Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Gogle z polaryzacją czy fotochromem


Pional

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zamierzam zakupić gogle. Wybór padł na UVEX downhill 2000. Mam jednak dylemat przy wyborze między polaryzacją a fotochromem (z jednym i drugim kosztują 700 a tyle nie chcę wydać. Co poradzicie? Fotochrom (520) czy polaryzacja (400). Który wariant lepiej się przyda na nartach (jazda Włochy i Austria). Co byście wybrali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zamierzam zakupić gogle. Wybór padł na UVEX downhill 2000. Mam jednak dylemat przy wyborze między polaryzacją a fotochromem (z jednym i drugim kosztują 700 a tyle nie chcę wydać. Co poradzicie? Fotochrom (520) czy polaryzacja (400). Który wariant lepiej się przyda na nartach (jazda Włochy i Austria). Co byście wybrali?

We Włoszech chyba polaryzacja ale na Austrie koniecznie fotochrom:stupid:

Na poważnie- z własnego doświadczenia fotochrom bardzo się przydaje.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zamierzam zakupić gogle. Wybór padł na UVEX downhill 2000. Mam jednak dylemat przy wyborze między polaryzacją a fotochromem (z jednym i drugim kosztują 700 a tyle nie chcę wydać. Co poradzicie? Fotochrom (520) czy polaryzacja (400). Który wariant lepiej się przyda na nartach (jazda Włochy i Austria). Co byście wybrali?

Moje doświadczenia z jednym i drugim są nie najlepsze w kontekście nart - każdy z tych 2 czynników obcina ci część światła.

Fotochrom reaguje na UV i nawet jak jest mgła, to wysoko w górach ściemni się, jest bezwładny, tzn. śiemnia się szybko, rozjaśnia dość wolno - wjedziesz w cień, i nic nie widzisz przez moement. Polaryzacja świetna jest na wodzie i w aucie, czsem w korzystnych warunkach może dostrzeżesz coś więcej we mgle, ale to zawsze kosztem przyciemnienia :)

Z praktyki - po różnych eksperymentach - warto wydać na dobre gogle, z dobrym szkłem, dobrą optyką. Tyle.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze gajowy01 pisze, fotochromy są "bezwładne". Trudno w tym przypadku udzielić konkretnej rady. Każdy ma inny wzrok i inaczej jego oko reaguje na światło( brak światła też, oczywiście). Ja noszę okulary i moje oczy nie są najlepsze. Okulary, jak to w przypadku okularników, mam niezłe, dobre "szkła", jakieś filtry itp. Na te okulary zakładam gogle firmy uvex z fotochromem. Nie pamiętam co to za model, ale moje nie kosztowały 700 zł. Zapłaciłem za nie coś koło 3 stów. Służą mi już ze 3 sezony. Mogę je polecić. Nie wiem jak te moje okulary, i ich "optyczne cechy" współdziałają z cechami gogli,ale efekt końcowy jest dość dobry. Gogle mają szybkę S1, na słońcu S2. Dla mnie dobre, sprawdziły się i na lodowcu, w słońcu Italii i mgle Jaworzyny Krynickiej.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinie przydatne. Jest trochę racji w tym, że przy zmianie warunków (wjazd w cień lub w słońce) fotochrom potrzebuje trochę czasu, żeby się dostosować. Zakres downhill 2000 też nie jest specjalnie szeroki - jest w przedziale s2-s3 . Więc tu chyba odpowiedź mam, że chyba nie jest to warte grzechu. A jakie macie opinie na temat polaryzacji? Czy ona coś daje ? Słońce, śnieg - teoretycznie polaryzacja powinna zdawać egzamin. Jakieś doświadczenia z polaryzacją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinie przydatne. Jest trochę racji w tym, że przy zmianie warunków (wjazd w cień lub w słońce) fotochrom potrzebuje trochę czasu, żeby się dostosować. Zakres downhill 2000 też nie jest specjalnie szeroki - jest w przedziale s2-s3 . Więc tu chyba odpowiedź mam, że chyba nie jest to warte grzechu. A jakie macie opinie na temat polaryzacji? Czy ona coś daje ? Słońce, śnieg - teoretycznie polaryzacja powinna zdawać egzamin. Jakieś doświadczenia z polaryzacją?

