Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Hochzillertal 08-14 luty 2014


Rekomendowane odpowiedzi

Się wróciło to trzeba coś skrobnąć.

Droga: start z Włocławka, w tamtą stronę 13 h, powrót 11 h. W drodze powrotnej pobiłem dwa rekordy. Przejazd na jednym zbiorniku paliwa 920 km (VW Amarok 2,0 TDI). Oraz to, że rzeczone 920 km przejechałem jednym ciągiem bez żadnego pit stopu. Uznanie również dla moich pasażerów w tym 9-cio i 5-cio latka.

Mieszkanie: Kaltenbach - namiarów dokładnych nie mam bo pani nie ma nawet web strony. Znalazłem w wyszukiwarce kwater na stronie http://www.best-of-zillertal.at/de/winter/unterkuenfte/

koszt 700 Eu/ tydzień za 5 osób. Odległość 5 minut marszu od dolnej stacji.

Pogoda: no tu trochę było wkurzające bo od obfitych opadów śniegu pierwszego i drugiego dnia po wiatr, zamiecie trzeciego i piątego dnia. Praktycznie tylko ostatni dzień był idealny do jeżdżenia na nartach.

Warunki śniegowe: ogólnie to było bardzo ciepło, jednak ośrodek położony jest pow 1500 m (poza Golden Piste), więc śniegu nie brakło, ale zjazd do dołu od stacji pośredniej gondoli Hochzillertal - no niby otwarty, ale wąski i po kawie z mlekiem a nie po śniegu, nawet nie próbowałem, szkoda nart.

Ludzie: na przyszłość jak ktoś z forowiczów usłyszy, że w lutym lokiec3 chce jechać do tak popularnego ośrodka to niech mnie kopnie tam gdzie trzeba. Kolejek nie było może specjalnie dużych, ale wydajność transportu na górę zwłaszcza w centralnej części ośrodka jest nieco przesadzona i na najpopularniejszej trasie 5 i 6 wyglądało jak w Białce. W skrajnych częściach ośrodka jednak dało się pojeździć.

Trasy i wyciągi:

Ogólnie ośrodek można podzielić na dwie części: tą od strony Kaltenbach oraz tą od strony Hochfugen - niestety mało poznaną ze względu na różne okoliczności.

Od strony Kaltenbach Najlepsze trasy to od czerwonej 6 i wszystkie numery powyżej aż do 10. Na plus zasługuje komunikacja pomiędzy skrajnymi częściami ośrodka bo z górnej stacji Kristal Exspres można do dolnej stacji Neuhuttenbahn zjechać na raz, a w drugą stronę wystarczy podciągnąć się tylko jednym krzesłem (Schnee expres). Pod tym względem plus.

Wiele tras jest ze sobą połączona, tworząc możliwość dowolnych konfiguracji zjazdu. Jest to niby plus, jednak dla mnie nie. Nie jest problemem jeżeli dwie trasy krzyżują się tak, że narciarze zjeżdżają się praktycznie pod tym samym kierunkiem. Jednak kiedy różnice kierunków są znaczne nawet do przecięć pod kątem prostym tak jak to tworzy przez cały ośrodek trasa Z może to prowadzić do niebezpiecznych zderzeń a przynajmniej trzeba mocno uważać. Takich krzyżówek jest tu mnóstwo i ja uważam, że jest to do bani. Najgorsza część ośrodka to część centralna z dwoma krzesłami Mizunbahn i Sonnenjet. Oba te krzesła wyrzucają nieprawdopodobną ilość narciarzy na trasę 5 i 6 - jak wspomniałem jazda tam nie ma nic wspólnego z jazdą. No niby jeszcze można zjechać trasami 3 i 4, ale to są popierdułki nie trasy. Wystarczyłoby w zupełności postawić tam dwie czteroosobowe kanapy zamiast 6-cio i by było ok.

