Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

pytanie o tankowanie


ryba

Rekomendowane odpowiedzi

w benzynce cenię sobie ciszę w samochodzie a tego disla zawsze słychać

Ale jeśli chodzi o komfort jazdy pomijając fakt głośności disla to jest on na korzyść disla

Co to się ukrywa pod hasłem w podstawowej wersji wolnossący bez turbo i niterculera - przecież takich już od nastu lat nie robią

Glosnosc glosnoscia, w zasadzie "tylko" troche na wolnych obrotach; kolega ma Paska 1.6 i ma chalas przy 120 jak ja przy 200. Wszystko zalezy jaka benzyna i jaki diesel; Mowie o odglosach wewnatrz kabiny.

Pod haslem "podstawowa wersja" ukrywa sie benzyna bez turbiny i na normalnej pojemnosci. Wtedy wrazenia z jazdy sa raczej mizerne. Dopiero odpowiednie V6 i V8 pomimo nadal mizernego lub sredniego momentu obrotowego potrafia niezle pocisnac krecac na wysokich obrotach.

Diesel kreci tak samo w zakresie od 1,5 tys. (przy tych nowych i lepszych) do 3,0-3,5 tys. pozniej zazwyczaj moment spada, natomiast dalej jest przyrost mocy.

Benzyna rozkreca sie w zasadzie od 3 tys. w gore - troche w wiekszym zakresie ale duzo pozniej

Przy tej samej mocy - dajmy na to 200 KM, osiago sa "podobne", tzn beznyna zazwyczaj ma jednak troche lepsze przyspieszenie, jezeli chodzi o elastycznosc to diesel zabija turbina i momentem obrotowym.

Wspaniale brzmi bas V benzyny z 6, 8 ,10 garami (zalezy jaki woz) do tego jeszcze z turbina albo bi potrafi zrobic swoje. No ale smoczysko to jest okrutne. wolalbym takim jezdzic gdybym mogl sobie swobodnie na to pozwolic.

W nowym dieslu mamy "troche cudow" w standarcie, to wlasnie robi turbina + intercooler + moment obrotowy. I to jest dostepne za duzo mniejsze pieniadze od tamtych smokow.

Takze jak zwyle wszystko sprawa kasy :)

O niedawnym wyscigu LeMans z Audi R8 nie trzeba chyba wspomninac ?? :D:rolleyes:

Lokiec3 - nie pisalem extra priva, niech sobie nartownicy poczytaja tez troche o innych srodkach transportu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Do SB. jak masz Toykę to spoko. Jednak jak temp spadnie nagle w listopadzie do -30 a chłopaki nastacjach maja letnie to juz stoisz. To raz.

Turbinki pompy, swiece żarowe i wtryskiwacze to oprócz japończykówi ew BMW od czsu do czasu może walnąć w kieszeń.

Przykład: 1,9 TDi Vw 180 tkm jak turbina rzuciła olejem na tłoki to piec kopyto wytknął. Nie wspomnę o turbinach w Renówkach pompach po 200 tkm w Oplach i Fordach. Duzo by tu wymieniać (mówię o silnikach z ostatniej dekady). Z benzyniakami to poza pierwszymi 16 zaworowymi Oplami to nie słyszałem poważniejszych problemów.

Do Jusika: Turbo Diesel dobrze ciagnie od 2000 obr do 4000- 4500 to daje zakres 2-2,5 tys. Wolnossąca benzyna rozwija sie tez juz od 2, ale do 6 minimum.

Pisałem o tym wyżej ten kop z diesla ma miejsce, ale jest krótkotrwały dlatego robi takie wrażenie. Silnik benzynowy po prostu ma płynniejszy przyrost momentu obr i tego tak nie czujemy. Weź sobie jakiakolwiek tabele z osiągami jakiegoś modelu pojazdu i porównaj. Przy tych samych mocach osiągi są podobne.

