Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

A co z klasykiem?


jurasiek

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie... Wg Was klasyk totalnie do lamusa? Ja jeżdżę nieźle,

ale jestem amatorem (nie przekraczam 10 dni jazdy w roku). Kocham jazdę na krawędzi - nie ma nic przyjemniejszego. Ale - szczerze - częściej (nierówny stok, dużo ludzi, duża stromizna) stosuję klasyka... Czy to znaczy, że jestem kiepski w carvingowaniu, czy może ten styl jest mniej efektywny (dla amatora) od klasyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pax53

to tak jak z jazdą autem...nie wszędzie mozna 150 km/h:)....klasyczny styl jest bardzo pomocny na naszych dość wąskich stokach i mocno przeludnionych...ale krawędz daje sporo radochy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90% narciarzy na stokach się ześlizguje. Prawdziwych carvingowców to na palcach w ciągu dnia można policzyć nawet w dobrych warunkach.

Ja staram sie jechać na krawędziach w miarę swoich umiejętności i warunków. A jak za stromo i nierówno to tylko klasyka. Ja to najbardziej sie boję jak jest trochę ludziów na górce - a wiadomo co taki przed tobą wywinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to - jak widzę - mamy podobne spostrzeżenia. Rozumiem więc, że przyuczając kogoś od zera do narciarstwa, warto zacząć od klasyka (najpierw pług, później stopniowo dostawianie górnej narty), żeby panował nad nartami w każdych warunkach, a dopiero w dalszej kolejności nauczać jazdy na krawędziach? Ciekawym, co na to instruktorzy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach