Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

matei

Użytkownik forum
  • Zawartość

    74
  • Dołączył

  • Ostatnio

  • Days Won

    5

matei last won the day on 4 Grudzień 2013

matei had the most liked content!

Reputacja

242 Excellent

O matei

  • Ranga
    Początkujący
  • Urodziny 1 Styczeń

Informacje osobiste

  • Imię
    M.
  • Miejscowość
    BB

Sprzęt narciarski

  • Narty marka
    na nartach jakiego producenta jeździsz:
  • Buty marka
    w butach jakiego producenta jeździsz

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. pisząc przejęcie miałem na myśli i tak jedynie dzierżawę, z tym "to tak pewnie tak się stanie" to chyba duża nadinterpretacja kilku zdań i to po czysto prywatnym spotkaniu... Pożyjemy, zobaczymy!
  2. Znasz ten ośrodek w ogóle, kiedy tu byłeś ostatnio ? 100% kolei (2 odcinki) to: nowe wyprzęgane kanapy - 2013/17, talerzyk na Dolinach jest nowy - a nie z jak w SON z demobilu (który już drugi tydzień jest zepsuty), orczyk z Dolin ma się dobrze i działa podobnie jak ten pozostawiony na razie w SON w Czyrnej - planowana jest za jakiś czas jego wymiana na dłuższą kolejną wyprzęganą kanapę - chociaż temat jest dyskusyjny czy to dobry ruch pod kątem dni z mocnym wiatrem. COS przespał okres załatwiania wszelkich pozwoleń kiedy robił to TMR - tzn. dokumentacja do poszerzenia Ondraszka, kolejnych tras, w systemu naśnieżania (a nie dośnieżania jak obrcnie) którego podstawą jest zbiornik - ale teraz przygotowują te tematy, instalacje (pompy, transformatory w tym roku postawiono nowe.) Trasa FIS Skrzyczne jest jedyną wyczynową trasą zjazdową w Szczyrku - w sensie z aktualną homologacją do wszystkich konkurencji alpejskich ze zjazdem włącznie - przejedź się na pełnej prędkości jeżeli posiadasz wystarczające umiejętności w dniu kiedy trasa jest rano zmrożona bez świeżego to poczujesz że jak jest pod właśnie pod tym kątem wyprofilowana. COS dużo nie może, o dużo musi się prosić w centrali/ministerstwie - a jest jednym z 7 COSów (można to nazwać wewnętrzną konkurencją w sensie pozyskania zgód/finansowania inwestycji) a do tego w ramach jednej firmy jaką jest COS OPO Szczyrk ma do zarządzania kompleks w Szczyrku (hale, hotel, basen, stadion, itd), skocznie w Szczyrku i w Wiśle, trasy biegowe na Kubalonce oraz górę Skrzyczne - która najwięcej zarabia właśnie poza zimą. Te wszystkie obiekty na bieżąco trzeba utrzymywać, modernizować, a jest jeszcze coś takiego jak statut COS i konieczność ich utrzymywania, a nie wszystkie z nich są całkowicie samowystarczalne finansowo - np. częsciowo skocznie. Dużo jest jeszcze na Skrzycznem do zrobienia, pewne błędy popełniano przy inwestycjach (tak samo jak w SON), ale jeżeli nie widzisz różnicy między ośrodkiem w 2012-13 a teraz to ciężko rozmawiać. A ostatnie zdanie jest tak stereotypowe że szkoda komentarza.
