Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Atomic Doubledeck


JC

Rekomendowane odpowiedzi

Filmik rzeczywiście super :)

No jak to wypali to Rossi może sie schować ze swoim mutixem. Jestem bardzo ciekawy jak się na tym jeździ i jakie będą ceny. Jeśli to naprawdę tak działa to chyba bym sie skusił. Może nawet w PŚ będą startować we wszystkich konkurencjach na tym samym modelu :eek: - to by była rewolucja.

Jacku czekamy z niecierpliwością na ocenę i relację z jazdy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Robalek

Kolejne innowacje które w wersjach popularnych zapewne zostaną zawężone do kilku patentów jakie w tej prezentowanej narcie się znajdują. Pytanie mam tylko takie co do tej dziwnie (jakby?) rozszczepionej piętki narty. Jako żywo przypomina to patent "ELAN'a" z lat 80-tych gdy zastosowali wówczas rozcięty tył narty z regulacją szerokości. W sumie tamten patent upadł ale został wprost przeniesiony na taliowanie nart, które obecnie króluje na stokach.

I jeszcze jedno.

Z artykułu w sumie nie dowiedziałem się na czym polega ta różnorodność skrętu. Czy tylko i wyłącznie prędkość decyduje jak się zachowuje narta i wybiera krótszy lub dłuższy skręt czy np. większy docisk narty może też to spowodować ? a wówczas co z narciarzami zbyt lekkimi lub zbyt ciężkimi. Czy Oni są w stanie wydobyć sens konstrukcji tej narty ?.

Takie małe ponarzekanie :) :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tylko i wyłącznie prędkość decyduje jak się zachowuje narta i wybiera krótszy lub dłuższy skręt czy np. większy docisk narty może też to spowodować ? a wówczas co z narciarzami zbyt lekkimi lub zbyt ciężkimi. Czy Oni są w stanie wydobyć sens konstrukcji tej narty ?.

Na podstawie filmu i zdjęć sądząc to zwiększenie szerokości dziobów i piętek następuje w wyniku ugięcia się narty w łuk. Wierzchnia warstwa jest sztywniejsza (ulega mniejszemu ugięciu) i rozpycha spód na boki.

Oczywiście że większa waga daje większą możliwość ugięcia, ale i z normalnymi nartami tak jest. Większe ugięcie - mniejszy promień skrętu. Teraz będzie to podwójnie mniejszy promień.

Ciekawe tylko jaką sztywność będą miały te deski - do jakiej grupy je porównywać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Wyczytałem Jacku że wróciłeś z wyjazdów w takim razie zwracam się z pytaniem: "jak się jeździło na tych nowych atomicach ?" :) Jestem bardzo ciekawy czy naprawdę są takie fenomenalne jak pokazano to w filmiku promującym. W

Ski magazynie są podane jako sprzęt na 08/09 :confused: Czekam na relacje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te właściwości Atomic Vario Cut brzmią jak bajka, jestem bardzo ciekawa, czy rzeczywiście są takie cudowne...pewnie wraz ze wzrostem długości użytkowania narty te nie będą już tak sprawnie się dopasowywać, jak na początku...jak uważacie?

Każde urządzenie w trakcie eksploatacji ulega zużyciu i to często w sposób, którego nawet producent nie potrafi przewidzieć. Tak jak w przypadku pojazdów prowadzonych jest wiele prób i testów, które niestety nie są wstanie oddać realiów codziennej eksploatacji. Później mamy takie babole jak samozapalające się Peu....t 3o7 i wiele innych przypadków i związanych z tym akcji wymiany tego czy tamtego za darmochę bo auto jest niebezpieczne. Z nartami choć to o wiele prostsze urządzenie niż auto może być podobnie. O powtarzających się wadach danych modeli nart już tu pisały stare wygi nie raz. Z tymi może być tak jak przypuszczasz tylko kwestia tego po jakim czasie drastycznie straci swoje początkowe właściwości. To już pokaże czas i przekonają się ci co wywalą grube bilety na te narty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Byłem na testach Summitu dla partnerów, były te narty .. no właśnie, może jakby ich nie było to było by lepiej bo nie zraził bym się aż tak hehe.

Może społeczeńśtwo nie jest przygotowane na te narty ale na prawdę dziwnie się na tym jeździ. Ja jestem generalnie lekka osobą, może nie potrafiłęm ich docisnąć, może nie mam takiej techniki, nie wiem, wiem natomiast że w życiu bym nie kupił takiej narty. Cena (w marcu 08 przynajmniej) miała się kształtować na poziomie 3 tyś zł (+/-).

O ile na narcie (vario cut) to ta z gumą w środku jeździło się bardzo ciężko i topornie, no i jak wspomniałem ja nie odczułem tej "technologii" to na drugim modelu jeździło się jak na zwykłym allroundzie za 1,5 tysia..

Taliowanie chyba 72 mm i 82 mm pod butem, może świadczyć o tym że nadają się świetnie poza trasę (tak dla przyjemności) a tu znów wtopa, fakt iż śnieg na śnieżce był może nie najświeższy ale jak puściliśmy się laskiem to było tak jakby hmm ciężko pokręcić (dla porównania na Nomadach Crimsonach lub Blackeye to była czysta przyjemność a i skręcać się dało jakoś bez większych problemów..)