Do drugiej części ośrodka od strony Hochfugen można dojechać trasą 12 i krzesłem Wedelexpres. I na dół, tu uwaga: WISIENKA NA TORCIE Trasa czerwona nr 1 Shuttle Berg Zu Tal, 880 metrów przewyższenia, szeroko - żadnych zwężeń, stromość w górnych rejestrach czerwonej jednostajne nachylenie, długość ok 4 km, chyba tylko jeden łagodniejszy fragment. Mój Janek wysiadł w połowie (w ogóle jakoś tym wyjazdem mu nie szło). Zjechać tą trasę na raz to trzeba mieć kondychę i technikę, a zjechać ją po całości z prędkością na jaką pozwala ekspozycja to trzeba mieć i nerwy stalowe. W każdym razie cały czas trzeba robić, robić i końca nie widać, ale wrażenie po dojeździe na dół jest niesamowite. Dla tej trasy warto tu przyjechać. Dalej na stronę Pfaffenbuhel ze względu na Jasia się nie zapuszczaliśmy, więc jej nie opiszę. Chociaż widok na czarne trasy (których nie jestem zagorzałym miłośnikem) z opisanego powyżej zjazdu też jest imponujący i trasy wyglądają słusznie.

Zabezpieczenie tras: niestety tu mam najwięcej zastrzeżeń do gestorów ośrodka. Pomijając fakt, że dużo jest dróg na półkach skalnych to są one kompletnie niezabezpieczone. Ja rozumiem, że jak taka trasa biegnie w lesie i zdarzy się komuś spaść na dół to zatrzyma się na jakimś krzaku, czy pieńku. Tu chociaż na zakrętach po zewnętrznej nad przepaściami powyżej linii lasu powinny być jakieś siatki. A przepraszam jedną siatkę widziałem - przy zbiorniku wody - widocznie boją się, że im delikwent może ssaki zapchać.

Huty (dla niewtajemniczonych knajpy): z ichniego jedzenia nie korzystałem bo swojego jeszcze jakoś do domu nam się przywiozło, ale wyglądały niektóre stylowo.

Podsumowanie: ośrodek imponujący pod względem wielkości i nowoczesności i komunikacji. Pod względem bezpieczeństwa, prowadzenia tras niestety niezbyt wzorcowo. Nieco przerośnięta wydajność wyciągów w centralnej części ośrodka. Popularność ośrodka jest minusem. Plusem jest łatwy i szybki dojazd.

W sumie polecam dla samej ciekawości, ale nie w lutym.

Dziękuję za wypowiedź, a wytrwałym za dobrnięcie do końca.

Pozdrawiam.

PS Przechowalnia sprzętu duża szafka dla 5-6 osób 55 Eu/6 dni.

Edytowane przez lokiec3
  • Like 17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały tydzień w Hochzillertal ? Z mojego doświadczenia Na Hochzillertal można łatwo zrobić 10 000m przewyższenia i ok 100 km, warto przebić sie na 2 stronę i zjechać cały ośrodek.

No i z dziewięciolatkiem na pewno można takie wyczyny robić.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i z dziewięciolatkiem na pewno można takie wyczyny robić.

Pozdrawiam.

Nie o wyczyny mi chodziło... :) Pytałem czy zwiedzaliście inne ośrodki w dolinie ... a sanki zaliczone ? My ruszamy od soboty z 6 latkiem :)

Edytowane przez miraz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o wyczyny mi chodziło... :) Pytałem czy zwiedzaliście inne ośrodki w dolinie ... a sanki zaliczone ? My ruszamy od soboty z 6 latkiem :)

Nie zwiedzaliśmy. Moim zdaniem safari samochodowe na dwie rodziny co prawda małe - z dwoma dzieciakami jest bez sensu. Szkoda na to czasu. Tu gdzie mieszkaliśmy od momentu zamknięcia drzwi apartamentu ze spacerem, przebraniem butów w depozycie i wjazdem na górę wychodziło jakieś pół godziny. Wyjazd do innego ośrodka z pakowaniem całego majdanu do auta i zbieraniem dzieciaków i jeszcze "zapomniałem tego czy tamtego" wydłuża czas co najmniej o godzinę. Nie mówię już o umordowaniu się taką operacją. Jeszcze chyba parę lat pożyję to będzie czas i na inne ośrodki. Zawsze staram się tak szukać kwater, żeby auta nie używać. Za dużo z tym ceregieli. Sanek nie zaliczyliśmy. Nie wiem jak w Hochfugen, ale tu gdzie mieszkaliśmy warunki na to raczej marne były.

Dzieciaki wymoczyły tyłki w termach z resztą może i nie najwyższych lotów, ale bardzo tanie.

Pozdrawiam. Życzę miłej zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i z dziewięciolatkiem na pewno można takie wyczyny robić.

