Narty - skionline.pl
Jump to content

SPGöral

Members
  • Content Count

    104
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

228 Excellent

About SPGöral

  • Rank
    Początkujący
  • Birthday 05/12/1996

Personal Information

  • Imię
    Patrick
  • Miejscowość
    München

Ski equipment

  • Narty marka
    Salomon
  • Buty marka
    Salomon

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. SPGöral

    Szczyrk

    Ten trawers widać też jeszcze na planie zagospodarowania terenu:
  2. SPGöral

    Szczyrk

    Masz błąd w tej mapie bez wirtualnych tras. Ten odcinek nr 6 na samej górze pod Halą Skrzyczeńską już nie istnieje. A raczej, nie jest przejezdny. Był to wcześniej trawers między trasami 4 i 2 przez las, który był też początkiem zielonej trasy nr 3. Wspólny odcinek 3 i 6 był tak samo szeroki, jak np. 2 i 4, więc fajnie się nim jeździło. Dzisiaj nie da się tam wjechać, bo trasa 4 została przeprofilowana i powstał wysoki bok trasy (armaty chyba też blokują dawny wjazd). Jedyne co zostało, to ten krótki wariant po lewej na Hali Skrzyczeńskiej. Na mapach poniżej zaznaczyłem dawny i aktualny przebieg tras dla porównania:
  3. Dzisiaj warunki naprawde trudne. Trasa 1 na koniec dnia miała tyle kamieni na dole, że nie dało się zjechać bez szkód na nartach. Kopę i talerzyk zamknęli o 12tej z powodu wiatru. Talerzyk o 14tej znowu puścili, ale MS takie miękkie, że nie dało się porządnie jechać. Juliany ok, bez muld. Golgota ok, ale ostatnie 20 metrów źle. Trawa wychodzi. O dziwo w lesie obok pod starym orczykiem jest śnieg i da się zjechać. 4 do Soliska miejscowo z brakiem śniegu, na 7 jeszcze więcej miejsc gdzie trawa wychodzi. Na Hali Skrzyczeńskiej też śniegu brakuje. Ale jest ratunek: Bieńkula była dobra do końca dnia! Bez większych muld, bez kamieni, bez przetarć. Szkoda że talerzyk nie chodził, bo bym popołudniu przejechał na COS. Juliany i Bieńkula uratowały dzień.
  4. 1 i 3 otworzyli popołudniu też oficjalnie. Relacja warunków z popołudnia (13ta do 16tej): 1 - dobra do 16tej, w pierwszej połowie bardzo dobra, tylko ostatnia stroma część troche kamieni i muld. 7 - bez sensu, muldy wszędzie, mokro 9 - dobra, ale wąsko (nie ratrakowana?) 10 - bardzo dobra w górnym odcinku, dobra w dolnym, tylko na zakręcie muldy i Solisko muldy 2 - bardzo dobra, troche nierówna (chyba nie ratrakowana) 3b - dużo śniegu ale nierówno Ogólnie im wyżej tym lepiej, bardzo mało lodu
  5. A dla pobicia rekordu proponuję wariant z trawersami: Ze Skrzycznego do Hali Skrz. Dalej na nr 7 i po 50m w prawo na trawers do trasy nr 4, dalej przez las starym korytarzem nr 3 do aktualnej nr 3, za ścianką od razu w prawo i w przeciwnym kierunku przez trasę nr 1a do nr 1. Na polanie od razu w prawo do trawersu leśnego w kierunku nr 5 i dalej Bieńkulą do dołu. Nie wiem czy ta trasa jest jeszcze możliwa. Trawersem z 1 do 5 jeżdziłem za czasów GATu, jak chciałem ominąć ostatnią ściankę na 1, bo brakowało na niej śniegu. Trasy 1a w przeciwnym kierunku nigdy nie jechałem, ale nie ma tam drzew i według mapy powinno być jakieś nachylenie do dołu. Następnym wyzwaniem jest oczywiście wystarczająca ilość śniegu, którego w tym roku już może być za mało.
  6. Dawna trasa 6 prowadziła tak: (Są 2 warianty wjazdu, niższy z trasy nr 4, albo wyższy, starym początkiem trasy 3 do Czyrnej, który szedł przez las między nr 4 i nr 2.)
  7. Mała rada dla tych co nie wiedzą: Kanapa B5 nie jest koniecznie potrzebna, żeby szybko przejechać na nartach z SMR do COS. Można wjechać talerzykiem na Małe Skrzyczne, i stamtąd na nartach w kierunku Zbójnickiej Kopy po grzbiecie. Trasa jest prawie zupełnie płaska i taki spacer bez odpinania nart trwa około 8 minut, więc nawet dla dzieci nie powinien być zanadto męczący. Dalej można normalnie zjeżdżać trasą 3c do Ondraszka.
  8. Słupy do oświetlenia na Golgocie chyba wciąż stoją, ale jak ją będą poszerzać o pas orczyka, to chyba słupy znikną.
  9. Akurat oświetlenie trasy nie jest drogie. A gondola dla nocnej jazdy i tak chodzi. Sens by był taki, że za bardzo mały koszt mieliby 3 zamiast 2 tras do wieczornej jazdy, bez dodatkowej obsługi dla wyciągu. Bieńkuli też nie trzeba by drugi raz ratrakować. Aktualnie nie idę na wieczorną jazdę, bo 2 trasy to troche mało, ale jakby jeszcze była Bieńkula, to już bym napewno czasami jechał wieczorem, przy czym mógłbym też mieć ze sobą kolegów, którzy wcale nie bedą jeździć po czarnej trasie, ale są tam bo przyjechali ze mną.
  10. No nie wiem. Za czasów Richtera numery tras w SON były od 1 do 13, teraz są od 1 do 11. 2 i 3 były oznakowane jako dwie osobne trasy do samego dołu, a teraz jest tylko 3 na spólnych odcinkach. Tak samo 4 i 7 poniżej Suchego były jako dwie trasy oznakowane już wtedy, jak była to tylko jedna trasa. Jedyne co mnie denerwuję, to że TMR nie zlikwidował trasy nr 6, bo ona chyba już nie istnieje. Wszystkie zmiany numeracji tras w SON/SMR: _ → 1a: nowy numer, wcześniej bez numeru 2 → 3,3d: od Hali Skrz. do Czyrnej 3 → 3a,3b: ze Skrzycznego do Hali Skrz. _ → 3c: nowy odcinek 3 → _: od rozgałęzienia na Małe Skrzyczne, teraz bez numeru 3 → _: od Hali Skrz. do połączenia ze starą trasą nr 2, teraz bez numeru (albo nr 6?) _ → 3: dojazd do gondoli, nowy odcinek 4 → 4,4a: nowy numer dla wariantu 4,7 → 4: od Suchego do Soliska _ → 7: dojazd do Soliska, nowy odcinek 13 → 8: od Golgoty do Hali Pośredniej, powrót do starej numeracji 8 12 → 9a: cała trasa, powrót do starej numeracji 9/9a _ → 10: od Hali Pośredniej do Soliska, nowy odcinek
  11. W Białce nawet nie ma 300m różnicy wzniesień.
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...