe przypadkowe wiązania pinowe. Nie widziałem takich ludzi na skialpie 45st, ale na ciut mniejszych nachyleniach radzą sobie świetnie. Więc wg moich obserwacji to są dwie kategorie ludzi zaawansowanych na turach: lekkie harpagany jak Wujot i freeturowcy z większą krzepą :-)
  14. Kamienie w Czarnej to legenda, były kiedyś, od 2-3 lat jest już ok. Ośrodek jest świetny, jeśli jest czynne tak powiedzmy 70% tras i więcej. Jest obecnie bardzo popularny, a jednocześnie za trudny dla przeciętnego turysty (czerwone trasy). Stąd na trasach jest wiele problemów: mało płynny ruch, degradacja tras przez słabych technicznie narciarzy, przystanki w niebezpiecznych miejscach, generalnie za dużo ludzi. Za słabo wyskalowane knajpy.
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...