  3. po tym co pokazałeś na "swojej koncepcji"widać że nie masz za wiele pojęcia o projektowaniu ośrodków (ale przecież każdy Polak zna się na ...) i o specyfice tego terenu, po prostu. Przestań wywoływać do tablicy innych żeby walczyli w twoich wirtualnych krucjatach - jak tam temat straszliwych gwałtów na prywatności na BSA? pozew, dywersja, manifestacja w obronie narciarzy już w przygotowaniu? TMR nie jest ideałem, SMR tym bardziej też nie, ale coś wbrew temu co wielu się wydaje w TMR mają doświadczenie o tym biznesie - układają go wg swoich założeń, w 100% czysto komercyjnych. Przestańcie powielać mit o przejęciu COS przez TMR, to co zostało napisane na skiforum.sk pomimo tego kto to napisał nijak się ma obecnie do realiów, wystarczy trochę się nad tym spokojnie zastanowić, o innych argumentach na zdecydowanie nie ma opcji nie tutaj będę wspominał, ale są i to na ten moment bezdyskusyjne. Z dodatkowymi kanapami to też na postawie jednego zdania tworzycie całą teorię, a to trochę inaczej wygląda. Rozumiem każdego narciarza który jeszcze nie było w tym roku przy tak świetnej zimie na stoku że go skręca - ale gwarantuję że parę godzin jazdy od wczesnego rana póki nie ma tłumów nawet w Szczyrku spowoduje otrzeźwienie umysłu i nabranie zdrowego dystansu do rzeczywistości, polecam !
  4. Męczeństwo i prawdziwa bezinteresowność w walce o lepsze jutro.
  5. Straszna frustracja na świat z Ciebie się wylewa i nie szukaj proszę tak absurdalnych argumentów jak porównanie działań władzy w PRL do regulaminu dobrowolnego odpłatnego korzystania z czegoś co ktoś wybudował za własne/udziałowców pieniądze i musi na tym zarabiać, o tym ojcostwie i OC to już tylko potwierdzenie że masz rację: dyskusja przy takich przykładach nie ma sensu, ciesz się życiem po swojemu (tylko proszę nie jeździj autem bez OC !) a my jazdą na nartach bez szukania dziury w całym. Tutaj pełna zgoda, nie po raz pierwszy nie leci z nami pilot, admina to tutaj nie ma. A tak wracając do właściwego tematu: dziś rano na Beskid Sport Arena znów były naprawdę fajne warunki narciarskie, 2 godziny udanej jazdy i na śniadanie do domu z powrotem, dzięki wyimaginowanemu rabatowi czyli sezonówce w świetnej cenie.
  6. Regulamin - kupujesz bilet to musisz się z nim zgadzać, wszystko jest jednoznaczne, po co januszować? "Bilet i karnet czasowy uprawnia do korzystania z urządzeń wyciągowych tylko jednej osoby. Uprawnienia na karnecie lub bilecie terminowym są nieprzenośne - użytkownikiem karnetu terminowego może być tylko i wyłącznie osoba, która posłużyła się karnetem w momencie pierwszego przejścia przez bramkę. Dla poszczególnych urządzeń wyciągowych w Ośrodkach funkcjonują blokady czasowe dla biletów i karnetów terminowych (czasowych) uniemożliwiające korzystanie z karnetu więcej niż jednej osoby. ...... Kontrola video. Funkcjonujący w Ośrodkach elektroniczny system karnetów weryfikuje użytkowników posługujących się karnetami terminowymi. W trakcie przejść przez bramki rejestrowane są zdjęcia użytkownika powiązanego z danym karnetem. Zdjęcia przechowywane są do 7 dni od daty upłynięcia terminu ważności karnetu. Zakup i posługiwanie się kartą czipową jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rejestrowanie wizerunku do celów kontrolnych. W przypadku nieprzestrzegania postanowień niniejszego regulaminu oraz regulaminu Ośrodków, łamania zasad Kodeksu narciarskiego FIS, próby wyłudzenia przejścia, posługiwania się karnetem przez osobę nieuprawnioną karnet zostanie zablokowany, a posiadaczowi przysługuje prawo tylko i wyłącznie do zwrotu kaucji."
  7. matei

