skionline.plsprzęt relacje Wyślij link znajomemu Wydrukuj Dodaj komentarz

Badania rynku boardsports

2003.06.17
Label Networks Inc., jedno z wiodących przedsiębiorstw zajmujących się badaniami rynko-wymi i informacją marketingową z dziedziny kultury młodzieżowej, znane z miarodajnych ba-dań rynków trudno dostępnych, rozpoczęło we współpracy z targami ispo i magazynem Bo-ardsport ‘Source’ pierwszy ogólnoeuropejski program badań marketingowych: opracowanie dot. europejskiego rynku boardsports i europejskiej kultury młodzieżowej. Opracowanie dot. europejskiego rynku boardsports będzie wszechstronnym zbiorem informacji dla producen-tów, handlowców, klientów oraz mediów o sytuacji na rynku boardsports (włącznie ze skate-boardingiem, surfingiem, i snowboardem).
Opracowanie o tytule Europejska kultura młodzieżowa zajmie się badaniem preferencji, przy-zwyczajeń, opinii, zachowań konsumenckich, wpływem muzyki, mody, sportu, techniki oraz badaniem stylów życia, zainteresowań i celów młodych ludzi w wieku pomiędzy 13 a 25 ro-kiem życia. Opracowanie będzie przygotowane przede wszystkim z myślą o działających na całym świecie przedsiębiorstwach, które potrzebują danych i liczb o pożądanym, ale przecież tak trudno dostępnym rynku młodzieżowym. Zaliczają się do tego również informacje na te-mat czynników najsilniej wpływających na młodych ludzi w różnych krajach oraz dane na te-mat tego, czym kierują się trendy i czym uwarunkowane są zachowania oraz dlaczego. Oba opracowania będą prezentowane po raz pierwszy na targach ispo w Monachium.

"Cieszymy się, że mogliśmy wesprzeć oba programy badań marketingowych i że staliśmy się partnerami firmy Label Networks, która dzięki zbieranym przez nią miarodajnym danym wie-lokrotnie udowodniła w Ameryce Północnej przydatność swoich metod badawczych do badań rynku młodzieżowego" - powiedział komisarz generalny targów ispo Peter Knoll.
"Opracowanie dot. rozwoju europejskiego rynku boardsports i kultury młodzieżowej dostarczy istotnych informacji każdemu przedsiębiorstwu, które musi wiedzieć, co pociąga młodych konsumentów w Europie - szczególnie w aspekcie "deski", ale również w innych aspektach. Dzięki współpracy z firmą Label Networks jako organizatorzy targów ispo dysponujemy udo-kumentowaną wiedzą merytoryczną, możemy dostarczyć naszej branży i jej klientom infor-macji o rynku i o panujących trendach, dzięki czemu z kolei możemy skoncentrować się na ich potrzebach, bowiem dla nas ispo to sports community, a to coś więcej niż tylko sport."

Na podstawie wyników ankiet przeprowadzonych w oparciu o wiodących handlowców z bran-ży w całej Europie, europejski rynek boardsports otrzyma dzięki opracowaniu istotne dane dla producentów sprzętu z działów skateboardingu, surfingu i snowboardu odnośnie najbardziej poszukiwanych marek w zależności od dziedziny sportu, sytuacji rynkowej poszczególnych dziedzin sportu, skali zbytu sprzętu, tekstyliów i akcesoriów, wpływu poszczególnych marek, wykorzystania internetu, wielkości sprzedaży, profili konsumenckich i istotnych informacji o szansach wzrostu w przemyśle produkującym dla branży sportów deskowych. Wyniki tego badania dostarczą handlowcom, producentom, klientom i mediom materiał badawczy oraz wszechstronne informacje o sytuacji na rynku boardsports w odniesieniu do poszczególnych krajów oraz Europy jako całości.

"Te informacje mają decydujące znaczenie dla przedsiębiorstw z branży boardsports", stwier-dził Garry Maidment, dyrektor reklamy i marketingu magazynu Boardsport ‘Source’. "Wyniki tego badania pomogą przemysłowi w jego dalszym rozwoju."
Opracowanie dot. europejskiego rynku boardsports będzie zawierało tabele z danymi liczbo-wymi, diagramy i sprawozdania oraz główne wyniki przeprowadzonych badań. Opracowanie będzie dostępne na początku lipca 2003 w wersji drukowanej (druk zwarty, czterokolorowy) oraz w wersji elektronicznej.

Szerzej zakrojone badanie o europejskiej kulturze młodzieżowej jest zorientowane na rynki międzynarodowe, agencje, targi specjalistyczne i media, które potrzebują danych podstawo-wych, wyników badań i wiedzy merytorycznej, aby móc tworzyć efektywne i skierowane do właściwych grup docelowych strategie międzynarodowych przedsiębiorstw, dopasowane do sposobu postrzegania młodych konsumentów. Ze względu na wpływ, jaki wywiera kultura młodzieżowa, a tym samym najbogatsze w dziejach pokolenie, światowym markom niezbęd-na jest wiedza o tym, jak zachodzą zmiany i jak funkcjonuje ten rynek.

"Opierając się na wynikach naszych badań, przeprowadzonych w Ameryce Północnej, a do-tyczących szybkich zmian wśród młodzieży, wiele międzynarodowych przedsiębiorstw zwraca się do nas z pytaniami dotyczącymi kierunków rozwoju w Europie, Japonii i Chinach, najczę-ściej zadając pytanie "dlaczego?" stwierdził Tom Wallace, współzałożyciel i prezes Label Networks.

