Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Kasprowy - jak Wam się podoba ...


JC

Rekomendowane odpowiedzi

Podoba

Podoba się bardzo, bardzo, bardzo. Ale ta przrpusytowoś to porażka 180 lato i 360 zima, gdzie tego typu kolej powinna i ma w każdym normalnym alpejskim kraju 1200 bez względu na porę roku!!! Przepustowośćą kieruje wolny rynek czyli popyt, a nie TPN i inne zielone du...i. Zamiast u góry wybudować/pozwolić wybudować jakieś centrum z knajpami,itd żeby te ludziska faktycznie tych Tatr niezadeptali, a zresztę kto z tych co wyjedzie na Kasprusia idzie w Tatry dalkej niż 20 kroków od górnej stacji ... w czym w szpilkach.... a niechce mi się już pisać......polska kraina apsurdów.

Geatulacje dla PKL przedewszystkim za samozaparcie i upór w dążeniu do celu, jeszcze raz gratuluję:) .

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja się mam czym pochwalić po kilku nie udanych prubach:D (Parking koło ronda,bus a w busie baca; baco chodzi kolejka na K-owy, Baca: no pewnie ze chodzi co by miałanie chodzić,siadojcie to wos zawizę, no to jedziemy przyjeżdżamy do Kuźnic no i wiecie co dalej:mad: :mad: a baca::)dutki zarobione )10 stycznia tego roku udało sie mi wjechać na kasprusia jeszcze starą kolejką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pochwalę się że i ja miałem przyjemność 14 marca, pierwszy i ostatni raz odstać swoje 3 godziny w kolejce do starej kolejki na Kasprowy. :) Biorąc pod uwagę zakładaną przepustowość tej nowej to jeszcze będzie można sobie trochę postać w kuźnicach, choć nie wiem czy się jeszcze raz skuszę, lepszym sposobem na rozgrzewkę jest spacer do goryczkowej, a jak się idzie w normalnych butach to i w 45 min się spokojnie zajdzie...:D

Pytanie tylko nasuwa się jedno >> po co robić modernizację za tyle milionów jak na dobrą sprawę praktycznie nic się nie zmieni? Oj powinni się nasi uczyć od Austryjaków, powinni!!!:mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko nasuwa się jedno >> po co robić modernizację za tyle milionów jak na dobrą sprawę praktycznie nic się nie zmieni? Oj powinni się nasi uczyć od Austryjaków, powinni!!!

Modernizację robi PKL pod dyktando TPN:( i chcąc uzyskać pozwolenie na budowę muszą "śpiewać tak jak TPN im zagra. Bo jak by mieli wolną rękę to ta kolej napewno by zupełnie inaczej wyglądała np: nie było by stacji pośredniej tylko jechało by się bez przesiadki na samego kasprusuia.

A robi się to generalnie dla zysku, i PKL musiał coś zrobić bo jeszcze parę lat i stara by nie dostała pozwolenia na użytkowanie !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym śpiewaniem to masz rację!! to że kolejkę trza było zrobić nową to wiadomo i cieszy że udało się cokolwiek wywalczyć :) tylko żal się robi kiedy popatrzymy na Słowaków, oni też mają park narodowy a jednak potrafią z władzami sie dogadać i coś zrobić, poprawić, zainwestować i potem czerpać z tego i z nas profity!! a ja bym tak sobie marzył żeby i u nas można było tak, bo przecież jest gdzie... ... tylko nie ma jak!! :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klota(wagon) ładny, właściwie normalny taki jak wszędzie tylko te słupy jakoś licho wyglądają:(

nam (z SB i WITUŚ)się udało w zeszłym sezonie (w tym roku)wjechać bez kolejki,no prawie bez,staliśmy w drzwiach wejściowych

kilka razy śmignęliśmy do kotła i zdążyliśmy się zmieścić w czasie na miejscówkę powrotną

i to mi wystarczy za całe nartowanie w zakopcu (ja z plebsu muszę jechać do okolicznych miejscowości)

:mad: a taki widok jak u JC (w pierwszej galerii na pierwszym zdjęciu) powoduje u mnie odruch wymiotny.no nie bede stał i już!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dopeto odpał, powiem wam że władze PKL to mają święt nerwy, poczytajcie:

Budowa kolei na Kasprowy godzi w Konstytucję RP.

Pracownia na rzecz Wszystkich Istot wraz z 9 innymi organizacjami złożyła wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich z powodu złamania przez organy administracji państwowej konstytucyjnej zasady zrównoważonego rozwoju w sprawie rozbudowy kolei linowej na Kasprowy Wierch. W toczącym się postępowaniu administracyjnym głos naukowców, organizacji społecznych został zupełnie pominięty. Pomimo tego, iż nadal toczą się krajowe i wspólnotowe procesy administracyjno-sądowe oraz nie zapadł wiążący wyrok w sprawie, prace budowlane w Tatrach trwają.

