Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

4x4


SB

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się czy do samochodu z napędem na 4 koła jest sens nabywać łańcuchy, co prawda moje doświadczenia z tego rodzaju samochodem nie są duże, bo dopiero od roku takim jeżdzę, jednak to co przetestowałem mówi mi że zakładając łańcuchy raczej wiele nic nie pomoże.

Może ktoś z was ma własne doświadczenia i chciałby się nimi podzielić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy do samochodu z napędem na 4 koła jest sens nabywać łańcuchy, co prawda moje doświadczenia z tego rodzaju samochodem nie są duże, bo dopiero od roku takim jeżdzę, jednak to co przetestowałem mówi mi że zakładając łańcuchy raczej wiele nic nie pomoże.

Może ktoś z was ma własne doświadczenia i chciałby się nimi podzielić?

Na normalne drogi gdzie odbywa się ruch mimo pokrywy śnieżnej bez sensu. Tylko jak pojedziesz w rejon gdzie bez łańcuchów nie wpuszczają możesz mieć problem. Weź wytłumacz takiemu Słowakowi lub innemu, że twoje auto z napędem na 4 i na zimówkach lepiej śmiga w śniegu niż jego z napędem na 2 i w łańcuchach. Mam bardzo stare Audi 80 quattro. Często jeżdżę po polnych drogach. Jak zawieje to kaplica normalnym autem. Ja stosuję technikę taką:

dobre zimówki o wysokim profilu, w bagażniku 10 (dziesięć) bloczków betonowych po 30 kg każdy i żadnych łańcuchów nie mam. DajE słowo, że w świeżym śniegu do wysokości reflektorów da sie jechać. Parę razy zdarzyło sie stanąć w zaspie takiej, że drzwi nie można było otworzyć. No to saperka troszkę tylną oś się odkopuje, blokada i do tyłu. Jeszcze ani razu, żaden ciągnik mnie ze śniegu nie wyciągał do 4 lat. A normalnymi autami jak jeździłem to troszkę tych ćwiarteczek straciłem za wyciąganie. A i sąsiedzi z linkami przychodzą jak popada bo pod górę ulica i nikt jej nie odśnieża, ale wtedy jest radocha.

Jeśli można to powiedz co masz za autko a powiem ci co nim możesz, trochę się na tym znam.

Znowu się rozpisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając kwestie przyczepności, kopnego śniegu itp ..

Odpowiem tak ... ciekawe co zrobisz jak Ci policjant w Polsce, Austrii, ... powie - proszę złożyć łańcuchy? :)

No właśnie takiej sytuacji się obawiam z tym policmajstrem, choć też nie wiesz co zrobi taki policjant jak stwierdzi ze to auto jest 4x4.

A jeśi chodzi o kopny śnieg to przy napędzie 4x4 łańcuchy mogą prędzej zaszkodzić niż pomóc, bo jadąc z odpowiednią prędkością(odpowiednio wysoką) pojadę po tym śniegu, a łańcuchy wygrzebują ten śnieg z pod kół i autko może na podłodze zawisnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, łańcuchy każą przeważnie zakładać samochodom osobowym, ciężarowym, itp.

Nie zdarzyło mi się w ciągu 2 lat jeżdżenia 4x4, by mi policja kazala zakladac lancuchy do Jeepa.

Ale .... nie traktuj tego zobowiazujaco, bo w Polsce to moze nie, ale w Austrii moga kazac Ci zalozyc i na 4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na twoim miejscu kupiłbym łańcuchy tylko w razie takiej sytuacji z policją jaką opisuje JC bo skoro masz 4x4 to tak naprawdę raczej się nie przydadzą. Poczytaj sobie w internecie o technikach wyjeżdżania z kopnego śniegu i nie będziesz miał problemu. Zwróć też uwagę jak masz rozłożoną siłę napędu. To jest ważne przy unikaniu poślizgów aby odpowiednio wchodzić w zakręty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to mówił Hołek... :-P

żeby wyjechać z zaspy...

skręcamy koła...

wpinamy 1...

dodajemy gazu i już jesteśmy wolni...

jak go pytano w jakimś programie motoryzacyjnym...

o poradę na zimę dla kierowców. :-P

mi też jeszcze nie zdarzyło się że gdzieś nie wyjechałem...

choć na 4-ro sezonowych zimówkach już zdarzyło mi się ślizgać 4 kołami w miejscu...

podjeżdżając do domu...

hmm a czy w przepisach nie ma że łańcuchy mają być na kołach napędzających (tam gdzie są obowiązkowe)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm a czy w przepisach nie ma że łańcuchy mają być na kołach napędzających (tam gdzie są obowiązkowe)...

Zgadza się a w przypadku 4x4 trzeba zajrzeć w książkę(instrukcję) samochodu gdzie powinno być zalecenie producenta na które koła założyć. Podejrzewam, że na te na które przeniesiona jest większa ilość mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem kiedyś autem 4x4 chyba do Hochkar i przed wjazdem na góre duży parking, policja i sprawdzanie oraz zakładanie łańcuchów. U mnie (stare subaru) sprawdzili tylko, czy mam opony zimowe i łańcuchów nie kazali zakładać. Chociaż leżały w bagażniku, ale się nie chwaliłem bo na pewno kazaliby zakładać. Ja wohl, danke za uwage i Wesołych Świąt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...