Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Nowy rower


jasko7

Rekomendowane odpowiedzi

Czym się głównie kierować przy doborze roweru?

Nie tylko wojmu, nie tylko :happy:

Spójrz, gdzie kolega zamieścił swoją prośbę: Aktywne Lato, Rowery.

A to przepraszam, nie zwróciłem uwagi:stupid:

Ja od siebie dorzucę, że oprócz wyboru kategorii roweru http://karnet.up.wroc.pl/~afogt/bike/equip/jakirowe.html oraz wyznaczeniu sobie granicy cenowej aby nie kupować w markecie a jedynie markowe rowery tj nie no name.

Jeżeli wybierzesz kategorię oraz przeznaczenie oraz max cenę wtedy drąż dalej podając kilka modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim musisz określić do czego rower będzie Ci służyć(szosa,miasto,teren lub góry).Następnie budżet ,Twój wiek i planowane kilometry w roku.Dalej sugeruję po podaniu powyższych danych wpis na furum rowerowe i dyskusję na temat swoich propozycji.Osobiście mogę z pełną odpowiedzialnością(zwłaszcza odnośnie sprzętu MTB)polecić forum http://rowerowanie.pl .Na radach stałych bywalców tego forum możesz spokojnie polegać.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Ja kupilem w piatek Scott Aspect 40. Dobry rowre za ta kase. Wymienie tylko przezutki na wyzsza klase i tak zostanie. Polecam [ATTACH=CONFIG]7180[/ATTACH]

Moim zdaniem przerzutki zmieniac nie ma sensu. Ja zmienilbym korbe i pedaly, ewentualnie hamulce jezeli jezeli wybierasz sie w gory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarczowki na razie daja rade, hydraulika i korba wejdzie w swoim czasie. Na razie zmienie przezutki przod/tyl na XT lub XTR bo to najslabsza czesc roweru. Nie bede w na razie szalal bo rower ma dwa tygodnie a polowa poszla by do kosza :biggrin:

Problem w tym ze chce Gripshift, a wtedy musze wywalic moje chamulce, bo manetki sa zintegrowane. W sumie wyjdzie okolo 3000 zl by rower byl dopracowany tak jak bym chcial, ale planuje zrobic to w etapach.

A na poczatku mialem zamiar zmienic tylko przezutki :stupid:

Edytowane przez artix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarczowki na razie daja rade, hydraulika i korba wejdzie w swoim czasie. Na razie zmienie przezutki przod/tyl na XT lub XTR bo to najslabsza czesc roweru. Nie bede w na razie szalal bo rower ma dwa tygodnie a polowa poszla by do kosza :biggrin:

Problem w tym ze chce Gripshift, a wtedy musze wywalic moje chamulce, bo manetki sa zintegrowane. W sumie wyjdzie okolo 3000 zl by rower byl dopracowany tak jak bym chcial, ale planuje zrobic to w etapach.

A na poczatku mialem zamiar zmienic tylko przezutki :stupid:

Nie lepiej było kupić porządną ramę,a następnie dobrać osprzęt?

Jakie ma być przeznaczenie roweru?

Takie moje spostrzeżenia...

-Rama aluminium 6061 - dobra,ale ja bym wybrał ramę z Al serii 7000,np. 7005.Ewentualnie z tytanu albo włókna węglowe,ale to już bardziej dla majętnych... :wink:

-Hamulce tarczowe - jeśli już to tylko na prawdę dobre!Ja mam V-brake i nie widzę sensu ich zmieniać!Tarczówki to raczej taki chwyt reklamowy niż konieczność.

-Gripshift - czy to są te manetki wbudowane w rękojeść?Jak dla mnie porażka w terenie!Ale do jazdy rekreacyjnej po asfalcie jak najbardziej.

-14,3 kg wagi (według specyfikacji) to strasznie duuużo!Tyle ważyły tanie zwykłe rowery ze stali konstrukcyjnej... :eek:

-Przerzutki... nie są wysokich lotów,ale dla amatora (nie sądzę,żebyś był zawodnikiem :wink: ) wystarczy grupa LX. XT i XTR drogie i jeśli ma to mieć jakiś sensa,to trzeba zacząć od punktu nr 1... :wink:

-Może nie zmieniaj przerzutek,a raczej korbę i tylną zębatkę.Tylna przerzutka nie zachwyca,ale jej działanie powinnop być wystarczające (pomijam masę).

