Narty - skionline.pl
Jump to content

marionen

Members
  • Posts

    3,390
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    126

marionen last won the day on August 10

marionen had the most liked content!

1 Follower

Personal Information

  • Imię
    Mariusz
  • Miejscowość
    Dolny Śląsk
  • About me
    Narty to sens życia!!!
    No prawie.
    Ale narciarstwo i góry kocham.

Ski equipment

  • Narty marka
    Head i.speed, Head i.sl rd,Elan race slx, Blizzard g-power fs, Head ipeak 84, Voelk Amaruq i parę sz
  • Buty marka
    Fischer rc4 vacuum Pro 130
  • Gogle
    Uvex downhill 2000 race

Skills

  • Styl jazdy
    cięty i nie tylko, uwielbiam też śmig i wszystko wokoło slalomu
  • Poziom umiejętności
    8

Recent Profile Visitors

15,016 profile views

marionen's Achievements

Weteran

Weteran (6/6)

7.8k

Reputation

  1. Na Hintertuxie o przygotowanie tras dba 15 ratraków PistenBully. Co roku 3 najstarsze są wymieniane na nowe. Te starsze trafiają do niżej położonych ośrodków narciarskich. Średnie roczne zużycie paliwa (silniki diesla najnowszej generacji) ratraka to około 27-30 litrów oleju napędowego do tego około 3 litrów AdBlue, oczywiście na godzinę pracy. Największe różnice w spalaniu są w okresie zima lato. Katalogowe spalanie poniżej 20 litrów niemożliwe do osiągnięcia, chyba że na nizinach i z podniesionymi lemieszami. Tego lata na lodowiec trafił w ramach testów najnowszy PistenBully Eco. Ponoć miał palić sporo mniej od poprzedniej generacji. Na razie zużywa około 33 litrów na godzinę, no ale to pełnia lata i najgorszy śnieg do rozprowadzania. Ma natomiast jedną bardzo dużą zaletę, jest naprawdę mocny. Na stromych stokach starsza generacja ratraków by wjechać musiała wspomagać się liną i wyciągarką, nie chodzi o to, że jest za stromo tylko brakowało mocy. Nowy eco wjeżdża bez problemu pod najstromsze trasy pchając śnieg, nie używając wyciągarki. Pozdrawiam.
  2. @Jeeb Małe sprostowanie, nie zauważyłem, górny dworzec postawili w poprzednim sezonie, a teraz wykańczają dolny. Do października spokojnie będzie gotowy, tak sądzę...
  3. Problem polega na tym, że słońce jest bardzo często i nie pomagają nawet białe płachty, śnieg i lód topią się niezwykle szybko. Jeśli chodzi o wyciąg to teraz kończą dolną stację, tubylcy nazywają ją dworcem, górny dworzec będzie ukończony w tym sezonie. Dokładnego terminu nie znam, ale oni szybko budują. W 2013 roku od maja do października rozebrali stary i postawili nowy Tuxer Fernerhaus na wysokości 2660. Pracowali non stop całymi dobami po 24 godziny, cała budowa była oświetlona prawie jak w dzień. Dźwigi, kopary i śmigłowce pracowały bez przerw. Do października sporo w aurze może się zmienić. Ja lubię latem jeździć bo nigdy nie wiem czy warunki będą zimowe, wiosenne, letnie czy jesienne. Często cztery pory roku można odczuć w ciągu jednego czy dwóch dni. Nawet teraz wydawało się przez godzinę czy 2 że może coś spadnie białego... Pozdrawiam.
  4. Lato z nartami na Hintertuxie wydawały mi się zawsze oczywistością jak słońce nad Adriatykiem. Teraz już mam wątpliwości i zaczynam się obawiać, że w kolejnych sezonach Hintertux może dołączyć do innych austriackich lodowców i zamykać się na okres letni. Zdecydowanie wolę latem jazdę po lodzie i wodzie na lodowcach niż jazdę w jakiejkolwiek hali. Niestety nie tylko pogoda zniechęca do lodowców latem. Ceny niestety też się mocno zmieniają. Letni karnet na Hintertuxa w ubiegłym roku kosztował coś około 670 euro. W obecnym już przekroczył 1000 eu i mówimy tylko o okresie od maja do października. Koszty utrzymania ośrodka o tej porze są jednak niezwykle wysokie, zdecydowanie większe od zimowych. Nie pamiętam nigdy by lodowiec zamknął się dla grup sportowych, nawet w czasach covidowych, sportowcy trenowali całe lato. Obecnie jeżdżą tylko nieliczni amatorzy, a moło być tak pięknie... 20210801_103417.mp4 20210801_110435.mp4 Pozdrawiam...
  5. Hintertux już bez sportowych grup, praktycznie tylko jedna trasa. Jest dramatycznie słabo.
  6. Co do cen to odniosę się w innym wątku, dotyczącym dużo większego ośrodka narciarskiego...
  7. KPN lamentuje w Karpaczu, że za dużo turystów wchodzi na Śnieżkę i trzeba wprowadzać ograniczenia, limity, ruch jednokierunkowy. A wystarczy wyłączyć wyciąg na Kopę i będzie po problemie. 90 procent "turystów" zdobywających Śnieżkę korzysta z wyciągu Zbyszek. Inne szlaki z Karpacza czy Okraj nie są oblegane...
  8. Trochę dystansu, wyluzuj. Jedź gdzieś na lodowiec, to się odstresujesz. No i napisz jak było...
  9. Dwa lata temu jechałem w maju do Hochkar w obie strony bez jednego kawałka ekspresówki czy autobany... trasa przez Austrię i Czechy mega interesująca architektonicznie, krajobrazowo i przyrodniczo, polecam niespieszacym się. Ale jak kolega jeździ to nie wiem.
  10. A w ogóle to się należy cieszyć, że już nie ma w ośrodkach narciarskich wyciągów typu wyrwirączka. Jaki by był lament posiadaczy rękawic reusch, ziener, leki; ciuchów spider, kjus, descente, bogner... Zapewniam, że orczyk czy talerzyk to nie najgorsze rozwiązanie😉🙃🙂
  11. Piszesz o orczyku, a na filmie wyciąg talerzykowy. Jak dla mnie to różnica. Oba typy wyciągów normalne, choć osobiście wolę talerzykowy. Nigdy nie wiadomo z kim się wjedzie na orczyku. Co prawda kiedyś były orczyki jednoosobowe, ale obecnie już chyba niespotykane...
  12. Jeszcze sporo ich jeździ po Bałkanach, 45 oznaczało moc silnika, ta odmiana miała chyba pojemność 0.9 To jedena z odmian Yugo Koral. Były też odmiany nieco mocniejsze z większym silnikiem. Wszystkie Korale bazowały na włoskim Fiacie 127.
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Create New...