Pozdrawiam.

Można, można, a wręcz taki 9 latek prędzej zrobi niż starsi pod warunkiem, że jeździ od około 4-5 roku życia ale oczywiście kwestia podejścia rodziców więc nic mi do tego.

Z opisu, moim zdaniem zmarnowany wyjazd i chyba dlatego tyle narzekania. Zjeździłem cały ośrodek i wszystkie trasy zaliczyłem w Hochzillertal oraz Hochfugen i nie zauważyłem tam żadnych nieprawidłowości w zakresie zabezpieczenia tras, nie ma tam praktycznie żadnych tras nad urwiskami itp., nawet skiroute dobrze oznaczone i zabezpieczone więc moim zdaniem zarzuty chybione, a jeździłem tam 2 dni w styczniu tego roku więc wątpię żeby coś się zmieniło w tym zakresie do Twojego wyjazdu.

Co do oceny tras to moim zdaniem od wspomnianej przez Ciebie 1 w dół do Hochfugen lepsza jest czarna 4 po drugiej stronie gondoli bo większość własnie pcha się na czerwoną przez co jest niebezpieczniej, a czarna jest pusta i długo jest na niej sztruks. W Hochfugen natomiast godne polecenia są czarne 6 i 7, a w tym roku też jest nowość w postaci valley of joy, gdzie można pojeżdzić w wąskiej przełęczy tak dla odmiany. W Kaltenbach natomiast godne są czarna 7 i 8 oraz czerwona 3 i 6.

Oczywiście będąc w Dolinie Ziller bezwzględnie należy zaliczyć pozostałe ośrodki jak Zillertal Arena, Mayrhofen i Hintertux tym bardziej, że komunikacja za sprawą wąskotorowej bany jest wręcz idealna, choć Polak na pewno znajdzie wiele minusów :laughing:

Natomiast luty na wyjazd na narty do Austrii faktycznie jest chybiony nie tyle ze względu na tłok ale również i zdecydowanie wyższe ceny, a Kaltenbach jest również bardzo popularne nawet wśród miejscowych Tyrolczyków.

Tyle ode mnie, oczywiście jest to subiektywna ocena, która w dużej części zależy od osobistego podejścia :happy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze trasy to od czerwonej 6 i wszystkie numery powyżej aż do 10. Na plus zasługuje komunikacja pomiędzy skrajnymi częściami ośrodka bo z górnej stacji Kristal Exspres można do dolnej stacji Neuhuttenbahn zjechać na raz, a w drugą stronę wystarczy podciągnąć się tylko jednym krzesłem (Schnee expres). Pod tym względem plus.

Z mapy wynika,że W ostatnim roku dobudowano kanapę Kristall Express.Możesz podać jakie ma ona przewyższenie,bo z konfiguracji terenu wydaje mi się ,że większe niż kanapa Schnee Express przy której były moje ulubione trasy w zeszłym sezonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lokiec3 napisałeś " Najlepsze trasy to od czerwonej 6 i wszystkie numery powyżej aż do 10. Na plus zasługuje komunikacja pomiędzy skrajnymi częściami ośrodka bo z górnej stacji Kristal Exspres można do dolnej stacji Neuhuttenbahn zjechać na raz, a w drugą stronę wystarczy podciągnąć się tylko jednym krzesłem (Schnee expres). Pod tym względem plus."

Z mapy wynika,że W ostatnim roku dobudowano kanapę Kristall Express.Możesz podać jakie ma ona przewyższenie i obłożenie,bo z konfiguracji terenu wydaje mi się ,że większe niż ma kanapa Schnee Express przy której były moje ulubione trasy w zeszłym sezonie,ale też kilkanaście minut w szczycie trzeba było odstać w kolejce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lokiec3 napisałeś " Najlepsze trasy to od czerwonej 6 i wszystkie numery powyżej aż do 10. Na plus zasługuje komunikacja pomiędzy skrajnymi częściami ośrodka bo z górnej stacji Kristal Exspres można do dolnej stacji Neuhuttenbahn zjechać na raz, a w drugą stronę wystarczy podciągnąć się tylko jednym krzesłem (Schnee expres). Pod tym względem plus."