-Amortyzator - jaki?Elastomer czy hydrauliczny?

Masz mętlik w głowie po przeczytaniu?To dobrze! :wink: :biggrin:

Edytowane przez johnny_narciarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Na razie zmienie przezutki przod/tyl na XT lub XTR bo to najslabsza czesc roweru.

... no coz kazdy robi z rowerem co che ..., moim zdaniem szkoda kasy (za przod/tyl XTRa zaplacisz ok. 700 PLN) a zmiany wielkiej nie bedzie natomiast w miare dobre korby mozesz juz kupic za 250 PLN, pedaly SPD 100 PLN + buty 300 PLN i odczujesz od razu ogromna roznice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odezwe się w temacie rowerowym bo w ostatnim czasie zacząłem troche w tym siedziec, i w startach w maratonach i w sprzęcie bo serwisuje rower u znajomych w Bikershop w NS.

Dwa lata temu kupiłem nowy rower, przeznaczenia miało być rekreacja, wycieczki, teren asfalt ale nic wyczynowo itd. Marin Palisades Trail, ok 2.500zł, na sprzęcie się nie znałem ani trochu, nie wiedziałem czy SLX czy XT czy XTR jest lepszy nawet.. rower był na osprzęcie LX Deore, wszystko średniej klasy, jedyny najlepszy punkt roweru to był przedni amortyzator Bomber'a, bardzo dobry, do dziś elegancko służy, zero awarii. W tamtym roku zacząłem startować w maratonach rowerowych, amatorsko, dla zabawy, emocji związanej z rywalizacją, pozycje były w końcówe stawki więc nie bylo spinki. W tamtym roku po spotkaniu z autem byłem zmuszony zmienić tylną obręcz i przerzutkę przód (dałem SLX'a). I tak zostało do końca sezonu, korba zaczęła coś strzelać ale dojezdziłem. W tym roku w kwietniu nie chcialem zmieniac roweru tylko troszkę odswieżyć obecny. Zmieniłem napęd, korbę, zębatki z przodu i z tyłu, łańcuch, bez szaleństw, średnia pólka Shimano, nawet nie pamietam modeli:) i tak tłukę na tym moim rowerze już od kwietnia, teren asflat, dwa maratony już, no nie oszczedzam go na zjazdach, zrobiłem w tym roku ponad 700km, i uważam że nie ma co ładować kasę w osprzęty typu XT i XTR jak się nie jezdzi na naprawdę wysokim poziomie gdzie sprzęt odgrywa jakas role naprawde.. na turystyczne wycieczki? no po co Ci XTR? na maraton i walka na każdym kilometrze rozumiem, ale to elita. Byłem w KRK na Skandii ostatnio, konczyłem dystans medio i na 10km przed metą mijali mnie pierwsi z Grand Fondo.. szacunek, co goście ida podjazdy i zjazdy i mają więcej w nogach przejechane to wymiękam.. Tam potrzebny jest sprzęt z najwyższej pólki bo jak ja zawlaniam przed jakas dziurą a goście po prostu walą w ciemno to muszą miec pod nogą wytrzymały sprzęt.. Ja narazie zostaje na moim, wkrecam kilometry w nogi żeby przyniosło to jakiś progres ktory już widać (przejechałem Skandie 9min szybciej niż rok temu, warunki i trasa były te same), i może za rok pomyślimy nad jakąs zmianą:) w planach Bianchi JAB 7700:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej było kupić porządną ramę,a następnie dobrać osprzęt?

Jakie ma być przeznaczenie roweru?

Takie moje spostrzeżenia...

-Rama aluminium 6061 - dobra,ale ja bym wybrał ramę z Al serii 7000,np. 7005.Ewentualnie z tytanu albo włókna węglowe,ale to już bardziej dla majętnych... :wink:

-Hamulce tarczowe - jeśli już to tylko na prawdę dobre!Ja mam V-brake i nie widzę sensu ich zmieniać!Tarczówki to raczej taki chwyt reklamowy niż konieczność.

-Gripshift - czy to są te manetki wbudowane w rękojeść?Jak dla mnie porażka w terenie!Ale do jazdy rekreacyjnej po asfalcie jak najbardziej.