2 z 3 osób, które wypowiadają się w tym wątku używają fotochromów (mimo jakiś tam uwag), więc nie powiedziałbym, że otrzymałeś od forum informację o nieprzydatności takich gogli.

Na pewno fotochromy nie zmieniaja swojej charakterystyki w jeden moment, jednak różnice w ilości światła są o wiele większe pomiędzy dniem słonecznym ( i to zarówno na słońcu jak i w cieniu) a dniem pochmurnym/mglistym niż pomiędzy cieniem i w słońcu w pogodny dzień. W moim przypadku (gogle Carrera kupione ze 300 ileś złotych) fotochromy sprawiły że mam jedne gogle na każdą pogodę i nie obarczam się zabieraniem na wyjazd większej ilości par.

Polaryzacja sprawia, że widok gór, chmur i nieba jest bardziej wyrazisty, atrakcyjny. Fajna rzecz. Wpływu na komfort samej jazdy nie ma, gdyż nie sprawia, że śnieg, jego rodzaj i ukształtowanie (np muldy) jest widzialny lepiej.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinie przydatne. Jest trochę racji w tym, że przy zmianie warunków (wjazd w cień lub w słońce) fotochrom potrzebuje trochę czasu, żeby się dostosować. Zakres downhill 2000 też nie jest specjalnie szeroki - jest w przedziale s2-s3 . Więc tu chyba odpowiedź mam, że chyba nie jest to warte grzechu. A jakie macie opinie na temat polaryzacji? Czy ona coś daje ? Słońce, śnieg - teoretycznie polaryzacja powinna zdawać egzamin. Jakieś doświadczenia z polaryzacją?

Nic nie daje w górach, na śniegu - chyba że ktoś bardzo chce to dostrzec :) Może widoczki tak, ale "śniegu lepiej nie przeczytasz" a to miałby jakiś sens.

Co do fotochromu - jeszcze raz - od bezwładności gorsze jest co innego - reaguje to na UV - a tego wysoko w górach jest nadmiar - i często mimo słabej widoczności, ew. mgły, gogle są ciemne co sprawę pogarsza.

To wszystko nie znaczy że nie da się nigdy używać gogli z ww. cechami - ale jeśli miałbym przepłacać to bez sensu.

Ja swoich przestałem używać dość szybko bo kupiłem lepsze z niezłą optyką, bez auto-bajerów za to z 2 szybkami w zestawie.

Tamte sprzedałem uczciwie tanio, i tyle :)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wielu rozmyślaniach, nieprzespanych nocach, tułaczce połączonej z biciem się z myślami mój wybór padł na gogle z fotochromem. Dziękuję za opinie. Z niecierpliwością czekam na porządny śnieg w Pec i jadę wypróbować. Pozdrawiam.

nie zapomnij o jeszcze jednej bardzo ważnej rzeczy - gogle muszą być wygodne - nie za małe ani za duże, nie powinny uciskać nosa itp. Warto przymierzyć przed zakupem, potem dobierać szybkę do ramki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem podobnego zdania co kolega Gajowy i Bumer. Sam borykałem się z tym i padło na godle z dobrą optyką i z wymiennym wizjerem + soczewki na łoczy ( mam -1) Zasadniczo zawsze jeżdżę na wizjerze tzw 0.

koledzy a jak ocenić dobra optykę ? jakie modele konkretnie proponujecie ?mam Uvexy Apache S1 (pomarańczowa szyna ) na słabą pogodę a jak mocno świeci to wyciągam z kieszeni Briko z S3 ( Superfound czy jakoś tak kupione za 70 zł )

