Narty - skionline.pl
Jump to content

Spiochu

Members
  • Content Count

    512
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Spiochu last won the day on September 30

Spiochu had the most liked content!

Community Reputation

474 Excellent

About Spiochu

  • Rank
    Stary wyjadacz

Personal Information

  • Imię
    -
  • Miejscowość
    Śląsk
  • About me
    https://www.skionline.pl/forum/topic/22429-spiochu-powitanie-po-latach/

Ski equipment

  • Narty marka
    SL i GS
  • Buty marka
    Twarde
  • Gogle
    Srebrne

Skills

  • Styl jazdy
    skuteczny
  • Poziom umiejętności
    7
  • Dni na nartach
    30

Recent Profile Visitors

2,792 profile views
  1. W samolocie jest utrzymywane ciśnienie, mniej więcej jak na wysokości 2500m, także długie loty niewskazane. Na teneryfę aż tak daleko nie jest, ale pewnie najlepiej byłoby lecieć z przesiadką.
  2. Sezon się zbliża a w temacie cicho. Przyjrzałem się kilku częściom ekwipunku i najmniej uwagi poświęcamy na różne akcesoria: Zacznijmy od rękawiczek: 1. Rękawiczki Najczęściej softshellowych i tu wybór podyktowany jest wygodą i dopasowaniem, nie ma więc sensu polecać konkretnego modelu. Warto zwrócić uwagę na dobry chwyt, brak zbędnych suwaków i wzmocnień. Korzystny będzie też wybór rękawic w jaśniejszym kolorze. 2. Oprócz tego zabieramy ciepłe narciarskie i/lub łapawice. Z typowo narciarskich bym zrezygnował. Z reguły są ciężkie i zajmują dużo miejsca. Jako zapasowe łapawice, udało mi się znaleźć ciekawy model BD Stance Mitts - 69g/para https://eu.blackdiamondequipment.com/en_PL/ski-gloves/stance-mitts-BD801736_cfg.html#start=32 Materiał pertex quantumm endurance + izolacja Primaloft Gold 133g/m2 to wystarczająca kombinacja na większość warunków. Krój ze ściągaczem, według mnie, bardziej praktyczny od klasycznych długich łapawic. Podawana waga raczej nie do pobicia przy tych parametrach. 3. Czasem potrzebna jest też dodatkowa ochrona przed deszczem Tutaj najlżejszą opcją są łapawice Raidlight - 20g /para https://www.raidlight.com/uk/raidlight-mp-overmitts-19-gloves-clothing-accessories-231-glhma03-231-2019-2020.html
  3. Wczoraj miałem okazję przymierzyć ciekawego buta: https://www.dalbello.it/en/boots/freeride-tour/lupo-air-110-7276/ Model niezbyt znany w PL, a warto zmierzyć. Bardzo dobre trzymanie i wygoda przy dość niskiej wadze. Podawane przez producenta 1300g/26,5 jest bliskie prawdy. Zważyliśmy w sklepie większy rozmiar (27,5) i wyszło 1384g/szt. Podawana szerokość dla rozmiaru 26.5 to 100mm, dla 27,5 prawdopodobnie 102mm. W porównaniu do Atomic Backland Sport (też były w tym sklepie) but jest 2 klasy wyższy i zapewnia nieporównywanie lepszą kontrolę. Mimo, że miałem na nogach but za duży o 1 rozmiar, stopa w nim nie latała. W dobrym rozmiarowo i teoretycznie węższym(98) Atomicu, podnosiła mi się pięta. W porównaniu do Tecnica Zero G Tour Scout (też wczoraj mierzyłem) Lupo Air jest o wiele wygodniejszy do chodzenia. Duża ruchomość jest możliwa bez konieczności odpinania(luzowania) klamer. Trzymanie jest natomiast podobnej klasy. Dalbello jest bardziej miękkie, ale daje to sensowniejszy rozkład flexu. Tecnica trzyma bardziej "betonowo", co w amatorskiej jeździe, moim zdaniem jest wadą. Tecnica Zero G Tour Scout ma też bardzo dużą objętość. Na moją stopę jest zbyt luźna. Jedyny zauważony przez ze mnie minus Dalbello Lupo Air to przełącznik Ski/walk. Dźwignię tak ciężko jest przełączyć, że będzie trzeba ją zmodyfikować w serwisie. Jest to jednak problem dość łatwy do przeróbki.
