Narty - skionline.pl
Jump to content

gregre0

Members
  • Posts

    701
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

gregre0 last won the day on November 20 2020

gregre0 had the most liked content!

About gregre0

  • Birthday 06/30/1958

Personal Information

  • Imię
    Grzegorz
  • Miejscowość
    Warszawa

Ski equipment

  • Narty marka
    Blizard R Power, Atomic SL12, Blizard Quattro RX
  • Buty marka
    Lange RS130
  • Gogle
    kask z szybą

Skills

  • Styl jazdy
    mój własny
  • Poziom umiejętności
    7
  • Dni na nartach
    12

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

gregre0's Achievements

Stary wyjadacz

Stary wyjadacz (4/6)

338

Reputation

  1. gregre0

    Góra Kawiarnia

    Szkoda, że nie daliście info o wycieczce w nasze rejony! A tak minęliśmy się o tydzień.
  2. W miejscu kompresji po zjeździe z górki był głęboki piach. Wpadłem na to z dużą prędkością, przednie koło zaryło, stanęło w poprzek i musiało przyjąć cały nasz impet. Nawet na nim dojechałem do domu, ale obręczy się już nie dało porządnie wyprostować i trzeba było wymienić. Reperkusji zdrowotnych nie było, ale wiesz co było najgorsze? Piach! Wszędzie! Całe spocone ciało (i nie tylko) oblepione piachem. Dziś rano zrobiłem po długiej przerwie tą pętlę. O czasie nie ma co mówić. Głowa i nogi parły do przodu a płuca i serce mówiły dość. Co tu się dziwić - ostatnio jeździłem tylko spacerki z żoną lub po pomarańczowej pętli z psem (na filetowej są za wąskie odcinki, nie ma miejsca na psa biegnącego obok roweru).
  3. Masz na myśli fioletową w Międzylesiu? Próbowałem Ci dorównać (mimo braku regularnego treningu). Odpuściłem po wylądowaniu twarzą w piachu na zjeździe z górki i wymianie scentrowanego przedniego koła. I to jest coś odnośnie osiągów i wieku. Dopóki zdrowie pozwala i jest regularna praca, wyniki długo można podnosić. Jednak z wiekiem rośnie prawdopodobieństwo jakiegoś "L4" - przerwa, szyba utrata mocy (szybkość wzrasta z wiekiem). Czym więcej krzyżyków na karku tym trudniej się podnieść/przywrócić formę - liczba celów do osiągnięcia rośnie. Z wiekiem wzrasta znaczenie "głowy".
  4. No popatrz, a ja ostatnio do Bałtowa żółwia nawet nie zabrałem - bo to takie pojeżdżenie. Jak widać człowiek głupieje na starość.
  5. Też właśnie zakończyłem takie przygotowanie drogi w jedynie słusznym kierunku. Kolega proponuje odwiedzenie Bałtowa w środę, więc trzeba być przygotowanym.
  6. Czwartek rano czy wieczorem?
  7. Jedna uwaga. Ta śruba ustala siłę docisku (ściskania) buta. Po pierwsze: Przy zmianie (długości) buta trzeba zmienić rozstaw wiązań i sprawdzić, czy się nie zmieniła siła docisku(wystawanie śruby) -but nie musi być idealnie tej długości co podaje skala. Po drugie: Zmiana siły docisku zmienia siły wypięcia - szczególnie przodów wiązań. Skoro poprawiliście/zmieniliście siłę docisku, trzeba od nowa ustawić siłę wypięcia. Oczywiście zakładam, że siła wypięcia była ustawiana na przyrządzie, a nie tylko według skali i tabelki. W tym drugim przypadku poprawne ustawienie siły docisku jest warunkiem niezbędnym, żeby rzeczywista siła wypięcia odpowiadała tej na skali.
  8. Ja również polecam demoteam. Jako ich uczeń nie jestem obiektywny w ocenie, ale przytoczę opinie którą usłyszałem od kolegi z pracy. Zapaleniec nart, po udziale w wielu szkoleniach organizowanych przez co większe szkoły z polski wybrał się na szkolenie demoteamu. Skomentował to: to było pierwsze w pełni profesjonalne szkolenie.
  9. Zupełnie Ci się nie dziwię, bo mam to samo.
  10. Podstawowa definicja jest jedna. Przy wartościach 2-3% różnica jest pomijalna (na n-tym miejscu po przecinku), a l jest łatwo mierzalne. Jeśli jednak mówimy o nachyleniu stoku, to przy 45 stopniach (100%)- błąd jest koło 30%!
  11. Rozumiem z tego że jednak przy większych prędkościach dla Ciebie nie stanowią odpowiedniej osłony. Znaczy się, na moje łatwo łzawiące oczy odpadają. Szkoda, mimo że na razie sprawę załatwiłem zmianą kasku, miałem nadzieję w przyszłości na podobne rozwiązanie.
  12. Wizjer jest wymienny. Nie wiem tylko jak z dostępnością (czasem sprowadzenia). Kask który pasował na moją niekształtną głowę miał szybę lustrzaną. Na miejscu przełożono mi z innego szybę która mi lepiej odpowiadała.
  13. Pewnie jest w tym nieco racji, chociaż gogle też zdarzyło mi się uszkodzić kiedy wywinąłem kiedyś solidnego orła. Mam z tym problem i bez mrozu. Pęd powietrza wyciska mi takie łzy, że tracę zdolność widzenia. Bez gogli nie dał bym rady jeździć. Od dwu lat jeżdżę w takim zintegrowanym kasku. Nabyłem go kiedy zdecydowałem się, że pora zacząć zakładać okulary pod czas jazdy. Szyba opada dostatecznie nisko by nie docierał tam zimy wiatr. Tworzy przy twarzy strefę buforową ogrzaną ciepłem twarzy. Kiedy jest ciepło na zewnątrz, to nawet unoszę ją nieco, żeby zwiększonym ruchem powietrza odparować okulary.
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Create New...