Mój koleś który ma biletów NBP jak stolarz gwoździ liczył i liczył i kupił nowego 270 konnego benzynowego Legenda mimo, że ma dystrybutor z ropą na podwórku. Pali mu to 12-13 ltr przy ostrej jeździe. Zapłacił 170 tysi mniej niż za tak samo wypasionego okulara w dieslu. A jazda tym a okluarem i wogóle stylistyka wnetrza to jest naprawdę na korzyść Hondy. Po czterech latach eksploatacji wyda na benzynę 30 kPLN więcej niż by jeździł klekotem.

PS Turbo w Benzynie na razie to porażka, choC VW mocno rozwija silnik z podwójnym systemem doładowania, ale czas pokaże jak to sie sprawdzi.

Reasumując gdybym zarabiał naście kPLN na miesiąc i miał do wydania kilkaset kPLN na auto to kupiłbym dużą benzynę wolnossącą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......

Diesel kreci tak samo w zakresie od 1,5 tys. (przy tych nowych i lepszych) do 3,0-3,5 tys. pozniej zazwyczaj moment spada, natomiast dalej jest przyrost mocy.

.......

Przy tej samej mocy.... osiagi sa "podobne", tzn beznyna zazwyczaj ma jednak troche lepsze przyspieszenie, jezeli chodzi o elastycznosc to diesel zabija turbina i momentem obrotowym.

......

W nowym dieslu mamy "troche cudow" w standarcie, to wlasnie robi turbina + intercooler + moment obrotowy. I to jest dostepne za duzo mniejsze pieniadze od tamtych smokow.

.....

O niedawnym wyscigu LeMans z Audi R8 nie trzeba chyba wspomninac ?? :D:rolleyes:\

Dodać by tylko można że w wyścigach WTCC, SEAT'y Leon'y napędzane diesel'em biją od połowy zeszłego sezonu wszelkie pozostałe bryki, tak w przyspieszeniu (sic!!!) jak i w szybkości.

P.S. Jedyne co w diesel'u jest do d..y to możliwość jego przegrzania. Tu standardowy silnik napędzany benzyną bije go na głowę.

P.S.2. Mowa oczywiście o silniku standardowym używanym w samochodach popularnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może i ja się włączę ponieważ mam przyjemność jeździć typowym V6.

A mianowicie C240 - o którym już tu wspominałem - z bardzo fajnym automacikiem.

A czemu fajnym? Bo 5 biegów i Overdrive - szybko tłumacząc 6 biegów w normalnej skrzyni. Skrzynia ciągnie do 6800ob/min.

Rozkręca się przy 3k obrotów? Bzdura. Co innego 4 cylindry a co innego 6.

Głośno chodzi bo V6? NA początku zaglądałem na luzie, czy czasem nie zgasł.

Ostatnio do Kaprun jechaliśmy razem z Mondeo 2.0TDCI. Jak wiecie ma to pare koników. Sorry, żadnych szans przy wyprzedzaniu.

SB a jak porównujesz koszty serwisu, przeglądów gwarancyjnych?

Z tego co ja wiem, dizle mają częściej ustawione przeglądy "książkowe" ?

Am I right or wrong ?

Przyznam, spalanie miał piękne. I to jest jedyny powód, dla którego warto kupić auta z dizlem.

Z chęcią przejadę się do setki czy też na 400m z każdym dizlem o porównywalnej pojemności. Z jeszcze większą chęcia przejechałbym się z "2.7 TDI 190 KM (140 kW), multitronic" Audi - nawet jeśli jestem (prawie) pewien przegranej, bo to silnik o lata świetlne nowszy w konstrukcji.

A jedną z większych przyjemności jest stanie na światłach z 1,9TDI :)

Na co dzień jeżdżę sejakiem: pali 7lgazu, części za pół darmo a parkuje się poezja.

I mniej szkoda takiego na dojazdy po 13km do pracy :)

To co na nim zaoszczędzę - odbijam na tym większym :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...