Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Nowe Inwestycje na sezon 2008/2009


shuger

Rekomendowane odpowiedzi

Inwestycje narciarskie które mają zostać zrealizowane na sezon 2008/2009:

1)Dokończenie budowy i otwarcie Kolei Gondolowej na Stóg Izerski w Świeradowie-Zdroju.

2)Dokończenie budowy i otwarcie wyciągów od strony Szczawnika w Dwóch Dolinach (Wierchomla-Szczawnik).

3)Znaczne poszerzenie tras zjazdowych w stacji Laskowa - Kamionna.

4)Rozbudowa systemu naśnieżającego i dokończenie budowy infrastruktury gastronomicznej i hotelowej w stacji Limanowa - Łysa Góra.

5)Utworzenie dodatkowych tras zjazdowych w Jurgowie.

6)Budowa Kolei krzesełkowej i utworzenie nowej trasy zjazdowej na Jaworzynie w Krynicy Zdroju - dł. prawdopodobnie znacznie ponad 1000m.

7)Budowa Kolei krzesełkowej w Soszowie w Wiśle -dł. 760m.

8) Budowa 6-os. Kolei krzesełkowej w zieleńcu.

9)Budowa Kolei krzesełkowej w Kluszkowcach (w miejscu dłuższego orczyka) i połączenie tras w 1 polanę (?inwestycja planowana, nie ma informacji czy już na sezon 08/09)

9)Budowa kolei krzesełkowej, wyciągów orczykowych i otwarcie nowej stacji w Vitanovej na Słowacji.

10)Budowa systemu naśnieżającego dla kolejnych tras w nowej stacji Ski Racibor w Orawskim Podzamku na Słowacji.

11)Budowa Kolei Krzesełkowej na szczyt lub/i budowa systemu naśnieżającego dolną część tras. w Dolnym Kubinie na Kubinskiej Holi na Słowacji.

Czy jeszcze ktoś wie o innych inwestycjach planowanych na sezon 08/09 w Polsce, Czechach czy na Słowacji?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inwestycje narciarskie które mają zostać zrealizowane na sezon 2008/2009:

1)Dokończenie budowy i otwarcie Kolei Gondolowej na Stóg Izerski w Świeradowie-Zdroju.

2)Dokończenie budowy i otwarcie wyciągów od strony Szczawnika w Dwóch Dolinach (Wierchomla-Szczawnik).

3)Znaczne poszerzenie tras zjazdowych w stacji Laskowa - Kamionna.

4)Rozbudowa systemu naśnieżającego i dokończenie budowy infrastruktury gastronomicznej i hotelowej w stacji Limanowa - Łysa Góra.

5)Utworzenie dodatkowych tras zjazdowych w Jurgowie.

6)Budowa Kolei krzesełkowej i utworzenie nowej trasy zjazdowej na Jaworzynie w Krynicy Zdroju - dł. prawdopodobnie znacznie ponad 1000m.

7)Budowa Kolei krzesełkowej w Soszowie w Wiśle -dł. 760m.

8) Budowa 6-os. Kolei krzesełkowej w zieleńcu.

9)Budowa Kolei krzesełkowej w Kluszkowcach (w miejscu dłuższego orczyka) i połączenie tras w 1 polanę (?inwestycja planowana, nie ma informacji czy już na sezon 08/09)

9)Budowa kolei krzesełkowej, wyciągów orczykowych i otwarcie nowej stacji w Vitanovej na Słowacji.

10)Budowa systemu naśnieżającego dla kolejnych tras w nowej stacji Ski Racibor w Orawskim Podzamku na Słowacji.

11)Budowa Kolei Krzesełkowej na szczyt lub/i budowa systemu naśnieżającego dolną część tras. w Dolnym Kubinie na Kubinskiej Holi na Słowacji.

Czy jeszcze ktoś wie o innych inwestycjach planowanych na sezon 08/09 w Polsce, Czechach czy na Słowacji?

Wiesz dokładnie gdzie powstanie nowa trasa oraz krzesełko na Jaworzynie i jak będzie połączone z resztą???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inwestycje narciarskie które mają zostać zrealizowane na sezon 2008/2009:

1)Dokończenie budowy i otwarcie Kolei Gondolowej na Stóg Izerski w Świeradowie-Zdroju.

2)Dokończenie budowy i otwarcie wyciągów od strony Szczawnika w Dwóch Dolinach (Wierchomla-Szczawnik).

