Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Bagażnik na hak


Mitek

Rekomendowane odpowiedzi

Drogie koleżanki i koledzy

Być może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w temacie.

Poszukuje dobrego i trwałego bagażnika na hak z 4 rowery. obejrzałem parę takich sprzętów i wygrywa Thule ale po pierwsze jest to bagażnik dość drogi a po drugie mocowanie hakowe nie jest doskonałe (trzyrowerowy bagażnik odpadł mi w lekkim terenie).

Proszę o info tych, którzy coś na ten temat wiedzą i mogą jakieś rozwiązania polecić. Mogą być niekonwencjonalne.

I od razu drugie pytanie: czy ktoś z Was słyszał, użytkował bagażnik rowerowo narciarski na hak?

Pozdrowienia i z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

[ATTACH=CONFIG]16257[/ATTACH] :tongue:

Można również użyć bagażnika dachowego, dwa na dach, dwa na hak. Na hak x4 może być ciężko.

He he. Niestety nie ma możliwości użycia bagażnika dachowego. Na krótkiej trasie można wrzucić na pakę ale nie domkną się drzwiczki od nadbudowy i tu jest problem.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkuję Thule na hak 3 rowerowy + dostawka na 4 od długiego okresu czasu. Nie ma z nim żadnych problemów, byłem z nim na Bornholmie, więc odległość przejechana na haku dość duża i to po różnych drogach z naszą pseudo autobaną berlińską (płyty betonowe z wrednymi połączeniami) włącznie. Kosztuje trochę, ale warto i firma sprawdzona. Na badziewie nie ma co wydawać kasy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam rowerowy na hak.Miałem thule

thule-903.jpg

- brak lub trudne odchylanie miałem atera strada Dl z dostawka na 4 rower obecnie mam Uebler . Generalnie wg mnie 3 rowery to max na platformę. Co do mocowania na kuli to każdy producent ma inny patent.W aterze przy nagłym hamowaniu, rowery mogą wybić szybę (kombi) przez co sprzedałem ten bagażnik. W większości nowych modeli mechanizm dostosowania do kuli haka jest tzw automatyczny, w tym thulu ze zdjęcia - ręcznie za pomocą śruby należało dostosować do kuli. Mocowanie w aterze ściskało kulę tylko bocznie i dodatkowo było oparcie o ramie haka (to poniżej kuli) -docisk regulowała sprężyna, w tym thule ze zdjęcia mocowanie polegało na ściśnięciu z dwóch stron prawie całą powierzchnią "boczną" kulę, uebler ma w ramie wyfrezowane wejście na kulę a docisk jest od góry przez co styk jest na największej powierzchni kuli.Nowe thule mają mocowanie zabudowanie więc nie wiem jak to wygląda.Jak piszesz, że thule Ci odpadł w terenie to może miał regulacje docisku i nie wyregulowałeś a po za tym platformy są przeznaczone na drogi utwardzone płaskie - tak piszą w każdej instrukcji.W większości niemieckich testów wygrywa uebler, mają jeden model na 4 rowery http://www.uebler.com/produkte/f22f32f32xlf42/f42/ gdzie dodatkowo jest pasek do mocowania do klapy. Uebler nie jest dostępny na naszym rynku - droższy niż thule. Interpack wystawia czasami pojedyncze modele na allegro na licytację i jakiś miesiąc temu ten bagażnik poszedł za 1109 zł a na ebayu kosztuje ok. 600 euro. Poniżej masz linki do niemieckich testów.Co do rowerowo narciarskiego to ja się z takowym nie spotkałem jedynie coś takiego - jak dobrze kojarze to @Roobs ma coś takiego.
http://www.autozeitung.de/auto-zubehoer/fahrradtraeger-anhaengerkupplung-test-2013-modelle-im-vergleich-gn20230http://www.autobild.de/artikel/gtue-fahrradtraeger-test-2013-3943907.html

thule-903.jpg.6d8c68d85d1e8440121a117d81ebbd38.jpg

Edytowane przez wojmu
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam co wyżej Thule, na zdjęciu, odchylany z dociskiem ręcznym na hak.

41IEs%2BiUWYL._SL500_AA300_.jpg jak mówisz o tym, to on ma pseudo odchylanie -wpierw zwolnić dźwignie a później trza się nakrecić pokrętłem - nigdy z odchylania nie korzystałem.

Niestety zmieniłem samochód i potrzebne mi było odchylanie (szybkie) stąd kupiłem aterę. Później żałowałem, że sprzedałem tego thula, mocowanie na haku stabilne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bagażnik hakowy własnej konstrukcji, blokowany w profilu zamkniętym,przykręconym do blachy mocowania haka,

działa bezproblemowo,ale każdy następny oddalony od osi kuli rower to znaczne zwiększenie nie tylko masy ale przede wszystkim ramienia a więc i momentu zginającego;trzeba zatem byłoby dobrze konstrukcję przemyśleć,moja kosztowała ze 100 zł i 2 godziny roboty,ale gdybym ją chciał rozbudować z 3 obecnie na 4 rowery,odważyłbym się tylko dokładając od góry pałąk blokowany na relingach lub górnej krawędzi tylnej klapy...

