skionline.plsprzęt relacje Wyślij link znajomemu Wydrukuj Dodaj komentarz

Volvo Design Forum: "Aktywne bezpieczeństwo"

2006.01.29
fot. J.Ciszak/skionline.pl
fot. J.Ciszak/skionline.pl
Tematem przewodnim tegorocznej edycji Volvo Design Forum organizowanego już po raz piąty w dzień poprzedzający oficjalne otwarcie ispo winter było aktywne bezpieczeństwo. "Sprzęt sportowy musi spełniać wiele kryteriów. Powinien być funkcjonalny i bezpieczny, ale również posiadać ciekawy design.
Sport nie ogranicza się bowiem wyłącznie do aktywności fizycznej. Sport to również styl życia. Volvo Design Forum jest
okazją, by posłuchać opinii ekspertów i zastanowić się jak skutecznie łączyć te wszystkie cechy", powiedział Manfred Wűtzlhofer, Dyrektor Generalny Targów Monachijskich w krótkim wywiadzie otwierającym forum.

Steve Martin fot.skionline.pl
Steve Martin fot.skionline.pl
Czy bezpieczne produkty mogą być piękne? O najnowszych rozwiązaniach mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa kierowców mówił Steve Martin, główny projektant i v-ce dyrektor Volvo Car Corporation. Samochody szwedzkiej marki nie od dziś słyną nie tylko z pięknej stylistyki, ale także z komfortu i bezpieczeństwa jazdy. Od lat zagwarantowanie kierowcom bezpieczeństwa jest jednym z podstawowych celów firmy. "Samochody są dla ludzi - dlatego ich bezpieczeństwo jest dla Volvo najważniejsze", twierdzili Assar Gabrielsson i Gustaf Larson, założyciele firmy. Po obejrzeniu i wysłuchaniu prelekcji Steve’a Mattin’a nie było wątpliwości, że piękno i bezpieczeństwo to atrybuty, które przynajmniej w przypadku samochodów idą (a raczej jadą) w parze.

Renato Montagner (z prawej) fot. skionline.pl
Renato Montagner (z prawej) fot. skionline.pl
Jak uniknąć przykrych konsekwencji uprawiania sportów, również tych ekstremalnych i zabezpieczyć ciało przed urazami? Na te i inne pytania związane z bezpiecznym uprawianiem sportu odpowiadali eksperci reprezentujący Dainese i Recco. Choć wysłuchaliśmy ciekawej prezentacji na temat zastosowania innowacyjnych materiałów i technologii do produkcji sprzętu ochronnego dla sportowców, Renato Montagner (główny projektant Dainese) zakończył swą prezentację zdaniem "Bezpieczeństwo to stan umysłu", które celnie podsumowało rozważania na temat zasadności projektowania coraz to nowocześniejszych protektorów. Bez zdrowego rozsądku i stosownej oceny własnych możliwości sprzęt ochronny nie spełni swojej roli.

Dale Atkins fot. skionline.pl
Dale Atkins fot. skionline.pl
Podobne przesłanie przebijało z wypowiedzi kolejnego gościa Volvo Design Forum. Dale Atkins, od lat związany z Recco, mówiąc o zagrożeniach lawinowych analizował zachowania i postawy osób wybierających się w góry. Fakt, że na przestrzeni ostatnich lat liczba ofiar wypadków lawinowych znacznie się zmniejszyła, nie jest niestety wynikiem większej świadomości wśród amatorów górskich wypraw, lecz wprowadzenia nowoczesnego sprzętu, który znacznie przyspiesza i ułatwia przeprowadzenie akcji ratowniczej.

prof. Katrin Androschin fot.skionline.pl
prof. Katrin Androschin fot.skionline.pl
Bezpieczna komunikacja była przedmiotem prezentacji wygłoszonej przez prof. Erika Spiekermann i prof. Katrin Androschin. Jak zmienić formę przekazu znaków ostrzegawczych w górach i sprawić, by trafiały do młodego pokolenia. Na przykładzie różnych, czasem szokujących, projektów prof. Androschin mówiła o sposobie informowania o zagrożeniach czyhających w górach.

Colin Baden fot.skionline.pl
Colin Baden fot.skionline.pl
Popołudniową sesję zakończyła bardzo obrazowa i praktyczna prezentacja Colin’a Badena. Przeprowadzając na scenie kilka eksperymentów, m.in. z użyciem strzelby, Baden zaprezentował wyjątkowe cechy okularów marki Oakley. Prezentacja z pewnością nie spodobała się konkurencji (w eksperymentach, dla porównania użyto modle okularów innych marek), ale z pewnością uświadomiła publiczności, jak ważna jest właściwa ochrona oczu podczas uprawiania sportów.

Jak co rok Volvo Desing Frum przyciągnęło szerokie grono ekspertów, projektantów i handlowców związanych z branżą sportową, dla których wzornictwo i bezpieczeństwo produktu są tak samo ważne jak sukces marketingowy.

skionline.pl


skionline.pl

powrót

Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


Relacja z ispo zima 06
Relacja

zobacz wszystkie galerie