3)Znaczne poszerzenie tras zjazdowych w stacji Laskowa - Kamionna.

4)Rozbudowa systemu naśnieżającego i dokończenie budowy infrastruktury gastronomicznej i hotelowej w stacji Limanowa - Łysa Góra.

5)Utworzenie dodatkowych tras zjazdowych w Jurgowie.

6)Budowa Kolei krzesełkowej i utworzenie nowej trasy zjazdowej na Jaworzynie w Krynicy Zdroju - dł. prawdopodobnie znacznie ponad 1000m.

7)Budowa Kolei krzesełkowej w Soszowie w Wiśle -dł. 760m.

8) Budowa 6-os. Kolei krzesełkowej w zieleńcu.

9)Budowa Kolei krzesełkowej w Kluszkowcach (w miejscu dłuższego orczyka) i połączenie tras w 1 polanę (?inwestycja planowana, nie ma informacji czy już na sezon 08/09)

9)Budowa kolei krzesełkowej, wyciągów orczykowych i otwarcie nowej stacji w Vitanovej na Słowacji.

10)Budowa systemu naśnieżającego dla kolejnych tras w nowej stacji Ski Racibor w Orawskim Podzamku na Słowacji.

11)Budowa Kolei Krzesełkowej na szczyt lub/i budowa systemu naśnieżającego dolną część tras. w Dolnym Kubinie na Kubinskiej Holi na Słowacji.

Czy jeszcze ktoś wie o innych inwestycjach planowanych na sezon 08/09 w Polsce, Czechach czy na Słowacji?

W załączniku mapa z nową koleją krzesełkową na Jaworzynie Krynickiej.

Wszystkie inwestycje o których piszę (prócz Kluszkowiec) są praktycznie pewne.

SUPER!!!!:) to znacznie zluzuje gondolkę. A wiesz co to będzie za krzesło (ile osób, zwalniające)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Szczyrku i Korbielowie ponoć mają pomalować słupy istniejących wyciągów na nowy jaśniejszy niż dotychczas zielony kolor i na trasach ma być bezpieczniej i nieco luźniej ponieważ istniejące wyciągi zostaną wyposażone w falowniki które umożliwią płynne spowolnienie pracy tych urządzeń :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Kolejną inwestycją będzie budowa 4-os, niewyprzęganej Kolei Krzesełkowej o dł 800m. i przewyższeniu 143m. w Istebnej.

Kolej krzesełkowa, która powstanie na Jaworzynie w Krynicy Zdroju będzie miała długość 939m. i przewyższenie 252m. Będzie to niewyprzęgana - 4-os. kolej.

Oba wyciągi wybuduje słowacka Tatrapoma, która umacnia swoją pozycję na polskim rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale kolej wyprzęgana to prawie dwukrotnie większy pobór mocy, co zmniejsza zysk stacji narciarskich, a w polsce konkurencja wśród stacji narciarskich jest na tyle mała, że właściciele nie obawiają się utraty klientów z powodu niskiej prędkości kolei. Z resztą osobiście na kolej która jeździ z prędkością 2,6m/s nie narzekam, choć nie obraziłbym się, gdyby było to 5m/s. No ale cóż, pomarzyć zawsze można...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale kolej wyprzęgana to prawie dwukrotnie większy pobór mocy, co zmniejsza zysk stacji narciarskich.....

Dwukrotnie większy pobór mocy,ale ta przepustowość rośnie wprost proporcjonalnie do tego poboru mocy, a na koszty nie składa się sam prąd ale i kilka innych czynników, więc nie zgodzę się z tym że taka kolej zmniejsza zysk, a za to podnosi zdecydowanie jej standard, myślę że duże znaczenie ma jeszcze koszt budowy jednego czy drugiego urządzenia