Edytowane przez lski@interia.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę bzdur piszą i straszą, ja jeżdżę z dorobioną na plexi założoną na bagażniku i żaden policjant się nie przyczepił, pewnie w czasie kontroli jak ktoś się będzie stawiał to mogą się przyczepić ale z drugiej strony używanie bagażników na hak nie jest zabronione więc jakiś kompromis należy zastosować skoro nie można wyrobić dodatkowej tablicy. Jadąc za granicę wystarczy przełożyć tablice z samochodu na bagażnik tak aby była widoczna. U nas po porostu jest przepis, że tablica rejestracyjna ma być na samochodzie i ma być widoczna stąd problem w przypadku bagażników na hak bo przepisy się wykluczają - ale to jak w naszym kraju w większości przepisów.

Edytowane przez wojmu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA mam coś takiego, wprawdzie 4 szt to raczej marne szanse ale przeznaczenie dość spore. http://www.thule.com/pl-pl/pl/products/carriers-and-racks/boxes-and-baskets/rear-mounted-cargo.Na zdjęciach tego nie ma ale po zamontowaniu rynienek i uchwytów też można wozić rowery. Aby otworzyć bagażnik nic nie muszę odchylać ...w sedanie było idealnie[ATTACH=CONFIG]16268[/ATTACH]...już w nowym muszę lekko nacisnąć stopą na platformę aby poszła klapa w górę. Co do 3 tablicy to dorabiałem na wzór z plastiku i nigdy nie miałem problemów w PL jak i za granicą.

Box1.jpg

Box1.jpg.1b7e75fe510e9d684e9a07cb5c8a9953.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę zwrócić uwagę na fakt obciążenia. Producent samochodów ( i haków) określa siłę maksymalnego nacisku na hak. Z reguły wynosi ona 70 kg, ale są auta o obciążeniu 50 kg, choć też i 100kg. Waga 4 szt rowerów ( od 40 kg w przypadku rowerów profi do 80kg w przypadku rowerów komunijnych), do tego należy doliczyć wagę platformy, czyli bagażnika. Coś od 15 kg do 25 kg. Jak się to razem zsumuje wyjdzie, że nie każde auto spełnia podstawowy warunek obciążenia. W przypadku, gdy w aucie jadą 4 osoby z bagażem, z pewnością przekroczone będzie dopuszczalne obciążenie auta. Do tego, taki bagażnik na haku swój ciężar ma skupiony dość daleko od osi podporu auta, czyli kół tylnych. Na nierównościach taki bagażnik potrafi dobrze "przycisnąć", przy wahnięciu, auto do jezdni. Jeśli wystąpi to na zakręcie, można śmiało "dupą zamiatać"! Przyczepa także wywiera nacisk, no ale z przyczepą jeżdzimy woniej! Rozpatrując zakup takiego bagażnika zajrzyjcie wcześniej do instrukcji obsługi swojego auta i popatrzcie na dane techniczne odnośnie nośności. Nie będę tu się rozpisywał nad różnymi konstrukcjami zawieszeń w autach, bo to także jest istotne w przypadku montażu takiego ustrojstwa. Jak macie możliwość, spróbujcie kiedyś szybko pokonać zakręt jadąc samotnie i potem z kompletem pasażerów. Do doświadczeń polecam np. skodę octavię, szczególnie I serii.

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..

To zależy od haka a dokładnie od nacisku pionowego na kulę haka. W większości ten parametr jest 75 kg i to w zupełności wystarcza. Parametr ten i tak jest zaniżony dla bezpieczeństwa ( taką informacje otrzymałem od producenta).

Producenci takich bagażników też podają bzdury np atera strada DL na 3 rowery ma ładowność 45 kg a z dostawką na 4 ładowność wzrasta do 63 :eek:

Ja osobiście nie bardzo rozumiem bo wg mnie powinno być odwrotnie, bo bez dostawki nie wytrzyma 60 kg a z dostawką wytrzyma? Dystrybutor na Polskę nie był mi wstanie tego wyjaśnić.

Thule G6 ładowność 60 kg a maksymalna masa roweru to 25 kg, a 15 kg w przypadku adaptera - więc abstrahując teoretycznie przy 3 rowerach to 75 kg.

Podobnie jest z bagażnikami na dachu - dach też, ma swoja nośność i w większości jest to ok 60 kg a ludziska wożą po 4 rowery - przy nagłym skręcie czy hamowaniu na dach też działają ogromne siły.

A tak na marginesie we wszystkich instrukcjach bagażników, boxów itp podają max prędkość do 120 km/h, pokonywanie zakrętów łagodnie i nie szybko oraz łagodne hamowanie a w bagażnikach na hak pisze, że z przeznaczeniem na drogi utwardzone płaskie.

Generalnie bagażnik waży max 20 kg a rowery średnio po 15-18 kg więc wychodzi ok 75 kg (dla 3 rowerów)

Edytowane przez wojmu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy hak wytrzyma 100 kg statycznego obciażenia. Co ja mówię 100, 300 kg, 400 kg też wytrzyma, ale nie o taki parametr mi chodzi. Mam na uwadze obciążenie dynamiczne haka, a w konsekwencji tylnej osi auta.

Co się zaś tyczy danych technicznych czy reklamowych tych platform, to wynika z nich, że dokładając dodatkowe obciążenie, zwiększamy ich nośność?! Widzisz "wojmu", nie powinno to nas obecnie dziwić. Wszystkie chwyty dozwolone, nawet totalny brak logiki, byle nikt tego nie zauważył no i kupił!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...