A rozglądam się za Giro jakieś doświadczenie z tą firmą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zapomnij o jeszcze jednej bardzo ważnej rzeczy - gogle muszą być wygodne - nie za małe ani za duże, nie powinny uciskać nosa itp. Warto przymierzyć przed zakupem, potem dobierać szybkę do ramki

Dlatego wiem, że downhill jest jak najbardziej ok. A poza tym robią genialną sprawę z szybą. Występuje tak jak pisałem wcześniej z szyba zwykłą "bez dodatków". Z samą polaryzacją, z samym fotochromem i z z polaryzacją i fotochromem razem. Poszczególne opcje różnią się ceną. A gogle są naprawdę fajne i duże i wygodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy a jak ocenić dobra optykę ? jakie modele konkretnie proponujecie ?mam Uvexy Apache S1 (pomarańczowa szyna ) na słabą pogodę a jak mocno świeci to wyciągam z kieszeni Briko z S3 ( Superfound czy jakoś tak kupione za 70 zł )

A rozglądam się za Giro jakieś doświadczenie z tą firmą ?

Dobra optyka? Jak najmniejsze zniekształcenia w szybce, niby barwa "zero" ale w jednych potrafi być ciemniejsza a w innych zbliżona do naturalnego widoku. Ważne aby nie parowały, przynajmniej znacznie spowalniały zaparowanie...no i najważniejsze! Mierzymy razem z kaskiem!! Nie zawsze są to elementy spasowane. Źle dobrane godle będą naciskały na nos. Ja mam od kilku lat jedne i te same, Carrera X ( coś tam) mógłbym śmiało polecić.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra optyka, - właśnie, co to jest? Nie bardzo wiem. Co do kształtu, wygody, parowania, wszyscy chyba się zgadzamy, to nie podlega dyskusji. Dobra optyka, to moim zdaniem brak zniekształceń. Nie da się ich uniknąć,nigdy! Zniekształcenia obrazu nie powstają jedynie na szybce gogli. Znacznie większe powodują choćby okulary czy nawet nasze oko. Praktycznie nie ma idealnego oka z idealnymi soczewkami, mięśniami, płynami, nerwami. Niech się nad tym zastanawiają okuliści, zostawmy to.

Szybka powinna powodować jak najmniejsze zniekształcenia! Zależy to oczywiście od materiału z którego jest wykonana. Ten materiał powinien być odporny na zarysowania. Na nic najlepsze materiały jak ktoś paluchami dotyka szybek,chucha i rękawem,lub serwetką papierową, czyści szybkę!!! Zgroza! Takim ludziom wystarczą najtańsze, chińskie gogle za 20 zł! Na inne szkoda pieniędzy.

Druga kwestia, parowanie. Jest to funkcja różnicy temperatur i wilgotności powietrza. Tu praktycznie nic nie da się zrobić poza poprawieniem wentylacji. Psikanie specjalnymi płynami moze pogorszyć optykę (np. przeźroczystość a nawet zniekształcenia). Są też płyny którymi powlekamy szybkę i ja polerujemy. Jej gładka powierzchnia ponoć jest bardziej odporna na "przyklejanie się" pary wodnej. Może i tak jest, ale jak tej pary mamy tak dużo, że tworzą się krople!

Z moich długoletnich doświadczeń "okularowo-optycznych" jeden wniosek.

Dbać o szybki gogli. Nie wycierać ich byle czy a jedynie specjalnymi ściereczkami do okularów. Starać się nie psikać szybek jakimiś specyfikami, a jeśli już, to te gogle z najzwyklejszymi szybkami. Później je wypolerować odpowiednią ściereczką.

Nie sugerować się opisami różnych technologii zastosowanych w szybkach gogli. To z reguły pic, chwyt marketingowy, (porównajcie sobie opisy nart, butów), bo praktycznie nie jesteśmy w stanie tych zastosowanych technologii dostrzec.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...