-14,3 kg wagi (według specyfikacji) to strasznie duuużo!Tyle ważyły tanie zwykłe rowery ze stali konstrukcyjnej... :eek:

-Przerzutki... nie są wysokich lotów,ale dla amatora (nie sądzę,żebyś był zawodnikiem :wink: ) wystarczy grupa LX. XT i XTR drogie i jeśli ma to mieć jakiś sensa,to trzeba zacząć od punktu nr 1... :wink:

-Może nie zmieniaj przerzutek,a raczej korbę i tylną zębatkę.Tylna przerzutka nie zachwyca,ale jej działanie powinnop być wystarczające (pomijam masę).

-Amortyzator - jaki?Elastomer czy hydrauliczny?

Masz mętlik w głowie po przeczytaniu?To dobrze! :wink: :biggrin:

Nie, metliku nie spowodowales :).

Zaczne od tego ze nie jestem profsem, bo gdybym byl to odrazu kupil bym rower z tym przeznaczeniem.

Rower juz jest wiec tego nie zmienie, moze mozna bylo zaczac inaczej.

To odpowiem na pytanie o amorku, jest hydrauliczny, Suntor Sd jak sie nie myle z regulacja i blokada.

Gripshift chce bo mialem i wiem ze lubie :) . Co do przezutek to przemysle to jeszcze raz i poslucham waszej rady, ale zmienie na pewno:biggrin: Korba tez bedzie w swoim czasie bo tak wszyscy radza. Powoli do brzegu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, metliku nie spowodowales :).

Zaczne od tego ze nie jestem profsem, bo gdybym byl to odrazu kupil bym rower z tym przeznaczeniem.

Rower juz jest wiec tego nie zmienie, moze mozna bylo zaczac inaczej.

To odpowiem na pytanie o amorku, jest hydrauliczny, Suntor Sd jak sie nie myle z regulacja i blokada.

Gripshift chce bo mialem i wiem ze lubie :) . Co do przezutek to przemysle to jeszcze raz i poslucham waszej rady, ale zmienie na pewno:biggrin: Korba tez bedzie w swoim czasie bo tak wszyscy radza. Powoli do brzegu :wink:

Amorek ok! :wink:

Jak rozumiem rower ma służyć do ciężkiego terenu?Jeśli tak,to modernizację mają sens. :rolleyes::

Ale ja bym na początku "zarżnął" obecne przerzutki i wierz mi,że to zajęło by dobre ze 2 - 3 lata (w górach)... :wink:

Za to już zapłaciłeś,więc szkoda to tak na śmietnik... :tongue:

PS.Marcin,dawaj! :wink:

Edytowane przez johnny_narciarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja też poproszę o ocenę mojego nowego bike :biggrin:

Kellys model Salamander xc

krótka specyfikacja

Rama: aluminium Alutec

Widelec: RST Gila TnL

Tłumik: n.d.

Skok: 100 mm/n.d.

Rozmiary ramy: 15,5/17,5/19,5/21,5/23,5"

Stery: Ritchey Logic Zero, zintegrowane

Wspornik kierownicy: Kalloy Uno

Kierownica: Kalloy

Wspornik siodła: Kalloy

Siodło: KBIX DriveLine PRO-Comp

Piasty: Shimano RM60/aluminiowa

Obręcze: Kelly's Draft

Opony: KBIX Nomad 26x2.0, Silika Dual Compound

Dźwignie przerzutek: Shimano Deore M530 Rapidfire Plus

Przerzutka przód: Shimano Alivio M413

Przerzutka tył: Shimano Deore XT M772, Shadow

Dźwignie hamulca: Tektro

Hamulce: Tektro, V-Brake

Korby: Truvativ Isoflow, 44-32-22 z.

Środek suportu: Truvativ cartridge

Pedały: VP, aluminiowo-stalowe

Kaseta: Shimano Deore HG50, 11-32 z., 9 b.

Łańcuch: Shimano Deore HG53

Rozmiar do geometrii: 19,5"

Kąt główki: 71°

Kąt podsiodłowy: 73°

Rura górna: 590 mm

Rura podsiodłowa: 495 mm

tyle tylko że przód też Deore :biggrin: nie Alivio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek,nie jestem specjalista od rowerków,wiec prosze o prawdziwa opinie rowerku :wink: który nabyłem,wprawdzie uzywany,sporadycznie ,glównie w miescie ale za przyzwoite piniążki,--Scott Spark MTB 10

Wyglada na to ze to to powazna maszyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...