Z mapy wynika,że W ostatnim roku dobudowano kanapę Kristall Express.Możesz podać jakie ma ona przewyższenie i obłożenie,bo z konfiguracji terenu wydaje mi się ,że większe niż ma kanapa Schnee Express przy której były moje ulubione trasy w zeszłym sezonie,ale też kilkanaście minut w szczycie trzeba było odstać w kolejce.

Parametrów nie pamiętam, ale jest to najbardziej skrajna kanapa w tej części ośrodka. Poza tym końcówka dojazdu do niej jest dość szybka więc wielu ludzi tam się nie zapuszcza. A trasa 10 fajna.

Pozdrawiam.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...
Trasy i wyciągi:

Ogólnie ośrodek można podzielić na dwie części: tą od strony Kaltenbach oraz tą od strony Hochfugen - niestety mało poznaną ze względu na różne okoliczności.

W Zillertal byliśmy w drugiej połowie marca, ale jakoś dopiero teraz, jak skończył się sezon narciarski, zebrałem się żeby coś na ten temat napisać.

Ponieważ chcieliśmy dzieciakom pokazać wszystkie ośrodki narciarskie w Zillertal, więc codziennie odwiedzaliśmy inny i dlatego my też zdążyliśmy zwiedzić tylko tę część od strony Kaltenbach, a do Hochfügen na sam koniec dnia wyskoczyliśmy sobie w dwójkę z synem tylko na jeden zjazd.

Od strony Kaltenbach Najlepsze trasy to od czerwonej 6 i wszystkie numery powyżej aż do 10. Na plus zasługuje komunikacja pomiędzy skrajnymi częściami ośrodka bo z górnej stacji Kristal Exspres można do dolnej stacji Neuhuttenbahn zjechać na raz, a w drugą stronę wystarczy podciągnąć się tylko jednym krzesłem (Schnee expres). Pod tym względem plus.

Wiele tras jest ze sobą połączona, tworząc możliwość dowolnych konfiguracji zjazdu. Jest to niby plus, jednak dla mnie nie. Nie jest problemem jeżeli dwie trasy krzyżują się tak, że narciarze zjeżdżają się praktycznie pod tym samym kierunkiem. Jednak kiedy różnice kierunków są znaczne nawet do przecięć pod kątem prostym tak jak to tworzy przez cały ośrodek trasa Z może to prowadzić do niebezpiecznych zderzeń a przynajmniej trzeba mocno uważać. Takich krzyżówek jest tu mnóstwo i ja uważam, że jest to do bani. Najgorsza część ośrodka to część centralna z dwoma krzesłami Mizunbahn i Sonnenjet. Oba te krzesła wyrzucają nieprawdopodobną ilość narciarzy na trasę 5 i 6 - jak wspomniałem jazda tam nie ma nic wspólnego z jazdą. No niby jeszcze można zjechać trasami 3 i 4, ale to są popierdułki nie trasy. Wystarczyłoby w zupełności postawić tam dwie czteroosobowe kanapy zamiast 6-cio i by było ok.

Mam podobne wrażenie jak kolega Łokieć. Trasy się krzyżują, miejscami się bardzo zwężają, ta sama trasa na jednym odcinku jest stroma, a trochę dalej jest całkiem płaska, ogólne wrażenie jakby bałaganu.

W moim odczuciu to był najmniej atrakcyjny ośrodek narciarski w dolinie Zillertal, chociaż nie wykluczam, że moje odczucia byłyby może inne, gdy nie było tak gorąco i nie byłoby ciężkiej, topniejącej "kaszy" na niżej położonych odcinkach tras.

Do drugiej części ośrodka od strony Hochfugen można dojechać trasą 12 i krzesłem Wedelexpres. I na dół, tu uwaga: WISIENKA NA TORCIE Trasa czerwona nr 1 Shuttle Berg Zu Tal, 880 metrów przewyższenia, szeroko - żadnych zwężeń, stromość w górnych rejestrach czerwonej jednostajne nachylenie, długość ok 4 km, chyba tylko jeden łagodniejszy fragment.

Dokładnie tak!

To był właśnie ten zjazd, który w charakterze premii na sam koniec dnia zafundowaliśmy sobie z synem :)

Cud, miód i orzeszki - palce lizać!

Jeśli reszta Hochfügen wygląda tak samo atrakcyjnie, to ten ośrodek faktycznie może być wart swojego miejsca w piątce najlepszych ośrodków narciarskich na świecie - http://www.skiresort.info/best-ski-resorts/

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...