  4. W najbliższych latach, odwiedzajcie lepiej niższe partie Alp. W szczególności unikaj noclegów powyżej 2500m, a w pierwszych 2 latach nawet tych powyżej 1500m. Polecam też ciekawy materiał: http://pza.org.pl/wp-content/uploads/download/1842224.pdf
  5. Zamiast tracić kasę na nowe narty. Trener personalny na co dzień i dobry instruktor na stoku. Pani jak schudnie i poprawi sprawność to i na nartach będzie się czuć lepiej. Rolą instruktora będzie natomiast nie tyle nauka techniki, co wsparcie psychiczne. Możesz też sprzedać obecne narty i kupić dowolne inne (ale ładne). Oczywiście Pani ściemnisz, że to najłatwiejsze narty na rynku, na których nawet totalne ofiary z łatwością skręcają.
  6. Fritschi Xenic - zważone, na razie BEZ skistoperów. Waga realna 570g/para, ze śrubami montażowymi 615g/para.
  7. Mam taką płytę wraz z wiązaniami 4-12(używane w dobrym stanie), mogę ewentualnie sprzedać. Napisz mi ile jesteś skłonny zapłacić.
  8. Dzięki ale to typowo skiturowe narty. (choć nad tymi Scottami też się zastanawiałem) Lżejsze, rdzeń paulownia, a w black-crows konstrukcja semi-cap. Ja celuję bardziej w zjazdowe all-mountian. Kluczowy jest mocny rdzeń z topoli (ewentualnie wzmocnienia z twardszego drewna), nie mogą być też zbyt lekkie.
  9. Powodzenia i dobrego serca!
  10. Xenic w tej cenie, dostępne tylko do jutra w znanym krakowskim sklepie. Narty, chyba ostatecznie zdecyduje się na Volkl Kanjo 168cm (123-84-104 R17.6, podwójny rocker, rdzeń topola, full sidewall, - 1530g/szt) Jeśli nie wykupią to 225 Eur z przesyłką. Brałem jeszcze pod uwagę narty z metalem (Armada Invictus 89ti 171cm 129-87-119,5 mm R17m - 1605g/szt) ale doszedłem do wniosku, że będą zbyt sztywne i bardziej mułowate (sidewall 50%). Wagę w nartach olewam (w granicach rozsądku). Otwarta pozostaje kwestia butów (Alien RS, Backland Carbon, Dynafit Speedfit a może nawet skrajne opcje jak PDG, Carbon Ultimate albo Tecnica Zero G Tour lub Atomic XTD 120). Muszę pomierzyć. I jeszcze kilka pytań w temacie: Odnośnie harszli. Czy te z ATK będą pasować do Fritschi Xenic (są lżejsze niż Dynafita)? Gdzie można kupić maksymalnie lekkie foki race w szerokości 120mm?. Jakie zaczepy są najlżejsze i jakie polecacie?
  11. Zaryzykowałem i zamówiłem kota w worku czyli Fritschi Xenic. Pozostaje jeszcze skombinować skistoper. Dalej nie wiem, czy nie lepsze byłyby ATK R12, ale za 1049zł to na pewno ich nie dostanę.
  12. Większa wysokość buta w wiązaniach rentalowych, to akurat spora zaleta. Zawodnicy też kiedyś używali wyższych płyt, puki nie ograniczono tego przepisami. Niestety luzysą dość spore i może się to odbić na dynamice jazdy.
  13. Wszystko w swoim czasie. Został mi jeszcze rok studiów. Jak się skończą to i w Alpy na tury pojadę. Odnośnie kobiet, o znam kilka narciarek, które jeżdżą na turach i kolejne kilka, które chcą zacząć, może jakieś pojawia się też na zlocie. Na razie nie rezerwuję miejsc, bo nie mam pojęcia, czy uda mi się dotrzeć. Okaże się w sezonie, ale jestem dobrej myśli. Mam też nadzieję, że będzie też więcej takich forumowych spotkań w tym sezonie(Tatry, Pilsko).
  14. Ekipa się powiększa, ale na razie same chłopy. Czyżby Panie nie chodziły na turach?
  15. Spiochu

    Gopass...

    Tak. Są ważne na Chopoku, w Szczyrku, Spindlu, Strebskim, Lomnicy i od tego sezonu na Molku. Liczba wejść (dni) zależna od liczby akcji.
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...