Konstytucyjna zasada zrównoważonego rozwoju została naruszona przez organy administracji Rzeczpospolitej Polskiej poprzez wydanie zgody (wynikającej z wielu decyzji administracyjnych) na realizację inwestycji modernizacji kolei linowej Kuźnice Kasprowy Wierch zezwalającej na zwiększenie przepustowości kolei z 180 osób na godzinę do 360 osób na godzinę, przez co nastąpi zwiększenie presji na obszar Tatrzańskiego Parku Narodowego i obszaru Natura 2000 - Tatry.

"Zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju decyzja zezwalająca na modernizację kolei powinna być poprzedzona rzetelnym raportem oceny oddziaływania inwestycji na środowisko, czyli zbadaniem wypływu tej inwestycji na przyrodę, a to nie zostało wykonane. Decyzja wydana w ten sposób równoważyłaby interesy ochrony środowiska i rozwoju gospodarczego" - mówi Radosław Ślusarczyk ze Stowarzyszenia Pracownia na rzecz Wszystkich Istot.

Konstytucja RP w art. 5 stanowi, że "Rzeczpospolita Polska strzeże niepodległości i nienaruszalności swojego terytorium, zapewnia wolności i prawa człowieka i obywatela oraz bezpieczeństwo obywateli, strzeże dziedzictwa narodowego oraz zapewnia ochronę środowiska, kierując się zasadą zrównoważonego rozwoju ". Ochrona środowiska jest więc obowiązkiem organów państwowych.

Organizacje ekologiczne, naukowcy i przyrodnicy, w tym Państwowa Rada Ochrony Przyrody, nie sprzeciwiają się modernizacji wyeksploatowanej kolei, jedynie stoją na stanowisku, że rozbudowa kolei powinna się odbyć z poszanowaniem prawa obywateli i przyrody. Domagamy się zbadania skutków oddziaływania na przyrodę Parku Narodowego zwiększenia przewozowości kolei linowej, poprzez wykonanie prawem nakazanej oceny oddziaływania tej inwestycji na środowisko.

W związku z tym, obecnie prowadzone prace przy budowie nowej kolei przez PKL nie powinny mieć miejsca!

W chwili obecnej przed sądami krajowymi i wspólnotowymi toczą się postępowania w kwestii łamania prawa przy realizacji tej inwestycji. Tylko po wydaniu przez te organy prawomocnych wyroków mogą być prowadzone prace budowlane przy kolei linowej na Kasprowy Wierch. Tatrzańska przyroda to nie poligon doświadczalny, a skutki zniszczenia chronionej przyrody będą nieodwracalne.

Przypomnijmy:

Komisja Petycji Parlamentu Europejskiego uznała wystosowaną skargę jedenastu organizacji ekologicznych za zasadną i nakazała Komisji Europejskiej wszczęcie śledztwa w tej sprawie. Obecnie śledztwo jest w toku. Liczymy na to, iż Unia Europejska rozpatrzy szybko tę sprawę, co uniemożliwi rozbudowę kolei, a także skutkować będzie, w przypadku stwierdzenia złamania prawa unijnego, karami finansowymi.

Zarzucamy Rzeczpospolitej Polskiej, działającej poprzez organy administracji publicznej, w tym poprzez Ministra Środowiska i Burmistrza Miasta Zakopane, we współdziałaniu z Wojewodą Małopolskim i Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Zakopanem, złamanie bezwzględnie obowiązujących przepisów polskiego oraz wspólnotowego prawa , a w szczególności art. 6 (3) Dyrektywy Rady 92/43/EWG z dnia 21 maja 1992 roku w sprawie ochrony siedlisk naturalnych oraz dzikiej fauny i flory (dalej określanej jako "Dyrektywa Siedliskowa").

Inwestycja polegająca na rozbudowie kolei linowej "Kuźnice - Kasprowy Wierch" jest inwestycją, które nie jest bezpośrednio związana lub konieczna do zagospodarowania terenu chronionego Natura 2000, a ma być zrealizowana w jego sercu . Jest to, więc inwestycja, która powinna zgodnie z art. 6(3) Dyrektywy Siedliskowej podlegać odpowiedniej ocenie jej skutków dla danego obszaru z punktu widzenia założeń jego ochrony.

Tymczasem organy administracji nie przyjmują do wiadomości, że inwestycja może w istotny sposób oddziaływać na ten obszar. Zdaniem skarżącego możliwość istotnego oddziaływania jest oczywista i wynika ze zgromadzonych w sprawie dokumentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sobie sfilmujesz kolejkę i potem puścisz na szybkim podglądzie to przepustowość bardzo się zwiększy:)

a tak poważnie ,znajdź w dany technicznych minimalny czas przejazdu jednego odcinka,podziel przez 60 min.,pomnóż przez ilość osób we wagonie już wiadomo ile max na godzinę ludzisków się "wdrapie" na kasprusia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tam kasprowy podoba sie i z kolejka i bez,

mam nadzieje ze dzieki modernizacji kolejka nie bedzie tak bardzo wrazliwa na pogodę. nie twierdze ze ma chodzić podczas silnych wiatrów ale może podniosą granicę bezpieczeństwa

oczywiscie chwała PKL za upór (ale kase też potrafia liczyć) ja licze ze to pierwszy krok do dalszych inwestycji czyli modernizacji goryczkowej czy budowy krzeseł do świńskiego kotła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...