skionline.plsprzęt relacje Wyślij link znajomemu Wydrukuj Dodaj komentarz

ispo winter 06: raport końcowy

2006.02.24
Rekordowe targi ispo winter 06: 1806 wystawców i ponad 60 000 zwiedzających
• 10 procentowy wzrost liczby odwiedzających ispo winter
• Duży wzrost liczby odwiedzających ze wszystkich krajów
• Optymistyczny nastrój wśród handlowców: bardzo dobre prognozy dla branży sportowej na początku 2006
• Nowości w centrum uwagi: nagrodzono 44 innowacyjne produkty
• Młode pokolenie: 24 nowe marki zaprezentowały swą ofertę podczas ispo winter 06 korzystając z projektów promocyjnych
• Prezentacja finalistów nominowanych do nagrody Globar Sports Style Awards 2006 podczas Sportstyle Show na ispovision
• Sukces kolejnej edycji VOLVO SportsDesign FORUM
• Udana rocznica: rekordowa liczba uczestników 10. Kongresu ispo Sports Sponsoring w ICM
• ispo china summer 06 w Szanghaju od 21 - 24 sierpnia 2006


Już przed oficjalnym otwarciem ispo winter 06, organizatorzy spodziewali się rekordowej frekwencji. Ich oczekiwania okazały się słuszne. W tym roku, między 29 stycznia - 1 lutego 2006 na powierzchni 160 tys. m² swą ofertę zaprezentowało 1806 (1600*) wystawców z 49 (44) państw. 81 proc. stanowili wystawcy zagraniczni. Jeszcze nigdy wcześniej ispo winter nie zgromadziło tak licznego grona wystawców.

Duży, aż 10 proc. wzrost liczby odwiedzających Nowe Tereny Targowe w Monachium odnotowano już w pierwszym dniu ispo winter 06. Co więcej, tendencja ta utrzymała się również podczas kolejnych targowych dni. W sumie iso winter 06 odwiedziło ponad 60 tys. osób (54433), z czego 60 proc. (59 proc.) stanowili goście zagraniczni.
Odnotowano szczególnie duży wzrost odwiedzających z krajów Europy Wschodniej, a także z Austrii, Włoch, Francji, Szwajcarii i Hiszpanii.

Manfred Wutzlhofer, Dyrektor Generalny Messe Muenchen GmbH:
"Mamy za sobą bardzo udaną imprezę, która przyciągnęła rekordową liczbę wystawców i zwiedzających. Szczególnie cieszy optymistyczny nastrój i atmosfera jaka towarzyszyła tegorocznym targom. Zarówno handlowcy jak i pozostali przedstawiciele branży sportowej przyznali, że początek 2006 roku zapowiada bardzo pozytywne zmiany na rynku produktów sportowych."
W tym roku na ispo winter 06 sporo uwagi poświęcono bezpieczeństwu, a także kolekcjom zaprojektowanym specjalnie dla kobiet. Dużo mówiło się o Nordic Fitness, nowych rozwiązaniach technologicznych w narciarstwie i snowboard’dzie, oraz modzie "Mountain Lifestyle". Pojawił się także zaawansowany technologicznie sprzęt posiadający zintegrowane elementy elektroniczne, takie jak telefony komórkowe, odtwarzacze MP3 i iPod. Częstym tematem rozmów podczas ispo winter 06 były główne wydarzenia sportowe 2006 roku - Igrzyska Olimpijskie i Mistrzostwach Świata w Piłce Nożnej, które z pewnością przyczynią się do wzrostu sprzedaży artykułów sportowych.