"Opracowaliśmy metodę postępowania, która umożliwia nam dzięki przysyłaniu danych oraz naszemu systemowi przetwarzania danych dostęp również do trudnych rynków", dodaje Ka-thleen Gasperini, współzałożycielka i ekspert ds. młodzieży. "Dzięki wiarygodności naszych ekspertów ds. młodzieży, którzy posługują się odpowiednim żargonem, zdobywamy aktualne dane oraz wyniki odzwierciedlające sytuację na rynku w danych okresach czasu. Daje nam to z kolei możliwość trafienia do rynków, do których nie ma dostępu większość badaczy i za-pewnia ich nadzwyczaj efektywne opracowanie."
"Ze względu na wielość języków i kultur w Europie potrzebowaliśmy partnerów takich jak targi ispo, czyli wiodące targi specjalistyczne branży boardsports i magazyn Boardsports ‘Source‘, którzy są znawcami rynku młodzieżowego, ale w kontekście europejskim", powiedział Walla-ce.

Opracowanie europejska kultura młodzieżowa 2003 obejmie Niemcy, Francję, Hiszpanię, Wielką Brytanię i Włochy. Dzięki pomocy magazynu Boardsports ‘Source‘ stworzono w każ-dym z tych krajów zespoły ankieterów, które w ciągu kolejnych pięciu miesięcy będą prze-prowadzać indywidualne wywiady w różnych językach i w miejscach szczególnie przyciągają-cych młodzież np. na festiwalach muzycznych, w dyskotekach, klubach, wystawach mody i sztuki, w parkach dla skatów i na imprezach sportowych. Wyniki badania europejskiej kultury młodzieżowej będą obejmowały szczegółowe zestawienia liczbowe, tabele, diagramy, krótkie streszczenia istotnych wyników oraz sprawozdania dotyczące wyników jakościowych, zawie-rające pytania zadawane w ramach przygotowania opracowania, ale również opisy grup et-nograficznych i ich cech specyficznych.

Label Networks wykorzystuje wyniki badań w praktyce i wyjaśnia, w jaki sposób można doko-nać praktycznej i najbardziej efektywnej interpretacji wyników. Ponadto w opracowaniu znaj-dują się informacje dotyczące aspektów, które są istotne dla danego przedsiębiorstwa lub danych potrzeb. Marki międzynarodowe mogą zamawiać pełne opracowanie o europejskiej kulturze młodzieżowej (druk zwarty, czterokolorowy lub w wersja elektroniczna). Można rów-nież składać zamówienia na poszczególne profile specjalne (np. uwzględniające podział na kraje, grupy wiekowe, płeć). Opracowanie dot. europejskiej kultury młodzieżowej będzie do-stępne od października 2003.
Z okazji targów ispo summer oraz ispo winter przedsiębiorstwa mogą wziąć udział w pre-zentacjach wyników zebranych w ramach obu badań: prezentacja "Sytuacja europejskiego rynku boardsports", w ramach której zostaną przedstawione najważniejsze wyniki i trendy, zostanie zorganizowana przez firmę Label Networks we współpracy z Boardsport ‘Source’ Magazine i targami ispo w czasie trwania ispo summer od 29 czerwca do 1 lipca 2003. In-formacja dotycząca zgłoszeń do udziału w prezentacji zostanie opublikowana w maju.
"Europejska kultura młodzieżowa - trendy i możliwości"; ta prezentacja będzie obejmowała wiedzę o rozwijających się trendach paneuropejskiej kultury młodzieżowej, jej profilach de-mograficznych w poszczególnych krajach oraz możliwościach rozwoju rynku młodzieżowego. Prezentacja zostanie przygotowana przez firmę Label Networks we współpracy z targami ispo i Boardsports ‘Source‘ Magazine w czasie trwania zimowej edycji targów ispo winter od 1 do 4 lutego 2004.

O firmie Label Networks:
Label Networks Inc. jest jednym z wiodących przedsiębiorstw zajmujących się badaniami ryn-kowymi w zakresie kultury młodzieżowej, analizującym w skali światowej działania prekursor-skie w ramach poszczególnych grup i ruchów społecznych. Label jako przedsiębiorstwo po-wstało w roku 2000, a jego celem było wypełnienie luki istniejącej pomiędzy przedsiębior-stwami, które próbowały wejść na rynek młodych klientów a brakiem użytecznych, miarodaj-nych badań tego tętniącego życiem rynku. Dzięki połączeniu elektronicznego przetwarzania danych i systemu analizującego oraz odpowiednich zespołów ekspertów zajmujących się kulturą młodzieżową, min. sprzedawców, specjalistów od badań marketingowych i dziennika-rzy, Label opracowała nową metodę badania rynku młodzieżowego, zapewniającą szybkie zbieranie precyzyjnych i aktualnych danych i informacji, zarówno pod względem ilościowym jak i jakościowym. Przedsiębiorstwo postrzega swoje zadanie w jasnym ustalaniu zdeklaro-wanych preferencji konsumenckich, wyrażanych w nadzwyczaj nieraz przekonywujący spo-sób w indywidualnych ankietach przez młodych ludzi, którzy są absolutnie pewni swoich opi-nii. Zebrane opinie są następnie analizowane, przetwarzane, publikowane i są podstawą do-radztwa dla poszczególnych marek, agencji i mediów.

Kontakt: Kathleen Gasperini, Label Networks, Inc.,
6230-A Wilshire Blvd. #72, Los Angeles, CA 90048, Kathleen@labelnetworks.com; www.labelnetworks.com; +1-310-745-3005
Garry Maidment, Garry@boardsportsource.com; www.boardsportssource.com; +43-5356-75978,

skionline.pl

powrót

Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


Relacja

zobacz wszystkie galerie