Edytowane przez SB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie jest tak jak piszesz SB. Kwestia przepustowości rozbija się o odległość pomiędzy krzesłami i tym sposobem krzeseł ze względów technicznych w kolei wyprzęganej jest o połowę mniej, przez co przepustowość i tak przy 4-os. wyprzęganej kolei wynosi ok. 2400 os/h. Aby zwiększyć przepustowość należałoby powiększyć krzesła do 6 osób co dałoby przepustowość ok. 3000os/h a zwiększyłoby znacznie koszty. Ponadto bardzo często zwiększenie przepustowości blokuje szerokość trasy lub wymogi ekologiczne. Być może koszt budowy/zakupu kolei wyprzęganej jest nieco wyższy - ze względu na silnik i aparaturę, jednak z drugiej strony obniża go o połowę mniejsza ilość krzeseł. Napewno Tatrapoma produkuje znacznie tańsze wyciągi niż np. Doppelmayr, jednak nie ma ona w swojej ofercie kolei wyprzęganych, więc stacje narciarskie musiałyby również inwestować w faktycznie droższe koleje renomowanych zachodnich firm. Kolej wyprzęgana to świetna sprawa dla narciarzy, jednak dla właścicieli mało konkurencyjnego polskiego rynku już nie koniecznie. Pozostaje nam jedynie mieć nadzieje, że konkurencja wymusi instalowanie nowoczesnych kolei wyprzęganych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niechaj będą nawet Tatrapomy,byleby klapnąć można.

A z całej tej listy inwestycji to interesuje mnie 10 i 11.

Jednak każda inwestycja dotyczy każdego z nas w inny sposób.Poniewaz ktoś kto ma blisko do Limanowej w nosie może mieć Oravski Podzamok czy np. Jurgów i odwrotnie.

Ważne żeby "infrastruktura narciarska rosła w siłę a narciarzom żyło się dostatniej".:D

Alp to u nas i tak nie zbudujemy.:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W załączniku mapa z nową koleją krzesełkową na Jaworzynie Krynickiej.

Wszystkie inwestycje o których piszę (prócz Kluszkowiec) są praktycznie pewne.

Dowiedziałem się, że tego krzesła nie będzie ... na razie, ze względu na brak pozwoleń.

Nowe krzesło prawdopodobnie jednak powstanie i zastąpi orczyk przy trasie IIA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to niezupełnie na temat, ale też o czymś w miarę nowym. Na wiosnę, jadąc na Słowację przez Jurgów (bo bliżej niż przez Łysą) obejrzałam sobie tą nową stację (już nie działała). Wyglądała całkiem przyjemnie. Choć wydawała się raczej niewielka, to teren chyba dość ciekawy. Jeśli w dodatku jest tam pusto, to wart się będzie tam wybrać. Oby już niedługo:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to niezupełnie na temat, ale też o czymś w miarę nowym. Na wiosnę, jadąc na Słowację przez Jurgów (bo bliżej niż przez Łysą) obejrzałam sobie tą nową stację (już nie działała). Wyglądała całkiem przyjemnie. Choć wydawała się raczej niewielka, to teren chyba dość ciekawy. Jeśli w dodatku jest tam pusto, to wart się będzie tam wybrać. Oby już niedługo:).

Tu masz galerię: http://www.skionline.pl/galerie/?co=&g_rodzaj=&g_co=galeria&g_id=462&g_numer_zdj=1

W planach jest budowa trasy FIS przy nowym krześle, ale na dzień dzisiejszy nie mam informacji czy plany są realizowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurgów

Byłem dzisiaj w Jurgowie - nowa trasa już jest widoczna - prace trwają.

Niestety nie widziałem żadnych prac na parkingu, gdzie zimą było błoto. No i droga dojazdowa od ronda w Białce do Jurgowa i dalej do granicy - dramat. Byłem na moto - aż mu bezpieczniki powypadały, a mnie plomby :D

A od granicy Słowacji - szeroka i równa droga!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w Jurgowie - nowa trasa już jest widoczna - prace trwają.

Niestety nie widziałem żadnych prac na parkingu, gdzie zimą było błoto. No i droga dojazdowa od ronda w Białce do Jurgowa i dalej do granicy - dramat. Byłem na moto - aż mu bezpieczniki powypadały, a mnie plomby :D

A od granicy Słowacji - szeroka i równa droga!

Znowu dobre wieści :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aquaparki

Wczoraj byłem w Białce - jeśli chodzi o infrastrukturę ściśle narciarską, to nic się na Kotelnicy nie dzieje. Natomiast jest już miejsce i materiał budowlany na aquapark. Tak więc w sezonie 09/10 będzie już można się "wymoczyć" po nartach.

Dodatkowo kompleks Termy Podhalańskie w Bańskiej jest przy drodze pomiędzy Poroninem a Nowym Targiem i już od zimy działa. Serwis tam jeszcze wymaga poprawy, ale ceny niewygórowane, niższe niż w Aquapark Zakopane, czy Meander Park na Słowacji.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...