W tym roku organizatorzy ispo postawili sobie jako jeden z głównych celów promocję młodego pokolenia i innowacyjnych pomysłów, które mając szansę realizacji w nadchodzących latach. W sumie podczas tegorocznych targów ispo winter 06 przyznano 44 nagrody, które powędrowały w ręce projektantów, firm zajmujących się produkcją odzieży i obuwia, sprzętu sportowego, ratunkowego oraz akcesoriów. Ponadto, w ramach programu promującego młode pokolenie organizatorzy targów wyróżnili 24 marki, które po raz pierwszy zaistniały na rynku. To nowa grupa projektantów i producentów, którzy wnoszą do branży sportowej innowatorskie pomysły i rozwiązania, z których z pewnością skorzystają handlowcy.

ispovision, Międzynarodowe Targi Mody i Stylu Sportowego - Moda Inspirowana Sportem, odnotowały również rekordową frekwencję. Nominacje do nagrody Globar Sportstyle Awards uzyskało aż 86 marek. W składzie jury przyznającym te prestiżowe wyróżnienia zasiadło 60 handlowców reprezentujących 7 krajów. Punktem kulminacyjnym ispovision była GQ Style Night - impreza, podczas której na wybiegu zaprezentowano wszystkie nominowane zestawy odzieży. Pokaz Sportstyle Fashion Show uświetnili swa obecnością światowej sławy modelka Eva Padberg i model Marcus Schenkenberg. Uroczystą galę poprowadziła gwiazda MTV - Ray Cokes.

Już po raz czwarty z rzędu, w dniu poprzedzającym oficjalne otwarcie ispo winter odbyło się VOLVO Design FORUM. Tematem przewodnim tegorocznego Forum, w którym udział wzięło około 900 uczestników było "Aktywne bezpieczeństwo". Celem i ideą VOLVO Design FORUM jest nawiązanie dialogu pomiędzy przedstawicielami branży sportowej, projektantami i grafikami, a także dostarczenie nowych pomysłów, które przyczynią się do rozwoju sektora sportowego.

Sport Sponsoring Congress, który odbył się już po raz 10. w budynku ICM również zgromadził rekordową liczbę ponad 1000 uczestników.

Podczas ispo winter 06 oficjalnie potwierdzono informację o premierowej edycji ispo china summer 06, która odbędzie się w sierpniu 2006. Targi w Szanghaju będą dla branży sportowej idealną platformą do zaprezentowania na rynku azjatyckim letnich kolekcji.
* Liczby w nawiasach dotyczą ispo winter 05.

Harmonogram:
ispo china 06 13 -16 marca 2006
ispo & ispovision summer 06 16 - 18 lipca 2006
ispo china summer 06 21 - 24 sierpnia 2006
ispo Russia summer 06 20 - 23 września 2006
ispo winter 07: 4 - 7 lutego 2007

Opinie na temat ispo winter 06:

Klaus Jost (Dyrektor ds. Zakupów, Sprzedaży i Marketingu INTERSPORT Deutschland eG, V-ce Prezes IIC INTERSPORT International Corp.:
"Nastój na targach był naprawdę fantastyczny. Organizatorzy tegorocznych targów ispo winter stworzyli wręcz idealne warunki do pracy, a wszystkie dni targowe należy zaliczyć do wyjątkowo udanych. Dało się zauważyć pozytywne nastroje w branży, a widok uśmiechniętych twarzy na stoiskach zawsze dodaje optymizmu. Tak dobry klimat panujący zarówno wśród handlowców, jak i przedstawicieli branży jest także wynikiem naszej ciężkiej pracy i konsekwentnego uczestnictwa w kolejnych edycjach na przestrzeni ostatnich lat."

Claude Benoit, Prezes Szwajcarskiego Stowarzyszenia Handlowców (Asmas), Sekretarz Generalny "Fedas":
W tym roku handlowcy są naprawdę zadowoleni z targów ispo winter. Tak dobrych nastrojów nie dało się zauważyć w ciągu ostatnich lat. Impreza była wprost wymarzona. Rozmawiałem ze znajomymi ze Szwajcarii i krajów Europy Południowej, z Austrii i Francji. Jak stwierdzili, ilość i jakość ofert, jaką otrzymali podczas tegorocznego ispo była wprost imponująca. Osobom odpowiedzialnym za organizację tego przedsięwzięcia należą się słowa uznania i podziękowanie za ogrom włożonej pracy."

skionline.pl

powrót

Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


Relacja z ispo zima 06
Relacja

zobacz wszystkie galerie