    Jasna Chopok

    pomimo że sam jestem mocno krytyczny do wielu działań TMR - akurat w SON, (ale czego oczy jeszcze nie widzą, itd...), to: "stawiam wniosek przesunięcia kolegi "Śpiewaka" do sekcji gimnastycznej. Po pierwsze: nie będzie samotny, będzie w kolektywiePo drugie: nabierze więcej optymizmu w życiu. Jeszcze więcej optymizmu..Po trzecie, co jest też ważne, przestanie śpiewać."
  8. nie jednak, bo wszystkie informacje (łącznie z tymi SON i Leitner Ropeways) poza jednym źródłem od dawna wspominały o przepustowości kanap na Kopę 2000 os./h a nie 2400 https://www.skionline.pl/stacje/nowosci-sezonu-2018-19-w-szczyrk-mountain-resort,newsy,7693.html - tutaj też jest nieścisłość: na Małe Skrzyczne nie jest stawiany nowy orczyk Tatralift, tylko używany, przeniesiony z Chopoka talerzyk produkcji Doppelmayr. https://www.skionline.pl/stacje/szczyrk-mountain-resort-inwestuje-w-nowoczesne-nasniezanie,newsy,7689.html - nie ma w SON (i w ogóle) armat Technoalpin TR10 i TR8, są TF10 i TR8 tak tylko dla doprecyzowania, bo reszta informacji w w/w artykułach o nowościach w SON bardzo dobrze opisana i wyjaśniona !
  9. Jacku, bardzo proszę o niepodawanie nieprawdziwych informacji dotyczących zdjęć wykonywanych przez Solisko Arena ! Zdjęcia pokazywane - (m.in te najnowsze z soboty !) zostały pokazane przed publikacją i uzyskały oficjalną zgodę mailem na publikację na FB od najważniejszej osoby w TMR odpowiedzialnej za nadzór i przeprowadzenie inwestycji w Szczyrku! Po prostu żeby uniknąć nieporozumień bardzo prosimy osoby z forum o nie wklejanie ich tutaj, kto chce to trafi we właściwe miejsce - gdzie podkreślam są one w 100% legalnie. Dziękujemy ! Koniec, Kropka.
  10. Jacku, bardzo proszę o podawanie nieprawdziwych informacji dotyczących zdjęć wykonywanych przez Solisko Arena ! Zdjęcia pokazywane - (m.in te najnowsze z soboty !) zostały pokazane przed publikacją i uzyskały oficjalną zgodę mailem na publikację na FB od najważniejszej osoby w TMR odpowiedzialnej za nadzór i przeprowadzenie inwestycji w Szczyrku! Po postu żeby uniknąć nieporozumień prosimy osoby z forum o nie wklejanie ich tutaj, kto chce to trafi we właściwe miejsce - gdzie podkreślam są one w 100% legalnie. Dziękujemy ! Koniec, Kropka.
  11. matei