Gdzieś to już pisałem na forum wcześniej, moim zdaniem najlepsze narty atomica na ten rok to sx11, gs 11 (mimo gorszej płyty i wiązania), oraz właśnie Blackeye (na nasze trasy idealne). Jakbym miał wydać 3 tysie i chciał uniwersalną nartę to chyba najbardziej dopracowany jest Tigershark..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile na narcie (vario cut) to ta z gumą w środku jeździło się bardzo ciężko i topornie, no i jak wspomniałem ja nie odczułem tej "technologii" to na drugim modelu jeździło się jak na zwykłym allroundzie za 1,5 tysia..

Taliowanie chyba 72 mm i 82 mm pod butem, może świadczyć o tym że nadają się świetnie poza trasę (tak dla przyjemności) a tu znów wtopa, fakt iż śnieg na śnieżce był może nie najświeższy ale jak puściliśmy się laskiem to było tak jakby hmm ciężko pokręcić (dla porównania na Nomadach Crimsonach lub Blackeye to była czysta przyjemność a i skręcać się dało jakoś bez większych problemów..)

Spróbuje mimo wszystko wypożyczyć.

Pytanie co znaczy, że : "jeździło się bardzo ciężko i topornie" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przechodzenie z krawędzi na krawędź - jak na ta grupę nart bardzo mało dynamicznie ;( poza tym narty są generalnie ciężkie.

Narty powinny być w jakimś centrum testowym, raczej w zwykłej wypożyczalni ciężko będzie znaleźć.

Dorzucam linka.. wrzucili opis na sklep internetowy Summitu.

http://www.zima.sportzakupy.pl/szczegoly_produktu,A081224,352,350,76,1.htm

Edytowane przez Machu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Przetestowane.

Wypowiedzieć się niestety trudno.

Czym dłużej się na nich jeździ tym inne rzeczy się odkrywa.

Narta zachowuje się IMHO bdb na każdym rodzaju śniegu.

Krótkie skręty (jak na RX HOT FIRE) nie wchodzę w grę.

Ogólnie: całkiem fajny allmountain.

Tylko cena powoduje, że szukam czegoś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskując z Twojej oceny tak naprawdę nie ma w nich nic nadzwyczajnego. :confused: Skoro sprawdzają się jak zwykłe allmountain to po co bulić taką kasę. Podobno miały być ultra uniwersalne a skoro w krótkim są do kitu to chyba nie osiągnęli zamierzonego celu.

Napisz coś więcej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhm dokaładnie tak jest.

W porównaniu do starych Salomonów XW10 zpierwszej serii (które wypozyczyłem od faceta, któremu je sprezdałem:)), na pewno Atomiki lepiej :

1) jeździły na prawie lodzie

2) były szybsze przy dalej świetnym trzymaniu krawędzi

3) jeszcz bardziej uniwersalne: w ssiadłym puchu były tak samo fajne jak i na betonie jaki był na lodowcu

Ta uniwersalność imho to własnie trzymanie na twardym i bardzo twardym z czym w allmountainach jest zwykle średnio i gorzej.

Warte wypróbowania, ale nie warte zakupu w tej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warte wypróbowania, ale nie warte zakupu w tej cenie.

Jak większość super nowości tego typu.

Czy można ją w ogóle porównując do Mutixa ? Czy to jest coś podobnego ? Wiem że pod względem technologi to zupełnie co innego ale interesuje mnie czy pod względem przeznaczenia ?

P.S. Dzięki za konkretniejszy opis ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak większość super nowości tego typu.

Czy można ją w ogóle porównując do Mutixa ? Czy to jest coś podobnego ? Wiem że pod względem technologi to zupełnie co innego ale interesuje mnie czy pod względem przeznaczenia ?

P.S. Dzięki za konkretniejszy opis ;)

Nie jeździłem na mutixie- nie lubię manualnych skrzyń biegów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak większość super nowości tego typu.

Czy można ją w ogóle porównując do Mutixa ? Czy to jest coś podobnego ? Wiem że pod względem technologi to zupełnie co innego ale interesuje mnie czy pod względem przeznaczenia ?

P.S. Dzięki za konkretniejszy opis ;)

Moim skromnym zdaniem to całkiem coś innego, może w zamierzeniu tak ale jeżeli chodzi o jazdę to na rossołach z mutixem jeździ się o niebo lepiej, tak na prawdę ja jak pisałem, te atomy ciężko jest skategoryzować, a jakbym miał kupować tego typu narty to albo rosoły właśnie albo volkl`e z power switch`em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłem na mutixie- nie lubię manualnych skrzyń biegów :)

Nie ma manuala nie ma zabawy :P

A wracając do Doubledecka to wnioskuje że po prostu przekombinowali i liczą że ten model rozejdzie się z powodu wysokiej ceny i niby rewelacyjnej technologi a "szczęśliwymi" posiadaczami będą buraki w spiderach :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...