    Ankieta transportowa Szczyrk

    aha, tzn. masz jakiś problem z podaniem własnej płci w anonimowej ankiecie? każde pytanie w ankiecie jest mocno przemyślane i odpowiedzi na wszystkie razem składają się w dość szczegółowy obraz który już teraz jest widoczny i ciekawy - pod kątem tego kto, skąd i w jaki sposób przyjeżdża na jednodniowe narty do Szczyrku (w sensie jako podgrupy odwiedzających nie jednostki - anonimowość wypełniających ankietę jest całkowita)- co ma bezpośrednie przełożenie na ruch na drogach i problemy komunikacyjne. Dane będą analizowane nie dla jakiegoś dealu z kimkolwiek tylko w konkretnym celu który został zaznaczony i nie będą "tajne". Jak dotąd, w środku lata w ciągu kilku dni już ponad 1000 osób dostrzegło sens wypełnienia tej ankiety, a to że cała 1 (słownie: jedna) osoba która właśnie na forum narciarskim wie lepiej że to nie ma sensu, jednocześnie poświęcając swój czas żeby właśnie się tym przemyśleniem podzielić się światem, to nawet nie jest błąd statystyczny, więc dziękujemy że nam to właśnie potwierdziłeś pozdrowienia !
  12. Obecny dyrektor ośrodka (ta sama osoba od początku kiedy ośrodek SON należy przez Słowaków), rozpoczynał pracę w nim już dwadzieścia klika lat temu: https://www.computerworld.pl/news/Szczyrk-z-orczykiem-w-tle,292995.html Swoją drogą ciekawy artykuł, jeden z rzadko zachowanych tak starych wciąż dostępnych w internecie.
  13. https://www.facebook.com/SoliskoArena/photos/pcb.1565386203517788/1565380590185016/?type=3&theater dla porównania również w Szczyrku, również w tym roku, również kolej Leitner Ropeways - ale w "państwowym" COS: Np.: dodatkowa opaska-gzyms w kolorze akcentu stacji, ściany i stolarka w kolorze stacji. większe okno od peronu i o wiele lepszy efekt - dodatkowy koszt w skali inwestycji w te trzy koleje z grubsza licząc podejrzewamy kilkunastu milionów EUR (!) praktycznie by nie zaistniał, chyba zabrakło czegoś innego W zachodnich stacjach coraz częściej standardem są indywidualne projekty całych budynków stacji o sterówkach nie mówiąc, ale tyle w zupełności by wystarczyło, chociaż np. na Solisku z widoku od drogi niewielkim kosztem można to było o wiele bardziej ciekawie rozwiązać. Żeby nie było że jesteśmy malkontentami - to że można wytknąć co najwyżej takie pierdoły, świadczy jak dobrze jest przemyślana cała reszta - za to czapki z głów !
  14. tak się przypadkiem składa że właśnie takie "futurystyczne rozwiązanie" dla Soliska pokazaliśmy 6 lat temu www.soliskoarena.pl Tamta koncepcja SOLISKO ARENA opierała się na modelu 3d całego terenu tego miejsca i była mocno przemyślana przez nas (jak na poziom koncepcyjny bez wymagań inwestora - którego wtedy po prostu nie było, tzn. był - ale na kupnie ośrodka skończyły się jego możliwości...). Niekoniecznie była do realizacji w takiej rozbudowanej wersji (chociaż byłoby to teoretycznie możliwe) - to był raczej pokaz maksymalnych możliwości co tutaj dałoby się zrobić. I to nawet bez rycia Golgoty i zabudowywania całego koryta rzeki. Słowacy oczywiście znali naszą koncepcję jeszcze zanim kupili SON, można powiedzieć że na Solisku stawiają uproszczoną wersję części tamtych naszych pomysłów - ale i tak absolutnie nie ma powodów do narzekań, wręcz przeciwnie ! Powstaje i tunel, jest połączenie z dolnym parkingiem, nie ma całorocznego i wieczornego wykorzystania terenu, miejsc parkingowych będzie znaaacznie mniej niż proponowaliśmy, nie będzie wielofunkcyjnego budynku - to co w tym budynku miało się znaleźć będzie przy gondoli i na Hali Skrzyczeńskiej (infocentrum, toalety, wypożyczalnie i przechowalnie sprzętu, goprówka, restauracja z tarasem). W naszej piętrowej zabudowie pod platformą dla narciarzy zmieściłoby się też małe zaplecze techniczne, no i jeszcze była stacja gondoli na Kotarz (w tamtym czasie wpisana jako możliwa w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Szczyrk). Z przystanku autobusów/skibusów byłoby bliżej do kolei i kas. Istniejące dotychczas punkty usługowe na środku terenu "przenieśliśmy" wtedy do łączącej stacje promenady, Słowacy wpasowali je w przebudowany budunek starej szkoły po drugiej stronie rzeki (razem z kasami i dobudowanymi toaletami) - co uważamy że jest bardzo zgrabnym rozwiązaniem. Jest oczywiste, że nasza koncepcja opierała się na potencjalnych możliwościach i była swego rodzaju manifestacją - że Szczyrk się narciarsko marnuje a góry tutaj nie zasługują na to. To co dzięki inwestycjom TMR powstaje, opiera się na twardym rachunku ekonomicznym - i jest naszym zdaniem bardzo dobrze przemyślane, wielkiego doświadczenia im nie można odmówić. Kilka rzeczy można było minimalnym kosztem zrobić inaczej - np. estetyczny zintegrowany budynek połączonych sterówek zamiast powstałych najtańszych kontenerów budowlanych wyglądających zupełnie przypadkowo z drogi, w kolorach białoszarych gryzących się z udaną estetyką lśniącoczarnych stacji kolei. Nawet pomimo takiej drobnej wpadki (powielonej niestety również przy obu stacjach gondoli) całościowy efekt zapowiada się spektakularnie - pod względem wizualnym i co najważniejsze funkcjonalnym ! Czy np. dało się lepiej rozwiązać końcówkę 2 tras narciarskich na tunelu to się okaże jak powstające rozwiązanie będzie sprawdzać się w zimie. Generalnie to co powstaje w tym roku w SON jest wprost trudne do uwierzenia - pierwsza wizyta w ośrodku w zimie każdego kto nie dreptał po tych budowach na bieżąco w miarę postępów będzie prawdziwym szokiem Marzenia czasami się spełniają !
  15. noclegi w Szczyrku prezentują różny poziom, ale akurat w przypadku tego pensjonatu tzw. "darcie łacha" jest zupełnie nietrafione: nie jest żadną tajemnicą że ten własnie obiekt, który prawie dotyka dolnej stacji gondoli został swego czasu kupiony przez ... dokładnie tak: TMR. Na razie obiekt jest nieczynny, praktycznie stoi na placu budowy - ale można się domyślać że Słowacy wiedzą (albo będą wiedzieć po pierwszym sezonie nowego SON) jak budynek/działkę wykorzystać
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2018
×